Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka väitätte ettei parisuhdemarkkinoilla ole tasoja

Vierailija
24.02.2024 |

Puhutte kyllä viiden tähden hevonpaskaa, vaikka mitä muuta yrittäisitte väittää. Vai miksi käytännössä koskaan lääkäri ja kaupankassamyyjä eivät ole parisuhteessa? Tai miksi hyvännäköinen ja timmikroppainen ei seurustele tupakoivan läskin kanssa?

Kertokaa toki.

Kommentit (644)

Vierailija
441/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta tähän pikkuhuomautus eli kympin mies tai nainen, joka ei käy missään eikä tapaa ketään ei voi olla kympin mies tai nainen, koska hän ei ole markkinoilla.

Yksi tasoteorian perusprinsiippi on se, että kukaan yksittäinen ihminen ei määrittele onko joku 10 vai 7, vaan sen määrittävät markkinat eli kysyntä. Toinen perusprinsiippi on se, että jos henkilö ei ole markkinoilla tarjolla, tasoa ei voi määrittää lainkaan."

No mutta mutta.. eikö ihmisen taso ollutkaan se, minkätasoisen sai parisuhteeseen kanssaan sidottua? Eli yhden yksittäisen taso?

Vierailija
442/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 15v ja etin 50v tyttöystävää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taso=kysyntä. Pariutuneet ovat pääsääntöisesti samalla kysynnän tasolla, jota kuvaamaan voidaan käyttää myös numeroita.  "

Miten se kysynnän lukumäärä realisoituu siinä vaiheessa kun henkilö pariutuu?

Ymmärrän kyllä kysynnän mutta en ollenkaan sen että se taso määräytyisi juuri silloin kun se henkilö pariutuu koska eihän sillä pariutumisella ole mitään suoraa tekemistä kysynnän määrän kanssa.

Enkä myöskään ymmärrä miten sitä kysyntää mitataan niin että siitä sen tason voisi jotenkin eksaktisti siitä märittää.

Vierailija
444/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö nämä mainitsemani seikat olekaan tasa-arvoteorian mukaan tasoa alentavia? Jopas on kummallista, toiset nimittäin osaavat luetella tasoa NOSTAVIA ominaisuuksia kuin vettä vaan."

Ovat alentavia, mutta kuinka paljon, se riippuu henkilön muista ominaisuuksista ja siitä, millainen markkina on.

Tuo viimeinen lause tarkoittaa siis sitä, että markkinoista riipuen taso voi olla mitä tahansa yhden ja kympin välillä? Onpa tosiaan epätarkkaa :)

Mutta onhan se selvää, että vankilaoloissa se nörtin karvainen pers*kin on kympin arvoinen.

Vierailija
445/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kumppani ei siis ole tasokkaampi kuin sinä, vaan olette samalla tasolla tasoteorian mukaan"

Tasoteoria osaa siis kertoa että pariutuvat ovat "samalla tasolla" mutta ei osaa ollenkaan kertoa mikä taso tämä "sama taso" sitten oikein on. Eli paska teoria.

Kyllä se on kerrottu monen monituista kertaa, mutta ei vain mene jakeluun.

Taso=kysyntä. Pariutuneet ovat pääsääntöisesti samalla kysynnän tasolla, jota kuvaamaan voidaan käyttää myös numeroita.  

Ei vaan mene jakeluun, että homma ei toimi noin. Markkinoilla on myös sen toinen puoli, tarjonta. Se, että näitä pelkistetään numeroiksi, kertoo kaiken tarvittavan tasoteoriasta. Numerosta tulee musta laatikko, joka (mukamas) selittää itse itsensä. Kun maailma ei vastaa numeron taakse kätkeytyvää epäkoherenttia rakennelmaa, vika

Markkinat tarkoittavat kysynnän ja tarjonnan kohtaamista. 

Ja minäkin olen selvinnyt ilman tasoteoriaa yli 50 vuotta, et sinäkään sitä mihinkään tarvitse, joten miksi moinen vaiva? Minulle tämä teoria on antanut paljon, näin vanhempana naisena on hyvä hahmottaa tiettyjä asioita pariutumisessa näin. 

Vierailija
446/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ihmiset pariutuvat eniten samantyyppisten ihmisten kanssa mitä itse on. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisi jotain ylempiä ja alempia tasoja, tai ihmisiä jotka olisivat automaattisesti jokaisen mielestä kiinnostavia. 

Jos löytää itselle sopivan kumppanin, totta kai hänen taso on 10. Jollekin muulle tuo sama tyyppi olisi 3. Ymmärrätkö nyt?

Kaikki normaalit ihmiset jotka ovat joskus olleet normaalissa parisuhteessa ymmärtää tämän.  

Vierailija
447/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eikö nämä mainitsemani seikat olekaan tasa-arvoteorian mukaan tasoa alentavia? Jopas on kummallista, toiset nimittäin osaavat luetella tasoa NOSTAVIA ominaisuuksia kuin vettä vaan."

Ovat alentavia, mutta kuinka paljon, se riippuu henkilön muista ominaisuuksista ja siitä, millainen markkina on.

Tuo viimeinen lause tarkoittaa siis sitä, että markkinoista riipuen taso voi olla mitä tahansa yhden ja kympin välillä? Onpa tosiaan epätarkkaa :)

Mutta onhan se selvää, että vankilaoloissa se nörtin karvainen pers*kin on kympin arvoinen.

Kuten jo aiemmin sanoin, niin olisi valtavan helppoa rikastua sijoittamalla, jos markkinat toimisivat selkeästi ja ennakoidusti aina. Mutta markkinat eivät toimi niin, koska kyse on ihmisen toiminnasta. Se että jokin on järjestäytynyt hierarkkisesti, ei tarkoita, että se olisi stabiili ja absoluuttinen. 

Vierailija
448/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Markkinat tarkoittavat kysynnän ja tarjonnan kohtaamista. "

Taloudessa tuo päteekin koska siellä yleensä myydään aina kun joku haluaa ostaa. Parisuhdemarkinoilla taas kysyntä ja tarjonta eivät ole niin yksinkertaisia. Esim. minulle naimisissa olevana hankilönä voi olla kyllä edelleen jonkin verran kysyntää mutta minä en ole tarjolla. Minulla voi siis olla teoreettista tasoa mutta käytännössä sitten taas ei.

Vierailija
449/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, markkinoita on erilaisia. Se kuuluu tasoteoriaan/markkina-arvoteoriaan."

Jonka jälkeen nuo eivät enää lopulta kerro oikein mistään mitään eksaktia vaan voivat vain todeta pariutumisen tapahduttua että nyt tasot ja markkinat sitten kohtasivat.

Taso on kuvaus kysynnästä ja markkina-arvo määräytyy juuri siinä, kun pariutuminen tapahtuu. Aivan kuten työmarkkinoilla sinun todellinen tasosi selviää silloin vasta, kun joku todellinen työnantaja palkkaa sinut. 

Ja mitä eksaktiuteen tulee, niin et ehkä vaadi eksaktiutta missään muussakaan ihmisiä koskevassa teoretisoinnissa. Tasoteoria ei ole milloinkaan väittänyt ennustavansa kenenkään pariutumista eksaktisti, mutta siitä huolimatta aina rakennetaan tämä näkymä, joka kommentissasi on. Itse keksittyä mörköä vastaan on helpompi taistella kuin sellaista mörköä vastaan, jonka muotoa ja olemusta e

Työnantaja A etsii reipasta ja ekstroverttiä ihmistä kassalla, työnantaja B etsii älykästä introverttiä tutkimustyöhön, työnantaja C etsii maan parasta heavykitaristia bändiin. Jokainen löytää mieleisensä, eli sen nro 10. 

Mutta. Onko tuo työnhakija C:n kymppi paras vaikka tutkijaksi? Se työnantaja B olis antanut kitaristille varmaan vitosen ellei nelosta. Pitää löytää toisilleen sopivat työnantaja ja työntekijä, eikä mitään kaikille kelpaavaa kysyttyä tekijää, eikö? Näin se menee parisuhteissakin. Sulle kybä voi olla mulle nelkku.

Vierailija
450/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kumppani ei siis ole tasokkaampi kuin sinä, vaan olette samalla tasolla tasoteorian mukaan"

Tasoteoria osaa siis kertoa että pariutuvat ovat "samalla tasolla" mutta ei osaa ollenkaan kertoa mikä taso tämä "sama taso" sitten oikein on. Eli paska teoria.

Kyllä se on kerrottu monen monituista kertaa, mutta ei vain mene jakeluun.

Taso=kysyntä. Pariutuneet ovat pääsääntöisesti samalla kysynnän tasolla, jota kuvaamaan voidaan käyttää myös numeroita.  

Ei vaan mene jakeluun, että homma ei toimi noin. Markkinoilla on myös sen toinen puoli, tarjonta. Se, että näitä pelkistetään numeroiksi, kertoo kaiken tarvittavan tasoteoriasta. Numerosta tulee musta laatikko, joka (mukamas) selittää itse itsensä. Kun maailma ei vastaa numeron taak

Mitä asioita sinusta "vanhempana naisena" on hyvä hahmottaa? Miten tämä on sinua ja ajatteluasi ja elämääsi auttanut?

toinen vanhempi nainen

Vierailija
451/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taso on kuvaus kysynnästä ja markkina-arvo määräytyy juuri siinä, kun pariutuminen tapahtuu. Aivan kuten työmarkkinoilla sinun todellinen tasosi selviää silloin vasta, kun joku todellinen työnantaja palkkaa sinut. "

Eihän valituksi tuleminen työpaikkaan kerro tasostani mitään muuta kuin että olin paras niistä hakeneista. Eikä se kerro mitään tyopaikan kysynnästä. Hakijoita on voinut olla vain minä tai sitten sata muuta.

Aivan samoin pariutuminen ei kerro minusta ja tasostani muuta kuin että olin juuri sillä hetkellä se joka kelpasi niiden joukosta jotka juuri silloin olivat tarjolla.

Vierailija
452/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä koen, että vaikka kaikki muu luonteen, koulutuksen, sosiaalisen statuksen jne. puolesta kohtaisi, niin jos en tunne fyysistä vetoa, niin ei nainen silloin ole minun tasoiseni, vaikka kuinka yrittäisitte väittä, että tasoni on se minkä saan.

En minä ilkeyttäni ole haluamatta punkeroita, en vain tunne fyysistä vetoa heitä kohtaan, vaikka olisivat kuinka ihania ihmisiä. En etsi mitään urheilullistakaan, kun en itsekään ole. Ihan vain tavallista, normaalipainoista naista jonka kanssa nuo muutkin asiat kohtaisivat ja olisi fyysistä vetoa.

Ulkonäkö vaan saa suhteettomasti huomiota, kun ottaa huomioon että on vaikeampi löytää ihminen jonka kanssa mätsää nuo luonne, koulutus, sosiaalinen status, ylipäätään on jollain tavalla edes saman tyyppinen ihminen kuin itse on, kuin löytää hyvän näköinen ihminen. Sitten jotkut vielä etsii pelkästään sen ulkonäkö

Yläpeukutin, koska vastauksesi oli hyvä ja olen samaa mieltä. Pahastuin vain tuosta "Pidän tuollaisia melko yksinkertaisina, jotka kuvittelevat että se ulkonäkö on se vaikein rasti tässä."

Itsehän en todellakaan niin ajattele. Sinun olisi pitänyt kirjoittaa: "Pidän sellaisia melko yksinkertaisina..."

Tietenkään millään noilla mainituilla asioilla ei ole merkitystä parisuhteen muodostuksen kannalta, jos se ulkonäkö ei miellytä, mutta ei se ulkonäkö todellakaan ole vaikein rasti. Suurin osa normaalipainoisista naisista täyttäisi ulkonäkökriteerit ja punkerotkin voivat aina laihduttaa. Nuo muut kriteerit ovat sitten vaikeampia täyttää.

Vierailija
453/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne tasot edelleenkin on henkilökohtaiset ja subjektiiviset eikä yleiset ja objektiiviset. Se unohtuu aina, kun puhutaan tasoista. Sen voi sokeakin todeta siitä, että kaksi luonteiltaan vastakohtaa ei tule koskaan olemaan onnellisia suhteessa, vaikka olisivat molemmat samalla "tasolla". Samoin eri elämäntilannekin riittää laskemaan toisen tasoa.

Huoh. Montako kertaa se pitää toistaa, että tasoissa ei ole kyse kenenkään subjektiivista mielipiteistä. Olen tehnyt sen varmasti yli sata kertaa. Tasossa on kyse kysynnästä, ei sinun tai minun mielipiteestä. Miten tämä asia voi olla niin vaikea? En käsitä.

Eikä ole. Sun taso määräytyy sen mukaan, minkätasoisen kumppanin sä saat parisuhteeseen.

Vierailija
454/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko ap avannut syytä sille, miksi tuo tasoteoria on hänelle niin tärkeä aihe? Mitä hän siis hyötyy siitä, jos saa todistettua sen olemassa olon? Joku motivaatiohan hänellä on oltava taustalla, että jaksaa tätä aihetta jankata, niin mikä se on?

Ap:lle on vaikea myöntää että luonteensa on niin inhottava että siksi kukaan häntä ei huoli. Olisi niin paljon mukavampaa syyttää vaikka hiusrajaa tai pituutta tai mitä tahansa ulkoista asiaa ennemmin kuin sitä mitä sisältä löytyy. 

Vierailija
455/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taso=kysyntä. Pariutuneet ovat pääsääntöisesti samalla kysynnän tasolla, jota kuvaamaan voidaan käyttää myös numeroita.  "

Miten se kysynnän lukumäärä realisoituu siinä vaiheessa kun henkilö pariutuu?

Ymmärrän kyllä kysynnän mutta en ollenkaan sen että se taso määräytyisi juuri silloin kun se henkilö pariutuu koska eihän sillä pariutumisella ole mitään suoraa tekemistä kysynnän määrän kanssa.

Enkä myöskään ymmärrä miten sitä kysyntää mitataan niin että siitä sen tason voisi jotenkin eksaktisti siitä märittää.

Markkina-arvo ei ole eksakti eikä absoluuttinen (kuten jo olen monesti koettanut selittää), mutta pariutuminen pääsääntöisesti tapahtuu saman kysynnän ihmisten joukosta. Kysynnän lukumäärä ei realisoidu vain siinä hetkessä kun pariutuminen tapahtuu, vaan enemmän sillä on merkitystä valikoiman monipuolisuudessa. Pariutumisen hetki on tasoteoriassa tärkeä siitä syystä, että tarkoitus on kuvata pysyvään parisuhteeseen johtavaa tilannetta eikä sitä, kenen kanssa on kevyttä, seksipitoista tapailua. Tasoteorian mukaan nuo suhteet syntyvät tyypillisesti alemman kysynnän naisten ja ylemman kysynnän miesten kesken.

Vierailija
456/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoh. Montako kertaa se pitää toistaa, että tasoissa ei ole kyse kenenkään subjektiivista mielipiteistä."

Totta hemmetissä on kyse subjektiivisista mielipiteistä. Enhän minä hae kumppania naapurin Penalle, enkä kysy hänen mielipidettään kumppaniehdokkaan sopivuudesta.

Vierailija
457/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taso 0= satakiloiset mahaläskít

Taso 5= keskivertotaso, ei ylipainoa

Tasot 6-7= keskivertoa paremman näköiset, lahjakkaat

Taso 8= peruskauniit, peruskomeat

Taso 9= mallit

Taso 10= instabeibet, miljonäärimiehet

Vierailija
458/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Markkinat tarkoittavat kysynnän ja tarjonnan kohtaamista. "

Taloudessa tuo päteekin koska siellä yleensä myydään aina kun joku haluaa ostaa. Parisuhdemarkinoilla taas kysyntä ja tarjonta eivät ole niin yksinkertaisia. Esim. minulle naimisissa olevana hankilönä voi olla kyllä edelleen jonkin verran kysyntää mutta minä en ole tarjolla. Minulla voi siis olla teoreettista tasoa mutta käytännössä sitten taas ei.

Ainakin viides tai kuudes kerta, kun tämän tässä ketjussa sanon, mutta kysyntä (taso) määräytyy vain ja ainoastaan markkinoilla. Muu on mielikuvittelua.

Vierailija
459/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkina-analogian suurin heikkous on se, että parisuhteen muodostuksessa ei ole vain tarjontaa arvioivaa kysynnän luojaa vaan hän on samaan aikaan toiselle osapuolelle tarjontaa, jota tämä arvioi. Pesukoneella ei ole paljoa sanottavaa siihen, ostaako joku sen vai ei mutta ihminen voi valita kumppaninsa.

Vierailija
460/644 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulle kybä voi olla mulle nelkku."

Tasoteoria ei pyri kuvaamaan kenenkään yksilöllisiä mieltymyksiä, vaan pariutumisen markkinoita. 

Kun tasot ovat balanssissa, molemmat pariutuneet yleensä tuntevat tehneensä hyvät naimakaupat riippumatta siitä mikä heidän kysynnän tasonsa on ollut. Näin tapahtuu, jos kumpikin on kalibroitunut hyvin. Jos ei ole, voi olla kyse ns. tyytymissuhteesta eli toinen ajattelee olevansa toista tasokkaampi. (Tämä ei ole tasoteoriaa, vaan oma mielipiteeni.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi