Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta
Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.
Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.
Joten annanko vain siis olla vai mitä?
Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?
Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.
Kommentit (549)
Narsisti lyö toisen maahan, kipittää sitten esimiehelle kertomaan, että kollega makaa maassa. Pilkkaa sitten julkisesti, että mitäs makaat maassa, tuskin tulet koskaan pääsemään ylös.
Levittää faktana, että sinne itse putosi. Raportoi ongelmasta työyhteisössä lähiesimiehelle, kaveri makaa maassa, ei tee töitään.
Sen jälkeen narsisti jakaa jonkun kiva quoten, "ole kiltti ja hyveellinen, kohtele muita aina hyvin" fb:ssä. On tyytyväinen itseensä.
Näin toimii narsisti työyhteisössä.
Yleensä nuo raportoijat ovat narsisteja.
Osaava esimies näkee ongelmakohdat ja hänellä on tavat valvoa työtehoa ilman raportointia. Esimies tietää myös kunkin työntekijän henkilökohtaisesta tilanteesta enemmän kuin tämän kollegat. Luultavasti tuossakin tilanteessa. Siksi hän totesi, ettei kaipaa juoruilua.
Rivien välit, tunnetaidot ja tunneäly.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti lyö toisen maahan, kipittää sitten esimiehelle kertomaan, että kollega makaa maassa. Pilkkaa sitten julkisesti, että mitäs makaat maassa, tuskin tulet koskaan pääsemään ylös.
Levittää faktana, että sinne itse putosi. Raportoi ongelmasta työyhteisössä lähiesimiehelle, kaveri makaa maassa, ei tee töitään.
Sen jälkeen narsisti jakaa jonkun kiva quoten, "ole kiltti ja hyveellinen, kohtele muita aina hyvin" fb:ssä. On tyytyväinen itseensä.
Osaava esimies näkee ongelmakohdat ja hänellä on tavat valvoa työtehoa ilman raportointia. Esimies tietää myös kunkin työntekijän henkilökohtaisesta tilanteesta enemmän kuin tämän kollegat. Luultavasti tuossakin tilanteessa. Siksi hän totesi, ettei kaipaa juoruilua.
Miksi puhut asiasta kuin tietäisit siitä jotain.
Ihme tarve syyttää kaikkia narsistiksi sinulla, taidat siis itse olla sellainen.
Tuskin olisi potkuja saanut jos hän olisi ollut viaton ja narsisitin uhri.
Nyt vähän rajaa tuohon spekulointiin kun tosiaan et aiheesta mitään tiedä.
Normaalit ihmiset raportoi kyllä epäkohdista kuten kuuluukin.
Ja sitten voidaan ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Se on esimiehen työ sitten se.
Kyllä se uriitti tai urea karia voi olla vaikea vaikka lievästä ei ole vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tuonkin oikean työn teki vasta seuraava esihenkilö, ei tämä "En kaipaa juoruja" henkilö.
Onneksi vaihtui pois ja asia korjaantui.
Ei tollasia kukaan kaipaa. Eivät mistään välitä.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti narsistin tunnistaa, tai ainakin luulee näkevänsä kaikissa omia tuttuja piirteitään
Minkäs sille omalle vinksahtaneelle ajatusmallilleen voi tuossa kohti voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Siinäpä todellinen kommunikaation helmi.
Reps! Saatan joutua tilaamaan uuden näppiksen!!!!!! 🤣
Tämä vastausraati ottaisi ennemmin vastaukseksi ei mitään, hiljaisuuden ja ohituksen, kuin sanan "Jaa."
"Jaa" sentään merkitsee että AP luki, ymmärsi ja vastasi siihen, muttei halua asiasta sen enempää puhua eikä kommentoida jostain syystä, toisin kuin vastaamattomuus ja hiljaisuus, eli ei kommenttia ollenkaan voisi merkitä ettei viestiä ole edes luettu, toisen asia ei kiinnosta alkuunkaan ja halutaan epäkunnioittaa toista olematta vastaamatta yhtään mitään.
Näinollen vastaus "Jaa", on kyllä itse asiassa paljon parempi kun ei
Oma ajatukseni vastaamattomuudesta ehkä tässä hieman muuttui. En ollut kiinnittänyt huomiota mutta onhan vastaamattomuus oikeasti epäkohteliasta. Jos törmään moiseen, osaan tulkita nyt hieman erilailla.
Ohis
Ja ihmiset, pliis, vastatkaa ja reagoikaa, kiitos.
Ilmeisesti aloittaja edelleen linjoilla. Kun ap:n jankkaus ja tivaus on tätä luokkaa, mikä ketjussakin on nähty, se on mennyt jo ajat sitten epäkohteliaisuudesta kiusaamisen puolelle. Moni on tämän jo todennutkin.
Ystävyys perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä ketään voi pakottaa kommunikoimaan. Ap:n toimintaa ei enää mitenkään voi kutsua ystävyydeksi, se on ennemminkin vihollisuutta.
Tuollainen kaunan värittämä suhde ei tee kummallekaan osapuolelle hyvää. Etäisyys ja omien toimintatapojen kriittinen tarkastelu olisi nyt paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Tämä vastausraati ottaisi ennemmin vastaukseksi ei mitään, hiljaisuuden ja ohituksen, kuin sanan "Jaa."
"Jaa" sentään merkitsee että AP luki, ymmärsi ja vastasi siihen, muttei halua asiasta sen enempää puhua eikä kommentoida jostain syystä, toisin kuin vastaamattomuus ja hiljaisuus, eli ei kommenttia ollenkaan voisi merkitä ettei viestiä ole edes luettu, toisen asia ei kiinnosta alkuunkaan ja halutaan epäkunnioittaa toista olematta vastaamatta yhtään mitään.
Näinollen vastaus
Mistäs niin keksit?
En ole ap mutta selkeästi joku muu (häiriintynyt) on jäänyt tänne jumiin jankkaamaan aiheesta ja aiheen vierestä.
Taisi kolahtaa ja kovaa kun ottaa noin koville.
Suosittelen sinulle sitä hoitoa, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
"Jaa" sentään merkitsee että AP luki, ymmärsi ja vastasi siihen, muttei halua asiasta sen enempää puhua eikä kommentoida jostain syystä, toisin kuin vastaamattomuus ja hiljaisuus, eli ei kommenttia ollenkaan voisi merkitä ettei viestiä ole edes luettu, toisen asia ei kiinnosta alkuunkaan ja halutaan epäkunnioittaa toista olematta vastaama
Saman huomasin muuten tässä mäkin
taitaa olla yksi ja sama tyyppi joka tekeytyi apn ystäväksi, tuo jos mikä on jo häiriintynyttä
mutta näitä riittää täälä, aina joku vetää herneen aivoon asti ja se jää sinne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimies laiminlyö tehtäviään jo räikeästi jollei asioihin puutu tai niitä suostu edes kuulemaan.
Tästä olen äärimmäisen samaa mieltä minäkin kyllä.
Ihmeellinen ajatusmaailma kyl jollain voi ollakin.
Juoruilua kertoa epäkohdista 🤣🤣🤣🤣🤣
"Ihmeellinen ajatusmaailma kyl jollain voi ollakin.
Juoruilua kertoa epäkohdista 🤣🤣🤣🤣🤣"
Googlaa objektiivinen / subjektiivinen näkemys. Jätä jatkossa emojit pois, olet uskottavampi. Nyt vaikutat vain pahantahtoiselta ja ilkeältä.
Mistäs niin keksit?
En ole ap mutta selkeästi joku muu (häiriintynyt) on jäänyt tänne jumiin jankkaamaan aiheesta ja aiheen vierestä.
Hei aloittaja, sinut tunnistaa kirjoitustyylistä. Käyt täällä tsemppaamassa ja komppaamassa itseäsi, kun muilta ei ymmärrystä heru. Mikäs siinä, jos se sinua helpottaa.
Olen kirjoittanut tätä ennen kolme viestiä tähän ketjuun, yhden nyt aamulla ja pari ketjun alkupuolella. Seuraan epäuskoisena, miten tämä inkutus jatkuu päivästä ja viikosta toiseen.
t. Se, jota luultavasti yritit lainata
Sukulaisilla on tuollaista. Tiedän jo tietyt avainsanat joita voin lisätä keskusteluun että saan sen päättymään ja pääsen ärsyttävästä jutustelusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs niin keksit?
Hei aloittaja, sinut tunnistaa kirjoitustyylistä. Käyt täällä tsemppaamassa ja komppaamassa itseäsi, kun muilta ei ymmärrystä heru. Mikäs siinä, jos se sinua helpottaa.
Olen kirjoittanut tätä ennen kolme viestiä tähän ketjuun, yhden nyt aamulla ja pari ketjun alkupuolella. Seuraan epäuskoisena, miten tämä inkutus jatkuu päivästä ja viikosta toiseen.
On se pahasti vinksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs niin keksit?
"sinut tunnistaa kirjoitustyylistä"
Ihan hemmetin varmasti tunnistat jokaisen eri ihmisen täältä.
Taidat kuvitella omista kyvyistäsi hieman liikaa nyt rakas lapsi
Vierailija kirjoitti:
"Ihmeellinen ajatusmaailma kyl jollain voi ollakin.
Juoruilua kertoa epäkohdista 🤣🤣🤣🤣🤣"
Googlaa objektiivinen / subjektiivinen näkemys. Jätä jatkossa emojit pois, olet uskottavampi. Nyt vaikutat vain pahantahtoiselta ja ilkeältä.
Ei mun tarvi googlata mulla on ihan käytännön kokemusta monistakin asioista.
Pitäskö sun joskus astua ihan oikeeseen maailmaan tuon Googlen ulkopuolelle jopa ihan?
Suosittelen vahvasti.
Koittaa kaivaa kuoppaa
Noh itselleen
Antaa sen kaivaa
Se siihen itse humpskahtaa
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoruilua on totta munassa kertoa laittomista toimista ja kaikesta vilunkipelistä mitä kolleegat harrastaa
On se, Ihan varppina on !!!
Onkohan ap mun entinen kaveri? Jos sanoin, etten jostain asiasta halua tai ihan vaan jaksa puhua hänen kanssaan, niin alkoi oikein jankata, että niiin, sinähän et tästä halunnut puhua. Kyseessä ei tarvinnut olla mikään hirveän vakava juttu, vaan ihan se, etten vapaa-ajalla halunnut käyttää aikaa tiettyjen työ- tai kouluasioiden puimiseen tai en halunnut kertoa toisten ystävien asioita. Halusi määritellä keskustelunaiheet puolestani.
Kaveri ei muutenkaan oikein hahmottanut, mitä voi sanoa ja mitä ei. Kun hän oli mielestään kauniimmassa yliopistossa kuin minä, hän pyyteli mielipidettään anteeksi ja jankkasi, että miten nyt loukkasi minua. Toisaalta kertoi usein, että minä olen ruma, eikä käynyt mielessäkään, että olisin siitä ehkä saattanut loukkaantua.
Todella raskas tyyppi, katkaisin onneksi välit.
Oma ajatukseni vastaamattomuudesta ehkä tässä hieman muuttui. En ollut kiinnittänyt huomiota mutta onhan vastaamattomuus oikeasti epäkohteliasta. Jos törmään moiseen, osaan tulkita nyt hieman erilailla.
Ohis
Ja ihmiset, pliis, vastatkaa ja reagoikaa, kiitos.