Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti

Vierailija
26.02.2024 |

Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)

Kommentit (378)

Vierailija
281/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sysätään kiusan kohteelle kaikki jo ajat sitten umpisolmuun menneet hommat, joissa ei ole minkäänlaisia menestyksen edellytyksiä. Jätetään työtehtävästä suoriutumisen kannalta kaikki oleellinen tieto kertomatta.

Hyi mikä fläsäri, mulle on tehty näin kerran opiskeluissa ja kerran työssä. Se on todella katalaa, koska siinä tuhrautuu todella paljon energiaa ja alkaa itsesyytökset vaivata, kun ei meinaa tajuta mistään mitään. Ihan sairasta toimia noin, nyt kun miettii!

Tätä on tehdään paljon, kysymys on myös vyöryttämisestä.

Eli vyörytetään usein alaspäin, myös lumipallo efektillä tai luodaan dilemma.

Jotkut tekevät tätä ihan tarkoituksella. Myös järjestöissä ja yhdistyksissä käytetään.

Semmoisessa organisaatiossa mikä ei tuota mitään hyödykettä tai on itseriittoinen, missä hoidetaan pelkkiä asioita. Näitä menetelmiä käytetään.

Erityisen ongelmallista on narsismi, jos menetelmää käytetään narsismin jatkeena.

Vierailija
282/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa: perässä vedettävät reppanat uhriutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka kutsuu muita ihmisiä perässä vedettäviksi reppanoiksi, on narsisti. Usein narsisti pyrkii tähän, alistaa toisen ihmisen juuri tuohon rooliin ja alkaa sitten kontrolloida.

Vierailija
284/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan hajusta jos haisee vähänkään jotain hajua. Jos laittaa esim hajustettua käsirahaa, tästä valitetaan. Samoin jos vaatteet on pesty hajustetulla pyykkipulverilla, tästä valitetaan. Tämä kaikki tehdään liioitellusti. Huudetaan niin että koko toimisto kuulee, kylläpä täällä on kauhea pyykkipulverin löyhkä. 

Vierailija
285/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitetaan hajusta jos haisee vähänkään jotain hajua. Jos laittaa esim hajustettua käsirahaa, tästä valitetaan. Samoin jos vaatteet on pesty hajustetulla pyykkipulverilla, tästä valitetaan. Tämä kaikki tehdään liioitellusti. Huudetaan niin että koko toimisto kuulee, kylläpä täällä on kauhea pyykkipulverin löyhkä. 

Hajustettua käsirasvaa siis 

Vierailija
286/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuista sanominen on kyllä paikallaan. Osa porukkaa laittaa pyykkikoneeseen aivan liikaa aineita ja se lemu on kyllä järkyttävä, kun näin pyykkinsä pesevä kävelee ohi. Sitä ei ilmeisesti itse huomaa. Myös muiden tuoksujen käytössä pitää ottaa muut huomioon.

Vierailija
287/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori naiskollega keikistelee erittäin tiukassa ja paljastavassa asussa toimistolla. On sellaista kiusaa etten voi koskaan pysyä ajatuksissani.

Käykö vielä sun pisteellä niin että istuu pöydän reunalle ristien jalat jotta ne olisivat hyvin esillä? Meillä eräs tekee näin ja se on todella kiusaus, tekisi mieli heittää tavarat pöydältä ja ottaa nainen siinä.

Mä teen tätä. Tykkään ku itteä 10+ vuotta vanhemmat setämiehet tekee työt mun puolesta ku luulevat saavansa tilaisuuden sillai.

Vierailija
288/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kutsuta lounaalle jotain henkilöä

Juurikin näin. Suorastaan sikamaista.

Vierailija
289/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän asiantuntijayksikköä ja yksikköni tuottamat palvelut ovat pohjana yrityksen asiakkaiden palveluille. Noh, tää työ sellaista, että muualta organisaatiosta tulee hienovaraista vihjailua, syyttäviä meilejä laajalla jakelulla, esitetään asioita jossain isossa palaverissa "huolenaiheina" ja niistä ei vahingossakaan puhuta mulle suoraan. Kaikissa kissanristiäisissä en halua, enkä edes pysty lapsen vuoksi olemaan mukana, niin siitäkin puhutaan selän takana. Olenkin todennut esimiehelleni, että niin kauan kuin mun yksikön asioista tai mun asioista ei puhuta mulle suoraan, ne ei kiinnosta mua tippaakaan. 

Vierailija
290/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kutsuta lounaalle jotain henkilöä

Juurikin näin. Suorastaan sikamaista.

Kuka haluaa lounastaa muiden kanssa? Kaadan valmisruuan suuhun ja käyn vessassa, aikaa tähän menee alle 10 min yhteensä.

Vierailija
291/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä varmaan on 90% naisvaltaisia työpaikkoja.

naisvailtainen sivu, pelle. 

Vierailija
292/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haukuttiin palkkatuesta kun olin yhdessä työpaikassa työkkärin kautta palkkatukityöllistettynä. Yksi nainen marisi työpaikalla että ihan tyhmää kun työkkärin kautta tulee palkkatuki-ihmisiä tänne kun täällä on entisiä työntekijöitäkin jotka haluaisi tulla tänne. Sitten se nainen vihjaili koko ajan että en muka jotenkin haluaisi olla siellä työpaikassa koska olen tullut työkkärin kautta sinne. Sitten se nainen yritti, että joku hänen kaverinsa otettaisiin sinne minun tilalle ja minut laitettaisiin pois sieltä. Se nainen ei myöskään pyytänyt koskaan kahville eikä lounaalle vaikka muita pyysi.

Vierailija
293/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävirallinen whatsapp -ryhmä, johon kiusatulla ei ole pääsyä.

Vierailija
294/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä kertoo suomalaisesta mielenlaadusta, että pitää listata negatiivisia asioita. Miksei voi kysyä sitä, että kuinka voisi parantaa myönteisesti työilmapiiriä. 

Vierailija
295/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä kertoo suomalaisesta mielenlaadusta, että pitää listata negatiivisia asioita. Miksei voi kysyä sitä, että kuinka voisi parantaa myönteisesti työilmapiiriä. 

Myönteistä parannusta tulis jos saatais enemmä seksiä työpaikoille. 

Vierailija
296/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleltään heikko ihminen

Vierailija
297/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esimies kiusasi sulkemalla ulos työporukasta. Esim. "unohti" minut sisäisistä tärkeistä tiedotuksista ja jätti kutsumatta työporukan virkistystapahtumaan. Selitykset näihin olivat todella tekaistuja. Piti myös silmätikkunaan ottamalla asioitani puheeksi kaikkien kuullen yleisissä palavereissa, ja työntekoon liittyvissä ongelmatilanteissa asetti useita kertoja minut tulilinjalle syyllisen asemaan, vaikken liittynyt tilanteisiin millään tavalla. Selkeästi pyrki pääsemään minusta eroon, eikä hän peitellyt yhtään ilahtumistaan kun lopulta ilmoitin vaihtavani työpaikkaa.

Vierailija
298/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedon pimittäminen.

Edellisessä työpaikassa oli tällainen moniosaava suosittu hahmo, jonka tehtäviin kuului uusien perehdytys.

Tyyppi teki oikein taidetta siitä, miten esittää hyvää perehdyttäjää, mutta jättää asiat kertomatta. Ongelmana oli siis usein tarvittavien tietojen löytäminen esim. projektien kustannuksista.

Hän oli oikein kirjoittanut hienon käsikirjan kaikesta. Siinä selvitettiin hienosti aatamista alkaen tarkoitukset yms., mutta kun vihdoin päästiin olennaiseen eli mistä tieto on löydettävissä, oli se osa skipattu totaalisesti ja korvattu lauseella: täytä tiedot tiedostoon.

Ja eihän kukaan ylempi johto tajua tuota😂 luulevat, että on nyt hienosti perehdytys hoidettu ja kaikki hyvin. Ihmettelevät kun kukaan ei pysy talossa. Pakko oli lähteä, kun ei jaksanut tuollaista pelleilyä.

Nyt taas hyvä duunipaikka itsellä.

Toivottavasti tyyppi on nyt tyytyväinen kun joutuu yksin tekemään kaiken😂😂

Onnea vaan valitsemallesi tielle ja terveisiä K****:lle Uuteenkaupunkiin.

Vierailija
299/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönteistä parannusta tulis jos saatais enemmä seksiä työpaikoille. 

Tämä. En oo kolmee vuotee pannu työkavereita, ennen oli iha normihomma.

Vierailija
300/378 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälvimistä ja vinoilua parannusehdotuksiin, puhuttiin kuin älyllisesti jälkeenjääneelle. Tästä syystä en tykkää työskennellä porukassa, en osaa muutenkaan ilmaista itseäni hyvin ihmisille ja stressiä,jännitys ja paniikki vaan kasvaa sitä mukaan mitä enemmän ihmisiä paikalla. Sitten menen ihan lukkoon ja sulkeudun. Eläkkeelle en pääse koska olen liian nuori ja en ole fyysisesti enkä henkisesti niin sairas että saisin sairaan paperit:( joka päivä kroppa käy ylikierroksilla,ei saa nukahdettua tarpeeksi ajoissa että olisi virkeänä työmaalla. Sitten olenkin loppupäivän häslääjä ja juoksen kuin päätön kana:( 

Ihmettelen sitä että kokoajan puhutaan ettei ketään saa kiusata ja kiusaaminen ja syrjiminen on väärin silti konkreettisesti asioille ei tehdä mitään eikä ne paikan ilkeimmät edes halua parantaa omaa käyttäytymistään. Kuvitelkaa että keski ikäiset naiset käyttäytyvät pahemmin kuin esiteini ikäiset!