Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta
Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.
Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.
Joten annanko vain siis olla vai mitä?
Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?
Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä se aihe tai asia on? Onko ap kertonut?
Se on se kun sen kaverin exä on nykyään sen siskon kanssa ja se sisko käy painaa tän miestä ja sit niiden äiti on siel välissä ja sit sen veli on rakastunut siihen myös ja sit niiden isä haluu mukaan ja sit serkku on niiden lapsien isä ja äiti ja sitten sil on uus muija jonka isän lapsenkumminkaima on sen uus tyttöystävä.
"Ymmärrän toki mutta onko ihan verrattavissa oleva asia?
Uskonto luulisi olevan hieman tulenarempi aiheena siis."
No sehän siinä onkin, kun vaikka muuten on kynttilä vakan alla ja glitteriä luomilla, niin mikä tahansa viittaus tai yhteys islamilaiseen suuntaan ja sieltä repeää Siionin laulut ja tulee synti päälle ja Getsemanet, karitsat ja Golgatat ellei ihan eksytys. Eli vanhat kunnon VL-menot.
Sukulaisten kanssa osasin olla varuillani ja siis ei tuo nyt ihan tavatonta ole mutta kaverilta kesken illanistujaisten melkonen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi epäselväksi odotuksesi ystävältä. Siis kuunteleeko hän vai vaihtaa puheenaihetta? Ehkä hän kuuntelee, mutta ei osaa sanoa mitään. Etenkin jos olet samaa asiaa käynyt ennenkin läpi. Jotkut kokee kaiken osallistumisen neuvomisena ja tsemppailut ohittamisena. Itselleni on annettu ymmärtää, ettei kommentoitia kaivata, mutta hiljaa kuunteleminen on tulkittu epäkiinnostukseksi. Vaikeaa on siinä olla oikeanlainen. Miten itse suhtaudut hänelle tärkeisiin puheenaiheisiin?
Ei vaan vastaa.
Kyllä minä vastaan jos on toiselle tärkeä aihe, se on selvää.
Vastaatko jos toinen on aiheesta puhunut jo sen tuhat kertaa (niin ku ap ilm. jo on) ja sit tiedät et vastaus saa aikaseksi pitkän jaarittelun joka on jo kuultu sata kertaa? (jota me taas ei tiedetä mut kyllä tuo vähän siltä vaikuttaa jos jatku
Eli se ei ole ystävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi epäselväksi odotuksesi ystävältä. Siis kuunteleeko hän vai vaihtaa puheenaihetta? Ehkä hän kuuntelee, mutta ei osaa sanoa mitään. Etenkin jos olet samaa asiaa käynyt ennenkin läpi. Jotkut kokee kaiken osallistumisen neuvomisena ja tsemppailut ohittamisena. Itselleni on annettu ymmärtää, ettei kommentoitia kaivata, mutta hiljaa kuunteleminen on tulkittu epäkiinnostukseksi. Vaikeaa on siinä olla oikeanlainen. Miten itse suhtaudut hänelle tärkeisiin puheenaiheisiin?
Ei vaan vastaa.
Vastaatko jos toinen on aiheesta puhunut jo sen tuhat kertaa (niin ku ap ilm. jo on) ja sit tiedät et vastaus saa aikaseksi pitkän jaarittelun joka on jo kuultu sata kertaa? (jota me taas ei tiedetä mut kyllä tuo vähän siltä vaikuttaa jos jatku
Ystävälle hitto AINA . Vastaisin.
Jos ystäväsi ei kertakaikkiaan halua/pysty puhumaan jostain aiheesta, niin hyväksy se ja lopeta hänen vainoamisensa. Kenenkään ei ole pakko puhua aiheista, jotka kokee ahdistaviksi tai kiusallisiksi tms. Olet ihan uskomattoman itsekäs ja rasittava ääliö, ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä se aihe tai asia on? Onko ap kertonut?
Se on se kun sen kaverin exä on nykyään sen siskon kanssa ja se sisko käy painaa tän miestä ja sit niiden äiti on siel välissä ja sit sen veli on rakastunut siihen myös ja sit niiden isä haluu mukaan ja sit serkku on niiden lapsien isä ja äiti ja sitten sil on uus muija jonka isän lapsenkumminkaima on sen uus tyttöystävä.
Nyt mä repesin ja pissatkin saatto tulla housuun....
Ap ei selvästikään ole ystävä. Ystävä ymmärtäisi jättää asian sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vastaa.
Vastaatko jos toinen on aiheesta puhunut jo sen tuhat kertaa (niin ku ap ilm. jo on) ja sit tiedät et vastaus saa aikaseksi pitkän jaarittelun joka on jo kuultu sata kertaa? (jota me taas ei tiedet
Ei ole ei. Usko jo
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selvästikään ole ystävä. Ystävä ymmärtäisi jättää asian sikseen.
Se toinenkaan ei kyl oo
Ystävä on kyllä tukena, miten vaan, hiljaa tai puhumalla.
Ystävä ei jätä ystävää myöskään vaikeana aikana.
Hädässä Ystävä tunnetaan on ihan pätevä mittari määrittämään kuka on sun todellinen Ystävä.
Ystävä on se kelle voit soittaa keskellä yötä ja se vastaa.
Ystävä on se kuka tulee apuun kun sun auto leviää tielle.
Ystävä on se joka majoittaa sut kun sun talo palaa.
En usko että tuo on Ystävä.
Pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Eli se ei ole ystävä?
Ystävä kuuntelee ja ymmärtää, mutta myös tuntee toisen ja tietää omat rajansa. Jos joku aihe on sellainen että on käsitelty jo tuhat kertaa ja toinen tuli korvissa siitä paahtaa menemään vieläkin niin joskus vain on parempi jättää asia sikseen ja olla vastaamatta. Ja jos se paahtaja myös on ystävä niin sitten hän ymmärtää jättää sen paahtamisen vähemmälle kun ystävän kantokyky tässä aiheessa on tullut tiensä päähän.
Ystävyys ei tarkoita sitä, että toisen pitää aina olla saatavilla kuuntelemaan samoja juttuja vuositolkulla. Se vastaamatta jättäminen saattaa joskus olla juuri sitä joka on paras, ja oikean ystävän teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli se ei ole ystävä?
Ystävä kuuntelee ja ymmärtää, mutta myös tuntee toisen ja tietää omat rajansa. Jos joku aihe on sellainen että on käsitelty jo tuhat kertaa ja toinen tuli korvissa siitä paahtaa menemään vieläkin niin joskus vain on parempi jättää asia sikseen ja olla vastaamatta. Ja jos se paahtaja myös on ystävä niin sitten hän ymmärtää jättää sen paahtamisen vähemmälle kun ystävän kantokyky tässä aiheessa on tullut tiensä päähän.
Ystävyys ei tarkoita sitä, että toisen pitää aina olla saatavilla kuuntelemaan samoja juttuja vuositolkulla. Se vastaamatta jättäminen saattaa joskus olla juuri sitä joka on paras, ja oikean ystävän teko.
Vähänkun rakastavan vanhemman tekona ajaa lapsi pois kotoa?
Ojaan, käyttämään huumeita... on se sit kai niin. Suurinta rakkautta maailmassa.
En ihmettele että ystävyyssuhteet tulee niin usein tiensä päähän. Näin se käy.
Ystävä ei ole terapeutti. Sinä et ole kummoinen ystävä, jos et hyväksy ystäväsi rajaa tuossa. Lakkaa draamailemasta. hyväksy että hän ei halua siitä aiheesta jutella. Jutelkaa muista aiheista, niin ystävyytenne palautuu. Lisäksi hanki muita ihmisiä tai ehkä terapiaa tai päiväkirja, joille voit tuota aihetta purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on edelleen hämillään että mitä hän on tehnyt väärin ja onko kenessä nyt syy.
Ja mistä tämä johtuu. Ei selkeää edelleenkään.
Mitä hän voisi tehdä tästä eteenpäin erilailla?
Todellako olla turpa kiinni vaan aiheesta kun ei sekään nyt ihan houkuta koska aihe on ajankohtaista monelle muullekin tuttavalle nyt juuri. Vähän hankalaa sitä on ohittaa täysin.
Kun yli ei pääse ja kiertää ei voi. Kaiva?
Kyllä, turpa nyt umpeen tuolle ystävälle siitä aiheesta josta se ei jaksa kuunnella. Varsinkin jos aihe on monelle muulle tuttavalle ajankohtainen, niin juttelepa ap siitä niiden kanssa!
Aikuisten rajat vähän hakusessa ap:lla.
Minä koen painostamisen manpuloimisena. Olen allerginen manipuloimiselle.
Jos minun oletettu ystävä ei kunnioittaisi rajaani ja painostaisi, ottaisin etäisyyttä.
On se nyt vaan helvetin tyhmää jollet voi jostain aiheesta puhua
Vastaatko jos toinen on aiheesta puhunut jo sen tuhat kertaa (niin ku ap ilm. jo on) ja sit tiedät et vastaus saa aikaseksi pitkän jaarittelun joka on jo kuultu sata kertaa? (jota me taas ei tiedetä mut kyllä tuo vähän siltä vaikuttaa jos jatkuvasti pitää kiusata toista samalla aiheella josta kaveri ei selkeesti enää vaan halua jutella...?)