Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla kaikenlaisille lievästi älyllisesti kehitysvammaisillekin löytyi ruuvinpyörittäjän töitä, joilla he ostelivat asunnot ja kesämökit + saivat päälle muhkean eläkkeen. Nykyään on toisin.
Totta, nykyään älyllisesti kehitysvammaiset eivät oikein tahdo saada töitä.
On niitä myynnissä ja kaikki maksaa. Maitolitrakin.
Myin juuri mökin. Ei kiinnosta mökkeily enää.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, jo vuosia sitten. Nyt on mökki pyörien päällä, maisemat vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla kaikenlaisille lievästi älyllisesti kehitysvammaisillekin löytyi ruuvinpyörittäjän töitä, joilla he ostelivat asunnot ja kesämökit + saivat päälle muhkean eläkkeen. Nykyään on toisin.
No tuota en tiedä, mutta olen ihmetellyt, että miten koko sukuni sai hyvät työt tehtaissa, jonne mulla ei ole nyt mitään pääsyä, koska ei ole sitä täsmä amk tutkintoa. Näilläkään ei ollu, mutta kas vain, koko ikä oltu tehtaan toimistossa, sihteereinä , ja muissa töissä. Kaikki myös naapuriston eläkeläiset.Katsoin myös vanhaa tehtaan sisäistä puhelinluetteloa jossa näkyi koulutus ja ammattii, työ. Yo siellä johtaa
Löyty 1 tontti. Lähtöhinta 0e. Eiku tarjouksia tekemään.
Nämä suurten ikäluokkien ihmiset ajattelivat jättää ne perinnöksi teille lapsille. Te tuon ikäluokan lapset olette vaan niin pöljiä, että ette jätä niitä tontteja sellaisiksi kuin ovat. Tekin olette niin rahanahneita, että pilkotte ne tontit vähintään puoliksi. Sillä tavalla saadaan näitä mökkialueiden slummeja, näennäishienoja kesähuviloita liki postimerkin kokoisilla tonteilla, rantaviivaa muutama kymmenen metriä eli eipä sinne mahdu muuta kuin laituri ja vene.
Ollaan myyty kaksi mökkiä, eikä todellakaan kiskurihinnoilla. Tyytyväisiä on olleet molempien ostajat.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se meni, 60-luvun lopulla ja 70-luvulla jaettiin merenrannat ja järvenrannat pilkkahintaan.
Ahne sukupolvi otti kaiken.
Niin , ja isojaossa jaettiin koko maa maattomille! Kukas ne sitten peri? No vanhin poika perheineen. Muut nuoli näppejään. Joutui munkin isovanhemmat lähtemään mierontielle
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.
Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.
Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Ei tuo eläkeläisten työssäkäynti vie nuorten työpaikkoja, hehän ovat pieni taloudellinen kulu yritykselle, koska voidaan maksaa aloittelijan palkkaa. Eläkeläinen vie lähinnä 50+ ikäluokan työpaikat, eli juuri sen ikäluokan, joita he ovat varsinaisella työurallaankin käyttäneet omana luutturättinään mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Pihlajanmarjat on happamia sanoi kettu.
Ootas vaan kun istut 20 vuotta yksin yksiössäs, ja kaikki ystäväs viettää juhannustaan kauniilla saimaan rannoilla, tai saaristossa. Ja sinua ei kutsuta edes sivustaseuraamaan.Pieni katkeruus valtaa mielesi.
Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, nykyään älyllisesti kehitysvammaiset eivät oikein tahdo saada töitä.
Vaikka moni niistä suorittaa yliopiston loppututkinnon. Kriteerejä tulisikin nostaa näissä maisteriautomaateissa.
Suomen uudet suurimmat elossa olevat ikäluokat ovat nimittäin tämän päivän kolme-neljäkymppiset. He ovat syntyneet 1980-luvulla ja 1990-luvun alkupuolella ja heitä on kutsuttu myös millenniaaleiksi. Suurin ikäluokka on tällä hetkellä 1983 syntyneet eli tänä vuonna 40-vuotispäiväänsä viettävät suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.
Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.
Raha menee rahan luo, näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähempiosaisen on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa saavuttaa edes murto-osaa siitä, mitä hyväosaisilla saatikka rikkailla on. Vähäosainen maksaa vielä opintolainaa siinä kohtaa, kun hyväosainen ostaa jo toista sijoitusasuntoa, kun elämiseen ei ole ikinä tarvinnut lainaa ottaa ja vanhemmat takaa asuntolainat, samalla kun muhkea perintö siellä jo odottelee.. mistä monelle toki lohkeaa kymppitonni jos toinenkin ennakkoperintönä sitä odottaessa. Lomat voi lokotella ilmaiseksi suvun mökeillä.