Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,
jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa.
Kommentit (366)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et istu pöydän ääreen ja selvittele siinä? Juokseeko se potilas vieressä, kun tutkitte sitä lääkärin kans?
Ai istuisin pöydän ääreen ja antaisin potilaan vieressä vuotaa kuiviin? No mietipä kuule ihan itse, miksi niin ei tehdä. Joskus ei vaan yksinkertaisesti ehdi pysähtyä, vaan asiat selvitetään lennossa. Ihan normaalia. Ensihoitajille varsinkin. Päivystyksessäkin jokaisessa vuorossa vähintään kerran.
Mutta ei siellä kuitenkaan juosta tuntikausia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ruma luusto niin ei salitreenillä saa sitä muutettua. Jos on esimerkiksi leveäharteinen nainen niin ei ne hartiat kapene sillä treenillä, päin vastoin. Tai jos on raskauden pilaama raskausarpinen iho ja tyhjät riipputissit niin ei ne muutu treenillä. Kyllä nyt jokaisen pitäisi ymmärtää tämä. Olen välillä käynyt vuosia salilla 3x viikossa ja välillä vuosia että en ollenkaan, ja aina näytän yhtä huonolta.
Perse on tärkein kohta sekä naisilla, että miehillä ja kun siihen tulee ryhtiä, niin ei se epäonnisen luuston omistavan ihmisen ulkonäköä ainakaan huononna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonih, tämäpä helppoa! Kuusi kovaa liikuntakertaa viikossa ja terveellistä syömistä loppuelämä, tästä tää lähtee ihan helposti! :)
Otetaanpas realismi nyt peliin. Oikeasti se ei vaadi kuin kaksi alle tunnin mittaista salikertaa viikossa. Toisella kerralla alavartalon treeniä, toisella ylävartalon. Kestävyysliikunta on tarpeetonta, jos tavoitellaan hyvää vartaloa.
Kestävyysliikunnan sivutuotteena tulee nimenomaan se hoikkuus ja vähärasvaisuus. Pelkkä salitreeni ei riitä kropan muokkaamiseen jos ei mennä kehonrakennus ja fitnesstasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonih, tämäpä helppoa! Kuusi kovaa liikuntakertaa viikossa ja terveellistä syömistä loppuelämä, tästä tää lähtee ihan helposti! :)
Otetaanpas realismi nyt peliin. Oikeasti se ei vaadi kuin kaksi alle tunnin mittaista salikertaa viikossa. Toisella kerralla alavartalon treeniä, toisella ylävartalon. Kestävyysliikunta on tarpeetonta, jos tavoitellaan hyvää vartaloa.
Kestävyysliikunnan sivutuotteena tulee nimenomaan se hoikkuus ja vähärasvaisuus. Pelkkä salitreeni ei riitä kropan muokkaamiseen jos ei mennä kehonrakennus ja fitnesstasolle.
Jos katsot kypsempään ikään ehtineitä ihmisiä, jotka harrastavat pelkkää kestävyysliikuntaa, niin kuinka moni on oikeasti hyväkuntoisen näköinen? Ei kovinkaan moni. Rasvaa kehossa hirveästi ja osa kropasta pelkkää luuta sekä nahkaa. Kyllä hyvä kroppa vaatii aina salitreeniä, poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot kypsempään ikään ehtineitä ihmisiä, jotka harrastavat pelkkää kestävyysliikuntaa, niin kuinka moni on oikeasti hyväkuntoisen näköinen? Ei kovinkaan moni. Rasvaa kehossa hir
Ei tarvitse mennä salille. Kotona voi treenata myös.
"Ei tarvitse mennä salille. Kotona voi treenata myös."
Tämä onnistuu todellisuudessa hyvin harvalta aloittelevalta liikkujalta. Täytyy olla kokemusta lihaskuntoharjoittelusta ja paljon, jos meinaa kotioloissa saada tuloksia ja jatkuvuutta. Toki jos taloudellisista syistä ei pääse salille, niin sitten on hyvä tehdä edes jotain kotona. Mutta jos rahaa on jostain tiristettävissä, niin sali on se paikka, missä lihakset treenataan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ruma luusto niin ei salitreenillä saa sitä muutettua. Jos on esimerkiksi leveäharteinen nainen niin ei ne hartiat kapene sillä treenillä, päin vastoin. Tai jos on raskauden pilaama raskausarpinen iho ja tyhjät riipputissit niin ei ne muutu treenillä. Kyllä nyt jokaisen pitäisi ymmärtää tämä. Olen välillä käynyt vuosia salilla 3x viikossa ja välillä vuosia että en ollenkaan, ja aina näytän yhtä huonolta.
No nyt on kyllä ruokavalio pielessä jos kroppa ei muutu yhtään. Ei se salitreeni ole mikään taikapaikka joka sinut muuttaa jos jatkat huonoja elämäntapoja ja et tee kestävyysharjoittelua esim. pyöräilyllä tai juoksu/kävely. Hartioiden ei kuulu kaventua salilla, sanoohan se järkikin. riipputissit voi käydä korjauttamassa leikkauksella tai pitää kunnon liivejä jotka kohottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo ihan vielä riitä kovinkaan kummoiseen lihasmassan kasvuun. Toki paljon parempi tuo, kun ei mitään!
Riittää kyllä. Jalkapäivänä vaikka maastaveto, takakyykky ja askelkyykky. Käsipäivänä penkkipunnerrus, pystypunnerrus ja leuat. Kehitys on hidasta, kun käy 2 kertaa viikossa, mutta kuitenkin jatkuvaa. Tarkoitushan on tehdä tätä ilman kyllästymistä loppuelämä, eikä lopettaa sitten loppuunpalaneena, kun on treenannut 7 kertaa viikossa 2 vuotta ja saavuttanut leffatähden vartalon.
Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Kyllä liikunnalla tosin saa lihasta, ryhtiä ja kuntoa mutta luurankoa se ei muovaa. Jos on esim. leveä lantio niin se on riippumatta siitä liikkuuko vaikka 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ruusuiset kuvat kyllä osalla siitä mitä hyvään kuntoon pääseminen vaatii. Millaisen kattavan treenin ehdit tekemään alle tunnissa puolelle vartalosta? Tuohon ei montaa liikettä mahdu tai sitten painot on niin kevyet ettei palautumista juuri sarjojen välillä tarvitse.
Niin mitä siellä salilla tehdään? Se on kuitenkin ihan eri asia istuskella laitteissa puhelinta tuijottaen kuin tehdä tavoitteellista treeniä vapailla painoilla.
Tässä on varman otettu huomioon myös iän vaikutus?
Ruokavalio on myös todella olennainen asia. Jos et syö oikein, et jaksa treenata oikein.
Ap asiantuntijana voisi vastata näihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä onnistuu todellisuudessa hyvin harvalta aloittelevalta liikkujalta. Täytyy olla kokemusta lihaskuntoharjoittelusta ja paljon, jos meinaa kotioloissa saada tuloksia ja jatkuvuutta. Toki jos taloudellisista syistä ei pääse salille, niin sitten on hyvä tehdä edes jotain kotona. Mutta jos rahaa on jostain tiristettävissä, niin sali on se paikka, missä lihakset treenataan kuntoon.
Nimenomaan aloittelijalta onnistuu hyvin. Ei aloittelijan tarvitse vetää mitään ironman ultraoptimoitua huipputreeniä saadakseen tulosta. Yubesta vaan joku ohjelma pyörimään ja treenaamaan. Tuloksia saa jopa pelkästään kropan painolla, lisäksi voi ottaa vaikka kahvakuulan.
100% totta.
Ihmiset ei myös tajua sellaista faktaa, että vaikka ihmisillä on eri kroppatyypit, se kroppa muuttuu treenin myötä aivan älyttömästi kun se alkaa menettää ylimäärästä rasvaa ja saamaan lihasta erinäisiin paikkoihin.
Mä kun aloin treenaamaan niin mulla alkoi ilmestyä lihaksia sellasiin paikkoihin missä mä en edes tiennyt olevan lihaksia. Mun roppa on ihan erilainen nykyisin kuin pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Kyllä liikunnalla tosin saa lihasta, ryhtiä ja kuntoa mutta luurankoa se ei muovaa. Jos on esim. leveä lantio niin se on riippumatta siitä liikkuuko vaikka 24/7.
itseasias jos ollaa ihan 100% faktoihin perustuvassa keskustelussa, treenaaminen vaikuttaa myös luihin. Ei ehkä muuta muotoa, mutta treenaaminen vahvistaa myös luita.
Toimii nuorilla mutta ei +40 naisella. Perse roikkuu vaikka mitä tekis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan aloittelijalta onnistuu hyvin. Ei aloittelijan tarvitse vetää mitään ironman ultraoptimoitua huipputreeniä saadakseen tulosta. Yubesta vaan joku ohjelma pyörimään ja treenaamaan. Tuloksia saa jopa pelkästään kropan painolla, lisäksi voi ottaa vaikka kahvakuulan.
Ei kotona saa kyllä mitenkään riittävästi vastusta ainakaan jaloille. Moni jaksaa kyykätä valmiiksi jo omalla painollansa, joku 8 kg kahvakuula ei siihen paljoa vastusta tuo lisää. Naisena kun aloin käymään salilla niin hyvin äkkiä sai kyykkypainot parissa kuukaudessa 50-60 kiloon ja maastavedon aloitin suoraan alussa 60 kilolla.
Vierailija kirjoitti:
Hah, tässä olen itse tuskaillut ihan samaa :) Vielä pari kolme vuotta sitten mulla oli tosi hyvännäköinen takalisto mutta nyt (oon 47) painovoima on selvästi saanut yliotteen. Ja siis mä olen treenannut koko ajan salilla ja harrastanut muutakin liikuntaa.
Jos joku on keksinyt jonkun ratkaisun niin kuulen mielelläni! Nimenomaan niin että jos on jo alkanut paikat roikkua ja on saanut tilanteen korjattua kypsemmällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, tässä olen itse tuskaillut ihan samaa :) Vielä pari kolme vuotta sitten mulla oli tosi hyvännäköinen takalisto mutta nyt (oon 47) painovoima on selvästi saanut yliotteen. Ja siis mä olen treenannut koko ajan salilla ja harrastanut muutakin liikuntaa.
Jos joku on keksinyt jonkun ratkaisun niin kuulen mielelläni! Nimenomaan niin että jos on jo alkanut paikat roikkua ja on saanut tilanteen korjattua kypsemmällä iällä.
Miten treenaat takapuolta/jalkoja? Paino/pituus?
"Ei kotona saa kyllä mitenkään riittävästi vastusta ainakaan jaloille. Moni jaksaa kyykätä valmiiksi jo omalla painollansa, joku 8 kg kahvakuula ei siihen paljoa vastusta tuo lisää. Naisena kun aloin käymään salilla niin hyvin äkkiä sai kyykkypainot parissa kuukaudessa 50-60 kiloon ja maastavedon aloitin suoraan alussa 60 kilolla."
Aika hurja on kehitys, jos kyykkypainot kehonpainosta tuohon rautamäärään. Ei ole kovinkaan realistinen kehitys monellekaan naiselle, eikä edes miehelle.
Hätäkutsun tullen kyllä, mutta kun tuo yksi väittää, että päivystyksessä juostaan ihan tauottomasti.