Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koko asunnon kalustaminen 4hlö, mistä aloittaisit

Vierailija
13.03.2023 |

Avioeron myötä kaikki jää, pitäisi hommata KAIKKI yhden aikuisen ja 3 nuoren kotiin. Budjetti tietysti tosi rajallinen.

Mistä siis alkaisit? Johinkin huonekalukauppaan ja pakettitarjous? Tori, siinä vaan kuljetus ongelma, autoon ei mahdu käytännössä mitään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori. fi ja paku kympillä.,Eli hankkisin lähialueilta kaikki, sitten suunnittelisin reitin ja vuokraisin pakettiauton / peräkärryn ja kävisin hakemassa.

Patjoja en ostaisi käytettynä, kuin sitä tarjousta varten, jossa vanhat patjat viedään mennessä, kun uudet tuodaan tilalle.

Vierailija
2/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän olisi edullisin hommata sängyt kaikille.

Tuo tori, ja paku on aivan hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyvät yöunet ovat kullanarvoiset, aloittaisin kunnollisista sängyistä. Ja ne hankkisin uutena. Mitään topattuja kalusteita en ostaisi kierrätyksestä tai Torista. Pöydät ja tuolit ja muut puiset kalusteet voi hankkia käytettyinä. Niitä voi sitten tarpeen mukaan kohennella.

Vierailija
4/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö jaa omaisuutta erossa? Tyyliin sohva toiselle, ruokapöytä toiselle..

Vierailija
5/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saitte sovittua, et toinen saa pitää kaikki ja toinen alkaa tyhjästä? Itse ottaisin puolet mukaan.

Vierailija
6/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerossa lakisääteisesti sinulle kuuluu puolet yhteisestä omaisuudesta ellei ole avioehtoa. Teinit nyt ainakin ovat oikeutettuaja ottamaan omat sänkynsä jne. mukaan uuteen kotiin. 

Vierailija
7/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän olisi edullisin hommata sängyt kaikille.

Tuo tori, ja paku on aivan hyvä vaihtoehto.

Ikeasta. 

Vierailija
8/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin menemällä Ikeaan. Sieltä saa kaiken olennaisen edullisesti ilman pelkoa loiseläimistä, joita torin tuotteista voi tulla tuliaisina. 

Vierailija
9/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskisin toisen osapuolen muuttamaan, jos mulla rahat rajalliset ja autoon ei mahdu. Jäisin itse täyskalustettuun asuntoon ja toinen saa pähkäillä mitä tekee.

Vierailija
10/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskisin toisen osapuolen muuttamaan, jos mulla rahat rajalliset ja autoon ei mahdu. Jäisin itse täyskalustettuun asuntoon ja toinen saa pähkäillä mitä tekee.

Ei vaan ole ihan noin yksinkertaista, jos se kalustettu asunto on esim. sen toisen osapuolen nimissä. Ja noin muutenkaan ei voi yksipuolisesti sanella, miten omaisuus avioerossa jaetaan. 

Vierailija
11/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan ole ihan noin yksinkertaista, jos se kalustettu asunto on esim. sen toisen osapuolen nimissä. Ja noin muutenkaan ei voi yksipuolisesti sanella, miten omaisuus avioerossa jaetaan. 

No siinäpä miettii, kun toinen kartuttanut omaisuuttaan avioliiton myötä, on talo, tontti, kalusteet, autot ja kaikki. Toisella ei mitään. Tyhjä tili ja no lapset sentään. Itse sentään omistan 50% talosta.

Vierailija
12/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapset saa huoneidensa kalusteita mukaan. Tää on outo tilanne.

Muutatko hädissäsi ulkomailta?

Vierailija
13/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahatilanne vaikuttaa kyllä paljon, miten kannattaa toimia.

Ostaisin kaikille sängyt patjoineen, sekä ruokapöydän ja tuolit, ja kilpailuttaisin huonekaluliikkeitä, mikäli ostatte kaiken uutena. Seuraavaksi teineille työpöydät, että voivat opiskella ergonomisesti, mutta niitä voi saada käytettynäkin. Viimeisenä sohva ym.

Aivan outoa, jos edes lapset eivät saa huonekalujaan mukaan erossa.

Vierailija
14/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kaikille sängyt patjoineen, sekä ruokapöydän ja tuolit, ja kilpailuttaisin huonekaluliikkeitä, mikäli ostatte kaiken uutena. Seuraavaksi teineille työpöydät, että voivat opiskella ergonomisesti, mutta niitä voi saada käytettynäkin. Viimeisenä sohva ym.

Jos budjetti on rajallinen niin uutena ne sängyt, sen sijaan ruokapöydän tuoleineen voi hyvin ostaa käytettynä.

Eikö teillä ap ole ketään sukulaisia tai tuttavia jotka voisivat jeesata tilanteessa? Lasten isovanhemmat? Kotiin tarvitsette muutakin kuin perushuonekalut, verhoja, mattoja, keittiötarvikkeita, pyykinpesukoneen, imurin. Itse auttaisin mielelläni ystävää tai sukulaista vastaavassa tilanteessa, monella on ylimääräistä kodin tavaraa lahjoitettavaksi.

Vierailija
15/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapset saa huoneidensa kalusteita mukaan. Tää on outo tilanne.

Muutatko hädissäsi ulkomailta?

Jos he asuvat välillä myös toisen vanhemman luona?

Runkopatjasängyt hankkisin ensimmäiseksi kaikille, katselisin tarjouksia. Yhteen aikaan ainakin sai aina joka viikonloppu huonekalut puoleen hintaan, nyt en ole seuraillut. Ruokapöydän ja tuolit myös. Muuta voi hankkia sitten vaikka vähitellen.

Vierailija
16/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hyvät yöunet ovat kullanarvoiset, aloittaisin kunnollisista sängyistä. Ja ne hankkisin uutena. Mitään topattuja kalusteita en ostaisi kierrätyksestä tai Torista. Pöydät ja tuolit ja muut puiset kalusteet voi hankkia käytettyinä. Niitä voi sitten tarpeen mukaan kohennella.

Niillä Sängyn rungoilla ei nyt ole juurikaan väliä yöunien kannalta vaan niillä patjoilla, joita EI kannata ostaa käytettyinä. Kunnon painolle ja tottumuksille (kova, oehmeä, keskipehmeä) runkopatja, jolloin ne "jalat" voi vaikka tehdä itse. Eli sänkyjä ilman patjoja on pilvin pimein myynnissä.

Vierailija
17/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hutiostos meillä ainakin työpöydät lapsille. Tekevät läksyt joko lattialla tai lattialla sohvaan nojaten.

Vierailija
18/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioerossa lakisääteisesti sinulle kuuluu puolet yhteisestä omaisuudesta ellei ole avioehtoa. Teinit nyt ainakin ovat oikeutettuaja ottamaan omat sänkynsä jne. mukaan uuteen kotiin. 

Eipä kuulu, vain puolet yhteisen omaisuuden arvosta (ellei ole avioehtoa, poissulkevaa testamenttia jne. poikkeusta). Teinit omistavat sen omaisuuden, jonka ovat saaneet lahjaksi tai ostaneet itse, harva lapsi maksaa itse huoneensa sisustuksen.

Vierailija
19/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samantyylinen tilanne, tosin sängyt tuli vanhasta kodista. Tilasin laadukkaan sohvan kotiinkuljetuksellaja kävin ostamassa Ikeasta tuolit ja ruokapöydän tuolit. Loput ajan myötä Torista/käytettynä muualta sopivan tullessa vastaan.

Alussa puuttui huonekaluja mutta olen tyytyväinen että sijoitin kriittisiin kuten sohvaan sen sijaan että olisin halvalla ostanut jotkut.

Vierailija
20/22 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehtaa omalla naamalla laittaa, niin johonkin paikalliseen fb-ryhmään ostoilmoitus siitä mitä tarttee. Siihen tieto esim. päivästä milloin on se paku/kärry vuokralla, tai pyyntö onko kotiinkuljetus mahdollinen. Sitä kautta saa perustarvetta jopa ilmaiseksi, varsinkin jos alkuun ei ole ulkonäöllä niin väliä. Ikeasta taikka jostain edullisesta huonekaluliikkeestä runkopatjasängyt tai edes patjat uutena (jos löytyy rungot käytettynä).