IS: suomalaiset haluaa sähköautoistaan eroon, kauppoja halutaan purkaa.
OHO, ei hyvältä tämä näytä!
"Suomalaiset yrittävät nyt purkaa sähköautoista tehtyjä kauppojaan.
. Asiantuntija arvelee, että taustalla on uudenkarheiden sähköautojen huono jälleenmyyntiarvo.
Niemisen mukaan vähän käytettyjen sähköautojen tapauksissa on selvästi ollut nähtävissä, että autoista halutaan ensisijaisesti eroon. Autojen myyminen itse voi olla työlästä, eikä takeita hyvityshinnasta ole."
Kommentit (266)
Autokauppiaat luulee, että vain sen hinnan romahtamisen pelossa myydään sähköautot pois. Siinä voi olla myös pettymys sähköauton käytön hankaluus Suomen oloissa. Jatkuvaa lataamista ja akusta huolehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli se nuori lakimies joka osti auton ja palautti vuoden kuluttua ja sai kaikki rahansa takaisin koska ei oltu kerrottu etämyyntiehtoja.
Hehe. Tämä on tultu. Ainakin 100 sivuinen myyntiasiakirja pitää olla turvana .
Eipä ole hinnanpolkijaisia nähty enää liki kahteen vuoteen. Kovin odottavalla kannalla ovat sekä kuluttajat että myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli se nuori lakimies joka osti auton ja palautti vuoden kuluttua ja sai kaikki rahansa takaisin koska ei oltu kerrottu etämyyntiehtoja.
Kyllä oli kiero paskiainen mieheksi...
Sitten kysymys, ovatko sähköautoja hankkivat tavallista tyhmempää väkeä? Vai pelkästään varakkaampia?
Kuinka suuri osa ostajista toimii näin? 5%?
Diisselipenat jauhaa propagandaansa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuri osa ostajista toimii näin? 5%?
Kuinka moni haluaisi mutta ei vielä tee? 50%
Luultavasti usein on syynä se, että toimintamatkoissa huijataan aika tavalla... tai ainakin ihmiset kokevat tulleensa huijatuksi kun eivät ymmärrä mitä ne ilmoitetut lukemat kertovat todellisuudesta.
Onhan se hirveä tappio, parissa vuodessa kymppitonneja taivaan tuuliin. Ja käytetyt autot ei noin vain mene kaupaksi.
Se akku. Sitä aina pelätään.
Itse myisin pois uuden/uudehkon auton jos työpaikka olisi epävarma. Auto on kuitenkin huono sijoitus eli se menettää arvoaan tosi paljon ensimmäisinä vuosina. Ajoi tai ei.
Vanhalla käytetylläkin pääsee pakolliset ajot eli tuo uuden auton pois myyminen voi olla hyvinkin viisas veto jos työpaikalla alkaa olla negatiivisia talousuutisia ilmassa.
Palkat ja tulot on suomessa nousseet vain julkisen puolen työpaikoissa ja kaikki tietää että nuo on velkarahalla maksettuja, kun velkaa ei enää saa niin tulee se pää vetäjän käteen sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras oli se nuori lakimies joka osti auton ja palautti vuoden kuluttua ja sai kaikki rahansa takaisin koska ei oltu kerrottu etämyyntiehtoja.
Kyllä oli kiero paskiainen mieheksi...
P*skiainen on tiennyt asian jo kaupanteosta alkaen, mutta luonnollisesti ajellut sen vuoden autolla...
Vierailija kirjoitti:
Diisselipenat jauhaa propagandaansa
Eikun, ihan uutinen oli iltasanomissa. Sori siitä, etttä kerrottiin.
Ostin kaasuauton. Perinteistä luotettavaa tekniikkaa, paikallisella biokaasulla päästötön ja polttoainekustannus alle 6 euroa per 100 km.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hirveä tappio, parissa vuodessa kymppitonneja taivaan tuuliin. Ja käytetyt autot ei noin vain mene kaupaksi.
Se akku. Sitä aina pelätään.
Onhan tässä viime aikoina kunnolla peloteltukin, että vain yksi vekki ja se on 50 000 euron kupru.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti usein on syynä se, että toimintamatkoissa huijataan aika tavalla... tai ainakin ihmiset kokevat tulleensa huijatuksi kun eivät ymmärrä mitä ne ilmoitetut lukemat kertovat todellisuudesta.
Olen huomannut, että eivät ymmärrä mitä toimintamatka (WLTP) tarkoittaa. Useammat yhä luulee, että voi ajaa sen matkan. Käytännössä ei ajeta, sillä akkua ei yleensä ladata täyteen (siihen on syitä) eikä akkua ajeta tyhjäksi. Siihenkin on ihan luonnollisen syy: kuka haluaa jäädä pimeän maantien poskeen tyhjän akun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Autokauppiaat luulee, että vain sen hinnan romahtamisen pelossa myydään sähköautot pois. Siinä voi olla myös pettymys sähköauton käytön hankaluus Suomen oloissa. Jatkuvaa lataamista ja akusta huolehtimista.
Vähän haiskahtaa että herra autokauppias on saattanut hiukan liioitella sähköautojen ominaisuuksia ja nyt sitten kiroaa sitä että luetaan niitä lupauksia kuin piru raamattua. Minun mielestä siinä nyt kuitenkin tosiaan on aika iso käytännön ero, että onko sen auton käyttömatka 600km vai 300km.
Vierailija kirjoitti:
Itse myisin pois uuden/uudehkon auton jos työpaikka olisi epävarma. Auto on kuitenkin huono sijoitus eli se menettää arvoaan tosi paljon ensimmäisinä vuosina. Ajoi tai ei.
Vanhalla käytetylläkin pääsee pakolliset ajot eli tuo uuden auton pois myyminen voi olla hyvinkin viisas veto jos työpaikalla alkaa olla negatiivisia talousuutisia ilmassa.
Palkat ja tulot on suomessa nousseet vain julkisen puolen työpaikoissa ja kaikki tietää että nuo on velkarahalla maksettuja, kun velkaa ei enää saa niin tulee se pää vetäjän käteen sielläkin.
Meinaat että se vanha käytetty käy ja kukkuu ikuisesti?
Tässä sitä ympäristöystävällisyyttä mitä sähköautot toi tullessaan. Kolme vuotta vanha auto on ongelmajätettä, siinä missä polttomoottoriautolla ajaisi tyytyväisenä vielä 20 vuotta lisää. Luonto kiittää luonnonystävää.
Paras oli se nuori lakimies joka osti auton ja palautti vuoden kuluttua ja sai kaikki rahansa takaisin koska ei oltu kerrottu etämyyntiehtoja.