Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hittoa tehdä, mustasukkaisuus pilaa suhteen.

Vierailija
27.02.2024 |

Mustasukkaisuus on alkanut tuhota parisuhdetta pikkuhiljaa, en yksinkertaisesti pysty enää luottamaan kumppaniin. Syy tähän on se että kumppani käyttäytyy rajattomasti. Eikä ymmärrä alkuunkaan mistä mustasukkaisuus johtuu.. 

Harmittaa kovasti koska ilman tätä ongelmaa suhde on poikkeuksellisen hyvä.

Kommentit (272)

Vierailija
61/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei. Jos suhteen toinen osapuoli on hyvin viehättävä, ja ihmiset ihastuvat häneen helposti, se ei tarkoita että hän pettää. Pettäminen on ihan eri asia. On kohtuutonta vaatia, että hän olisi eritysesti tyly toisille ihmisille. 

Viehättävän ihmisen puolison pitää kestää se, että hänen puolisoonsa ihastutaan. Työ pitää tehdä oman pään sisällä.

Minäkin olen viehättävä ihminen, saan paljon huomiota ja kontakteja. Mutta mä myös toimin niin ettei nämä ihmiset kuvittele että saisivat minulta yhtään mitään. IMO mun on pakko olla välillä tyly naisille, ettei puolisoni joutuisi kokemaan mustasukkaisuutta turhaan. 

Eri mies.

Tämä kun näyttää olevan niin eri asia tosiaan miehille. Minä olen erittäin viehättävä ihminen, jolla on koko ikäni ollut paljon ko

Eli jos vaikka sun työkaveri rakastuu sinuun..

Sä jatkat vapaalla häneen yhteydenpitoa aktiivisesti. Kun tämä työkaveri pommittaa sulle herutuskuvia sä vastailet kannustavasti. 

Kun tämä työkaveri dissaa sun puolisoa ja yrittää vakuuttaa sua eroamaan ja alkamaan olla hänen kanssaan sä edelleen olet hänelle vaan mukava?

Vierailija
62/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan oikeasti on käynyt niin, että miestuttavuudet ovat tulleet ehdottelemaan ap:n puolisolle jotain, tunnustamaan ihastustaan tai rakkauttaan ja puoliso tämänkin jälkeen kokee, ettei ihailijoihin tarvitse ottaa etäisyyttä, niin pidän kyllä erikoisena tuollaista käytöstä ja suoraan sanoen loukkaavana ap:ta kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ei. Jos suhteen toinen osapuoli on hyvin viehättävä, ja ihmiset ihastuvat häneen helposti, se ei tarkoita että hän pettää. Pettäminen on ihan eri asia. On kohtuutonta vaatia, että hän olisi eritysesti tyly toisille ihmisille. 

Viehättävän ihmisen puolison pitää kestää se, että hänen puolisoonsa ihastutaan. Työ pitää tehdä oman pään sisällä.

Minäkin olen viehättävä ihminen, saan paljon huomiota ja kontakteja. Mutta mä myös toimin niin ettei nämä ihmiset kuvittele että saisivat minulta yhtään mitään. IMO mun on pakko olla välillä tyly naisille, ettei puolisoni joutuisi kokemaan mustasukkaisuutta turhaan. 

Eri mies.

Minä en halua olla tyly ihmisille, ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Eihän se

Kerroit, että puolisosi nauraa koko asialle. Todennäköisesti syystä ja aiheesta. Voi kun tietäisit miten monta täysin älytöntä rakkaudentunnustusta ja haluamista minä olen kuullut esim. työkavereilta. Ei niihin kannata kiinnittää mitään huomiota, menevät ja tulevat, yleensä humalassa.

Lisäksi hänellä voi olla aihetta haukkua sinua, jos hänestä tuntuu, että sinä painostat puolisoasi muuttumaan, olemaan toisenlainen, mikä nyt agendasi onkaan. Jos siis puolisosi nauraa koko jutulle, unohda sinäkin se. Ja minäkin ehkä lipsauttelisin "ei ollut ilkka siellä" valheita sun kanssas, jos tietäisin, että tästä nousee taas jumalaton souvi, että oltiin samassa seminaarissa.

Vierailija
64/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti on käynyt niin, että miestuttavuudet ovat tulleet ehdottelemaan ap:n puolisolle jotain, tunnustamaan ihastustaan tai rakkauttaan ja puoliso tämänkin jälkeen kokee, ettei ihailijoihin tarvitse ottaa etäisyyttä, niin pidän kyllä erikoisena tuollaista käytöstä ja suoraan sanoen loukkaavana ap:ta kohtaan.

Oikeasti on käynyt juuri näin. Kautta rantain olen saanut tietää totuuksia ja puolison ratkaisu on ollut siirtää yhteydenpito salaiseksi. Ja valehdella kysyttäessä.

Vierailija
65/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mies.

Minä en halua olla tyly ihmisille, ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Eihän se

Rehellinen kysymys. Hyväksyisitkö puolisosi olevan päivittäin omasta halusta ihmiseen joka on ilmaissut haluavansa puolisosi?  Haukkuu sinua jatkuvasti ja yrittää saada teidät eroamaan.

Onko minun tehtäväni hyväksyä tai olla hyväksymättä.

Vierailija
66/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sä ajattelet todella mustavalkoisesti. Jos toinen valehtelee joskus jostain, se ei tarkoita että kaikki olisi valhetta aina. Mutta turha näköjään sulle selittää. Totta nyt kuitenkin on että suhde voi olla hyvä ja rakastava ilman täyttä luottamustakin."

Ei tarkoita ei, mutta jos puolisolla on tapana valehdella vähän väliä, ja ilman mitään järkevää syytä (tai ilman että niitä syitä on käsitelty), on ihan minun mahdotonta tietää mikä nyt on valhetta ja mikä totta. Helposti rupeaa epäilemään vähän kaikkea sanomaansa. Ja sitten jos ja kun tulee aidosti tiukka paikka, sellainen jossa pitäisi vaan luottaa toisen sanaan, miten ihmeessä siinä tilanteessa osaisi luottaa, jos tietää että valehtelu on toiselle ihan arkinen modus operandi.

Millaisissa asioissa itse näet että valehtelu on järkevä tai edes helpoin tapa edetä?

En omalla kohdallani missään. En valehtele. Mutta suhde voi olla hyvä ja toimiva, vaikka toinen jossain asiassa joskus valehtelisi.

Vierailija
67/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mies.

Minä en halua olla tyly ihmisille, e

Eli sulle ei rehellisyys ole vaihtoehto. Kuten ei myöskään puolison ykköseksi laittaminen.

Vierailija
68/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut poikkeus, mikä mulle tulee mieleen, niin jos nainen on oikein huomionhakuinen, niin ymmärtäisin kumppanin tuskan. Mulla on tuttavapiirissä ollut pari semmoista naista ja he kyllä myös pettivät puolisoaan. Jopa tuttavaperheen pson kanssa.

Näitä naisia ja miehiä on paljon. Flirttaillaan ja testataan omaa markkina-arvoa loputtomasti. Kun puoliso sitten puuttuu asiaan uhriudutaan eikä ymmärretä yhtään mitään.

Vierailija
69/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ottaisin etäisyyttä, jos olisin tuommoisessa tilanteessa. Olen siis nainen. Ja kun myöhemmin kerrot, että jatkaa salassa, niin kyllä kellot soi. Onko totuuden hetki sinulla, mutta haluat vielä pitää illuusiota yllä?

Vierailija
70/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+1 kyllä tuossa vaiheessa normaali järjellä varustettu ihminen ottaa etäisyyttä.

Vierailija
71/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse ottaisin etäisyyttä, jos olisin tuommoisessa tilanteessa. Olen siis nainen. Ja kun myöhemmin kerrot, että jatkaa salassa, niin kyllä kellot soi. Onko totuuden hetki sinulla, mutta haluat vielä pitää illuusiota yllä?

Niin tätä se terapeuttikin sanoi että uskomatonta ettei hän vielä tässäkään vaiheessa ymmärrä aiheuttavansa mustasukkaisuutta.

Haluaisin saada hänet jotenkin ymmärtämään oman toimintansa merkityksen. Koska tää suhde on tosiaan normaalisti todella hyvä.

Vierailija
72/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on käynyt juuri näin. Kautta rantain olen saanut tietää totuuksia ja puolison ratkaisu on ollut siirtää yhteydenpito salaiseksi. Ja valehdella kysyttäessä.

No miksi sitten väität, että suhteenne on hyvä, kun eihän se ole. Teillä on suhteessa iso mörkö, eli asia, joka ei nähtävästi neuvottelemalla etene ja joka on sinulle (kuten olisi toki monelle muullekin) totaalinen deal breaker.

Ei tuo asia kinaamalla tai terapialla miksikään muutu. Jos näitä miestuttavuuksia oikeasti on oikein monikossa, selkeästi puolisollasi on joku mentaaliongelma, koska tuo ei ole sinkullekaan normaalia, vedättää ihmisiä ja pelailla usean kanssa kerrallaan.

Sitten on sekin mahdollisuus, että viestittely on viatonta, mutta sinun silmissäsi jotain muuta ja puoliso ei halua jättäytyä esim. työpaikan wa-viestinnästä pois, koska silloin jäisi myös työporukasta pois. Tai jotain muuta, mitä sinä et ole selitykseksi hyväksynyt.

Vierailija
73/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tätä se terapeuttikin sanoi että uskomatonta ettei hän vielä tässäkään vaiheessa ymmärrä aiheuttavansa mustasukkaisuutta.

Haluaisin saada hänet jotenkin ymmärtämään oman toimintansa merkityksen. Kosk

Vaihda nyt ensimmäisenä terapeuttia. Ei ole terapeutin asia alkaa arvostelemaan tai hämmästelemään kenenkään toimintaa. On uskomatonta, jos terapeutti ei ymmärrä, että toisinaan ihmisillä on ristiriitaisia, haitallisia, jopa itsetuhoisia toimintamalleja.

Mieti asiaa siltä kannalta, mitä puolisolle mustasukkaisuutesi merkitsee. Kenties hän tarvitsee sitä tunteakseen olonsa varmemmaksi suhteessanne, koska nythän iso osa ajatusmaailmaasi pyörii hänen ja hänen tekemisiensä ympärillä.

Mieti, mitä tapahtuisi, jos lakkaisit yrittämästä saada  hänet ymmärtämään toimintansa merkityksen ja sen sijaan sanoisit, että ok, olen nyt sanottavani ja mielipiteeni asiasta ilmaissut, tästä lähtien on sinun asiasi, miten käyttäydyt ja mitä teet. Se on sitten tulevaisuuden asia, mitä tekojesi seuraukset ovat ja miten ne tulevat yhteiseen elämäämme vaikuttamaan.

Tuohan on kuin mikä vain addiktio: ei se juoppokaan juomasta lakkaa sillä, että joku vieressä hänen lasejaan laskee ja varottelee.

Vierailija
74/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten väität, että suhteenne on hyvä, kun eihän se ole. Teillä on suhteessa iso mörkö, eli asia, joka ei nähtävästi neuvottelemalla etene ja joka on sinulle (kuten olisi toki monelle muullekin) totaalinen deal breaker.

Ei tuo asia kinaamalla tai terapialla miksikään muutu. Jos näitä miestuttavuuksia o

Siksi koska suhteellaamme on valtava potentiaali. Jos tämä asia saadaan pois päiväjärjestyksestä suhteen tulevaisuus näyttää todella hyvältä..

Kuten aiemmin kerroin hän on jo pystynyt vähän muuttamaan tapojaan. Viimeinen 7kk meni tosiaan täysin ilman mitään negatiivisia ajatuksia. Mutta nyt taas huomaan että on uhka edessä.

Vierailija
75/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin saada hänet jotenki

Niin olen vaihtanut 3 kertaa terapeuttia suhteemme aikana. Syystä että en halunnut enää kuulla mitä he ajattelevat.  Samasta syystä lopetin myös kavereille avautumisen.

Kun tilanne oli pahimmillaan.

Vierailija
76/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanii itsetunto?

Vierailija
77/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo asia kinaamalla tai terapial

Oletko puhunut vaimolle tuosta uudesta uhasta ja mikä se on?

Vierailija
78/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten väität, että suhteenne on hyvä, kun eihän se ole. Teillä on suhteessa iso mörkö, eli asia, joka ei nähtävästi neuvottelemalla etene ja joka on sinulle (kuten olisi toki monelle muullekin) totaalinen deal br

Kyllä mainitsin ja vastaus oli odotettu, yli reagoin eikä se mies ole sellainen.  Ekasta tapaamisesta asti  hän on marssinut punaiset liput käsissä. Mut puoliso ei vaan suostu hyväksymään. Hän vaan ihmettelee miksi tää mies soittaa hänelle 7x päivässä ilman asiaa ym.

Uhkaksi tämä nousee siksi että tällä miehellä on valtaa puolison työnkuvaan. Ja lopputulos on taas se että he ovat kohta työpari ja kokoajan tekemisissä. 

Vierailija
79/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin olen vaihtanut 3 kertaa terapeuttia suhteemme aikana. Syystä että en halunnut enää kuulla mitä he ajattelevat.  Samasta syystä lopetin myös kavereille avautumisen."

Tulee mieleen, ettei teistä kumpikaan halua kohdata totuutta. Nainen nauraa ja sinä tunnut etsivän terapeuttia, jonka pitäisi keksiä taikakeino tuohon tilanteeseenne. Miten kauan olette olleet yhdessä ja minkä ikäisiä olette? 

Vierailija
80/272 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin olen vaihtanut 3 kertaa terapeuttia suhteemme aikana. Syystä että en halunnut enää kuulla mitä he ajattelevat.  Samasta syystä lopetin myös kavereille avautumisen."

Tulee mieleen, ettei teistä kumpikaan halua kohdata totuutta. Nainen nauraa ja sinä tunnut etsivän terapeuttia, jonka pitäisi keksiä taikakeino tuohon tilanteeseenne. Miten kauan olette olleet yhdessä ja minkä ikäisiä olette? 

Juu kyllä mä yritin alussa haudata noi pelot ja omituisuudet maton alle. Sit tuli tapahtumia mitä ei voinut enää haudata.  

Ollaan oltu +3vuotta ja yli kolmekymppisiä. Molemmilla pitkiä suhteita taustalla.