Somesta lähteminen
Oletko itse ilmoittanut seuraajille että lähdet somesta, kertonut vain lähimmille ystäville, perheelle vai tehnyt vain "katoamistempun"? Miten on sinusta järkevintä toimia tilanteessa? Onko omakohtaista kokemusta aiheesta?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Minä lähdin facebookista pois vuonna 2012. Missään muissa en ole edes ollut. Jos jollakin on asiaa, voi minulle lähettää whatsappia, vaikka ihan perinteisen tekstiviestin tai sähköpostia. Minä en jaksa roikkua somessa kyyläämässä toisia tai tehdä mitään päivityksiä. Harrasteporukan tiedot tulee onneksi ihan sähköpostina. En koe että elämäni on mitenkään tyhjempää vaikka en somessa olekaan.
Tämä on yleinen syy pois lähtemiselle. Oletko tietoinen siitä ettänsomessa on nykyisin paljon erilaista avointakin sisältöä jota voi seurata vaikka ei kavereita tai seuraajia olisikaan? Mielestäni se on ihan mukavaa, vertaan sitä blogienkin lukemiseen. Monillakaan ei ole montaa ystävää tai tuttavaa seurailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin lähteä pois facesta muutama vuosi sitten, mutta jäin kaipaamaan muutamaa harrasteryhmää sekä myyntipalstoja. Halusin myös säilyttää ksikki faceen vuosien varrella laittamani valokuvat.
Tein sitten niin, että poistin kavereista kaikki paitsi sisarukseni ja mieheni enkä ole sen jälkeen tehnyt yhtään julkaisua, kun ei ole "yleisöä".
Tämä on ollut mahtavaa! Hävettää, miten turhia asioita sitä on tullutkaan itsestään joskus kirjoiteltua. Omasta elämästä kertomisen tarve on poistunut. Toisaalta on loppunut myös oman elämän vertailu muihin. Ihan parasta!
Instagramista tykkään, seuraan omaan työhön ja harrastuksiini liittyviä tilejä. En itse postaile sinnekään enkä seuraa ketään tuttavaakaan.
Intagramistapidän itsekin koska siellä voi seurata kaikkea mielenkiintoista, myös uutisia. Täytyisi löytää vain nyt uusia tilejä joita seurata. Olen kuitenkin sitä mieltä että elämässä tulee erilaisia kausia ja monet kiinnostuksenkin kohteet muuttuvat joten mieltäkin saa muuttaa jos huomaa että jokin asia alkaakin taas innostamaan. Välillä saattaa kaivata sometontakin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava oli katsella ja seurata julkaisuja omista mielenkiinnon kohteista, esim. luontokuvia, että ei some ole pelkästään huono asia. Tuo asia ei siltikään saanut minua jäämään someen. Tiedän, että jos haluan katsoa justiinsa vaikka luontokuvia, niin voi hake niitä hakukoneella. Ap
Mitä sinä kaipaat siltä somelta? Minkälaista sisältöä? Muutkin voisivat vastata.
Riippuu henkilöstä mitä kaipaa- ja minkälaista. Ei miulla mitään erityisiä toiveita/vaatimuksia ole, pidän omaan silmään kauniista eri aiheisista kuvista. Ja toki yhteydenpito ihmisiin on kätevää somessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava oli katsella ja seurata julkaisuja omista mielenkiinnon kohteista, esim. luontokuvia, että ei some ole pelkästään huono asia. Tuo asia ei siltikään saanut minua jäämään someen. Tiedän, että jos haluan katsoa justiinsa vaikka luontokuvia, niin voi hake niitä hakukoneella. Ap
Mitä sinä kaipaat siltä somelta? Minkälaista sisältöä? Muutkin voisivat vastata.
Riippuu henkilöstä mitä kaipaa- ja minkälaista. Ei miulla mitään erityisiä toiveita/vaatimuksia ole, pidän omaan silmään kauniista eri aiheisista kuvista. Ja toki yhteydenpito ihmisiin on kätevää somessa. Ap
Selvä juttu. Monet eivät tiedä mitä kaikkea siellä tavallaankin on. Suosittelen tutustumista rauhassa jos somen maailma kiinnostaa.
Ja päästään tuosta yhteydenpitoon ihmisiin somessa aiheeseen lisää. Niin on se kätevää kyllä, kääntöpuolena on se että on "liiankin" hyvin kätevää. Kaikenmaailman feikki profiilit ottaa yhteyttä, henkisesti epävakaat tms suoltaa olojaan, jätetään/jää vastaamatta ystävän viestiin, on helppoa lopettaa hetkessä vaikka parisuhde sanomalla vain tämä oli tässä yms. Hyviä puolia esim. kerätä kokoon juhliin kutsutut samaan ryhmään keskustelemaan kaikille yhteisesti, sopia yleisesti tapaamiset ystävien kanssa, kysellä ystäviltä kuulumisia, jakaa hyviä sivustoja ja lähettää vaikka uusista ostetuista vaatteistaan kuvia ystävien kanssa. Kynnys on matala toimia helposti ja nopeasti eri tavoilla tutuille ja tuntemattomillekin niin hyvässä kuin pahassakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä juttu. Monet eivät tiedä mitä kaikkea siellä tavallaankin on. Suosittelen tutustumista rauhassa jos somen maailma kiinnostaa.
Aivan. Somemaailma on tullut tutuksi itselle vuosien mittaan eri paikoissa-ja tavoilla. Toki tutustuminen somen maailmaan tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän on hyvä asia, jos siis se kiinnostaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja päästään tuosta yhteydenpitoon ihmisiin somessa aiheeseen lisää. Niin on se kätevää kyllä, kääntöpuolena on se että on "liiankin" hyvin kätevää. Kaikenmaailman feikki profiilit ottaa yhteyttä, henkisesti epävakaat tms suoltaa olojaan, jätetään/jää vastaamatta ystävän viestiin, on helppoa lopettaa hetkessä vaikka parisuhde sanomalla vain tämä oli tässä yms. Hyviä puolia esim. kerätä kokoon juhliin kutsutut samaan ryhmään keskustelemaan kaikille yhteisesti, sopia yleisesti tapaamiset ystävien kanssa, kysellä ystäviltä kuulumisia, jakaa hyviä sivustoja ja lähettää vaikka uusista ostetuista vaatteistaan kuvia ystävien kanssa. Kynnys on matala toimia helposti ja nopeasti eri tavoilla tutuille ja tuntemattomillekin niin hyvässä kuin pahassakin. Ap
Lisään vielä, että mahdollista toimia helposti ja nopeasti. Ap
Mä en lähtenyt Facebookista. En vaan koskaan enää käy siellä nykyisin. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en lähtenyt Facebookista. En vaan koskaan enää käy siellä nykyisin. Ei kiinnosta.
No menet kun kiinnostaa taas. Jos sellainen hetki tulee vielä joskus.
Kerroin lähimmille että lähden, ja miten minuun saa jatkossa yhteyden. Eipä muuta
Lähdet vain. Ei me olla tilivelvollisia millenkään some-seuraajille.
Olin lähinnä harrastusten takia fb:ssä. Kavereita kertyi kun vanhat tutut yms lähettelivät kaveripyyntöjä. Eräänä päivä poistin kaikki kaverit kun en jaksanut niiden juttuja. Sitten isoimman harrastusryhmän admin lähetti viestin että heittää mut ryhmästä pihalle koska olen ilmeisesti feikkiprofiili, kun ei ole kavereita tai mitään. Poistin sitten tilini kokonaan.
Facesta lähdin 6v sitten. En edes ajatellut että siitä pitäisi ilmoittaa. Jotkut kysyi livenä että olenko poistanut tilin. Muuten en huomannut mitään. Instaan menin facen jälkeen ja sieltä ei ole tarvetta poistua, sillä käytän sitä vain hauskuuttamaan itseäni hauskoilla videoilla, sekä laitan reissuista kuvia itseäni varten.
Kiinnostaako ketään enää seurata enkelten asioita tai kiinnostaako teitä henkimaailmaan liittyvät asiat? Kiinnostaako yhteiskunnalliset asiat yleisesti elämän osalta? Tarvitsisin seuraajia joille voin kertoa asioita ja joiden kanssa voi myös keskustella. Jos tykätään niin vuorovaikutuksellisuus olisi mieluista minun näkökulmastani ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako ketään enää seurata enkelten asioita tai kiinnostaako teitä henkimaailmaan liittyvät asiat? Kiinnostaako yhteiskunnalliset asiat yleisesti elämän osalta? Tarvitsisin seuraajia joille voin kertoa asioita ja joiden kanssa voi myös keskustella. Jos tykätään niin vuorovaikutuksellisuus olisi mieluista minun näkökulmastani ainakin.
🤔
Vierailija kirjoitti:
Up
Ei kukaan vastaa. Typerä ketju tämäkin on.
Lähdin Facebookista vuonna 2013. En ilmoittanut kenellekään. Ei ole ikävä kyseistä palvelua. En tiedä mitä muut ajattelivat. N29