Missä ovat töissä äidit, jotka tuovat lapset päivähoitoon yhdeksäksi?..
Tuntuu että valtaosa äideistä tekee näin... Mutta mikä on se naisvaltainen työpaikka, jossa työt alkavat vasta kymmenen paikkeilla?.. vai onko meillä yllättävän paljon kotiäitejä?
Kommentit (357)
Meillä isä vie lapsen 9-10 ja minä haen 15-16. Isä on yrittäjä ja tekee töitä iltapainoitteisesti. Minä lakimies ja työt etätöitä 95%. Liukuma minulla 7-10 ja 15-19, eikä nämäkään kiveenkirjoitettuja. Voin siis vaikka tehdä työpäivän 6-14 tai jatkaa lapsenhaun jälkeen klo 16 eteenpäin. Olen töissä yrityksessä, joka työllistää tuhansia ihmisiä, joilla kaikilla on etyömahdollisuus ja liukuva työaika. Siinä sinulle konkreettinen esimerkki ap. Meillä tosin äiti vie lapsen vain silloin, kun isä on työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen isännöinti- ja kiinteistöpalveluyrityksessä sihteerinä, palveluaika on 12-15 mutta olen töissä 10-18. Lapsi menee hoitoon 9 ja isänsä hakee kotiin klo 16. Liekkö meidätkin tuomittu jo kotona lorvaajiksi kun lapsi lyhyen päivän hoidossa.
AP on jo ilmoittanut lorvivansa kotona, silloin kun ei vetelehdi henkilökunnan haittona päiväkodilla ja tarkkailee työssäkäyviä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kysymykseen, äiti joka tuo lapsensa klo 9 päiväkotiin, voi olla töissä päiväkodissa, joka tulee töihin klo 9.30 ja on töissä 17.30.
Päiväkodit aukeavat usein klo 7 ja ne suljetaan klo 17.00-17.30 eli päiväkoti on auki 10.5 tuntia ja työntekijöiden työaika on 8h.
Ja vastaavasti ensimmäiset työntekijät tulevat päiväkotiin klo 6.30 ja viimeidet työntekijät lähtevät 17.30-18 ja työntekijät tulevat asteittain töihin ja myös lähtevät töistä.
Päiväkodissa töissä olevan äidin lapset ovat erittäin suurella todennäköisyydellä itsekin hoidossa siinä samassa paikassa, tosin eri ryhmässä.
Joutuuko lapsi sitten vaihtamaan päikkäriä, kun tulee sen ikäiseksi, joita se oma äiti hoitaa?? Meillä ainakin tässä 10 000 asukkaan kunnassa päiv
Voi kai se äitikin vaihtaa ryhmää vaikka pienille vaihteeksi, jos lapsi tulee siihen ikään. Ihan normaalia kierrättää työntekijöitä eri ryhmissä. Meillä kaupungissa lapsi voi olla samassa tai eri päiväkodissa, ei ole sääntöä siihen, kunhan ei samassa ryhmässä ole.
Vuorotöissä, on välivuorossa 10-16 tai iltavuorossa 14.00-22.00 tai aamuvuoro 07.00- 15.00. tai jotain muita vuoroja. Tätähän tämä nykyään on, ei ole enään pelkästään ma-pe säännöllinen päivätyökaikilla.Itse oon tottunut vaihtelevaan vuorotyöhön, joten muksummekin menee päiväkotiin 7- 9 vaihtelevasti, ollaan sovittu aikataulut päiväkodin kanssa etukäteen ja vapaapäivinä ei mene ollenkaan. Ei siinä ole mitään outoa, muitakin soveltavia niissä ryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kysymykseen, äiti joka tuo lapsensa klo 9 päiväkotiin, voi olla töissä päiväkodissa, joka tulee töihin klo 9.30 ja on töissä 17.30.
Päiväkodit aukeavat usein klo 7 ja ne suljetaan klo 17.00-17.30 eli päiväkoti on auki 10.5 tuntia ja työntekijöiden työaika on 8h.
Ja vastaavasti ensimmäiset työntekijät tulevat päiväkotiin klo 6.30 ja viimeidet työntekijät lähtevät 17.30-18 ja työntekijät tulevat asteittain töihin ja myös lähtevät töistä.
Päiväkodissa töissä olevan äidin lapset ovat erittäin suurella todennäköisyydellä itsekin hoidossa siinä samassa paikassa, tosin eri ryhmässä.
Joutuuko lapsi sitten vaihtamaan päikkäriä, kun tulee sen ikäiseksi, joita se oma äiti hoitaa?? Meillä ainakin tässä 10 000 asukkaan kunnassa päiv
No, yleensä päiväkodin työntekijät voivat (eskarin opettajaa lukuun ottamatta) olla töissä minkä ikäisten ryhmässä vaan, joten niitä voidaan sumplia tilanteen mukaan. Eli äiti voi tarvittaessa "väistää" lastaan.
Puheterapeutti opiskelee tutkinnon yliopistossa ja fysioterapeutti AMK:ssa ja sanoin toimintaterapeutti .
AMK vastaa alempaa korkeakoulututkintoa, eli kandin tutkintoa yliopistossa. Eli on korkeakoulututkintoja nuo ammatit. On outoa, että jollakin on noin kova into väheksyä naisvaltaisten ammattien koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Teen etätöitä. Lapsi nukkuu aina 8 asti aamulla, joten teen sitä ennen töitä, vien lapsen hoitoon ja jatkan siitä kunnes haen lapsen kolmelta.
Ei taida lakisääteinen kahvitauko riittää. Ehkä tarha voisi tehdä työpaikalle ilmoituksen. Kahvitauolla ei edes leimata itseä ulos töistä. Teamsissa näkyy, jos joku on kauan pois.
Teen lyhennettyä työaikaa 3-vuorotyössä. Saatan viedä välillä klo 11 ja mies hakee klo 15.
Kohta leikataan se soviteltu päiväraha.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sen voin myöntää, että toki esim. jos vetää jotain perhekerhoa tai iltapäiväkerhoa jossain asukaspuistossa, niin siinä on tyypillinen naisvaltainen ala joka saattaa alkaa vasta kymmeneltä. Perhekerhot tosin yleensä alkavat jo yhdeksältä ainakin nykyisin. Oma kysymyksensä on kenen budjetti kestää olla töissä vain iltapäiväkerhossa... Sitten varmaan pitää olla se parempi tuloinen mies ainakin.
Nuo ei ole todellakaan mitään tyypillisiä aloja. Keksit tuollaiset, jotka ei työllistä kuin muutaman ihmisen kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen etätöitä. Lapsi nukkuu aina 8 asti aamulla, joten teen sitä ennen töitä, vien lapsen hoitoon ja jatkan siitä kunnes haen lapsen kolmelta.
Ei taida lakisääteinen kahvitauko riittää. Ehkä tarha voisi tehdä työpaikalle ilmoituksen. Kahvitauolla ei edes leimata itseä ulos töistä. Teamsissa näkyy, jos joku on kauan pois.
Ei tuossa kahvatauosta kukaan puhunutkaan, keksit sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Puheterapeutti opiskelee tutkinnon yliopistossa ja fysioterapeutti AMK:ssa ja sanoin toimintaterapeutti .
AMK vastaa alempaa korkeakoulututkintoa, eli kandin tutkintoa yliopistossa. Eli on korkeakoulututkintoja nuo ammatit. On outoa, että jollakin on noin kova into väheksyä naisvaltaisten ammattien koulutusta.
Tuntemani musiikkiterapeutti on myös opiskellut yliopistossa. Psykoterapeutit on myös korkeakoulutettuja. Että tuo "terapeutit" ryhmä sisältää kyllä pääasiassa korkeakoulutettua väkeä, ei mitään "amis jos sitäkään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lupaa silti kesken työpäivän lähteä ainakaan valtiolla eikä kaupungin yksiköissä.
Erikoista, että joidenkin maailmaan ei kuulu ollenkaan naisia esim. lapsi- tai nuorisotyössä, vaan ainoastaan näitä aivokirurginaisia. Ei noita töitä nyt edes kovin monelle riitä, voi olla että työttömyys odottaa tai muu kuin koulutusta vastaava työ. Että sikäli ihan turha hehkuttaa aina tätä korkeakoulutusta, niitä töitä ei ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen isännöinti- ja kiinteistöpalveluyrityksessä sihteerinä, palveluaika on 12-15 mutta olen töissä 10-18. Lapsi menee hoitoon 9 ja isänsä hakee kotiin klo 16. Liekkö meidätkin tuomittu jo kotona lorvaajiksi kun lapsi lyhyen päivän hoidossa.
AP on jo ilmoittanut lorvivansa kotona, silloin kun ei vetelehdi henkilökunnan haittona päiväkodilla ja tarkkailee työssäkäyviä äitejä.
On pitkä perinne olla vuorotteluvapaalla. Onko se paljonkin suurempi synti kuin työttömyys? Minä olen töitä paiskinut varmasti enemmän kuin sinä.
Ettei jäisi turhaksi huuteluksi niin AP ole hyvä ja kerro:
* Mistä työstä olet "sapattivapaalla"
* Moneltako veit silloin lapsen
* Mihin aikaan olit töissä (keskiarvo kahdelta kvartaalilta)
* Koulutus, ammattinimike, työpaikan osoite, portfolio, 3 suosittelijaa
* Sapattivapaan todellinen merkitys ja miksi et ole töissä
* Miksi viet lapsen päiväkotiin ollessasi kotona
* Mistä miehesi tavoittaa klo 14.47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lupaa silti kesken työpäivän lähteä ainakaan valtiolla eikä kaupungin yksiköissä.
Työnantajan kanssa pitää sopia. Ruokatauolla leimataan ulos ja silloin voi hoitaa omia asioita. Ruokatauko 1 ja puoli h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pitkä perinne olla vuorotteluvapaalla. Onko se paljonkin suurempi synti kuin työttömyys? Minä olen töitä paiskinut varmasti enemmän kuin sinä.
Mutta miksi ap vie lapsensa päiväkotiin vuorotteluvapaalla? Ehkä lapsellekin ois kiva semmoinen "vuorotteluvapaa" päiväkodista.
It-ala, etätyöpäivinä vien lapset myöhemmin ja tulen kotiin jatkamaan töitä kotiin.
Eduskunnassa turhsnpäiväisinä kansanedustajina tai ministereinä