Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Tuet tuli tänään noin 580€ mutta siitä meni jo yli 300€ pakollisiin menoihin ja 80€ ruokakauppaan...
Milloin näitä Suomen pieniä tukia nostetaan semmoiselle tasolle että niillä pärjää?
Kommentit (178)
Vanha kulunut läppä. Älä jaksa tuota enää trollata.
Hmm.. ainakaan tämä kaveri ei ole yyhhoo sillä yyhhoot tienaa tykimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?
Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€
AP
En osta noin kalliita, vaikka minulla olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lidlissä.
Ihan yhtä kallista siellä on nykyään kuin Prismassa ja 100 kertaa huonompi valikoima
AP
Aha. Minkälaista valikoimaa kaipaat? Lidlistä osa prismasta osa ja vaikka k-kaupasta osa. Ei todellakaan köyhdy ruuan vuoksi.
Ja sulla on tietysti puoliso niin et saa toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
580 € on perustoimeentulotuki ja tänäänhän se on maksettu tileille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hakeudu töihin jos ei tuet riitä niinkuin muutkin.
Kerro mihin hakeudun nii aloitan heti maanantaina
AP
Antamillasi esitiedoilla: mene työkkäriin ja kerro itsestäsi enemmän. Etsi oma-aloitteisesti työtä ja muuta tarvittaessa työn perässä asumispaikkakuntaasi. Hanki ammatillinen koulutus, ellei sellaista ole. Lähtökohtaisesti ollaan aktiivisia itsensä elättämisessä työnteolla eikä voivottelulla ja tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama murhe. Tili tuli viimeinen päivä ja siitä meni 1500€ auton vuosihuoltoon ja tankkaamiseen, eikä jäänyt enää kuin 2300€ loppukuuksi käyttörahaa .
Haista vit tu!
Noh, ensi kuussa sun ei tarvi ostaa farkkuja ja sukkia niin heti on satanen enemmän ruokaan.
Kannattaisiko katsella töitä? Eihän tämä maa toimisi, jos jokaiselle maksettaisiin sohvalla makaamisesta niin paljon, että tulisi hyvin toimeen! Kuka ne työt siinä vaiheessa tekisi?!
Vierailija kirjoitti:
Tukia ei nosteta vaan lasketaan.
Tukien laskeminen motivoi sinuakin osallistumaan työntekoon ja verojen maksuun joita tarvitaan tukien varassa olevien ihmisten elättämiseen ja laskujen maksuun.
Jos tästä nyt jotain positiivista miettii niin Toivon asumis ym tukimuotojen vähenemisen seurauksena tapahtuvan itsemurhatilostojen nousua.
Suomi Nousuun !
Kommentointi aluksi hyvä, lopuksi sairas.
Vierailija kirjoitti:
Noh, ensi kuussa sun ei tarvi ostaa farkkuja ja sukkia niin heti on satanen enemmän ruokaan.
Sitten AP:n täytyykin ostaa uusi takki ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne pakolliset menot oli?
Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.
AP
Joka kuukausi pitää ostaa farkut ja sukkia ? Sukat voi pestä kuin myös farkut ei niitä käytön jälkeen roskiin pidä heittää. Hammasharja maksaa alle euron kappale. Ja ruokakauppaan 80 euroa ? Mitä sisäfilettä ostat ? Eikö punalaputut kelpaa niin kuin meille työsskäyville? Kai nyt niin pari kiloa makaronilaatikkoa? Ja huomenna se kilon sisäfile ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ostit sentään edulliset farkut ja tarjoussukat?
Levis farkut tarjouksesta 75€, sukat Nike 4 paria 25€
AP
Mä en edes työssäkäyvänä osta noin kallista.
Minä pistin elämän risaiseksi ostin levikset kun oli alle 50 euroa ja ostin kolme paria sukkia kahdeksalla eurolla, ajattelin että kyllä nyt työssäkäyvä voi joskus repäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
580 € on perustoimeentulotuki ja tänäänhän se on maksettu tileille.
Jätit sitten mainitsematta saamasi työttömyyskorvauksen, koska toimeentulotuesta maksetaan vuokran omavastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hakeudu töihin jos ei tuet riitä niinkuin muutkin.
Kerro mihin hakeudun nii aloitan heti maanantaina
AP
Aloita te toimiston työnhaun peruskurssilla jossa opetellaan työnhakua. Olet saanut elämässäsi kaiken aina valmiina eteesi kannettuna joten ymmärrän että työnhaku voi olla haasteellinen tehtävä. Mitä jos aloittaisit varovasti siitä, että aamuisin herättyäsi sanoisit äidille, että haluaisit yrittää itse pukea vaatteet päällesi ?
En ole mitään saanut valmiiksi, ihan itse kaiken tehnyt ja hoitanut
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama murhe. Tili tuli viimeinen päivä ja siitä meni 1500€ auton vuosihuoltoon ja tankkaamiseen, eikä jäänyt enää kuin 2300€ loppukuuksi käyttörahaa .
Jos oli sähkö-Tesla, ei menisi rahaa tankkaamiseen. Mutta sun tuloilla ei taida Tesla vielä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne pakolliset menot oli?
Vuokran omavastuu, uudet farkut, pari paria sukkia, pattereita, hammasharja yms.
AP
Joka kuukausi pitää ostaa farkut ja sukkia ? Sukat voi pestä kuin myös farkut ei niitä käytön jälkeen roskiin pidä heittää. Hammasharja maksaa alle euron kappale. Ja ruokakauppaan 80 euroa ? Mitä sisäfilettä ostat ? Eikö punalaputut kelpaa niin kuin meille työsskäyville? Kai nyt niin pari kiloa makaronilaatikkoa? Ja huomenna se kilon sisäfile ?
Ihan perus ruokaa ostin, jauhelihaa, porkkanat, riisipiirakat, kananmunat, nakkeja, keittojuureksia, vessapaperi, mausteita, nakkeja yms. ei kaupoissa ole mitään punalappuja täällä paitsi jossain kalliissa valmis salaateissa....
AP
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko katsella töitä? Eihän tämä maa toimisi, jos jokaiselle maksettaisiin sohvalla makaamisesta niin paljon, että tulisi hyvin toimeen! Kuka ne työt siinä vaiheessa tekisi?!
Olen 1000 hakemusta laittanut viimeisen parin vuoden aikana kaikenlaisiin töihin, ei ole yhteenkään hakemukseen vastattu.
AP
Aloita te toimiston työnhaun peruskurssilla jossa opetellaan työnhakua. Olet saanut elämässäsi kaiken aina valmiina eteesi kannettuna joten ymmärrän että työnhaku voi olla haasteellinen tehtävä. Mitä jos aloittaisit varovasti siitä, että aamuisin herättyäsi sanoisit äidille, että haluaisit yrittää itse pukea vaatteet päällesi ?