Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,

Vierailija
02.03.2024 |

jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa. 

Kommentit (366)

Vierailija
261/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii nuorilla mutta ei +40 naisella. Perse roikkuu vaikka mitä tekis.

Veikkaan, että aloittaja on joku nuori mieshenkilö, jolla lihasmassan kasvatus on helppoa. Mitään käsitystä ei ole naisten ja miesten hormonitoiminnan eroista ja ikääntymisen vaikutuksesta siihen. Syytellään vain laiskoksi niitä kenellä samat metodit ei toimi yhtä tehokkaasti vaikka lähtökohdat on täysin erit.

Vierailija
262/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä takapuolta saa 20-vuotiaan takapuoleksi, mutta treenaamalla siinä voi pysyä edes jonkinlainen muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonih, tämäpä helppoa! Kuusi kovaa liikuntakertaa viikossa ja terveellistä syömistä loppuelämä, tästä tää lähtee ihan helposti! :)

Otetaanpas realismi nyt peliin. Oikeasti se ei vaadi kuin kaksi alle tunnin mittaista salikertaa viikossa. Toisella kerralla alavartalon treeniä, toisella ylävartalon. Kestävyysliikunta on tarpeetonta, jos tavoitellaan hyvää vartaloa.

Otetaanpas järki käteen. Treenaamalla jokaista lihasryhmää kerran viikossa ei juuri tapahdu kehitystä. Siksi kahden salikerran taktiikalla tulee käyttää yksijakoista ohjelmaa. Yksijakoinen toimii suurimmalla osalla vielä kolmellakin viikottaisella salikerralla, osalle se voi olla liian raskas. Neljällä salikerralla voi jo ottaa kaksijakoisen käyttöön.

Vierailija
264/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, tässä olen itse tuskaillut ihan samaa :) Vielä pari kolme vuotta sitten mulla oli tosi hyvännäköinen takalisto mutta nyt (oon 47) painovoima on selvästi saanut yliotteen. Ja siis mä olen treenannut koko ajan salilla ja harrastanut muutakin liikuntaa. 

Jos joku on keksinyt jonkun ratkaisun niin kuulen mielelläni! Nimenomaan niin että jos on jo alkanut paikat roikkua ja on saanut tilanteen korjattua kypsemmällä iällä. 

Miten treenaat takapuolta/jalkoja? Paino/pituus?

Mä teen kyykkyjä eri versioina (taka, etu, askel, boxi, smithissä bulgarialainen), mavea (myös eri versioina, perus, romanialainen, yhden jalan jne), lantionnostoa, pakarapotkua, ojentajia ja koukistajia. En joka kerta kaikkea tätä tietenkään mutta kaikki kuuluu mun liikevarastoon. Oon 170/58. 

Vierailija
265/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydän-verisuonet tarvii happea. Aika monella salilla/sisällä nysväävällä on anemiaa. Monipuolista liikkumista,kävelyä poluilla, halkojen kantamista, siivousta, ruohonleikkausta ilman ajoleikkuria yms arkiliikuntaa mitä ennen tehtiin.

Kerrostalossa ei paljon ole halonhakkuuta tai ruohonleikkuuta tarjolla.

Vierailija
266/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kotona saa kyllä mitenkään riittävästi vastusta ainakaan jaloille. Moni jaksaa kyykätä valmiiksi jo omalla painollansa, joku 8 kg kahvakuula ei siihen paljoa vastusta tuo lisää. Naisena kun aloin käymään salilla niin hyvin äkkiä sai kyykkypainot parissa kuukaudessa 50-60 kiloon ja maastavedon aloitin suoraan alussa 60 kilolla."

Aika hurja on kehitys, jos kyykkypainot kehonpainosta tuohon rautamäärään. Ei ole kovinkaan realistinen kehitys monellekaan naiselle, eikä edes miehelle.

Ei se ole mikään hurja kehitys vaan aika normaali, ihmisen jalat on todella vahvat ja kehitys on nopeaa. Kotijumppailussa todellakin loppuu painot todella äkkiä, itselläni 12 kg kahvakuula ja jaksan sen kanssa kyykätä vaikka koko päivän. Tuollainen paino ei ole jalka- ja pakaralihaksille mitään.

Vierailija
267/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Unohdit sen kolmannen. Ruoka. Ilman järkevää syömistä ei onnistu. Lisäksi kannattaa vielä mainita nukkuminen. Vaikea palautua ilman riittävää unta. Stressikin kandee mainita.

Vierailija
268/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tarvitse mennä salille. Kotona voi treenata myös."

Tämä onnistuu todellisuudessa hyvin harvalta aloittelevalta liikkujalta. Täytyy olla kokemusta lihaskuntoharjoittelusta ja paljon, jos meinaa kotioloissa saada tuloksia ja jatkuvuutta. Toki jos taloudellisista syistä ei pääse salille, niin sitten on hyvä tehdä edes jotain kotona. Mutta jos rahaa on jostain tiristettävissä, niin sali on se paikka, missä lihakset treenataan kuntoon.

Nimenomaan aloittelijalta onnistuu hyvin. Ei aloittelijan tarvitse vetää mitään ironman ultraoptimoitua huipputreeniä saadakseen tulosta. Yubesta vaan joku ohjelma pyörimään ja treenaamaan. Tuloksia saa jopa pelkästään kropan painolla, lisäksi voi ottaa vaikka kahvakuulan.

Ei kotona saa kyllä mitenkään riittävästi vastusta ainakaan jaloille. Mon

Puhutaan aloittelijasta. Jos toimisto mamma vetää 100 kyykkyä putkeen, se ei kävele kahteen viikkoon. 

Vierailija
269/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kotona saa kyllä mitenkään riittävästi vastusta ainakaan jaloille. Moni jaksaa kyykätä valmiiksi jo omalla painollansa, joku 8 kg kahvakuula ei siihen paljoa vastusta tuo lisää. Naisena kun aloin käymään salilla niin hyvin äkkiä sai kyykkypainot parissa kuukaudessa 50-60 kiloon ja maastavedon aloitin suoraan alussa 60 kilolla."

Aika hurja on kehitys, jos kyykkypainot kehonpainosta tuohon rautamäärään. Ei ole kovinkaan realistinen kehitys monellekaan naiselle, eikä edes miehelle.

Ei se ole mikään hurja kehitys vaan aika normaali, ihmisen jalat on todella vahvat ja kehitys on nopeaa. Kotijumppailussa todellakin loppuu painot todella äkkiä, itselläni 12 kg kahvakuula ja jaksan sen kanssa kyykätä vaikka koko päivän. Tuollainen paino ei ole jalka- ja pakaralihaksille mitään.

Jos olet nainen, joka saa parissa kuukaudessa kyykkypainot kehonpainosta 60 kiloon, niin kyllä se on todella kova kehitys. Lihasmassan kasvu keskivartalossa ja jaloissa on jo huomattavaa, jos noin nopeaa on kehitys. Monet miehetkään eivät pääse aloittelijatasolta noin nopeasti tuohon.

Vierailija
270/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58, eikä roiku peppu. Oikea treeni ja kunnon painoilla. Tosin, jos ei ole pohjia, ne pitää rakentaa ensin. Aika moni tekee myös liikkeet väärin, jolloin treeni ei kohdistu peppuun

Vierailija
271/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyykkää yhdellä jalalla pistol squats. Meneekö niitäkin koko päivä? 

Vierailija
272/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et istu pöydän ääreen ja selvittele siinä? Juokseeko se potilas vieressä, kun tutkitte sitä lääkärin kans?

Ai istuisin pöydän ääreen ja antaisin potilaan vieressä vuotaa kuiviin? No mietipä kuule ihan itse, miksi niin ei tehdä. Joskus ei vaan yksinkertaisesti ehdi pysähtyä, vaan asiat selvitetään lennossa. Ihan normaalia. Ensihoitajille varsinkin. Päivystyksessäkin jokaisessa vuorossa vähintään kerran. 

Kyllä ensihoidossa ihan pysähdytään sen potilaan luokse. Parkkeerataan auto niin että ollaan nopeasti valmiita lähtöön ja KÄVELLÄÄN sen potilaan luo, olipa se sitten sisällä asunnossa tai muualla. Tilanne selvitetään rauhallisesti, hosumalla ei saa mitään hyvää aikaiseksi.

Vierailija
273/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole mikään poikkeuksellinen kehitys :D Pelkkä tanko painaa itsessään jo 20 kg, kyllä moni jaksaa senkin jo alussa nostaa. Olin painava, joten jaloissa oli toki ennestäänkin voimaa. Toki joku pienikokoinen nainen ei ehkä ihan noin nopeasti noihin lukemiin pääse, jos 50 kg on jo oma kehonpaino.

Vierailija
274/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitreeneissä on vaikeaa saada riittävää vastusta lihaksille. Vakiintuneena salillakävijänä sain korona-aikana käyttää mielikuvista, että treeni kotona olisi ollut riittävän kuormittava. Salilla voi kyykätä, tehdä maastavetoa, nostaa penkistä, vetää ylätaljaa kunnon vastuksilla.

Kotona pystyin treenaamaan kunnolla rinnan (punnerrukset), hauikset (käsipainoilla), olkapäät ja vatsan. 16kilon kahvakuulalla ei pitkälle pötkitä. Selän ja jalkojen/pakaroiden treeni tuotti päänvaivaa, että miten liikkeisiin saa nimenomaan voimaa kehittävää vastusta.

Jalkoja treenasin puistossa penkille nousuilla ja kyykkyhypyillä, erilaisilla vedoilla. 

Vierailija
275/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio- vanha sanonta: abs are made in the kitchen

Vierailija
276/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, tässä olen itse tuskaillut ihan samaa :) Vielä pari kolme vuotta sitten mulla oli tosi hyvännäköinen takalisto mutta nyt (oon 47) painovoima on selvästi saanut yliotteen. Ja siis mä olen treenannut koko ajan salilla ja harrastanut muutakin liikuntaa. 

Jos joku on keksinyt jonkun ratkaisun niin kuulen mielelläni! Nimenomaan niin että jos on jo alkanut paikat roikkua ja on saanut tilanteen korjattua kypsemmällä iällä. 

Miten treenaat takapuolta/jalkoja? Paino/pituus?

168/65, mave, kykky vapailla painoilla, kykky smithissä, bulgarialainen, askeökyykky smithissä

Jaettuna eri päiville. -Se eka +40-

Vierailija
277/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen työ ei ole mikään syy olla liikkumatta, päin vastoin! Fyysinen työ vaatii sen, että vapaallakin liikkuu monipuolisesti, muutoin tules-ongelmat ovat arkipäivää työuran lopussa. Toki liikunta edistää myös siinä työssä ja vapaalla jaksamista.

Vierailija
278/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole mikään poikkeuksellinen kehitys :D Pelkkä tanko painaa itsessään jo 20 kg, kyllä moni jaksaa senkin jo alussa nostaa. Olin painava, joten jaloissa oli toki ennestäänkin voimaa. Toki joku pienikokoinen nainen ei ehkä ihan noin nopeasti noihin lukemiin pääse, jos 50 kg on jo oma kehonpaino.

Kyllä painaa, mutta moni ei jaksa kyykätä tangollakaan 10 kertaa. Jos puhutaan aloittelijasta. Jos nollapisteestä saat parissa kuukaudessa 20 kg kiekot tankoon, niin kyllä siinä on jo genetiikkaa vähän puolella.

Vierailija
279/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitäisi vielä mennä lenkille sen jälkeen, kun on kävellyt 30 000 askelta? Juuei kiitos.

t. hoitoalalla

Pelkkä kävely ei ylläpidä hapenottokykyä eikä kestävyyttä. Pitäisi harrastaa myös hikiliikuntaa.

Kannattaa tehdä lisäksi myös lihaskuntotreeniä. Muuten tukielimet alkavat aiheuttaa ongelmia jo varhaiskeski-iässä.

Tervetuloa koska tahansa kokeilemaan hoitoalan töitä. Ei ole pelkoa, etteikö tulisi hiki. 

Sen takia kaikki hoitsut näyttääkin bodareilta. Eiku... 

Vierailija
280/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkaansa. Treeni on väärä jos ei mitään muutosta tule

t.N48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän