Voinko laskea itseni eurooppalaiseksi jos olen puoliksi ei-eurooppalainen?
Eli suomalainen äiti ja marokkolainen isä mut oon asunut Euroopassa (Suomi ja Espanja) koko elämäni.
Kommentit (29)
Kyllä voit, sullahan vaikuttaa olevan eurooppalainen identiteetti. Mä koen itseni suomalaiseksi, vaikka mun äidin vanhemmat on karjalaisia ja mussa on myös karjalaista, saksalaista ja ukrainalaista verta ihan parin, kolmen sukupolven takaa.
Voit.
Olet enemmän eurooppalainen kuin mitään muuta taustastasi päätellen.
Meistä suomalaisista moni on melkoinen kooste eri kansallisuuksista. Jos omaa perimääni ajattelen, niin löytyy vanhempien vanhempia ja heidän vanhempiaan ainakin Ruotsista, Venäjältä ja Puolasta. Joukkoon mahtuu myös tataareja ja saamelaisia.
Sukulaisia on muuttanut ainakin Yhdysvaltoihin, Kanadaan ja Australiaan Ruotsin ohella. Että mene nyt sitten ja määrittele edes, kuka on ehta suomalainen. Minä en sitä pysty tekemään. Mutta suomalaisena ja eurooppalaisena itseäni toki pidän.
Your DNA is either is fused, or it is not. If it is, it requires a fuser.
Riippuu fenotyyppisi piirteiden suhteista.
Kyllä nyt on trendikkäämpää identifioitua afrikkalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos marokkolaisia piirteitä on enemmän kuin eurooppalaisia (kuinka mitata?), olet marokkolainen, jossa on eurooppalaista. Ja vice versa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Suomessa, mutta keski Euroopassa kyllä.
Entä Etelä-Euroopassa? ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit, sullahan vaikuttaa olevan eurooppalainen identiteetti. Mä koen itseni suomalaiseksi, vaikka mun äidin vanhemmat on karjalaisia ja mussa on myös karjalaista, saksalaista ja ukrainalaista verta ihan parin, kolmen sukupolven takaa.
Olette hyvinkin suomalaisia ja eurooppalaisia, mutta mistä päin Karjalaa sukusi on kun kyseenalaistat sen karjalaisuuden suomalaisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos marokkolaisia piirteitä on enemmän kuin eurooppalaisia (kuinka mitata?), olet marokkolainen, jossa on eurooppalaista. Ja vice versa.
Marokkolaisuusasteen voi mitata siitä, kuinka suurta hinkua tuntee terroritekoihin? Himottaako pommivyöt ja pommireput, onko halu ajaa rekalla väkijoukkoon joulutorilla?
Tietenkin voit. Minulla on sama tilanne. Olen ikäni asunut Euroopassa. Toinen vanhempani on muualta ja asuu siellä edelleen. Tosin hänenkin suku on muutama sukupolvi sitten ollut Euroopassa.
Olen itse täysin eurooppalainen.
Itse määrittelisin itseni suhteessa suomalaisuuteen tuossa tilanteessa puolisuomalaiseksi ja jos pitäisi määrittää eurooppalaisuus niin sitten puolieurooppalaiseksi.
Afrikkalaisestakin tulee suomalainen kun hän saa oleskeluluvan
Vierailija kirjoitti:
Meistä suomalaisista moni on melkoinen kooste eri kansallisuuksista. Jos omaa perimääni ajattelen, niin löytyy vanhempien vanhempia ja heidän vanhempiaan ainakin Ruotsista, Venäjältä ja Puolasta. Joukkoon mahtuu myös tataareja ja saamelaisia.
Sukulaisia on muuttanut ainakin Yhdysvaltoihin, Kanadaan ja Australiaan Ruotsin ohella. Että mene nyt sitten ja määrittele edes, kuka on ehta suomalainen. Minä en sitä pysty tekemään. Mutta suomalaisena ja eurooppalaisena itseäni toki pidän.
Jokainen muualle muuttanut kertoo olevansa suomalainen. Kanadan suomalainen, ameriikan suomalainen, australian suomalainen tai ruotsin suomalainen, miksi suomalaiseksi pitäisi jokaisen halukkaan saada identifioitua? Eikö se ole juuri sitä kulttuurin omimista vai onko eri asia ja miksi?
Riippuu ihan siitä miten eurooppalainen on elämänkatsomuksesi ja arvomaailmasi.
Olet puolikarvis, puoli/karva/ranne, eli roska.
Tuskin Suomessa, mutta keski Euroopassa kyllä.