Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,

Vierailija
02.03.2024 |

jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa. 

Kommentit (366)

Vierailija
161/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla eikä missään todellakaan juoksennella.

Asia selvä. Minäkään en sitten juokse, jos tulet joku päivä sairaalaan kiireellisellä kuljetuksella esim. verta suihkuavasti vuotavana. Ihan rauhassa hörpin kahvit ja katselen sitten viitsinkö mennä paikalle vai annanko sinun vuotaa kuiviin. 

Vierailija
162/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viimeksi luit kirjan, ap?

Estääkö liikunta lukemisen? Miten? Tää oli ihan uus juttu mulle, joka olen lukenut junnusta saakka todella paljon ja silti saanut treenattua sen 3-5krt/vko ja muu liikunta päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen pienempi, niin nälkäkin on pienempi? Really??? ROFL."

Asia on juurikin näin. Isommalla miehellä on myös isompi nälkä kuin pienemmällä. Perus biologiaa. 

Vierailija
164/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt juoksevaa hoitajaa, vaikka niitä täällä näyttää riittävän.

No et varmasti olekaan, kun ei ne siellä odotusaulassa juokse :D Juokseminen tapahtuu paikoissa, joihin ulkopuolisilla ei ole pääsyä. 

Missä päivystyksessä olet töissä? Kainuun keskussairaalan päivystyksessä ei ainakaan juosta koko ajan.

En missään. Juoksemiselle ei tietenkään ole tarvetta, kun ei siellä Kainuun korvessa taida juurikaan olla potilaitakaan. Toista se on isoissa kapungeissa. 

Vierailija
165/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estääkö liikunta lukemisen? Miten? Tää oli ihan uus juttu mulle, joka olen lukenut junnusta saakka todella paljon ja silti saanut treenattua sen 3-5krt/vko ja muu liikunta päälle

Minkä kirjan siis luit viimeksi?

Vierailija
166/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt juoksevaa hoitajaa, vaikka niitä täällä näyttää riittävän.

No et varmasti olekaan, kun ei ne siellä odotusaulassa juokse :D Juokseminen tapahtuu paikoissa, joihin ulkopuolisilla ei ole pääsyä. 

Eli te ette tee hommianne vaan juoksette koko vuoron ajan? Juoksun lomassa nakkaat lääkkeet suuhun? Et pysähdy perushoidon ajaksi?

Ei, vaan se homma on juosta paikalle, kun potilas tulee kiireellisellä kyydillä sairaalaan. Kannattaa tutustua edes perustasolla siihen, mitä tarkoittaa päivystys. Sehän on ihan eri asia kuin lääkkeiden jako. Lääkkeiden jako tehdään osastolla, ei päivytyksessä. Perushoito taasen ei kuulu sairaanhoitajalle, vaan lähihoitajalle. 

Vierailija
167/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on juurikin näin. Isommalla miehellä on myös isompi nälkä kuin pienemmällä. Perus biologiaa. 

Just. Ehkä kannattaisi lukea tosiaan niitä kirjoja vähän enemmän.

Vierailija
168/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia selvä. Minäkään en sitten juokse, jos tulet joku päivä sairaalaan kiireellisellä kuljetuksella esim. verta suihkuavasti vuotavana. Ihan rauhassa hörpin kahvit ja katselen sitten viitsinkö mennä paikalle vai annanko sinun vuotaa kuiviin. 

Hölkkäät 50- 200 m. Onpa kova koko päivän liikuntasuoritus. 

Vierailija
169/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liiottelua, että koko ajan ovista ja ikkunoista tulee vertasuihkuavia potilaita ja joudut juoksemaan täysiä 8h päivässä. Kyllä välillä pitää istua koneella kirjaamassa, lukemassa määräyksiä jne.

Vierailija
170/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölkkäät 50- 200 m. Onpa kova koko päivän liikuntasuoritus. 

Oletko oikeasti niin tyhmä, että luulet esim. Taysin päivystyksessä olevan vain yksi potilas per ilta? :D

Vierailija
171/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atleettisempi kroppa joo, mutta onko se hyvä? Naiset ainakin tuntuvat katsovan mieluummin reisiluun ja selkärangan pituutta ja muuta luustoa kuin lihasmassaa tai rasvaprosenttia.

Vierailija
172/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se homma on juosta paikalle, kun potilas tulee kiireellisellä kyydillä sairaalaan. Kannattaa tutustua edes perustasolla siihen, mitä tarkoittaa päivystys. Sehän on ihan eri asia kuin lääkkeiden jako. Lääkkeiden jako tehdään osastolla, ei päivytyksessä. Perushoito taasen ei kuulu sairaanhoitajalle, vaan lähihoitajalle.

Tämä kommentti paljasti, ettet ole hoitoalalla ollenkaan.

Vierailija
173/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kirjan siis luit viimeksi?

Mulla on kesken kaksi kirjaa: Rintamalotat ja Naisia valtaistuimella: kuningattaria ja keisarinnoja uuden ajan alun Euroopassa. Ja tämän jälkeen jonossa: Egypti, kala sarkofagissa ja muita mysteereitä

Vierailija
174/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liiottelua, että koko ajan ovista ja ikkunoista tulee vertasuihkuavia potilaita ja joudut juoksemaan täysiä 8h päivässä. Kyllä välillä pitää istua koneella kirjaamassa, lukemassa määräyksiä jne.

Eipä ole kukaan missään väittänyt, että ikkunoista tulee potilaita ja koko ajan juostaisiin täysillä. Keksit nuo asiat ihan omasta päästäsi. 

P.s. Päivystyksessä työvuoro kestää yleensä pidempään kuin 8h. Kyllä siinä ehtii SEKÄ juosta ETTÄ kirjata (tosin kirjaukset tehdään yleensä puhelimella, ei koneella) 

Vierailija
175/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramin siloiteltuja mallikuvia tuijotellessa moni unohtaa miltä normaali liikunnallisenkin keskivertoihmisen keho näyttää. Kehossa voi olla erilaisia arpia, roikkuvaa ihoa, ryppyjä, isoja luomia, rasvaa ihan hoikallakin ihmisellä jne.

Vierailija
176/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atleettisempi kroppa joo, mutta onko se hyvä? Naiset ainakin tuntuvat katsovan mieluummin reisiluun ja selkärangan pituutta ja muuta luustoa kuin lihasmassaa tai rasvaprosenttia.

Olet niin oikeassa. Vähän säälittää nämä 170-senttiset treenaajat, jotka ovat kuin pieniä härkiä, eivätkä tajua, ettei se kompensoi varren lyhyyttä.

Vierailija
177/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommentti paljasti, ettet ole hoitoalalla ollenkaan.

Meinaatko, että hoitoalalla kaikki tekevät identtisesti samanlaisia hommia ja päivystyksen sairaanhoitajalla on tarkalleen sama työnkuva kuin vaikkapa lähihoitajalla päiväkodissa? :D

Vierailija
178/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt menee kiukkuiseksi, todella toivon että et ole oikeasti alalla. Kuinka mahdat kohdata haastavat potilastilanteet, raukat jos sinun kynsiin joutuvat o.o

Yhteispäivystyksen hoitsu

Vierailija
179/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ehkä kannattaisi lukea tosiaan niitä kirjoja vähän enemmän.

Fiksut joko argumentoivat aiheesta tai eivät sano mitään, mutta eivät ämmämäisesti hyökkää henkilöön. 😊

Vierailija
180/366 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten treenaan itselleni rinnat ja leveät lantioluut? Kukaan ei ole vielä kertonut. T. hoikka mutta tasapaksu

Rinnat eli rintalihakset kyllä kehittyvät salitreenillä. Lantioluut eivät toki kasva, mutta lantiota tulee lisää kun lihasmassa lantiolla kasvaa.

Mistä muuten olet saanut päähäsi, että hyvä kroppa=isot tissit ja leveä lantio? 

Kenen mielestä on kaunista rinnaton nainen jolla on isot rintalihakset? Sehän on sama kuin miehen yläkroppa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi