Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henriksson oli yrittänyt junassa " eksätiä kuka mä oon" oli ti konduktööri palauttanut maan pinnalle. " on täällä muillakin töitä tehtävänä"

Kommentit (490)

Vierailija
221/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin symppis tuo konnarin vastaus. Henriksson oli sanonut, että hänellä on tärkeitä töitä tehtävänä, konnari vastasi että niin on muillakin. 

Mielestäni ei järkevä vastaus, vaikka ehkä hauska.  Konnarin olisi pitänyt yrittää löytää työskentelypaikka jostain. Ja mitä ihmettä joku ehdottaa?  poliitikon olisi pitänyt yrittää puhumalla saada äiti ja poika luovuttamaan paikkansa? Konnarin olisi pitänyt ratkaista asia jollain tavoin. VR:n moka. Itse teen töitä matkalla, niin että perillä on kaikki valmiina kokoukseen. Olen laskenut sen varaan. En istu ja katsele maisemia. Jos ei ole töitä, voi ajaa autolla. 

Mitä konnari sille voi, että vaunu puuttuu ja että sen lisäksi juna oli täynnä? Mistä se työskentely paikka olisi voinut löytyä? E

Anna-Maija olisi voinut hoitaa asiansa, niin työ kuin muutkin, junan vessassa?

Vierailija
222/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen kuljin junalla, jossa meidän vaunu oli poissa. 

Minusta on loistavaa, että hän teki tästä jutun, sillä vaunujen poisjääminen on VR.lle ihan normaalia. 

Lisäksi lähes varmasti VR.n hemmo on sanonut istu vapaalle paikalle, näin yleensä sanovat, jolloin on ilmoittanut hän tekee töitä.

Tätä tää ala-arvostus kabsanedustajia kohtaan on. Vr tässä kämmäsi , ei kukaan muu.

No tuohon toitä tekemissanomisen jatkoksi on kondyktööri voinut vaan viattlmasti mainita ett niin ne tekee muutkin, eli ei haittaa yhtään vaikka tekeekin. 

Halusiko ehkä tarkoituksellisesti ymmärtää väärin va ihan vahingossako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa touhua VR:ltä. Jos tilattu ja maksettu määrätty paikka, niin kyllä sen pitää toimia oli sitten kyseessä kuka tahansa. Koulukiusaajiako olette kaikki, aikuiset ihmiset?

Vierailija
224/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ollut tivannut että eksä tiedä kuka mä oon.

Hän oli vain todennut, että pitäs näitä valtion töitä tehdä.

Ja mitähän pahaa siinä oli, että tokaisi, että pitäisi näitä valtion töitä tehdä. 

Ja jos ei se konnari sitä sanojaa tunnistanut ministeriksi, niin se on ihan konnarin häpeä.

ONKO SINUN, ALOITTAJA, PAKKO VÄÄRISTELLÄ ASIOITA!

Ministeri olisi voinut sanoa yksinkertaisesti, että hänen pitäisi tehdä töitä. Vetoamalla siihen, että hänen täytyisi tehdä tärkeitä hallituksen töitä, hän yritti tehdä itsestään muita tärkeämmän ja oikeuttaa sen, että juuri hänen pitäisi ehdottomasti saada jokin paikka, toisin kuin kaikkien muiden samaan olemattomaan vaunuun paikan varanneiden.

No mut hei, jos hallituksen työt ovat tärkeitä?Kuvittelis

Kyllä työttömät tai matalasti koulutetut av-mammat ovat omasta mielestään tärkeämpiä :D

Vierailija
225/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei puhuta suomenruotsia pätkääkään. Suomenruotsia käytetään vain Suomessa eikä yhtään Ruotsissa. Suomenruotsalainen ei ole sama asia kuin ruotsalainen. Ruotsalainen ei puhu suomenruotsia ollenkaan.

Vierailija
226/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti hoidettu VR:n taholta, kun ei mitään tiedotetta edes oltu saatu aikaiseksi, että junasta puuttuu kokonaan yksi vaunu. En ihan ymmärtänyt sitäkään, että rouva ministeri piti ajaa väliaikaisesti pois Ekstra-luokasta. Luulisi, että tuossa tilanteessa olisi tärkeintä, että ihmisillä on jokin paikka missä istua. Konduktöörin lause ei myöskään ollut ihan parasta asiakaspalvelutyötä. Toisaalta rouva ministeri yritti kyllä selvästi myös vetää "olen tärkeämpi kuin muut" kortin vedotessaan tarpeeseensa hoitaa tärkeitä HALLITUKSEN asioita, Siitä iso pitkä miinus rouva ministerille. 

No kyllä hallituksen työt ovat oikeasti tärkeitä. Ja jos ostettua paikkaa ei saa, niin miksi ei saisi käyttää vapaata ekstraluokan paikkaa, kerran oli hytinkin menettänyt? Outo kond

Ruotsinkielisten kiintiöillä päässyt kouluttautumaan tuo Henriksson. Ei olisi äly riittänyt muuten.

Vierailija
227/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinahan tosin jatkui niin, että VR korvasi ministerille varauksen, kun taas muille 7-vaunuun varauksen tehneille tuskin on mitään korvattu. Että sikäli ministeri sai erityiskohtelua, kuinkas muutenkaan.

Tietysti jokaisen täytyy itse se reklamaatio tehdä. Toki muutkin saa korvauksen ,mikäli maksamansa paikkaa eivät saaneet.

Tässä tapauksessahan ministeri ei tehnyt reklamaatiota vaan ainoastaan uhriutui Facebookissa. VR otti välittömästi yhteyttä ministeriin, pyysi anteeksi ja maksoi matkan.

No täysipäiset ihmiset osaavat varmasti itse ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja vaatia hyvitystä. 

Miksihän ministeri ei sitten tehnyt niin? 

Kansanedustajat matkustaa

Kuuluuko siihen ilmaismatkaan se työskentelyhytti automattisesti, vai pitääkö se varata ja maksaa siitä hyttioikeudesta? No, jos ei siitä maksua peritä, niin ainakin se pitää varata se hytti.

Vierailija
228/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa miten VR:llä on perusprosessit täysin hukassa. Yksi vaunu puuttuu junasta ja tilannetta itse pahennetaan ottamalla kyseisen vaunun matkustajat kyytiin. Valtionrautatiet on perustettu 1873 ja prosessit eivät toimi vieläkään.

Miksi alapeukut?-eri

Vierailija
229/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli varannut hytin joka olikin varattu jollekin toiselle. Oisko se kannattanut olla tiedossa junaan astuessa?

Ai mitenkä?

Vierailija
230/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin symppis tuo konnarin vastaus. Henriksson oli sanonut, että hänellä on tärkeitä töitä tehtävänä, konnari vastasi että niin on muillakin. 

Mielestäni ei järkevä vastaus, vaikka ehkä hauska.  Konnarin olisi pitänyt yrittää löytää työskentelypaikka jostain. Ja mitä ihmettä joku ehdottaa?  poliitikon olisi pitänyt yrittää puhumalla saada äiti ja poika luovuttamaan paikkansa? Konnarin olisi pitänyt ratkaista asia jollain tavoin. VR:n moka. Itse teen töitä matkalla, niin että perillä on kaikki valmiina kokoukseen. Olen laskenut sen varaan. En istu ja katsele maisemia. Jos ei ole töitä, voi ajaa autolla. 

Mitä konnari sille voi, että vaunu puuttuu ja että sen lisäksi juna oli täynnä? Mistä se työskentely paikka olisi voinut löytyä? E

Ehkä ei olis löytynyt. Mutta voisi ainakin esittää empaattista. Luultavasti olisi löytynyt tai konnari olisi voinut antaa olla siellä missä hän oli. Missä "ei saanut olla".  Kukaan muu ei sitä osaa ratkaista kuin konnari. Olisi antanut oman paikkansa 😉

Vierailija
231/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa touhua VR:ltä. Jos tilattu ja maksettu määrätty paikka, niin kyllä sen pitää toimia oli sitten kyseessä kuka tahansa. Koulukiusaajiako olette kaikki, aikuiset ihmiset?

Sama pätee muihinkin markustajiin. Vai oletko tosiaan sitä mieltä, että joku suomenkielinen reppana olisi pitänyt heittää ulos junasta, jotta rkp:läinen tärkeilijä saisi oman hyttinsä, josta ei ole maksanut senttiäkään?

Vierailija
232/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei yhtään symppis. Jos VR sekoilee ja antaa monen varata samat paikat, niin kyllä siinä odottaisi jotain ystävällisyyttä matkustajia kohtaan.

Vierailija
233/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin huomaa miten VR:llä on perusprosessit täysin hukassa. Yksi vaunu puuttuu junasta ja tilannetta itse pahennetaan ottamalla kyseisen vaunun matkustajat kyytiin. Valtionrautatiet on perustettu 1873 ja prosessit eivät toimi vieläkään.

Niinpä. Olisivat jättänet Henrikssonin, tuon ruikuttavan säälittävän pakkoruotsittajan, rannalle. Siitäpä vasta olisi someen itketty, kun suomenkielinen konnari ei ottanut minua kyytiin!

Ei missään sanottu että konnari oli suomenkielinen.

Vierailija
234/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se bättre folk käyttäytyy.

Vierailija
235/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Olisivat jättänet Henrikssonin, tuon ruikuttavan säälittävän pakkoruotsittajan, rannalle. Siitäpä vasta olisi someen itketty, kun suomenkielinen konnari ei ottanut minua kyytiin!

Ei missään sanottu että konnari oli suomenkielinen.

Ei niin, mutta aivan varmasti oli, kun anna-maja veti käytöksestään herneen nenäänsä.

Vierailija
236/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junaan voi nousta minkä vaunun kohdalta haluaa ja liput katsotaan vasta kun juna on jo menossa. Kukaan ei tarkista, missä paikalla sinun pitäisi istua. Jos tilaa on voit istua millä paikalla haluat.Meinaatko, että jokaisen matkustajan lippu pitäisi tarkistaa jo junan ovella?

Kymmeniä vuosia sitten ainakin oli asemalaiturilla hauskoja junakokoonpanon kuvia missä näytettiin missä kohtaa junaa minkäkin numeroinen vaunu sijaitsee niin jokainen voi nousta suoraan siihen vaunuun jossa maksettu paikka sijaitsi.

Ei tarvinnut puikkelehtia junan ruuhkaisilla käytävillä turhanpäiten.

Nykyajan tietäen niin kai tuollainen asiakasinformaatio maksaisi liikaa ja joustavuus vaunujen määrässä katoaisi.

Vierailija
237/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnarin töykeä vastaus saattaa olla senkin perua, että konnari oli jo valmiiksi asennoitunut ottamaan hirveästi valituksia ja ihmetteleviä kommentteja vastaan, eli oli stressaantunut, sillä junahan oli täysi ja se yksi vaunu siitä täydestä junasta puuttui, nii tottahan toki valituksia tulee!

Eräissä tilanteissa kun tuolta Savosta tuleva juna on ollut hirveesti myöhässä ja myöhästyy matkaa tehdessään koko ajan lisää, niin konnaria ei näy mailla eikä halmeilla. Että siellä se jossain piileskelee, pakenee kyseleviä matkustajia, tai voihan tietty olla niinkin, että selvittelee niiden matkustajien eduksi jatkoyhteyksiä muihin vr:n juniin, esim. vaihdot tikkurilassa ja pasilassa....

Että sillain. Se konnari oli stressaantunut!

Vierailija
238/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustu on pelkkää S A A S T A A ja kovia valehtelemään, kuten tämäki ketju osoittaa. 

Vierailija
239/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin v*tuttaisi hypätä paikalta toiselle kaikkien tavaroiden kanssa siksi että ostamaani paikkaa ei ole olemassakaan. Ja kuunnella vielä henkilökunnalta kuittailua päälle. Miksi vaunun puuttumisesta ei ole infottu matkustajia etukäteen? Tuollaisesta kuuluukin antaa palautetta. 

Vaunun puuttuminen ei välttämättä ole ollut tiedossa aiemmin. Miten tämä tieto sitä paitsi olisi voitu antaa ja mitä hyötyä siitä olisi ollut? Silti puuttuvaa vaunua ei olisi ollut ja vaihtoehdot matkustajan kannalta olisi jättää matkalippu käyttämättä ja jäädä asemalle tai käyttää matkalippu ja matkustaa perille istumalla randomeilla vapailla paikoilla.

Vierailija
240/490 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolavaunusta olisi Ruotsin lipuilla koristetuilla nauhoilla voinut eristää hänelle oman pöydän.

Hän on SUOMALAINEN.

Hän on ruotsalaisen puolueen puheenjohtaja. Tuskin siihen hommaan suomalaista huolittaisiin.

Hän on edelleenkin suomalainen vai onko sulla eri tietoa hänen kansalaisuudestaan?