Missä ovat töissä äidit, jotka tuovat lapset päivähoitoon yhdeksäksi?..
Tuntuu että valtaosa äideistä tekee näin... Mutta mikä on se naisvaltainen työpaikka, jossa työt alkavat vasta kymmenen paikkeilla?.. vai onko meillä yllättävän paljon kotiäitejä?
Kommentit (357)
Mitä muita perusteita lasten hoitoon viemiselle on kuin vanhempien työ? Karmeaa jos syy on sosiaaliset perusteet.
Jo on roisia ettei edes aamiaista viitsitä lapselle laittaa ja yhdessä syödä, vaan lapsi viskataan hälisevään laumaan aterioimaan.
Asioista vastaavat instanssit mässyttävät ja ihmettelevät lasten ja teinien pahoinvointia, mistähän kaikki johtuu.
Kuka lapsesta välittää, jos ei edes oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä jotain väärää, että haluaa antaa lapselle rauhallisen aamun? Mies hakee sitten lapsen ajoissa. Minulla on liukuva työaika, miehellä ei, joten ei ole mitään järkeä kiskoa lasta aamuvarhain sängystä.
Sanoinko että siinä on jotain väärää? Alkoi vaan kiinnostaa, kun itse en noin myöhään aloittavia työpaikkoja tiedä.
Rivien välistä ja kirjoituksen sävystä kyllä voi tarkoituksesi päätellä. Voihan olla kysymys myös yksinkert tai vain aidosta tietämättömyydestä. Tyhmiä kysymyksiähän ei ole. Lue nyt vastaukset, joita näkyy olevan paljon, niin ei tarvitse enää ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita perusteita lasten hoitoon viemiselle on kuin vanhempien työ? Karmeaa jos syy on sosiaaliset perusteet.
Jo on roisia ettei edes aamiaista viitsitä lapselle laittaa ja yhdessä syödä, vaan lapsi viskataan hälisevään laumaan aterioimaan.
Asioista vastaavat instanssit mässyttävät ja ihmettelevät lasten ja teinien pahoinvointia, mistähän kaikki johtuu.
Kuka lapsesta välittää, jos ei edes oma äiti.
Ei yhdeksältä päiväkotiin tuotavat saa päiväkodissa aamiaista, vaan nimenomaan syövät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisvaltaisilla aloilla tehdä etätöitä.
Ei kaikki naiset työskentele naisvaltaisilla aloilla.
Yksi perinteisimmistä naisvaltaisista ammateista on sihteeri, ja sihteerit tekee kyllä etätöitä nykyään. Paitsi ehkä sairaaloiden osastosihteerit.
No esimerkiksi jonkun erikoisliikkeen, kuten vaatekaupan työntekijä voisi olla tuollainen äiti. Usein tällaiset liikkeet ovat auki 10-17/18.
Olen sairaanhoitaja keskussairaalassa. Meillä on aamuvuoro, kaksi eri välivuoroa, iltavuoro ja yövuoro. Olen totaaliyh, joten tuon lapseni päiväkotiin todella moneen eri aikaan. Yksi välivuoro alkaa klo 9 ja kestää kuuteen Illalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä aloittajalla on kyllä todella hämärtynyt käsitys siitä, missä naiset on nykyään töissä ja millaisilla työajoilla.
Valtaosa lapsista syntyy akateemisille äideille, jotka voivat suht vapaasti järjestää työaikojaan siten, että saavat lapset hoitoon inhimillisesti.
Kuinka niin valtaosa lapsista syntyy akateemisille äideille? Kyllähän nyt vähemmänkin vaurailla asuma-alueilla lapsia tehdään, ja usein ne isot perheet löytyvät juuri pienituloisista.
Olipa tosiaan pläjäys, valtaosa lapsista akateemisille? Näkeehän sen jo raitilla kuka niitä vankkureita kyörää, kaksi pientä kävelee rinnalla ja uutta odotetaan.
No kuka? Oliko tää se jonka sisko vetää perhekerhoa? Salen myyjä?
Naisyrittäjistä yleisimpiä lienee kampaajat ja kosmetologit, hierojat ja erilaiset terapeutit jne. Nämähän usein tekee töitä iltapainotteisesti. Sekä toki nykyään some/markkinointialan yrittäjät tai vaikka jotkut taidealan. Tai jotkut erikoisliikkeiden omistajat. Myös apteekkarit ja vaikkapa siivous- tai hoiva-alan yrittäjät on usein naisia. Siinäpä esimerkkejä siitä mitä "yrittäjä" voi tehdä.
Miten tyhmiä te olette? Aika moni erikoisliike aukeaa klo 10. Missä ovat töissä ne typerykset jotka tätä ei tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä saa yleensä itse valita aika joustavasti työaikansa, kunhan työt tulee tehtyä.
Olisi hyvä saada tähän galluppiin joitain varteenotettavia esimerkkejä "etätöiden", "yrittäjyyden" ja"toimistotöiden" lisäksi myös "asiantuntijatöistä". Palkanlaskija taisi olla tähän asti ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa sisällön saanut toimistotyö...
Sosiaalityöntekijä. Meillä saa olla vapaasti etänä ja itse suunnitella kalenterinsa.
Miten työtäsi voi tehdä etänä? Eikös siihen kuulu aika paljon asiakastapaamisia, vai onko nekin muutettu videoneuvotteluiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin aloituksessa viitataan virikehoitoon ja miten se on paha jne. Eikö nyt ole jo mediassa käynyt selväksi, että joidenkin lasten yksinkertaisesti on parempi olla vaikka siinä virikehoidossa kuin kotona. Muutenkin maailma on muuttunut eikä nyt ole kummeja ja kummin kaimoja apuna kuten ennen. Äideiltä vaaditaan paljon enemmän kuin aikaisemmin, mutta sitähän eivät lapsettomat tai aina suvulta jne apuja saaneet.
Lapsilla on usein isäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijatöissä saa yleensä itse valita aika joustavasti työaikansa, kunhan työt tulee tehtyä.
Olisi hyvä saada tähän galluppiin joitain varteenotettavia esimerkkejä "etätöiden", "yrittäjyyden" ja"toimistotöiden" lisäksi myös "asiantuntijatöistä". Palkanlaskija taisi olla tähän asti ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa sisällön saanut toimistotyö...
Sosiaalityöntekijä. Meillä saa olla vapaasti etänä ja itse suunnitella kalenterinsa.
Miten työtäsi voi tehdä etänä? Eikös siihen kuulu aika paljon asiakastapaamisia, vai onko nekin muutettu videoneuvotteluiksi?
Asiakastapaamiset voi sopia itselleen sopivaan aikaan. Paljon on ihan paperityötä ja puhelimitse hoidettavaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Nää jankkaajat voi mennä katsomaan avoimet työpaikat ja ruksittaa hakuehdoksi "etätyö" ja "liukuva työaika" ja katsoa mitä sieltä löytyy. Ei kukaan jaksa alkaa luetella joka ainoaa ammattia teille valmiiksi, varsinkin kun ne annetut listaukset ei tunnu kelpaavan.
Ovat liian tyhmiä ehdottamaasi.
Olin 90-luvulla valtion virastossa ja siellä oli liukuva työaika jo silloin, toki klo 9 viimeistään piti olla paikalla. Mutta jotkut pienet kauppiaat saattavat avsta jopa vasta klo 11. Oikeastiko joku aikuinen ei tätä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juristi, pääasiassa kotona etätöissä. Neuvottelut toimistossa, istunnot osin etänä ja ne toimistolla./ Kaksi lasta. DI kansainvälinen yritys, työaika vaihteleva. Paljon etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Naisyrittäjistä yleisimpiä lienee kampaajat ja kosmetologit, hierojat ja erilaiset terapeutit jne. Nämähän usein tekee töitä iltapainotteisesti. Sekä toki nykyään some/markkinointialan yrittäjät tai vaikka jotkut taidealan. Tai jotkut erikoisliikkeiden omistajat. Myös apteekkarit ja vaikkapa siivous- tai hoiva-alan yrittäjät on usein naisia. Siinäpä esimerkkejä siitä mitä "yrittäjä" voi tehdä.
Aijaa. Mihin unohdin kääntäjät, juristit, hammaslääkärit, lääkärit jne? Miksi sinusta naisten ammatit on noita amisammatteja jos sitääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätösten teko ja kirjaaminen voivat tapahtua missä tahansa mihin aikaan tahansa. Asiakastapaamisista osa on teamsillä nykyisin etenkin kun puhutaan viranomaisten kesken olevista palavereista.
Itse olen isännöinti- ja kiinteistöpalveluyrityksessä sihteerinä, palveluaika on 12-15 mutta olen töissä 10-18. Lapsi menee hoitoon 9 ja isänsä hakee kotiin klo 16. Liekkö meidätkin tuomittu jo kotona lorvaajiksi kun lapsi lyhyen päivän hoidossa.
Eikä unohdeta listasta vuorotyötä ja enimmäkseen iltatyötä tekevät. Jälkimmäisistä mainittakoon kansalaisopistojen opettajat, lasten ja nuorten kerhojen ohjaajat, iltaisin auki olevien ravintolojen työntekijät. Yllättävä tieto aloittajalle lienee se, että usein lapsella on toinen huoltaja, joka hakee lapsen illaksi kotiin, kun äiti on töissä.