Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Vierailija kirjoitti:
Trade Hönö Tiainen on Oulusta
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Ei siinä oululaisuudessasi ole mitään hävettävää????????? Hönöytesi sen sijaan aiheuttaa jo lukioissakin myötähäpeää 🤣🤣😂👮🚨🚓😂🚨🚨🚨🚨🚨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee samoin kuin aiempi sukupolvi ja lähde raivaamaan mökkitonttia vaikka Pohjois-Karjalaan. Ei ne tontit siellä paljoa maksa ja itse kun rakennat niin ei mökkikään kalliiksi tule.
Miten keskituloinen voi helsingistä mennä pohjoiskarjalaan raivaamaan mökkitonttia kun sillä keskituloisella ei ole varaa autoon?
Mee taksilla tai junalla, tulee halvemmaksi.
Olemme keskituloinen pariskunta ja muutama kesä sitten ostimme mökin Pohjois-Suomesta, jossa myös asumme. Sitä tosin maksetaan vielä 2036 asti. Kävimme katselemassa useita mökkejä ja yksi mökki oli läheisestä kirjkonkylästä ehkä 15 kilometrin päässä. Mökin omisti vanha herttainen pariskunta, suuria ikäluokkia. Kertoivat aina tul
Autoton ostaja ei voi nykyään luottaa siihen, että mainitsemasi juna-asema pysyy käytössä, kun monia ratayhteyksiä on radikaalisti heikennetty ja jatkossa junat porhaltavat ohi.
Minä olen ollut nyt 4 vuotta peräkkäin tekemässä 6 kuukauden sijaisuuttaa uudessa työpaikassa. Joka syksy 3 kuukauden koeaika eikä saa aluksi sairaslomapalkkaa eli olinkin syksyllä kuumeessa töissä.
siis olen trade Hönö Tiainen Oulusta
Minä arvelisin että suurin ongelma itse asiassa on minun sukupolveni, keski-ikäiset. Me vielä jaksoimme kouluttautua tuottaville aloille koska boomer-vanhempamme siihen kannustivat, mutta mitä oman lapseni ikäisiä olen seurannut niin paljon useampi on lähtenyt "mukaville" aloille eikä tuottaville. Ja tämä on aivan siitä kiinni että me vanhempina emme tarpeeksi painottaneet miten tärkeä se palkkakin kuitenkin lopulta on. Työn ei tarvi olla harrastuksen veroinen nautinto vaan työtä, tietysti mitään todella kurjaa ei kannata lukea mutta hieman kuitenkin elintason eteen ikävääkin on hyvä varautua tekemään.
Omat lapseni onneksi lukivat kohtuullisen järkeviä aloja, taloustieteitä ja fysiikkaa... Mutta heidän useat ystävänsä nyt kärsivät silppuisista työurista. Surullista, mutta totta. Kasvatuksessa olisi kannattanut panostaa muuhunkin kuin siihen että kaikki on kivaa.
Itse en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä paskaa. Ja vielä täyttä työttömien haukkumista.
Itse olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koeaika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa. Nyt tuo sopimus taas päättyi, joten palstailen 24/7
niin
ja olen
Trade Hönö Tiainen
OULUSTA
60-luvulla pelättiin että Saksalaiset ostavat kesämökit Suomesta ja hinnat nousee,
Jonkin verran ulkomaalaiset ovat ostaneet mutta eivät niin paljoa kuin pelättiin mm F1 kuski Vettel hommasi Joutsasta.
Ei oo todellista, mikä nuoria vaivaa. Ottakaa nyt maltilla kun ite ootte ikäihmisiä, niin riköhän teille sitten löydy paikkoja.
Ja oikeesti; Millä oikeudella sä syytät ihan näin julkisesti V A R K A A K S I. Pitäisköhän nyt tarttua tuohon, kun rehellisellä työnteolla hankittu rantamökki on V A R K A U S. Kunnialoukaus tuo otsikkosi.
Kun tarpeeksi helpolla saa, niin kääntyy murheeksi. Seuraapa ihmisiä, joilla on kaikkea. Moni sortuu huumeisiin, kun ei osaa etsiä muuta kuin rahalla ostettavaa onnea.
Kovin on tarve korostaa tuota kuopiolaisuutta 🥵 Ei kai oululaista pelota?
Vierailija kirjoitti:
Siis onks tää SE Facen Oululaiset ryhmässä naureskeltu tradenomi?????????????
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.
Ennen oli mistä säästää
Voisitko tamperelainen jo lopettaa?
Kyllä me ihan rahalla ostettiin rantatontti Sipoosta.
Tuttava antoi vinkin leskestä, joka ei enää jaksanut käydä mökillä. Hänellä on yksi lapsi, jota mökkeily Suomessa ei kiinnosta. Hänellä on lomakoti Portugalissa. Tosi kiva tontti, hyvä ranta mennä uimaan terassi ympäri koko talon ja rauhallinen svenska talande naapuri, joka ei asu ihan lähellä.
Tarkoitat varmaan sanoa "Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaiken".
Hönö Tiainen yrittää salata Oululaisuutensa, ei se muuten välittäisi 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.
Ennen oli mistä säästää
On nytkin jos haluaa. Pojan perhe just laski, että, jos luopuvat kaikesta hömpästä ja ravintola ruuasta ja kalliista harrastuksista, niin toisen puolison palkka säästyisi kokonaan.
Molemmat tienaavat erittäin hyvin.
Meillä ei edes ollut mahdollisuutta tuhlata näihin asioihin, joihin nykään rahaa menee, mutta pakollisia ne eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei edes ollut mahdollisuutta tuhlata näihin asioihin, joihin nykään rahaa menee, mutta pakollisia ne eivät ole.
Tämäpä juuri. Ennen rahaa laitettiin säästöön, ei wolt-tilauksiin ja Netflixiin. Vaatteita ja huonekaluja korjattiin ja elettiin nykypäivään verrattuna askeettisesti. Nykyään rahaa humpataan minne sattuu ja siksi säästöjä on vaikea saada kasattua.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista, mikä nuoria vaivaa. Ottakaa nyt maltilla kun ite ootte ikäihmisiä, niin riköhän teille sitten löydy paikkoja.
Niin, meille tosiaan ehkä löytyy jotain ikäihmisinä, mutta te omitte itsellenne ne mökkirannat jo nuorina aikuisina. Nyt olette jo 50 vuotta nauttineet ettekä vieläkään pysty luopumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onks tää SE Facen Oululaiset ryhmässä naureskeltu tradenomi?????????????
Suoli24 😂😂😂😂😂😂 luepas sieltä osastosihteeri-vitsejä 😂😂😂😂😂😂😂😂 Uleåborg
Trade Hönö Tiainen on Oulusta
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂