Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat olla kotiäitinä kun lapset ovat jo kouluikäisiä?

Vierailija
02.03.2024 |

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin itse ammatin, kun isommat oli pieniä koululaisia ja pienin leikki-ikäinen. Olen tehnyt työhön paluuta vähitellen, lisännyt työmäärää vähitellen. Teen usein töitä sunnuntain, tämä mahdollistaa arkivapaita, lisäksi teen noin 60-80 prosentin työaikaa, joten olen arkisin 2-3pv kotona. Kotona on ihanaa, voimme syödä rauhassa aamupalan, koulupäivän aikana puuhailee omia, teen ruokaa ja olen heti läsnä, kun lapset tulevat koulusta ja uskokaa tai älkää, mutta tämä on vielä isommillekin lapsille tärkeää!

Vierailija
82/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateus vie lapsetkin suomesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa elää ilman työeläkettä sitten eläkeiän koittaessa, niin mikäs siinä. Harvalla on varaa. 

Vierailija
84/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sille pienelle eppuluokkalaiselle turvallista tulla kotiin missä äiti odottaa.

Vierailija
85/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on lähes mahdotonta, jos joku saattaa ja hakee koulusta. Yhteys lapeen säilyy. kun koulumatkalla juttelee lapsen asiat. Lapsi oppii myös todella paljon sosiaalisia taitoja ja kehittyy psyykkisesti vahvaksi, kun pienet tapahtumat käsitellään päivittäin pois patoutumasta.

Voi olla, että se kiusaaminen on hyvinkin mahdollista juuri sen takia, kun olet saattamassa ja hakemassa lastasi koulun ovelta joka päivä.

Vierailija
86/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sille pienelle eppuluokkalaiselle turvallista tulla kotiin missä äiti odottaa.

Riippuu siitä, millainen äiti on kyseessä.

Vierailija
87/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa elää ilman työeläkettä sitten eläkeiän koittaessa, niin mikäs siinä. Harvalla on varaa. 

Eihän nuo osaa ajatella elämäänsä sen pidemmälle, kuin että on kivaa olla kotona kun lapsi tulee koulusta.

Vierailija
88/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille äideille etätöitä. Itsekin olen aina kotona kun lapset tulee koulusta ja se on ihan parasta. Ja silti oma ura ja palkka.

Oma ura tosiaan, kun näpyttelet konettasi kotonasi kaiket päivät, ja keskeytät ne tärkeät työsi siihen, kun kultanuppusi saapuvat ulkomaailmasta kotiin?

Vierailija
89/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkun tapauksessa tällä kotiäiti-hommalla vaan yritetään kuorruttaa sitä, että on vakava mt-historia eikä millään lailla kykenevä työelåmään. Valitettavasti tästä kärsivät nimenomaan ne lapset, jotka ei pääse kuin kouluun pakoon äitinsä harhaista maailmaa.

Ja kyllä, ovat vahvojen tukitoimien piirissä.

Ei taida olla oikea kotiäiti, vaan valtion tukema henkilö. Minusta he eivät täytä kotiäidin määritelmää, jotka eivät elä pelkästään miehen rahoilla.

Vierailija
90/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit ovat todella etuoikeutettua porukkaa. Harva mies pystyy elättämään perheensä Suomessa tänä päivänä. Itsekin näen lähinnä kateutta näissä katkerissa kommenteissa. Olen ollut pitkään työelämässä, joten tiedän mitä työnteko on. En ikinä vaihtaisi kotia takaisin työhön, jos ei ole pakko.

Vierailija
91/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit ovat todella etuoikeutettua porukkaa. Harva mies pystyy elättämään perheensä Suomessa tänä päivänä. Itsekin näen lähinnä kateutta näissä katkerissa kommenteissa. Olen ollut pitkään työelämässä, joten tiedän mitä työnteko on. En ikinä vaihtaisi kotia takaisin työhön, jos ei ole pakko.

Minä taas tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan kotona kaiket päivät. Etätyökään ei sopisi minulle lainkaan.

Vierailija
92/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa nykypäivänä kukaan on kateellinen siitä, että mies elättää koko perheen ja itse hoitaisi lapset ja kodin. Mitä sitten, jos tulee ero tai mies menehtyy? Miten aikoo elää eläkkeellä, kun ei saa työeläkettä? 

Vierailija
93/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa nykypäivänä kukaan on kateellinen siitä, että mies elättää koko perheen ja itse hoitaisi lapset ja kodin. Mitä sitten, jos tulee ero tai mies menehtyy? Miten aikoo elää eläkkeellä, kun ei saa työeläkettä? 

En ole ihmisenä turvallisuushakuinen, joten en osaa vastata. Tulevaisuus ei pelota. Tiedän, että pärjään aina.

Vierailija
94/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat laiskottelijoita. Kotiäitititteli on itse petos ja hämäystä muille.

AH, kateellisten ulinaa <3

Vierailija
95/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa sen verran paljon ettei minun tarvitse tehdä töitä. Minä teen kotityöt ja hoidan ruoanlaiton. Mies säästää minulle eläkettä.

Miksi haluaisin töihin, kun voin käyttää aikaa itseeni ja esim. vanhempieni auttamiseen?

Vierailija
96/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo osaa ajatella elämäänsä sen pidemmälle, kuin että on kivaa olla kotona kun lapsi tulee koulusta.

Akat säästää täällä eläkkeelle jolle pääsevät heti kun täyttävät 79 :D

Vierailija
97/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tulisin hulluksi, jos joutuisin olemaan kotona kaiket päivät. Etätyökään ei sopisi minulle lainkaan.

Mitä aiot tehdä eläkkeellä?

-eri

Vierailija
98/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei tämä kolmikymppisten ryhmä pääse elinaikanaan eläkkeelle, että ihan huoletta vaan.

Vierailija
99/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Harrastaa, opiskella työväenopistossa, nähdä ystäviä.

Vierailija
100/157 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain selitys sille, että haluaa maleksia kotona yhteiskunnan laskuun. Jostain syystä joku ajattelee, että on eri asia olla kouluikäisen kotiäiti kuin laiska työtä välttelevä laiskimus. Kyse on kuitenkin ihan samasta asiasta.

Ja sitten aloitit hakemaan töitä pienen lapsen äitinä. Yksi asia on palata olemassa olevaan työpaikkaan. Toinen nuorena lapsensaanti iässä olevana lapsen äitinä. 

Finnkinoon oli esimerkiksi 800 hakijaa. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että kun hakijoita 800 jonnekin otetaan kotiäiti töihin? En ymmärrä tätä työn välttämisen jankuttamista, kun niitä työpaikkoja on muutenkin niin vähän ja kaikkeen vaaditaan koulutus ja täydellinen ansioluettelo ja työkokemus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän