Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Vierailija kirjoitti:
Minä arvelisin että suurin ongelma itse asiassa on minun sukupolveni, keski-ikäiset. Me vielä jaksoimme kouluttautua tuottaville aloille koska boomer-vanhempamme siihen kannustivat, mutta mitä oman lapseni ikäisiä olen seurannut niin paljon useampi on lähtenyt "mukaville" aloille eikä tuottaville. Ja tämä on aivan siitä kiinni että me vanhempina emme tarpeeksi painottaneet miten tärkeä se palkkakin kuitenkin lopulta on. Työn ei tarvi olla harrastuksen veroinen nautinto vaan työtä, tietysti mitään todella kurjaa ei kannata lukea mutta hieman kuitenkin elintason eteen ikävääkin on hyvä varautua tekemään.
Omat lapseni onneksi lukivat kohtuullisen järkeviä aloja, taloustieteitä ja fysiikkaa... Mutta heidän useat ystävänsä nyt kärsivät silppuisista työurista. Surullista, mutta totta. Kasvatuksessa olisi kannattanut panostaa muuhunkin kuin siihen että kaikki on kivaa.
Joo, nykyään kaiken pitäis olla kivaa, stressin/tylsyyden/ikävien asioiden sietokyky on nollissa....
Elämä ei oo kauheen kivaa, ja jos semmosta oottaa niin iskee päin näköä kyllä.... Elämässä on hienoja hetkiä joo, mut enimmäkseen aikamoista puurtamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista, mikä nuoria vaivaa. Ottakaa nyt maltilla kun ite ootte ikäihmisiä, niin riköhän teille sitten löydy paikkoja.
Niin, meille tosiaan ehkä löytyy jotain ikäihmisinä, mutta te omitte itsellenne ne mökkirannat jo nuorina aikuisina. Nyt olette jo 50 vuotta nauttineet ettekä vieläkään pysty luopumaan?
Onko tämä se ultrakateellinen ja inhottava Oululainen joka antaa vieraiden ihmisten lapsille karkkia ihan vaan siks että voi muille mukas sillä näyttää että ois muka parempi? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista, mikä nuoria vaivaa. Ottakaa nyt maltilla kun ite ootte ikäihmisiä, niin riköhän teille sitten löydy paikkoja.
Niin, meille tosiaan ehkä löytyy jotain ikäihmisinä, mutta te omitte itsellenne ne mökkirannat jo nuorina aikuisina. Nyt olette jo 50 vuotta nauttineet ettekä vieläkään pysty luopumaan?
Onko tämä se ultrakateellinen ja inhottava Oululainen joka antaa vieraiden ihmisten lapsille karkkia ihan vaan siks että voi muille mukas sillä näyttää että ois muka parempi? 😀
Ei se on se tantta mikä on ollut 30 vuotta samassa työpaikassa ja luulee, että kahvitauot on joka työpaikassa 30 - 40 min. 😄
Ja sinun eläkkesi, ap ja lastesi eläkkeet. Ja työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, 30v päästä on uusi sukupolvi valittamassa että te olette omineet kaiken heiltä! 😀
Ehkäpä akkumateriaalit tai vastaavat. "silloin 2020-luvulla ne ahnaat nykykeski-ikäiset vaan käytti puhelimia ja paskoi kaiken eikä jättäny meille mitään!"
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla kaikenlaisille lievästi älyllisesti kehitysvammaisillekin löytyi ruuvinpyörittäjän töitä, joilla he ostelivat asunnot ja kesämökit + saivat päälle muhkean eläkkeen. Nykyään on toisin.
Ihan järjetöntä jöötiä. Elintaso oli 70- ja 80-luvuilla murto-osa tämän päiväisestä ja silloin niitä mökkejäkin oli paljon vähemmän. Nyt on rannat rakennettu täyteen suosituimmilla paikoilla esim. Saimaalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen uudet suurimmat elossa olevat ikäluokat ovat nimittäin tämän päivän kolme-neljäkymppiset. He ovat syntyneet 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella ja heitä on kutsuttu myös millenniaaleiksi. Suurin ikäluokka on tällä hetkellä 1983 syntyneet eli tänä vuonna 40-vuotispäiväänsä viettävät suomalaiset.
Mutta 70-luvulla syntyneitä on aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Suomen uudet suurimmat elossa olevat ikäluokat ovat nimittäin tämän päivän kolme-neljäkymppiset. He ovat syntyneet 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella ja heitä on kutsuttu myös millenniaaleiksi. Suurin ikäluokka on tällä hetkellä 1983 syntyneet eli tänä vuonna 40-vuotispäiväänsä viettävät suomalaiset.
Olisko 1983 syntyneillä ollut 40-vuotispäivä kuitenkin viime vuonna...
Mikä hemmetin nillittävien luusereiden ketju tää on? Menkää töihin ja ostakaa omat mökkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se on se tantta mikä on ollut 30 vuotta samassa työpaikassa ja luulee, että kahvitauot on joka työpaikassa 30 - 40 min. 😄
Se luulee työkokeijoita opiskelijoiksi. Kohta on t-paita kelit eikä työttömillä ole rahaa syyhylääkkeisiin ja ne istuu kesällä t-paidoissa ja shortseissa työpaikan kahvihuoneen kangas päällisessä tuolissa myös 30 min.
On se harmi, että kaikilla ei ole syyhylääkkeisiin.
Syyhy leviää.
"Perheillä ei ole varaa alle 12 euron lääkkeeseen."
Palkaton työkokeilu
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
Hallitus leikkaa lapsikorotukset pois työttömyyskorvauksista eli työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Jos puolisolla on pieni palkka niin perhe ei saa toimeentulotukea eli kuka maksaa perheen 2000 euron syyhylääkkeet.
Ei vissiin kukaan eli se vaan sitten leviää.
Mökin voi myös vuokrata vaikka pariksi päiväksi. Ei sen omistaminen kaikille sovi.
Iso-vanhempien kesäasuntojen suurin käyttäjäryhmä ovat heidän lapsensa ja lastenlapset perheineen. Huvilalla vain ollaan ja odotetaan että ruoka tulee ajallaan ja sauna on lämmin.
Hönö Porista ei ees kakalle kerkiä maniassaan. Tiristelee soffan nurkassa pakaroillaan pastilleja 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä arvelisin että suurin ongelma itse asiassa on minun sukupolveni, keski-ikäiset. Me vielä jaksoimme kouluttautua tuottaville aloille koska boomer-vanhempamme siihen kannustivat, mutta mitä oman lapseni ikäisiä olen seurannut niin paljon useampi on lähtenyt "mukaville" aloille eikä tuottaville. Ja tämä on aivan siitä kiinni että me vanhempina emme tarpeeksi painottaneet miten tärkeä se palkkakin kuitenkin lopulta on. Työn ei tarvi olla harrastuksen veroinen nautinto vaan työtä, tietysti mitään todella kurjaa ei kannata lukea mutta hieman kuitenkin elintason eteen ikävääkin on hyvä varautua tekemään.
Omat lapseni onneksi lukivat kohtuullisen järkeviä aloja, taloustieteitä ja fysiikkaa... Mutta heidän useat ystävänsä nyt kärsivät silppuisista työurista. Surullista, mutta totta. Kasvatuksessa olisi kannattanut panostaa muuhunkin kuin siihen että kaikki on kivaa.
Hyvin sanottu! Nykypäivänä on niin paljon kaiken maan aloja joiden koulutuksesta ei kuitenkaan ole juuri hyötyä. Minulla ei ole lapsia, mutta olen äärimmäisen onnellinen että veljeni lapset ovat kiinnostuneita kovista tieteistä. Olen heille joka vuosi antanut kouluvuoden mukaisen summan jokaisesta kiitettävästä tai siihen verrattavista lopputodistuksen arvosanoista. (8-luokkalainen nyt saa jokaisesta matematiikan/kemian/fysiikan kiitettävästä tai siihen verrattavasta arvosanasta 8x30€ ja kympistä 8x50€ ja 6-luokkalainen 6x30€/6x50€).
Eli ehkä olen siis itsekin asiaan vaikuttanut. Rahaa kuluu mutta sen arvoista! 😁
Nuita jos osaa niin mahdollisuudet ovat liki rajattomat.
Hyvin ovat saaneet rahaa säästöön näillä, jos vanhempi jatkaa yhtä hyvin arvosanoin niin arvelisin että hänellä on opiskelemaan lähtiessä käsiraha ensiasuntoon valmiina.
Heh heh
OULULAINEN trade Hönö Tiainen meni psykoosiin, kun sen asuinpaikka paljastui.
Nyt se yrittää sotkea ketjua, mutta tulen jatkossa aina muistuttamaan
trade hönö tiainen OULUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Iso-vanhempien kesäasuntojen suurin käyttäjäryhmä ovat heidän lapsensa ja lastenlapset perheineen. Huvilalla vain ollaan ja odotetaan että ruoka tulee ajallaan ja sauna on lämmin.
Miksi passaat aikuisia ihmisiä? Meillä kaikki osallistuvat ruoanlaittoon ja saunan lämmittämiseen.
Mies peri hyvän tontin ja vanhan mökin läheltä Savonlinnaa Saimaan rannalta. Asutaan pk-seudulla itse eikä mökkeily innosta. Ollaan pohdittu pitäisikö mökkiä kunnostaa vai laittaa mökki tontteineen myyntiin. Jo aikuisille lapsille mökki sinänsä kiinnostaa muttei se työ mitä se vaatii. Mökki sopisi paremmin jollekin joka asuu lähempänä sitä.