Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ovat töissä äidit, jotka tuovat lapset päivähoitoon yhdeksäksi?..

Vierailija
29.02.2024 |

Tuntuu että valtaosa äideistä tekee näin... Mutta mikä on se naisvaltainen työpaikka, jossa työt alkavat vasta kymmenen paikkeilla?.. vai onko meillä yllättävän paljon kotiäitejä?

Kommentit (357)

Vierailija
301/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen voin myöntää, että toki esim. jos vetää jotain perhekerhoa tai iltapäiväkerhoa jossain asukaspuistossa, niin siinä on tyypillinen naisvaltainen ala joka saattaa alkaa vasta kymmeneltä. Perhekerhot tosin yleensä alkavat jo yhdeksältä ainakin nykyisin. Oma kysymyksensä on kenen budjetti kestää olla töissä vain iltapäiväkerhossa... Sitten varmaan pitää olla se parempi tuloinen mies ainakin.

Nuo ei ole todellakaan mitään tyypillisiä aloja. Keksit tuollaiset, jotka ei työllistä kuin muutaman ihmisen kunnassa.

No voi hyvä ihme. Kyllä iltapäiväkerhoja kuule ainakin pääkaupunkiseudulla riittää! 

Vierailija
302/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että joidenkin maailmaan ei kuulu ollenkaan naisia esim. lapsi- tai nuorisotyössä, vaan ainoastaan näitä aivokirurginaisia. Ei noita töitä nyt edes kovin monelle riitä, voi olla että työttömyys odottaa tai muu kuin koulutusta vastaava työ. Että sikäli ihan turha hehkuttaa aina tätä korkeakoulutusta, niitä töitä ei ole kaikille. 

Missä sanottiin että jonkun maailmaan ei kuuluisi lapsi- ja nuorisotyössä olevia naisia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen isännöinti- ja kiinteistöpalveluyrityksessä sihteerinä, palveluaika on 12-15 mutta olen töissä 10-18. Lapsi menee hoitoon 9 ja isänsä hakee kotiin klo 16. Liekkö meidätkin tuomittu jo kotona lorvaajiksi kun lapsi lyhyen päivän hoidossa. 

AP on jo ilmoittanut lorvivansa kotona, silloin kun ei vetelehdi henkilökunnan haittona päiväkodilla ja tarkkailee työssäkäyviä äitejä.

On pitkä perinne olla vuorotteluvapaalla. Onko se paljonkin suurempi synti kuin työttömyys? Minä olen töitä paiskinut varmasti enemmän kuin sinä.

Mutta miksi ap vie lapsensa päiväkotiin vuorotteluvapaalla? Ehkä lapsellekin ois kiva semmoinen "vuorotteluvapaa" päiväkodista. 

Lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen ja hän rakastaa päiväkotiaan. Lähipiiristä ei löydy samanikäisiä lapsia. Muistan kun itse olin nuori niin äitinikin vietti yhden vuoden kotona, kyllä sitä lapsissa hommaa riittää joka tapauksessa. 

Vierailija
304/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen voin myöntää, että toki esim. jos vetää jotain perhekerhoa tai iltapäiväkerhoa jossain asukaspuistossa, niin siinä on tyypillinen naisvaltainen ala joka saattaa alkaa vasta kymmeneltä. Perhekerhot tosin yleensä alkavat jo yhdeksältä ainakin nykyisin. Oma kysymyksensä on kenen budjetti kestää olla töissä vain iltapäiväkerhossa... Sitten varmaan pitää olla se parempi tuloinen mies ainakin.

Nuo ei ole todellakaan mitään tyypillisiä aloja. Keksit tuollaiset, jotka ei työllistä kuin muutaman ihmisen kunnassa.

No voi hyvä ihme. Kyllä iltapäiväkerhoja kuule ainakin pääkaupunkiseudulla riittää! 

Silti niitä ip-kerhojen ohjaajia on suhteellisen vähän verrattuna vaikkapa moneen muuhun täällä lueteltuun ammattiin. 

Vierailija
305/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, että joidenkin maailmaan ei kuulu ollenkaan naisia esim. lapsi- tai nuorisotyössä, vaan ainoastaan näitä aivokirurginaisia. Ei noita töitä nyt edes kovin monelle riitä, voi olla että työttömyys odottaa tai muu kuin koulutusta vastaava työ. Että sikäli ihan turha hehkuttaa aina tätä korkeakoulutusta, niitä töitä ei ole kaikille. 

Missä sanottiin että jonkun maailmaan ei kuuluisi lapsi- ja nuorisotyössä olevia naisia? 

He täällä aina esittelevät pitkiä listoja tuntemistaan naisista ja heidän ammateistaan eikä niistä ikinä löydy näitä yleisimpiä naisten ammatteja.

Vierailija
306/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti niitä ip-kerhojen ohjaajia on suhteellisen vähän verrattuna vaikkapa moneen muuhun täällä lueteltuun ammattii

No enhän minä sillä ollutkaan todistamassa yhtään mitään, myönsinpähän vain, että yksi tällainen perinteinen naisten ala löytyy jossa voi mennä myöhään töihin. Ja vieläpä säännöllisesti ilman että työaika vaihtuu vähän väliä.

Vierailija
307/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmiä te olette? Aika moni erikoisliike aukeaa klo 10. Missä ovat töissä ne typerykset jotka tätä ei tiedä? 

Miten tyhmä olet, jos tulet kertomaan asian, jonka monet ovat jo jankanneet 1000 kertaa. Olet taas sen luodan Einstein, joka lukee ensi muiden vastaukset ja tulevat pätemään niillä. 

Vierailija
308/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika harva loppujen lopuksi on töissä jossain erikoisliikkeessä.

Vierailija
309/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen isännöinti- ja kiinteistöpalveluyrityksessä sihteerinä, palveluaika on 12-15 mutta olen töissä 10-18. Lapsi menee hoitoon 9 ja isänsä hakee kotiin klo 16. Liekkö meidätkin tuomittu jo kotona lorvaajiksi kun lapsi lyhyen päivän hoidossa. 

AP on jo ilmoittanut lorvivansa kotona, silloin kun ei vetelehdi henkilökunnan haittona päiväkodilla ja tarkkailee työssäkäyviä äitejä.

On pitkä perinne olla vuorotteluvapaalla. Onko se paljonkin suurempi synti kuin työttömyys? Minä olen töitä paiskinut varmasti enemmän kuin sinä.

Kukas sitä synniksi väitti. Vuorotteluvapaa on varmasti tarpeen kun onhan siinä ehtinyt vähintäänkin vuoden pari olla työelämässä sitten päiväkoti-ikäisen vanhempainvapaan. Lepää rauhassa.

Vierailija
310/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaisi missä ap ja tuttavansa ovat töissä, jos kaikki menee töihin toimistolle klo 8-9. Itsellä ei nimittäin ole oikein ketään sellaista tuttua jolla ei olisi joko vuorotyö tai liukuva työaika... 

Vierailija
311/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä. Lapsi nukkuu aina 8 asti aamulla, joten teen sitä ennen töitä, vien lapsen hoitoon ja jatkan siitä kunnes haen lapsen kolmelta.

Ei taida lakisääteinen kahvitauko riittää. Ehkä tarha voisi tehdä työpaikalle ilmoituksen. Kahvitauolla ei edes leimata itseä ulos töistä. Teamsissa näkyy, jos joku on kauan pois. 

Ei tuossa kahvatauosta kukaan puhunutkaan, keksit sen itse.

Ei ole lupaa silti kesken työpäivän lähteä ainakaan valtiolla eikä kaupungin yksiköissä. 

Olen valtiolla eikä tuo pidä paikkaansa. Käytössä liukuma ja puolentoista tunnin ruokatauko, jonka aikana saan tehdä ihan mitä lystään. 

Vierailija
312/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä jotain väärää, että haluaa antaa lapselle rauhallisen aamun? Mies hakee sitten lapsen ajoissa. Minulla on liukuva työaika, miehellä ei, joten ei ole mitään järkeä kiskoa lasta aamuvarhain sängystä.

Sanoinko että siinä on jotain väärää? Alkoi vaan kiinnostaa, kun itse en noin myöhään aloittavia työpaikkoja tiedä. 

Voi hyvää päivää.......elätkö vielä jossain 60- luvulla? Nykyajan työelämä voi olla ihan mitä vaan. Joku tekee esim. businesta Japaniin tai Amerikkaan. Työajat voi olla mitä vain.

Vierailija
313/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He täällä aina esittelevät pitkiä listoja tuntemistaan naisista ja heidän ammateistaan eikä niistä ikinä löydy näitä yleisimpiä naisten ammatteja.

Höpöhöpö.

Vierailija
314/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Mieheni_ on hoitoalalla ja iltavuoropäivinään vei lapsen klo 9 ja minä hain klo 16 jälkeen.

Vierailija
315/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikkiopiston opettaja.

Vien lapsen ysiksi, koska päiväkodista toivottiin niin. Itse en yleensä mene töihin vielä siinä kohtaa, koska suurin osa opetuksesta on koulun jälkeen. Aikasintaan 12:30 kukaan tulee soittotunnille ja usein tunteja on kahdeksaan asti.

Siskoni taasen on optikko, joka ei koskaan mene töihin ennen kymmentä. Hänellä tosin on arkivapaita, mutta sanoi, että lapsille on yksinkertaisempaa, kun arkipäivinä on kaikkina sama rytmi. Kuulemma meni ihan hulabalooksi, jos vaikka torstaivapaan jälkeen piti mennä vielä päiväksi päiväkotiin.

Vierailija
316/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lasta hoitoon vieltäväksi, mutta itsen menen n. kymmeneksi töihin. Töistä lähden puoi kuuden aikaan.

Vierailija
317/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joustavalla työajalla töitä. Jos ei ole kokouksia, niin ei ole väliä koska olen töissä. Lyhyt työmatka. En ole aamuihminen. Miehellä sama.

Siksi meidän lapset vietiin aika usein lähempänä ysiä. Ei sen kummempaa.

Vierailija
318/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas sitä synniksi väitti. Vuorotteluvapaa on varmasti tarpeen kun onhan siinä ehtinyt vähintäänkin vuoden pari olla työelämässä sitten päiväkoti-ikäisen vanhempainvapaan

Jos et ole seurannut aikaasi, niin nykyään läheskään kaikki eivät pyöräytä lapsia parikymppisinä. 

Vierailija
319/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas sitä synniksi väitti. Vuorotteluvapaa on varmasti tarpeen kun onhan siinä ehtinyt vähintäänkin vuoden pari olla työelä

Jos et ole seurannut aikaasi, niin nykyään läheskään kaikki eivät pyöräytä lapsia parikymppisinä. 

Miten se äidin ikä liittyy siihen montako vuotta hän on työelämässä vanhempainvapaan ja lapsen kouluun menon välillä? Ei siinä kenelläkään voi kovin montaa vuotta olla. 

Vierailija
320/357 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostaisi missä ap ja tuttavansa ovat töissä, jos kaikki menee töihin toimistolle klo 8-9. Itsellä ei nimittäin ole oikein ketään sellaista tuttua jolla ei olisi joko vuorotyö tai liukuva työaika... 

Nyt oli puhe ihmisistä, jotka aina tuovat lapsensa siihen aikaan. Eli ei eri päivinä eri aikaan. Omassa tuttavapiirissäni on paljon juurikin lähihoitajaa, sairaanhoitajaa, lastenhoitajaa, lastentarhanopettajaa. Kirkon diakoneja. Kaikki tosin eivät vie lapsiaan päiväkotiin enää, muiden lapset ovat jo isompia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän