Henriksson oli yrittänyt junassa " eksätiä kuka mä oon" oli ti konduktööri palauttanut maan pinnalle. " on täällä muillakin töitä tehtävänä"
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaakos ministerit ja kansanedustajat itse matkalippunsa junalla kulkiessaan ?
Maksatko sinä itse lippusi, kun työajalla matkustat?
Ei tuo ollut työaikaa vaan työaika oli loppu ja tuossa siirryttiin kohti kotia. Tavis maksaa itse työmatkakulunsa.
Mistä sinä tiedät ministereiden työajat? Hän oli nimenomaan työskentelyä varten varannut sen oman hyvin.
Helsinki-Turku junassa ainakin Helsinki-Leppävaara välillä olen nähnyt usein jotain jonneja ja pirjoja toppatakeissaan ja kaljatölkeillään neljän hengen hyteissä. Ei ole konnareita paljon näkynyt.
Paha juttu, valtion hommiin ei päässyt valtion välineillä.
Ei voi olla yhteensattuma, että maanantaina uutisoitiin Anna-Majan junamatkasta ja tiistaina hän ilmoittaa erostaan... Siellä junassa on tapahtunut jotain muutakin kuin tilanteelle naureskelua.
Suomessa media on vaan niin "kohtelias" ettei kerro muuta kuin Anna-Majan version.
Vierailija kirjoitti:
Jos VR oli pudottanut pois vaunun, jossa oli varattuja hyttejä, miksei ollut yhteydessä vähintään näihin ekstraa maksaneisiin matkustajiin etukäteen ja kertonut asiasta, pahoitellut ja tarjonnut vaihtoehtoa.
Tuskin on Henriksson muuta sanonut konnarille kuin, että löytyisikö joku rauhallinen paikka, jossa voisi tehdä töitä. Hän ei voi tarkastaa sovelluksesta tai ryntäillä pitkin junaa etsimässä paikkaa, vaan sen tiedon voi antaa konduktööri, jolla oli selkeästi huono asiakaspalveluhalu.Lentokentilläkin kuulutetaan, haluaako joku vaihtaa myöhempään koneeseen eli luopua vaikka paikastaan korvausta vastaan. Joku saattaisi hyvinkin haluta maksua vastaan vaihtaa paikkansa tavalliseksi.
Hyvä palvelu ei maksa, huono palvelu vie asiakkaita ja pahoittaa mielet.
Surkea johtaminen näkyy palvelun tasossa. Hyvää ja tasapuolista palvelua on se, ettei ala niitä jotka ovat oikeilla paikoillan nakkelemaan pois että joku muu pääsee siihen istumaan. Turha on syyttää henkilöä, jolla ei ole mitään valtaa muuttaa mitään, vaikka tuollaiset helvetin esikartano -päivät työssä onkin arkea. Olisi varmaan saanut potkut, jos olisi niitä oikeilla paikoilla olevia käskenyt siirtymään. Ehkä hänellä oli myös toistakymmentä tyyppiä vielä käsiteltävänä junan liikkuessa, mihin heidät saa matkan ajaksi. Ihan samanlainen ääliö kuin joku tavis minäminäminä ja mun halut -törppö. Rouva minäminäminä tekee valituksen johdolle ihan vapaasti. Sama surkea johtaminen jatkuu kuten ennenkin, vaikka maksaakin varmaan saman kuin ylimääräisen vaunun hankkiminen varalle vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos VR oli pudottanut pois vaunun, jossa oli varattuja hyttejä, miksei ollut yhteydessä vähintään näihin ekstraa maksaneisiin matkustajiin etukäteen ja kertonut asiasta, pahoitellut ja tarjonnut vaihtoehtoa.
Tuskin on Henriksson muuta sanonut konnarille kuin, että löytyisikö joku rauhallinen paikka, jossa voisi tehdä töitä. Hän ei voi tarkastaa sovelluksesta tai ryntäillä pitkin junaa etsimässä paikkaa, vaan sen tiedon voi antaa konduktööri, jolla oli selkeästi huono asiakaspalveluhalu.Lentokentilläkin kuulutetaan, haluaako joku vaihtaa myöhempään koneeseen eli luopua vaikka paikastaan korvausta vastaan. Joku saattaisi hyvinkin haluta maksua vastaan vaihtaa paikkansa tavalliseksi.
Surkea johtaminen näkyy palvelun tasossa. Hyvää ja tasapuolista palvelua
Lainasit kirjoitusta, mutta et ymmärtänyt sen pointtia ja kirjoittelee ihan muuta? Kukaan ei edellä ole esittänyt, että konduktöörin olisi pitänyt nakella muita paikoiltaan. Vaikka olisi surkeaa johtamista, voisi silti olla hyvää työntekoa. Työälyä. Tällä junapalvelijalla ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaakos ministerit ja kansanedustajat itse matkalippunsa junalla kulkiessaan ?
Ei tuo ollut työaikaa vaan työaika oli loppu ja tuossa siirryttiin kohti kotia. Tavis maksaa itse työmatkakulunsa.
Mistä sinä tiedät ministereiden työajat? Hän oli nimenomaan työskentelyä varten varannut sen oman hyvin.
Ministereillä nimenomaan ei ole työaikaa. Paitsi mariinilla, jolla ei ollut työpuhelin mukana viihteellä ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot työmatkalla junalla, niin kyllä se työnantaja yleensä maksaa myös paluumatkan vaikka kotia kohti siirrytäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, hän siis oli varannut hytin ja se oli maksettu. Syykin hytin varaamiselle on varsin hyvä. Eikö hän siis mielestäsi olisi tarvinnut tätä ostamaansa hyttiä? Onko ok myydä palvelu, jota ei olekaan? Ja eikös ne meidän kaikkien yhteisiä asioita ole, joita nuo poliitikot hoitaa meidän mandaatilla?
No niin oli ne toisetkin varanneet ja maksaneet paikkansa. Jos junassa ei ole hyttiä, jonka maksoit, tee reklamaatio vrlle. Tämä ei ole niiden ongelma, jotka ovat maksamansa paikat saaneet.
Ja tiedät varmuudella, ettei kukaan muu ärtynyt ja kirjoittanut tästä äxään tai jonnekin? Toimittajahan päätti tehdä jutun. Miksi ministeri ei saisi kertoa kokemustaan omilla kanavillaan?
Hän maalitti tavallista konduktööria, joka ei voinu
Vai maalitti. Ei ole maalittamista kysyä asiallista asiaa henkilöltä, joka on töissä siellä junassa. Konnarinkin tulee osata ongelmaratkaisua ja asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Persutko täällä hyökkivät RKP:tta vastaan? Riittää että RKP saa tarpeekseen persuista ja hups vaan hallitus kaatuu 😁
Todennäköisesti persut hyökkivät typeryyksissään. En usko, että ketään muuta suomalaista nyppii niin kovasti se, että joku puhuu ruotsia äidinkielenään.
Sattuu tuota taviksillekin. Yksi matka istuttiin vauvan kanssa lattialla, kun koko vaunua, jossa meidän paikat oli, ei ollut siinä junassa. Kukaan ei luovuttanut myöskään paikkaansa, vaikka näkivät, että vauvan kanssa oli todella hankalaa istua siellä lattialla. Näin kohteliaita ihmisiä meillä Suomessa.
Mutta en silti mennyt itkemään lehtiin. Minusta ihan hyvä asenne konnarilla.
Vierailija kirjoitti:
Sattuu tuota taviksillekin. Yksi matka istuttiin vauvan kanssa lattialla, kun koko vaunua, jossa meidän paikat oli, ei ollut siinä junassa. Kukaan ei luovuttanut myöskään paikkaansa, vaikka näkivät, että vauvan kanssa oli todella hankalaa istua siellä lattialla. Näin kohteliaita ihmisiä meillä Suomessa.
Mutta en silti mennyt itkemään lehtiin. Minusta ihan hyvä asenne konnarilla.
Eihän hän nyt itkenytkään lehdessä. Oli tehnyt omalle some-kanavalleen päivityksen, mikä nyt on ihan ajan hengen mukaista. Kyllä minusta jopa politiikkoa saa joskus harmittaa. Ihan samalla tavalla meillä kaikilla on joskus stressi tai väsy.
Kyseessä on Valtion Rautatiet, joiden palvelun tulisi vastata nykyaikaa. Tai ehkä ennen vanhaa palvelu olikin parempaa ja työntekijät vastuullisempia.
Miksi VR ei lähetä paikan tai hytin varanneelle tietoa, jos vaunu poistuu käytöstä, miksi ei valmiiksi anneta uusia paikkoja ja ilmoiteta siitä viestitse. Jos paikkoja ei ole, olisi kohtuullista saada siitäkin tieto etukäteen. Istutko esim. lattialla Ouluun asti vai jäätkö seuraavaan junaan.
Eroasi niin ei tarvitsisi ottaa yhtään valtion velkaa tän loisvaltion sekoiluihin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin symppis tuo konnarin vastaus. Henriksson oli sanonut, että hänellä on tärkeitä töitä tehtävänä, konnari vastasi että niin on muillakin.
Aivan oikein...ilmeisesti tämä bättre Folke ministeri oli vain mennyt toisen varmaan tilaan ökyoikeudella
Vierailija kirjoitti:
Niin no, hän siis oli varannut hytin ja se oli maksettu. Syykin hytin varaamiselle on varsin hyvä. Eikö hän siis mielestäsi olisi tarvinnut tätä ostamaansa hyttiä? Onko ok myydä palvelu, jota ei olekaan? Ja eikös ne meidän kaikkien yhteisiä asioita ole, joita nuo poliitikot hoitaa meidän mandaatilla?
vai oliko hän mahdollisesti väärässä hytissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ministereillä nimenomaan ei ole työaikaa. Paitsi mariinilla, jolla ei ollut työpuhelin mukana viihteellä ollessaan.
Ei niin, pikemminkin heillä on kohtuuttomasti vapaa-aikaa. Työkin on pelkkää mukatyötä, ei vastuuta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli varannut hytin joka olikin varattu jollekin toiselle. Oisko se kannattanut olla tiedossa junaan astuessa?
Fiksua myydä paikkoja vaunuun, jota ei junassa ole.
Loistobisnes, jos sen vaan saa toimimaan niin, ettei olemattomasta maksaneet asiakkaat kitise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea johtaminen näkyy palvelun tasossa. Hyvää ja tasapuolista palvelua
Et ole selvästikään halunnut ymmärtää, mitä junassa oli tapahtunut. Tuskin itsekään olisit tyytyväinen, jos olisit maksanut matkasta ja paikasta mutta joutuisit matkustamaan ilman omaa paikkaa ja kaiken päälle saisit ynseää palvelua firman edustajalta.
Mutta ihmettelen kovasti, eikö siihen junaan tosiaan ollut saatavana lisävaunua korvaamaan sitä pois otettua? Luulisi, että Helsingissä varikolla on junia ja vaunuja enemmänkin, ainakin muutama varalla ongelmatilanteita varten. Tulee mieleen, että VR halusi mennä sieltä, missä aita on matalin.
Ainoastaan kommarien keskellä pitää oikeasti joutua perustelemaan miksi ostamastaan palvelusta pitäisi olla hiljaa ja mennä pää painuksissa muiden sekaan istumaan.
Milloin VR on seuraavan kerran lakossa? Eroa tuskin huomaa.