Henriksson oli yrittänyt junassa " eksätiä kuka mä oon" oli ti konduktööri palauttanut maan pinnalle. " on täällä muillakin töitä tehtävänä"
Kommentit (490)
Tarinahan tosin jatkui niin, että VR korvasi ministerille varauksen, kun taas muille 7-vaunuun varauksen tehneille tuskin on mitään korvattu. Että sikäli ministeri sai erityiskohtelua, kuinkas muutenkaan.
Tietysti jokaisen täytyy itse se reklamaatio tehdä. Toki muutkin saa korvauksen ,mikäli maksamansa paikkaa eivät saaneet.
Tässä tapauksessahan ministeri ei tehnyt reklamaatiota vaan ainoastaan uhriutui Facebookissa. VR otti välittömästi yhteyttä ministeriin, pyysi anteeksi ja maksoi matkan.
No täysipäiset ihmiset osaavat varmasti itse ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja vaatia hyvitystä.
Miksihän ministeri ei sitten tehnyt niin?
Eihän ollut tivannut että eksä tiedä kuka mä oon.
Hän oli vain todennut, että pitäs näitä valtion töitä tehdä.
Ja mitähän pahaa siinä oli, että tokaisi, että pitäisi näitä valtion töitä tehdä.
Ja jos ei se konnari sitä sanojaa tunnistanut ministeriksi, niin se on ihan konnarin häpeä.
ONKO SINUN, ALOITTAJA, PAKKO VÄÄRISTELLÄ ASIOITA!
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä Opetusministerin olisi pitänyt toimia, kuten muidenin VR:n asiakkaiden: olla yhteydessä asiakaspalveluun ja sopia hyvityksestä, kun maksettua paikkaa ei ollut ja voisiko paikkaa esimerkiksi vaihtaa, jollekin vapaalle paikalle. Voi toki kysyä muiden hyttien varaajilta luovuttaisiko joku hyttinsä, mutta täytyy hyväksyä se, ettei kukaan välttämättä luovu. Sama koskee istumapaikkoja. Hän ei varmasti ole ensimmäistä kertaa matkailemassa julkissa, kuten muissakin liikennevälineissä; virheitä voi sattua. Kun matkustaa julkisella ottaa aina tietoisen riskin, että on muiden "armoilla".
No ei kyllä olisi asiallista mennä kinuamaan muilta heidän hyttejään. Toki itse voisin luovuttaa hyttini esim. 100 euron käteiskorvausta vastaan, mikäli sattuisin olemaan joustavalla tuulella. Jos lapset mukana niin 150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tarinahan tosin jatkui niin, että VR korvasi ministerille varauksen, kun taas muille 7-vaunuun varauksen tehneille tuskin on mitään korvattu. Että sikäli ministeri sai erityiskohtelua, kuinkas muutenkaan.
Tietysti jokaisen täytyy itse se reklamaatio tehdä. Toki muutkin saa korvauksen ,mikäli maksamansa paikkaa eivät saaneet.
Tässä tapauksessahan ministeri ei tehnyt reklamaatiota vaan ainoastaan uhriutui Facebookissa. VR otti välittömästi yhteyttä ministeriin, pyysi anteeksi ja maksoi matkan.
No täysipäiset ihmiset osaavat varmasti itse ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja vaatia hyvitystä.
Asiakaspalvelut eivät aina vastaa. Ei VR:nkään. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti hoidettu VR:n taholta, kun ei mitään tiedotetta edes oltu saatu aikaiseksi, että junasta puuttuu kokonaan yksi vaunu. En ihan ymmärtänyt sitäkään, että rouva ministeri piti ajaa väliaikaisesti pois Ekstra-luokasta. Luulisi, että tuossa tilanteessa olisi tärkeintä, että ihmisillä on jokin paikka missä istua. Konduktöörin lause ei myöskään ollut ihan parasta asiakaspalvelutyötä. Toisaalta rouva ministeri yritti kyllä selvästi myös vetää "olen tärkeämpi kuin muut" kortin vedotessaan tarpeeseensa hoitaa tärkeitä HALLITUKSEN asioita, Siitä iso pitkä miinus rouva ministerille.
Jokainen istuu myös ekstraluokassa varaamallaan paikalla. Jos sinulla ei ole kyseiseen vaunuun lippua niin se istuu siellä, jolla lippu löytyy. Yleensä matkan aluksi juna on täynnä, mutta paikkoja vapautuu kun ihmisiä jää väliasemille ja sitten paikattomatkin pääsee istumaan.
Ja mitähän pahaa siinä oli, että tokaisi, että pitäisi näitä valtion töitä tehdä.
Ja jos ei se konnari sitä sanojaa tunnistanut ministeriksi, niin se on ihan konnarin häpeä.
Henriksson ei tainnut tietää, että konnari tekee myöskin valtion töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ilmenee edellisestä kommentista.
Vähäisellä älyllä varustetut akat kommentoimassa ja haukkumassa ministeriä, uskomatonta paskaa taas suolletaan suut vaahdossa.
Vierailija kirjoitti:
Ministeri olisi voinut sanoa yksinkertaisesti, että hänen pitäisi tehdä töitä. Vetoamalla siihen, että hänen täytyisi tehdä tärkeitä hallituksen töitä, hän yritti tehdä itsestään muita tärkeämmän ja oikeuttaa sen, että juuri hänen pitäisi ehdottomasti saada jokin paikka, toisin kuin kaikkien muiden samaan olemattomaan vaunuun paikan varanneiden.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas. Olisi Henrikson tehnyt ne valtion hommat ministeriössä ja lähtenyt kotiin vasta kun työt on tehty. Onneksi Suomessa ei vielä jotkut ministerit saa erikoiskohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministeri olisi voinut sanoa yksinkertaisesti, että hänen pitäisi tehdä töitä. Vetoamalla siihen, että hänen täytyisi tehdä tärkeitä hallituksen töitä, hän yritti tehdä itsestään muita tärkeämmän ja oikeuttaa sen, että juuri hänen pitäisi ehdottomasti saada jokin paikka, toisin kuin kaikkien muiden samaan olemattomaan vaunuun paikan varanneiden.
No mut hei, jos hallituksen työt ovat tärkeitä?Kuvittelisin että ovat ainakin meikäläisen hommia tähdellisempiä.
Hyvin huomaa miten VR:llä on perusprosessit täysin hukassa. Yksi vaunu puuttuu junasta ja tilannetta itse pahennetaan ottamalla kyseisen vaunun matkustajat kyytiin. Valtionrautatiet on perustettu 1873 ja prosessit eivät toimi vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
No mitä pahaa siinä oli, että konnari sanoi muidenkin tekevän töitä?
Varmasti tuossa vaiheessa ei ollut tietoa ilmaantuuko karenin himoitsemalle paikalle ,joku jolla on kyseiselle paikalle matkalippu. Karen ei ollut ainoa matkustaja joka ei saanut varaamaansa paikkaa vaunun puuttumisen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä Opetusministerin olisi pitänyt toimia, kuten muidenin VR:n asiakkaiden: olla yhteydessä asiakaspalveluun ja sopia hyvityksestä, kun maksettua paikkaa ei ollut ja voisiko paikkaa esimerkiksi vaihtaa, jollekin vapaalle paikalle. Voi toki kysyä muiden hyttien varaajilta luovuttaisiko joku hyttinsä, mutta täytyy hyväksyä se, ettei kukaan välttämättä luovu. Sama koskee istumapaikkoja. Hän ei varmasti ole ensimmäistä kertaa matkailemassa julkissa, kuten muissakin liikennevälineissä; virheitä voi sattua. Kun matkustaa julkisella ottaa aina tietoisen riskin, että on muiden "armoilla".
Kyllä tuollaisessa tilanteessa konduktöörin pitää ohjeistaa ja auttaa.
Sinne asiakaspalveluun olisi pitänyt olla yhteydessä, jotta virhe voidaan korjata tai ostaa uusi lippu konduktööriltä (jos enää edes myyvät). Lähtiessä konnari oli neuvonut menemään 2 hengen hyttiin 2. vaunussa (vapaa?), mutta sinne olikin tullut äiti poikansa kanssa, joka oli varannut paikan. Seuraavaksi hän oli päättänyt mennä ekstraluokkaan, joka oli ihan täynnä ja löytänyt sieltä yhden vapaan paikan ja konduktööri kysyi, miksi hän istuu siellä? Ja ministeri vastasi, että hytti oli varattu. Konnari sanoi, ettei voi olla ekstra-luokassa (Toisaalta eipä hän voi niitä puheluitaan sielläkään soitella). Sitten hän selitti konnarille, että hänellä on tärkeitä puheluita ja varannut hytin, ilmeisesti odotti, että konnari muuttuu hytiksi. Lopulta hän sai palata ekstra-luokkaan kuitenkin. Tampereelta junaan nousi henkilö, joka oli varannut just sen paikan, jossa A-M istui ekstraluokassa ja jälleen hän siirtyi lähimmälle vapaalle paikalle. Siinä hän istuis Tampereen ja Seinäjoen välisen matkan. Lisäksi 7. vaunuun oli joku opiskelija varannut paikan ja samalle paikalle siirrettiin kuin A-M. Ainut mistä A-M vääntää on se, että kyse on ystävällisyydestä ja tämä voi tapahtua vain Suomessa - muualla heitettäis junasta ulos. Tää on vaan hänen näkemys asiasta, jos juna on täynnä niin se on täynnä. Voihan jäädä laiturille ja nousta seuraavaan junaan.
Olisi vaan menny taksilla, ne toimii nyt hyvin kun Berberi ne uudisti. Kyllä kansa maksaa, rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä olisi asiallista mennä kinuamaan muilta heidän hyttejään. Toki itse voisin luovuttaa hyttini esim. 100 euron käteiskorvausta vastaan, mikäli sattuisin olemaan joustavalla tuulella. Jos lapset mukana niin 150 euroa.
Kuten sanottu, jos ei koita, niin ei voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitti tämän Facebook päivityksen ruotsiksi.
Ja siinä syy miksi svedupellelle ei heru symppaa. PUHU EDES KIELTÄ.
RKP perustuksiltaan asti ei kuulu Suomeen. Ruotsalaiset vieläkin päättämässä Suomen asioista. Muistuttaako jostain?
Apartheidista.
Vierailija kirjoitti:
Viestintä- ja liikenneministeri Lulu Ranne ehdotti Riikkulille, että VR:stä voisi vähän leikata. Riikka leikkasi heti yhden junavaunun pois.
Tämä oli hauska! 😂
No kyllä hallituksen työt ovat oikeasti tärkeitä. Ja jos ostettua paikkaa ei saa, niin miksi ei saisi käyttää vapaata ekstraluokan paikkaa, kerran oli hytinkin menettänyt? Outo konduktööri asialla. Mutta ei kai niissä hommissa muutenkaan pyöri järjen jättiläisiä. Olen omassa elämässäni pannut merkille, miten asiakaspalvelutehtävissä toimivat vähän kouluttautuneet ihmiset eivät osaa toimia luovasti ja järkevästi silloin, kun ilmenee jotain yllättävää. Matala ÄO rajoittaa.