Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Vierailija
21/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan tuossa sanoit että aihe on "yleinen", mutta sitten olet kuitenkin varma että ei ole käynyt ystävällesi. Ehkä onkin, ja toisin kuin sinä ystäväsi ei ole sinut tilanteen kanssa eikä halua muistella sitä.

Mutta hei, mitä sitä ystävän tunteilla on väliä? Tärkeintähän on että juuri sinä haluat kuitenkin puhua aiheesta, ja kyllä ystävän pitää sopeutua sinun tahtoosi eikä toistapäin.

Ei ole käynyt, sen tiedän.

Tunnen hänet oikeasti hyvin, tiedän pahempiakin asioita.

Siksi tämä onkin niin outoa ja hämmentävää etten ymmärrä tätä.

Vierailija
22/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat haukkua kollegoitasi tälle kaverille? Mahdolliset työpaikkariidat hoidetaan työpaikalla, niitä ei kaadeta kaverin päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen surullinen että tälläinen asia sitten kaataa koko ystävyyden.

Täysin turha oikeastaan ja ihan vain se että aihetta ei voi edes mainita kun katkee yhteys, heti.

Täysi hiljaisuus iskee.

Vierailija
24/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet puhunut asiasta jo niin paljon, että ystäväsi on lopen kyllästynyt aiheeseen. Hän on jo sanonut sanottavansa, eikä keksi enää muuta lisättävää. 

Vierailija
25/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat haukkua kollegoitasi tälle kaverille? Mahdolliset työpaikkariidat hoidetaan työpaikalla, niitä ei kaadeta kaverin päälle. 

Sori mutta ei ole kyse mistään tälläisestä.

Asiaan ei liity ketään muu henkilö.

Näytä aiemmat lainaukset

Yritin miettiä, mikä voisi olla kiperä työelämään liittyvä yleinen asia, mutta josta tiedät varmasti, ettei ystävällesi ole sitä tapahtunut, mutta mulle ei tullut mieleen muuta kuin lomautus tai irtisanominen. Tai ylipäätään yt-neuvottelut ja siten em asioiden uhka. Voisin kuvitella, että ehkä tämä ystäväsi väistää aihetta, koska hänellä on se sama uhka itselläänkin nyt päällä tai ehkä hänen puolisollaan ja sen vuoksi hän nyt ei koe olevansa kykenevä keskustelemaan asiasta sun kanssasi. Haluaa ehkä torjua mielestään koko mahdollisuuden, että kohta työt loppuu. 

Vierailija
27/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oketko kertonut, että haluaisit nimenomaan puhua tästä aiheesta koska sinulle kipeä aihe ? 

Olen, ja nostanut esiin myös sen että minulle tämä on kiperää. 

Silti saan aina täyden blokin kun yritän aihetta nostaa esiin.

Ehkäpä aihe on ystävällesi vielä kiperämpi kuin sinulle. Siis niin kiperä, että hän ei kykene keskustelemaan siitä kanssasi, ei edes kuuntelemaan sinua.

Vierailija
28/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompi ottaa kantaa jos kertoisit mikä tuo aihe on. 

Vierailija
29/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet puhunut asiasta jo niin paljon, että ystäväsi on lopen kyllästynyt aiheeseen. Hän on jo sanonut sanottavansa, eikä keksi enää muuta lisättävää. 

Niin eli sitä ei saa sitten enää ikinä koskaan edes vahingossa mainita?

Se siitä ystävyydestä siis sitten vaan.

Ei tuo ole ystävä.

Vierailija
30/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä. Siis se, että painostat toista puhumaan aiheesta, josta hän ei halua puhua.

Ja olet ilmeisesti painostanut useampaan kertaan. Ei hyvä.

Vierailija
31/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Yritin miettiä, mikä voisi olla kiperä työelämään liittyvä yleinen asia, mutta josta tiedät varmasti, ettei ystävällesi ole sitä tapahtunut, mutta mulle ei tullut mieleen muuta kuin lomautus tai irtisanominen. Tai ylipäätään yt-neuvottelut ja siten em asioiden uhka. Voisin kuvitella, että ehkä tämä ystäväsi väistää aihetta, koska hänellä on se sama uhka itselläänkin nyt päällä tai ehkä hänen puolisollaan ja sen vuoksi hän nyt ei koe olevansa kykenevä keskustelemaan asiasta sun kanssasi. Haluaa ehkä torjua mielestään koko mahdollisuuden, että kohta työt loppuu. 

Samaa olen miettinyt itsekin.

Ja arvasit oikein. Kyse on potkuista.

Ja vain ne ketkä on sen itse kokeneet voivat sanoa mikä kolaus tuo ihmiselle on.

Se ei ole mikään arkipäiväinen pikkujuttu.

Mutta se ettei aiheesta voi mitään enää koskaan sanoa, niin onhan tää nyt vähän...tyhmää.

Ja voi toki pelätä hänkin, mutta ei se muuta mun mennyttä kokemusta. Se on ja pysyy.

Vierailija
32/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ystävä sellainen jonka kanssa puhut kasvokkain vai pelkkä etäystävä?

Vierailija
33/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ystävä sellainen jonka kanssa puhut kasvokkain vai pelkkä etäystävä?

Sekä että, ainakin ollut. Jatkosta en enää ole varma. 

Liene katkeaa kokonaan.

Vierailija
34/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ikävältä. Siis se, että painostat toista puhumaan aiheesta, josta hän ei halua puhua.

Ja olet ilmeisesti painostanut useampaan kertaan. Ei hyvä.

En painosta.

Vierailija
35/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn muut ystävät kaikonneet kyllästyneet narsistin horinoihin nyt piinaa tätä yhtä 

Vierailija
36/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sitä ei saa sitten enää ikinä koskaan edes vahingossa mainita?

Se siitä ystävyydestä siis sitten vaan.

Ei tuo ole ystävä.

Et sinäkään kovin miellyttävältä ystävältä kuulosta, vaan ennemminkin vaativalta ja vähän itsekeskeiseltä. Yritä löytää joku kultainen keskitie. Puhu asiasta hänelle vähän harvemmin tai puhu asiasta jollekin ihan toiselle. Pitää olla joustoa. 

Vierailija
37/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis ongelma pelkästään tuo asian täysi sivuuttaminen? Jos ystäväsi sanoisi, ettei halua puhua aiheesta, antaisitko asian olla?

Vierailija
38/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apn muut ystävät kaikonneet kyllästyneet narsistin horinoihin nyt piinaa tätä yhtä 

Sori mutta ei tämäkään.

Moni on ottanut minuun nyt yhteyttä kun heillä meneillään sama kokemus. Koitan heitä auttaa ja puhun heille aiheesta.

No katsotaan sitten vastaanko tälle yhdelle enää sitten kun se hetki koittaa hänellä.

Metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ihminen tarvitsee joskus juuri sitä tukipuuta ja jollei ystävä sitä voi tarjota niin en tiedä kuka sitten.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Samaa olen miettinyt itsekin.

Ja arvasit oikein. Kyse on potkuista.

Ja vain ne ketkä on sen itse kokeneet voivat sanoa mikä kolaus tuo ihmiselle on.

Se ei ole mikään arkipäiväinen pikkujuttu.

Mutta se ettei aiheesta voi mitään enää koskaa

Mä ymmärrän sun pointtisi, mutta ajattele vaikka siltä kantilta, että jos toinen kertoo sairastamastaan syövästä toiselle, jolla on vasta syöpäepäily, niin se ei välttämättä ole just silloin aihe, josta tämä toinen kykenisi keskustelemaan. Aiheuttaa liikaa pelkoa ja ahdistusta. Tilanne voi hyvinkin muuttua sitten, kun se epäily on ohi eli joko on saanut syöpädiagnoosin tai sitten on voinut huokaista helpotuksesta, että ei se sitä ollutkaan. 

Vierailija
40/549 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ongelma pelkästään tuo asian täysi sivuuttaminen? Jos ystäväsi sanoisi, ettei halua puhua aiheesta, antaisitko asian olla?

Antaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi