Te jotka väitätte ettei parisuhdemarkkinoilla ole tasoja
Puhutte kyllä viiden tähden hevonpaskaa, vaikka mitä muuta yrittäisitte väittää. Vai miksi käytännössä koskaan lääkäri ja kaupankassamyyjä eivät ole parisuhteessa? Tai miksi hyvännäköinen ja timmikroppainen ei seurustele tupakoivan läskin kanssa?
Kertokaa toki.
Kommentit (644)
Voisiko joku vielä selittää miten tämä tasoteoria toimii. Olen nainen ja arvioin itseni tasolle 2-3. Olen yrittänyt saada myös tuon 2-3 tasoista miestä, mutta ei ne ole kiinnostuneita. Olen jo useamman vuoden yrittänyt nostaa tasoani (salilla käynti, muu liikunta, kosmeettiset toimenpiteet ym.), joten mun on vaikea uskoa, että mun tarvis vielä laskea mun tasoa. Eli täytyykö mun alkaa yrittää ykkösiä, vai mikä tässä on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella tason määrittää suurimmaksi osaksi kasvot ja mitä käytännön hyötyä tästä "työkalusta" on? Ainoa mun näkemä käyttö on ollut miesten uhriutuminen tällä palstalla, kun naiset eivät "tajua" olevansa samaa tasoa heidän kanssaan.
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta en vain pystyisi olemaan naisen kanssa kenen kasvot eivät miellytä mun silmääni. Olen komea mies ja tästä syystä suurin osa naisista on minun silmääni alempitasoisia kuin itse olen. Karua muotoilla tämä näin, mutta ei se silti todellisuutta muuksi muuta. Ja itsehän kysyit ja minä vastasin.
Käytännön hyöty on siinä, että ymmärtää paremmin deittailun lainalaisuuksia ja tajuaa oman paikkansa siinä. Jos se oma paikka miellyttää, niin voi kirjoitella aiheesta tyytyväisenä, mutta mikäli se oma paikka ei miellytä, niin sitten voi vaikka uhriutua vauvapalstalla.
Ja sitten jotain toista "mallitasoista" miestä, ehkä jopa sinua komeampaa, saattaa miellyttää ulkoisesti nainen, jota sinä pidät itseäsi alempitasoisena. Tiedän koska olen ollut parin miesmallityyppisen kanssa treffeillä ja toinen piti minusta, toinen ei yhtään ja sen näki välittömästi tyypin ilmeestä kohtaamistilanteessa. Sanoisin että toi joka piti minusta oli näistä miehistä vieläpä aavistuksen komeampi.
Vierailija kirjoitti:
On toki arvotaso , jos ei ole samat tason avot niin ei mitään asiaa minun kanssani parisuhteeseen.
Jep, esim valehtelijat ovat alinta tasoa olkoon miten hyvännäköisiä tahansa. Ne on ekat ja vikat treffit, jos mies paljastuu valehtelijaksi.
Ei kai kukaan väitä, ettei mitään "tasoja" olisi? Oppiihan sen jo lapsena, että toiset ovat suositumpia kuin toiset. Tasokeskustelu on usein väsyttävää siksi, että asioita yksinkertaistetaan liikaa. Yksilötasolla tasot eivät ole niin yksiselitteinen asia. Kyllä, jotkut naiset ja miehet saavat enemmän huomiota. Mutta kun puhutaan kahden ihmisen välisestä parisuhteesta niin homma on mutkikkaampi. Kuitenkin iso osa ihmisistä haluaa löytää yhden kumppanin.
Joskus tosiaan "tasojankkaajien" jutuista saa sellaisen käsityksen, että toisesta pitäisi kiinnostua, jos vaan ollaan samalla tasolla. Mutta kun elämä ei ole mikään tietokonepeli, joka toimii tiettyjen sääntöjen mukaan. Se, että jotkut olisivat tuon "yleisen" tason mukaan samalla tasolla ei tarkoita, että nämä kaksi ihmistä kiinnostuvat toisistaan tai että heidän pitäisi kiinnostua toisistaan. Monella ihmisillä on myös erilaisia toiveita kumppanilleen. Täällä joku käyttikin esimerkkinä tatuointeja. Yhdelle ne ovat kauhistus, toiselle yhdentekevä asia ja kolmannelle siisti juttu. Yksilöiden kohdalla siis on monia muuttujia, jotka voivat vaikuttaa tasoon.
Eli esität heille tasokkaampaa kuin olet? Se tuskin johtaa muuhun kuin lyhyisiin suhteisiin joissa ei tutustuta aidosti. Ja mikäpä siinä, tiedät varmasti että sellaisia moni nainen myös hakee. Kyllä häntäheikit kelpaavat seksiin, eiväthän he muuten olisi häntäheikkejä. Mutta parisuhteeseen tai lasten isäksi ainoastaan melkoisen epätoivoisille tapauksille..
Itsellä deittailun aikakausi on jo ohi, mutta muistan ajat jolloin näistä helpoista miehistä puhuttiin kavereiden kanssa. Se oli sananmukaisesti helppo vaihtoehto, koska tiesi mitä saa eikä tarvinnut pelätä takertumlsta. Aika moni noista tuon ajan yleisistä miehistä istuu vieläkin yksin samoissa baareissa jauhaen kuluneita repliikkejään. Ei heitä tasokkaina pidetty silloin eikä nyt.
Höpsis. En minä mitään esitä, vaan olen oma itseni, mutta en mä ala yksityiskohtaisesti kertaamaan suhdehistoriaani kenellekään tutustumisen alussa. Olen ollut naimisissa 10v ja kaksi lastakin on tullut tehtyä, nyt edelleen hyvissä väleissä exän (korkeasti koulutettu johtotason nainen) kanssa ja yhteishuoltajuus. Olen ollut useammassa pidemmässäkin (vuosia) suhteessa, mutta nyt tällä haavaa sellainen "kevytdeittailu" tuntuu parhaalta tavalta toimia. Ehkä sitten joku kolahtaa sen verran lujaa, että tyyli vaihtuu, mut antaas kattoa ny.
Asun sen verran isossa kaupungissa, että täällä ei ole mitään perähikiän pieniä piirejä, missä kaikki tuntee toisensa ja kylän ainoassa baarissa sattuu ja tapahtuu.
Sulle tuntuu ottavan ihmeellisen koville, että elän elämääni kuten haluan ja naisia on riittänyt. En vain ymmärrä, että mikä siinä sua ketuttaa niin paljon, että pitää rivien välistä tai jopa ihan suoraan vittuilla minulle? Liittyykö se siihen, että julkean kertoa (anonyyminä) nettipalstalla olevani komea mies ja saavani täten kaunista naisseuraa? Kerro vain ihan rohkeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina ollut helppoa tavata miehiä netissä vaikka en ole kummoisen näköinen. Olen käyttänyt tekstivoittoisia deittisivustoja ja saanut yhteydenottoja miehiltä jotka ovat kiinnostuneet siitä miten kerron itsestäni. Nykyinen mieskin kiinnostui sen perusteella että meillä oli hyvin yhtenevä elämänkatsomus. Hän alkoi suhteeseen minun kanssani vaikka olisi 100% varmasti löytänyt halutessaan myös jonkun kauniimman ja nuoremman eli tasoteorian mukaan tasokkaamman ja haluttavamman. Oikea elämä vaan ei noudata mitään tasoteoriaa.
Minullekin on miehenä ollut aina helppoa tavata naisia netin kautta. Mutta erona sinuun on se, että minä olen komea mies ja saan kauniita naisia. Kumpi meistä on siis oikeassa ja todistaa tai murtaa tasoteorian? Yksilöt ovat yksilöitä ja poikkeukset kuuluvat asiaan, mutta suurempaa kuvaa tutkittaessa löytyy yhteneväisyyksiä joiden kautta voidaan tehdä
Mitä tässä siis pitäisi todistaa? Minä arvostan elämänkatsomusta ja löydän sitä arvostavia miehiä, sinä arvostat ulkonäköä ja löydät sitä arvostavia naisia. Todistamme siis että ihmiset arvostavat eri asioita joten yleisellä tasoteorialla ei ole paljoakaan käyttöä?
Kaikki eroovat jos on jonkun vain tietyn statuksen, ulkonäön ja alkuhuuman vuoksi menty yhteen eikä ole mitään kemiaa tullut mikä pitää yhdessä lopun ikää. Tai arvot muuttuu iän mukaan ihan erilaisiksi. Ihminenhän kasvaa ja muuttuu iän mukaan. Jos sitten toinen muuttuu liikaa eikä pysty hyväksymään tai muuttuu itse ihan toiseksi.
Kaikilla ihmisillä on jokin vamma ja toisilla se näkyy ulospäin ja toisilla ei. Läskiksi nimittelevällä ihmisellä on kaikkein pahin vamma päässään. Normaalilla ihmisellä pitäisi olla sen verran sivistystä ettei nimittele ketään ihmistä ulkonäön mukaan.
Meillä on henkisesti kasvettu iän myötä ja siten tullut enemmän ymmärrystä ja myötätuntoa toisiamme kohtaan ja sairauksiakin tullut jotenka jelpattu toisiamme kummatkin. Ikääntyessä turvallisempaa elää yhdesä kuin yksin. emme punnitse toisamme ja kiusaa mistään jos kroppa muuttuu ja muuttuhan se iän myötä. Samaa mieltä että ei menisi kumpikaan kauneusleikkauksiin ja silpomaan itseään minkään ulkonäön takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millainen on sitten tämä tasoisesi nainen ja millainen olet itse?
Ja lisäksi, jos voisit harrastaa seksiä itseäsi tasokkaampien naisten kanssa, kuten väität naisten tekevän, tekisikö niin?
Olen 9-10 tason mies ja tasoiseni nainen on myös 9-10. Nämä siis lähinnä ulkonäköön liittyviä tasoja.
Ei tarvitse miettiä moisia "jos voisin harrastaa seksiä itseäni tasokkaampien naisten kanssa, niin tekisinkö niin", koska olen jo siellä tasoteorian huipulla. Kyllä, meitäkin on ihan oikeasti ja kyllä, myös tällainen mies voi kirjoitella Vauva-palstalle, uskokaa tai älkää.
Tässäkin haisee niin voimakkaasti omakehu, että tuskin sinulla kovin pitkäikäisiä suhteita on muiden kuin kananaivoisten bimbojen kanssa. Mutta jos sinulle riittää nätti naama ja pantava kroppa, niin mikäs siinä. Melko tyhjä se
Eikös se ole ihan klassikko, että täällä Vauvalla on todella paljon entisiä malleja ja muita super kauniita naisia, joilla on komeat (akateemiset bossman tyyliset tietty))miehet kotona ja sen kertominen on ihan fine? Mutta annas olla, jos joku mies kertookin olevansa komea ja tästä syystä kauniita naisia riittää, niin se on valetta tai ainakin vähintään ne naiset on jotain tyhjäpää parturikampaajabimboja.
Ikävää pahoittaa mielesi, mutta suurin osa niistä kauniista naisista, joiden kanssa olen seurustellut, tapaillut tai vain pannut, ovat olleet yliopisto- tai AMK-taustaisia. Bimbot ei vetoa, vaikka ulkonäkö olisikin teorian tasolla korkea.
Vierailija kirjoitti:
Eli esität heille tasokkaampaa kuin olet? Se tuskin johtaa muuhun kuin lyhyisiin suhteisiin joissa ei tutustuta aidosti. Ja mikäpä siinä, tiedät varmasti että sellaisia moni nainen myös hakee. Kyllä häntäheikit kelpaavat seksiin, eiväthän he muuten olisi häntäheikkejä. Mutta parisuhteeseen tai lasten isäksi ainoastaan melkoisen epätoivoisille tapauksille..
Itsellä deittailun aikakausi on jo ohi, mutta muistan ajat jolloin näistä helpoista miehistä puhuttiin kavereiden kanssa. Se oli sananmukaisesti helppo vaihtoehto, koska tiesi mitä saa eikä tarvinnut pelätä takertumlsta. Aika moni noista tuon ajan yleisistä miehistä istuu vieläkin yksin samoissa baareissa jauhaen kuluneita repliikkejään. Ei heitä tasokkaina pidetty silloin eikä nyt.
Höpsis. En minä mitään esitä, vaan olen oma itseni, mutta en mä ala yksityiskohtaisesti kertaamaan suhdehistoriaani kenellekään tutustumisen alussa. Olen ollut naimisissa 10v ja kaksi la
Ei minua ketuta. Tämä on vain aihe josta on kiinnostava keskustella sillä tasot määrittyvät niin eri tavalla eri ihmisten mielissä. Suurin osa miehistä esim ymmärtää hyvin että satoja miehiä kolunnut nainen ei ole välttämättä tasokas vaikka olisi hyvännäköinen ja salaisi menneisyyytensä. Omalla kohdalla tätä ei kuitenkaan ymmärretä, vaikka naisten mielestä häntäheikkiys alentaa merkittåvästi miehen tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella tason määrittää suurimmaksi osaksi kasvot ja mitä käytännön hyötyä tästä "työkalusta" on? Ainoa mun näkemä käyttö on ollut miesten uhriutuminen tällä palstalla, kun naiset eivät "tajua" olevansa samaa tasoa heidän kanssaan.
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta en vain pystyisi olemaan naisen kanssa kenen kasvot eivät miellytä mun silmääni. Olen komea mies ja tästä syystä suurin osa naisista on minun silmääni alempitasoisia kuin itse olen. Karua muotoilla tämä näin, mutta ei se silti todellisuutta muuksi muuta. Ja itsehän kysyit ja minä vastasin.
Käytännön hyöty on siinä, että ymmärtää paremmin deittailun lainalaisuuksia ja tajuaa oman paikkansa siinä. Jos se oma paikka miellyttää, niin voi kirjoitella aiheesta tyytyväisenä, mutta mikäli se oma paikka ei miellytä, niin sitten voi vaikka uhriutua vauvapal
Kiva juttu. Poikkeukset vahvistaa säännön, tiedätkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aina ollut helppoa tavata miehiä netissä vaikka en ole kummoisen näköinen. Olen käyttänyt tekstivoittoisia deittisivustoja ja saanut yhteydenottoja miehiltä jotka ovat kiinnostuneet siitä miten kerron itsestäni. Nykyinen mieskin kiinnostui sen perusteella että meillä oli hyvin yhtenevä elämänkatsomus. Hän alkoi suhteeseen minun kanssani vaikka olisi 100% varmasti löytänyt halutessaan myös jonkun kauniimman ja nuoremman eli tasoteorian mukaan tasokkaamman ja haluttavamman. Oikea elämä vaan ei noudata mitään tasoteoriaa.
Minullekin on miehenä ollut aina helppoa tavata naisia netin kautta. Mutta erona sinuun on se, että minä olen komea mies ja saan kauniita naisia. Kumpi meistä on siis oikeassa ja todistaa tai murtaa tasoteorian? Yksilöt ovat yksilöitä ja poikkeukset kuuluvat asiaan, mutta suurempaa kuvaa tutkittaessa lö
Huokaus. Jos minulle merkkaa kumppanissa ulkonäkö, niin se ei tarkoita etteikö myös muut asiat merkkaa minulle ollenkaan. Jos ja kun se ulkonäkörima ylittyy, niin sitten vasta aloitan tutustumaan paremmin ja kartoittamaan löytyykö sieltä pinnan alta minua miellyttäviä ominaisuuksia. Ja ihan samoin varmaan se nainenkin toimii. Ei tämäkään ole niin mustavalkoista kuin haluat esittää.
Lassukat pois palstalta! Tasoteoria silppuriin!
"Ikävää pahoittaa mielesi, mutta suurin osa niistä kauniista naisista, joiden kanssa olen seurustellut, tapaillut tai vain pannut, ovat olleet yliopisto- tai AMK-taustaisia. Bimbot ei vetoa, vaikka ulkonäkö olisikin teorian tasolla korkea."
Taaskaan en harmiksesi pahoittanut mieltäni.
Olet siis taitava piilottamaan paskamaisen luonteesi naisiltasi. Miksi sitä sitten täällä pitää korostaa?
Ei minua ketuta. Tämä on vain aihe josta on kiinnostava keskustella sillä tasot määrittyvät niin eri tavalla eri ihmisten mielissä. Suurin osa miehistä esim ymmärtää hyvin että satoja miehiä kolunnut nainen ei ole välttämättä tasokas vaikka olisi hyvännäköinen ja salaisi menneisyyytensä. Omalla kohdalla tätä ei kuitenkaan ymmärretä, vaikka naisten mielestä häntäheikkiys alentaa merkittåvästi miehen tasoa.
Eihän se menneisyys näy kenestäkään päällepäin, siis jos on ollut useissa suhteissa ja seuraa on riittänyt. Ei kummallakaan sukupuolella. Ymmärrän että sellaista ajatusta on mukava helliä, että ne monien kanssa olleet naiset/miehet olisivat jotenkin "pilalla" ja se näkyisi kaikille kuin majakka öisellä merellä, mutta eipä se todellisessa elämässä niin mene.
Vierailija kirjoitti:
Lassukat pois palstalta! Tasoteoria silppuriin!
Miksi? Tämä on keskustelupalsta. KESKUSTELU.
Vierailija kirjoitti:
"Ikävää pahoittaa mielesi, mutta suurin osa niistä kauniista naisista, joiden kanssa olen seurustellut, tapaillut tai vain pannut, ovat olleet yliopisto- tai AMK-taustaisia. Bimbot ei vetoa, vaikka ulkonäkö olisikin teorian tasolla korkea."
Olet siis taitava piilottamaan paskamaisen luonteesi naisiltasi. Miksi sitä sitten täällä pitää korostaa?
Mikä tai mitkä ominaisuudet tekevät mielestäsi minun luonteestani paskamaisen? Sana on vapaa, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tosiaan "tasojankkaajien" jutuista saa sellaisen käsityksen, että toisesta pitäisi kiinnostua, jos vaan ollaan samalla tasolla. Mutta kun elämä ei ole mikään tietokonepeli, joka toimii tiettyjen sääntöjen mukaan. Se, että jotkut olisivat tuon "yleisen" tason mukaan samalla tasolla ei tarkoita, että nämä kaksi ihmistä kiinnostuvat toisistaan tai että heidän pitäisi kiinnostua toisistaan. Monella ihmisillä on myös erilaisia toiveita kumppanilleen. Täällä joku käyttikin esimerkkinä tatuointeja. Yhdelle ne ovat kauhistus, toiselle yhdentekevä asia ja kolmannelle siisti juttu. Yksilöiden kohdalla siis on monia muuttujia, jotka voivat vaikuttaa tasoon.
Hyvin sanottu. Ja jatkan vähän samasta teemasta.
Tietysti on selvää, että silmiinpistävän kaunis nainen on useimpien mielestä silmiinpistävän kaunis. Mutta entä sitten?
Sellaisen kanssa voisi tietysti olla hieno yhden yön juttu. Toisaalta en kyllä harrasta yhden yön juttuja.
Olen liikenteessä etsimässä naisystävää. Omalta osaltani esimerkiksi alkoholi ja tupakointi on sellaisia kriteereitä, jotka rajaa pois tehokkaasti, vaikka kasvot olisikin kauniit.
Ja kiinnostun paljon todennäköisemmin ylipainoisesta naisesta kuin alipainoisesta. Myös luonne on tärkeä, sillä edellinen suhteeni kaatui siihen ilkeilyyn ja jyräämiseen, joka lopulta kaatoi kupin.
Tietysti, jos olis iso määrä sellaisia naisystäväehdoikkaita, jotka täyttävät kaikki tärkeimmät kriteerini, niin ehkä loppuosa valinnasta voisi mennä sitten jonkinlaisen tasokuvion mukaan. Siis jos ottaisin koko homman jonkinlaisena matemaattisena laskuharjoituksena jossa lasken pisteitä ja keskiarvoja.
Todennäköisemmin kuitenkin lankeaisin siihen sanavalmiiseen naiseen, jonka kanssa ajatusmaailmat ja kemiat kävisi parhaiten yhteen. Tosielämässä ei ole isoa määrää naisia tarjolla, joista voisin jotenkin alkaa valikoida parhaita. Eli tasoteoria ei toimisi käytännössä. Tuskin edes teoriassa, sillä edellinen parisuhteeni ja yli 20v yhteiselo lähti käyntiin naisen kanssa, joka ei ulkonäön puolesta ollut yhtään minun tyyppiäni. Sen sijaan monella muulla tasolla sovittiin yhteen huomattavan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tai mitkä ominaisuudet tekevät mielestäsi minun luonteestani paskamaisen? Sana on vapaa, ole hyvä.
Ylivertaisuuskompleksisi esimerkiksi. Sanoit, ettet voi tavoitella kumppania tasosi yläpuolelta, koska olet jo huipulla. Omakehu ei koskaan kaunista ketään. Siinä samalla annat nimittäin ymmärtää, että pidät lähes kaikkia muita alempiarvoisina. Joskus ymmärrät vielä.
"Ja sitten jotain toista "mallitasoista" miestä, ehkä jopa sinua komeampaa, saattaa miellyttää ulkoisesti nainen, jota sinä pidät itseäsi alempitasoisena. Tiedän koska olen ollut parin miesmallityyppisen kanssa treffeillä ja toinen piti minusta, toinen ei yhtään ja sen näki välittömästi tyypin ilmeestä kohtaamistilanteessa. Sanoisin että toi joka piti minusta oli näistä miehistä vieläpä aavistuksen komeampi."
Tässä kommentissa siis pointtina oli se, että tuolla tosielämässä ihmisillä on erilaisia makuja eivätkä kaikki miesmallityypit pidä kauniina samoja naisia. Joku saattaa haluta räväkän isotissisen blondin ja kaikki tästä poikkeavat ovat miehen mielestä häntä alemmalla tasolla. Toista yhtä komeaa miestä voi sen sijaan sytyttää hillitympi brune eikä se blondi yhtään, vaikka onkin kasvoiltaan yhtä kaunis. Näin esimerkkinä. Ei kaikilla kauniilla naisillakaan ole tasan sama miesmaku - kaikki hyvännäköiset eivät yleensä kelpaa, vaan vain pieni osa heistä, just ne omantyyppiset.
Minullekin on miehenä ollut aina helppoa tavata naisia netin kautta. Mutta erona sinuun on se, että minä olen komea mies ja saan kauniita naisia. Kumpi meistä on siis oikeassa ja todistaa tai murtaa tasoteorian? Yksilöt ovat yksilöitä ja poikkeukset kuuluvat asiaan, mutta suurempaa kuvaa tutkittaessa löytyy yhteneväisyyksiä joiden kautta voidaan tehdä yleistyksiä ilmiöistä.