Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti

Vierailija
26.02.2024 |

Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)

Kommentit (378)

Vierailija
241/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdellaan, ilveillään, naureskellaan  huoritellaan, vihjaillaan,ei tervehditä, esimiehelle esitetään minun olevan epäpätevä...

Keinot on monet.

En edes yritä näiden kuzipäiden kanssa. Katson tyhjyyteen,vihaisesti, enkä puhu enää.

Ihmiset on 💩

Vierailija
242/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämmösten "kiusaamis" juttujen takia esim koulukiusaamista ei oteta vakavasti. 

Jos itse olet kokovartalokyrpä töissä ja kukaan ei halua olla sinun kanssa niin se ei ole kiusaamista. 

Kiusaamista on se että joku lukitaan esim huoneeseen tai ruokiin kaadetaan suolaa tai tönitään. 

Vaikea puuttua oikeaan kiusaamiseen, kun joku lumihiutale vetoaa subjektiiviseen kokemukseen, vaikka itse on ärsyttävä ihminen ja ajanut muut pois luotaan.

Toisen kokeminen kokovartalokÿrpänä on myös täysin jonkun subjektiivinen käsitys. Eiköstä niin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies stalkaa minua. Tuijottaa, aina kävelee samoja reitteja kun minä, jos vaihdan reiti , niin löytää minut kuitenkin ja taas tuijottaa. Mies on varattu, ei puhunut minulle koskaan mitään. Ahdistavaa, mutta kun hän ei puhu eikä ole koskenut minua, niin en voi valittakaa kellekään. Ja jos kerron että lopettaisi, niin varmasti esittelee että ei ole mitään ollutkaan...

Vierailija
244/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli sitten neljä täysin sokeaa ihmistä, joiden kanssa olin ollut samassa työpaikassa jo pari vuotta ja koko aamupäivän tehnyt yhteistyötä samassa pienessä tilassa. Ruokalassa ei ollut muita asiakkaita. Et nyt saa selitettyä tätä millään.

No mitä nuo ihmiset sitten sanoivat syyksi, kun menit heidän luo? 

Miksi olisin mennyt? Viesti oli jo tuolla selvä. Emme halua lounastaa kanssasi.

No kuka tahansa täysjärkinen olisi mennyt kysymään asiasta ja ilmoittanut, ettei noin kuulu toimia. Sen jälkeen vaatinut esimieheltä, että asia käsitellään. 

Ei todellakaan täysijärkinen olisi mennyt!!!Jossain kohtaa on viisampi ymmärtää yskä.

Vierailija
245/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli sitten neljä täysin sokeaa ihmistä, joiden kanssa olin ollut samassa työpaikassa jo pari vuotta ja koko aamupäivän tehnyt yhteistyötä samassa pienessä tilassa. Ruokalassa ei ollut muita asiakkaita. Et nyt saa selitettyä tätä millään.

No kuka tahansa täysjärkinen olisi mennyt kysymään asiasta ja ilmoittanut, ettei noin kuulu toimia. Sen jälkeen vaatinut esimieheltä, että asia käsitellään. 

Ei todellakaan täysijärkinen olisi mennyt!!!Jossain kohtaa on viisampi ymmärtää yskä.

No joku syyhän tuohon on ollut. Ehkä henkilön jutut on jotenkin niin ärsyttävät, ettei muut ole niitä vaan jaksaneet kuunnella. Jos asiaa ei selvitä, niin eihän asia koskaan selviä. 

Vierailija
246/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan näkyvää kiusaamista, tönäistiin portaisiin. Ja tiedän että syy oli siinä koska tein ahkerasti töitä ja mitä lie. Ja kyllä, sanoin esimiehelle. Kävi niin että ei uskonut. Esitti tönijä esimiehen edessä niin kultaista ja sanoi että olin kompastunut jne. Kehui minua esimiehelle että: Niin reipas ja nuo nuoret tosi nopeita liikkeissään etteivät osaa aina varoa.

Tuosta sitten alkoi pahin. Tätä tapahtumaa ei kukaan ollut todistamassa. Mutta jätettiin ulkopuolelle jne. Oikeastaan lähdin siksi koska pelkäsin kääntää enää selkääni missään työpaikalla. 

Vierailija
247/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri heitti kahvimukini roskiin erimielisyyden jälkeen. Se katosi mystisesti muutama päivä sen jälkeen, kun en ollut totellut tämän pikkupomoksi itsensä ylentäneen simputusta. 

Tauot kyseinen henkilö pitää juuri kiireisimpiin aikoihin, jotta ei itse tarvitse olla myymälän puolella palvelemassa asiakkaita, jolloin minä olen se joka häntä tuuraa. Usein myös omalla kassavastuullaan pitää taukonsa, jotta muut joutuvat menemään tekemään hänen vuoronsa kassalle

Muuntelee pomon tekemiä vastuita, koska on pomon "ystävä" ja tekee muutokset vastuisiin niin että siirtää ärsyttävimmät työt minulle tai muille kollegoille

Tekee pikkutepposia esim asettelemalla varastossa tavaroita väärään paikkaan niin, että kun avaan oven,  niin tavarat tippuvat maahan yms. Näitä "vahinkoja" sattuu jokaisessa vuorossa, kun olemme samaan aikaan.

Tiedän olevani tekemisissä psykopaattisia piirteitä omaavan henkilön kanssa, mutta hän ei tiedä että olen vastaavia kaltaisiaan tavannut ennenkin ja minulla on keinoni saada tyyppi menettämään kasvonsa. Yhden kerran siinä jo onnistuin, niin että menetti malttinsa totaalisesti ja oikea luonne paljastui. 

Vierailija
248/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä jättäisi asiaa selvittämättä, jos joku työkaveri tekisi noin. Pakkohan se asia olisi selvittää, eihän yhteistyöstä muuten mitään tulisi. 

Vierailija
249/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te saa suutanne auki töissä? 

En koska kiusattu eskarista lähtien koko elämän joten jos joku mua kiusaa niin lähden menemään. Onneksi alalla riittää töitä ja voi valita työpaikkansa. Ei ole minun asiani kasvattaa aikuista ihmistä.

Siinähän sitten juokset karkuun koko lopun elämän. Olisiko vähän helpompi tapa vaikka hakeutua terapiaan, niin tuota lapsuuden traumaa pääsisi käsittelemään? 

Eiköhän niitä käsittelemättömiä asioita kuitenkin ole niillä kiusaajilla. Täysjärkinen yksilö osaa käyttäytyä sivistyneesti ja muut huomioon ottaen ryhmässä.

Vierailija
250/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sanonnan Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Pitää näissäkin monessa tilanteessa paikkansa. 

Vierailija
251/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska kiusattu eskarista lähtien koko elämän joten jos joku mua kiusaa niin lähden menemään. Onneksi alalla riittää töitä ja voi valita työpaikkansa. Ei ole minun asiani kasvattaa aikuista ihmistä.

Siinähän sitten juokset karkuun koko lopun elämän. Olisiko vähän helpompi tapa vaikka hakeutua terapiaan, niin tuota lapsuuden traumaa pääsisi käsittelemään? 

Eiköhän niitä käsittelemättömiä asioita kuitenkin ole niillä kiusaajilla. Täysjärkinen yksilö osaa käyttäytyä sivistyneesti ja muut huomioon ottaen ryhmässä.

Toki varmaan on kiusaajilla, mutta kyllähän se jotain kertoo, jos jatkuvasti joutuu kaikkialla omasta mielestään kiusatuksi ja ratkaisuna on luikkia karkuun. 

Vierailija
252/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on aika ulkopuolinen fiilis tällä työpaikalla. Te kuusi ootte niin tiivis porukka että teihin on vaikea tutustua. Ootte aina niin hitsautuneet yhteen että mukaan on vaikea päästä."

"Ai meinaatko et mä en sais käydä Liisan kanssa kahvilla ilman että pyydän koko työporukkaa mukaan? Hengaatko sä muka vapaa-ajallasi kaikkien työkaveriesi kanssa? Yritätkö sä kontrolloida mun ihmissuhteita?!" 

No, en yritä. Haista paska

No ei kai nyt kukaan noin sano suoraan syyttämällä, väkisinkin siihen tulee vastateaktio. Vaan ihan näin "Olisi joskus kiva mennä yhdessä syömään, mutta ymmärrän, että aina ei ole järkevä mennä samaan paikkaan. Kävisikö huomenna se kalapaikka?" "Sähän Maija olit just siellä Meksikossa, tulisitko samaan aikaan kahville, niin kuulisin meidän reissua varten vinkkejä" "Vitsi, kun teillä on paljon yhteistä, kiva, että teillä näyttää olevan paljon yhteist

Mitäs, jos se klikki itse muuttaisi toimintatapojaan inklusiivisemmaksi ja pyytäisivät itse porukalla tätä yhtä sinne kalapaikkaan? On jokaisen tehtävä huolehtia hyvästä työilmapiiristä, myös niiden klikkien jäsenten. Lisäksi porukalla on aina paljon helpompi lähestyä yksinäistä kuin toisinpäin

Vierailija
253/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö sanonnan Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Pitää näissäkin monessa tilanteessa paikkansa. 

12:30 laitat viestiä koko tiimille: "Moi, mennäänkö kahville kahden maissa? Käy vähän aikaisemmin tai myöhemminkin"

Kukaan ei vastaa. Huomaat muut kahvilla 13:45, kun käyt vessassa. Menet mukaan vaikka ei pyydetty, ehkä ne vaan ei huomanneet sun viestiä ja unohtivat pyytää mukaan. Yrität päästä keskusteluun kiinni, mutta se tyrehtyy melkolailla heti, kun istut pöytään. Kun olet ottanut pari hörppyä sumpistasi täydessä hiljaisuudessa, muut nousee ylös, kun pitää mennä jatkamaan töitä. Jäät pöytään yksin istumaan.

Tämä kun toistuu 5-6 parin ekan kuukauden aikana uudessa työpaikassa, niin kyllä sitä ns.ymmärtää yskän eikä turhaan pyytele ketään mihinkään tai tuppaudu mukaan.

Vierailija
254/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki varmaan on kiusaajilla, mutta kyllähän se jotain kertoo, jos jatkuvasti jou

Usein kiusatuksi joutuu kiltti, kohtelias, ahkera, mutta hieman ehkä ujo ja omaa aikaa tarvitseva. Todella monesti kiusaaminen alkaa siitä koska ei seurustele kahvi ja ruokatauolla. Ja jos ei jaa itsestään paljon mitään. Tämä koetaan kiusaajien puolesta loukkaavana, miksi tuo ei kerro onko sillä miestä. Miksi ei halua syödä meidän kanssa. MIKSI.

Ihmiset pelkäävät erilaisuutta ja sitä kohti hyökätään ja se ilmenee kiusaamisena.

Vierailija
255/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaikki mitä narsisti huutaa on paskaa"

Vierailija
256/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki varmaan on kiusaajilla, mutta kyllähän se jotain kertoo, jos jatkuvasti jou

No, mitä se kertoo? Jos kArKuUn lUikKiMaLLa on lopulta löytänyt itelleen työpaikan missä viihtyy ja on hyvä ilmapiiri, niin keneltä se on pois? Tuskin sinulta ainakaan

Vierailija
257/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on eläinten kanssa. Jos joku vetäytyy laumassa niin sitä aletaan karttamaan, luullaan että on sairas eikä haluta itse sairastua. 

Mutta pitäisi kuitenkin muistaa että olemme ihmisiä eikä eläimiä ja kaikki eivät ole automaattisesti niin yhteisöllisyyden perään.

Vierailija
258/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein kiusatuksi joutuu kiltti, kohtelias, ahkera, mutta hieman ehkä ujo ja omaa aikaa tarvitseva. Todella monesti kiusaaminen alkaa siitä koska ei seurustele kahvi ja ruokatauolla. Ja jos ei jaa itsestään paljon mitään. Tämä koetaan kiusaajien puolesta loukkaavana, miksi tuo ei kerro onko sillä miestä. Miksi ei halua syödä meidän kanssa. MIKSI.

Ihmiset pelkäävät erilaisuutta ja sitä kohti hyökätään ja se ilmenee kiusaamisena.

On se niin hienoo, kun suurin osa ihmisistä on k e h i t y s v a m m a i s i a  k u s i p ä i t ä

Vierailija
259/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut kiusaamisesta, kuulemma oli omaa kuvitelmaa. Se siitä sitten, eipä siinä. Jos on tulokas ja muut olleet 20 vuotta työpaikalla niin mitä luulette, kumpaa siinä uskotaan ja alkaako pomo tosiaan sättimään vakiokalustoa..

Tuossa toimii ainoastaan se että laittaa jauhot suuhun kiusaajille itse. 

Vierailija
260/378 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies stalkaa minua. Tuijottaa, aina kävelee samoja reitteja kun minä, jos vaihdan reiti , niin löytää minut kuitenkin ja taas tuijottaa. Mies on varattu, ei puhunut minulle koskaan mitään. Ahdistavaa, mutta kun hän ei puhu eikä ole koskenut minua, niin en voi valittakaa kellekään. Ja jos kerron että lopettaisi, niin varmasti esittelee että ei ole mitään ollutkaan...

Joku kaveri kävelemään sen perään ja tuijottamaan. Voidaan sitten lyödä vetoa miten monta minuuttia pokka kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi