Miksi naiset eivät tee aloitetta seksissä?
Olen lukenut monta aloitusta aiheesta. Olen itse nainen ja ihmettelen kovasti, miksi muut naiset eivät tee aloitteita.
Kommentit (124)
Kyllä naiset tekevät aloitteita. Viime vuonnakin kerran!
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa "Aihe vapaa" osiosta seuraavat ketjut:
"Kun seksi ei kiinnosta pätkääkään" 93 kommenttia aiheesta. Tässä malliksi kommentti nro 63 tuosta ketjusta: "Täällä myös yksi 26- vuotias ja lapseton, joka ei kaipaa seksiä. En käytä hormonaalista ehkäisyä, syön terveellisesti ja urheilen ja liikun paljon. Olen parisuhteessa ja mies on jatkuvasti kimpussani. Haluan perheen, joten pakko näytellä halukasta ainakin siihen asti kunnes haaveilemani lapsiluku on täynnä. Huoh."
"Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" vielä olla halukas?" 1833 kommenttia aiheesta. Näytteeksi viesti nro 6: "Samaa mieltä kuin AP. En kaipaa seksiä enää yhtään. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta? seksi oli kivaa silloin kun sitä halusi. Ei väkisin väännettynä":
Kaikki naiset eivät ole haluttomia, mutta on
Kuvitteletko sinä tosiaan, että tuo av ketju kertoo totuuden naisten haluukkuudesta. Ei kerro mitään muuta kuin haluttomien seksiä väheksyvien naisten perusteita ja siitä, että näilllä yrität pönkittää omia mielipiteitäsi ja katkeruutta, kun et ole saanut naistasi haluamaan seksiä, tai valinnut kokonaan väärähän naisen vääristä perusteista.
Nuo naiset ovat tulevia yh- äitejä. Kukaan viriili itseään kunniottava mies jää kitumaan seksittömään suhteeseen, jossa nainen pihtaa ja vähät välittää miehen tunteista ja tarpeista. Jos toisen halujen kunnioittaminen ja seksi loppuu yksipuolisesti, on parisuhde ohi. Vain nössö mies jää siihen kitumaan tai siihen tyytyy. Jos sitä pelkää, niin voi sopia etukäteen,että jos ei kotona ole tarpeeksi seksiä saa käydä vieraissa. Mies sitten myös pitää sanansa. Jos suhde mene persiilleen,niin mies voi myötää itselleen tilanteen ja lähteä etsimään paremmalla onnella uutta. Aina ei onnistu, eikä siitä pidä lannistua. Näin olisi pappakin tehnyt, jos sellainen olisi sattunut kohdalle. Mutta papan vaimo on myös tiennyt tuon jo etukäteen, mikä on pelin henki. Mutta vastaavasti ei olisi papan vaimokaan suostunut elämään ilman seksiä, jos pappa olisi alkanut pihtaamaan. Kylllä näistä asioista pitäisi keskustella ihan avoimesti keskenään, eikä vasta kun pksat on housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Useilla (enemmistöllä?) naisista on reaktiivinen halu, joka siis syttyy miehen halutessa. Olen tehnyt pitkässä suhteessa aloitteen, kun mies toivoi. No sitten kun olisi pitänyt edetä, se ei ollut mahdollista kun en edes kostunut, kun mies vaan nautti, eikä osoittanut halua.
Sen sijaan muuten olen hyvin halukas, kun minua halutaan ja kun mies osaa ottaa huomioon eli on taitava rakastaja. Eikä mieskään jää huomiotta. Olen halukkaassa iässä eli 50+ haluja on ollut enemmän 42-
Palstan valittajamiehille ilmeisesti ihan tuntematon termi. Pappa käyttänyt tästä sanaa luonnonlaki, koska se pätee käytännössä kaikilla muillakin eläimillä. Urokset vastaa siitä, että naaras tulee halukkaaksi seksiin. Jos ei saa naarasta halukkaaksi niin joku toinen uros saa. Jatkuvaa kilpailua, eikä edes lopu parisuhteen vakiintumiseen. Jos et saa naistasi enää halukkaaksi, niin joku vieras mies saa. Mitä huonommin kohtelet, sen varmemmin nainen lähtee toisen miehen mukaan.
Fica kirjoitti:
Nyt tuntui jäävän levy päälle. Jos on pakko jauhaa, niin löytyy myös "Palstajauhajat"- ketju, johon sopii myös tavis-vässykkä-piilohomo-jauhajat.
Av-palstalla on vielä enemmän paskaa kuin täällä.
Tiedät tasan tarkkaa, kuka on tuon tavis-vässykkä-piilohomo jauhamisen aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useilla (enemmistöllä?) naisista on reaktiivinen halu, joka siis syttyy miehen halutessa. Olen tehnyt pitkässä suhteessa aloitteen, kun mies toivoi. No sitten kun olisi pitänyt edetä, se ei ollut mahdollista kun en edes kostunut, kun mies vaan nautti, eikä osoittanut halua.
Sen sijaan muuten olen hyvin halukas, kun minua halutaan ja kun mies osaa ottaa huomioon eli on taitava rakastaja. Eikä mieskään jää huomiotta. Olen halukkaassa iässä eli 50+ haluja on ollut enemmän 42-
Palstan valittajamiehille ilmeisesti ihan tuntematon termi. Pappa käyttänyt tästä sanaa luonnonlaki, koska se pätee käytännössä kaikilla muillakin eläimillä. Urokset vastaa siitä, että naaras tulee halukkaaksi seksiin. Jos ei saa naarasta halukkaaksi niin joku toinen uros saa. Jatkuvaa kilpailua, eikä edes lopu parisuhteen vakiintumiseen. Jos et saa naistasi en
Voi papparaista. Taas se kuvittelee, että nainen ei tule kiimaiseksi, ilman miehen läsnäoloa. Koetapa kertoa tuo lesboille, niin ne kuolevat nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan valittajamiehille ilmeisesti ihan tuntematon termi. Pappa käyttänyt tästä sanaa luonnonlaki, koska se pätee käytännössä kaikilla muillakin eläimillä. Urokset vastaa siitä, että naaras tulee halukkaaksi seksiin. Jos ei saa naarasta halukkaaksi niin joku toinen uros saa. Jatkuvaa kilpailua, eikä edes lop
Lesboja on ihan turha sotkea miesten ja naisten väliseen seksiin, jos nyt et sitä ymmärrä. Palstalla pitäisi muutenkin ilmoittaa onko hetero vai vähemmistöön kuuluva ihminen. En ole sotkeutunut homojen tai lesbojen keskinäisiin suhteisiin, enkä seksiin, kun en niistä edes mitään ymmärrä. Mutta sama saisi olla toisinkin päin, jos ei kerran itse ymmärrä heterojen seksistä mitään.
Pate, ei av- ketju tai ketjut kerro totuutta naisen halukkuudesta. Ainakaan koko totuutta. Sen sijaan ketjujen vastausten määrä kertoo jotakin kyseisen ilmiön yleisyydestä. Haluttomuus- ketjussa useat kymmenet nuoret naiset kertoivat kuinka harrastavat seksiä vain saadakseen perheen, ja kuinka oikeasti eivät halua seksiä ollenkaan. En väitä että kaikki naiset tekevät niin, mutta en myöskään sinun tavallasi kiistä tuon ilmiön olemassaoloa haukkumalla noita naisia ja heidän miehiään. Kymmenet naiset ilmoittavat suoraan että eivät halua seksiä, ja että suostuvat seksiin ja näyttelevät halukasta vain perheen saadakseen. Minkälainen prosentti kaikista naisista on kyseessä, niin olisikin mielenkiintoista tietää.
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta minä kun...." Niin niin. SINÄ. Yksi ihminen. "Mutta meillä kun...." Niin niin. TEILLÄ. Yksi perhe. Voi hyvinkin olla että nuo naiset on tulevia yh- äitejä. Voi olla että eivät ole. Oli miten oli, ei se poista tuota ilmiötä ja sen olemassaoloa että sinä kiistät asian, syytät noitten suhteitten miehiä osaamattomiksi vässyköiksi, ja annat ymmärtää kuinka SINÄ toimisit tuossa tilanteessa. (Ja annat rivien välistä ymmärtää että SINUN kanssani nuo haluttomat naiset olisivat mankelipilluisia kiimakoneita. Niille sattui vain vässykkä mies).
Sitten tuo toinen ketju, vaihtari- ikäisten haluttomuudesta. Melkein kaksi tuhatta vastausta, joista iso osa ilmoittaa kuinka halut ovat kadonneet ja ovat siitä vain iloisia. Et voi tuota ilmiötä ja sen yleisyyttä kumota jankkaamalla että "Niin mutta meillä kun...." Niin niin. Teillä. Niin ikään noitten naisten haukkuminen ja miestensä leimaaminen osaamattomiksi piilohomoiksi ei auta tilannetta mitenkään. Vaikka Paten vaimo saisi kymmenkertaisesti mankelipilluorgasmeja, niin se ei tuo noille kymmenilletuhansille naisille haluja takaisin. Vaikka Pate nostaisi kymmenen kissaa pöydälle niin ei tuo ongelma poistuisi.
Yli viisikymppisistä naisista haluttomuudesta kärsii Kontulan tutkimuksen mukaan yli puolet. Outo homma, että suurimmalle osalle noista naisista seksi on kyllä maistunut aiemmin, mutta nyt sitten yks- kaks heidän miehensä, tai ylipäätään kaikki miehet ovatkin muuttuneet osaamattomiksi piilohomo- vässyköiksi. Ei tämäkään ilmiö ja sen yleisyys häviä mihinkään vaikka kuinka Pate kehuisi itseään, mulkkuaan, vaimoaan ja perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, miksi naisen on vaikee kertoa haluista ja tehdä aloitetta.
Meillä ei olis ollut varmaan vuoteen seksiä jos olisin odottanut naiseni aloitetta tai edes merkkiä siitä että mieli tekisi. Ei kerro edes viestillä vaikka ollaan oltu erossa joskus pidempikin aika (2-3vk)
Kyllä nainen osaa tehdä aikeensa ja halunsa tiettäväksi silloin kun haluaa. Parisuhteessa nainen ei halua enää seksiä, koska on jo saanut sen minkä halusi, eli sen parisuhteen. Tietenkään kaikki naiset eivät toimi noin, mutta iso osa naisista toimii. Näille naisille riittää se että he tietävät seksiä olevan saatavilla silloin kun tai jos heitä sattuu haluttamaan. Eivät halua seksiä, tieto siitä että sitä on tarjolla riittää. Jos näille naisille käy niin että syystä jostakin parisuhde, ja sitä myöten tieto seksin saatavuudesta loppuu, he huomaavat kuinka kauhean seksuaalis
Pikku kulaus - jatkuva jano
Oiva kuvaus
Vierailija kirjoitti:
Pate, ei av- ketju tai ketjut kerro totuutta naisen halukkuudesta. Ainakaan koko totuutta. Sen sijaan ketjujen vastausten määrä kertoo jotakin kyseisen ilmiön yleisyydestä. Haluttomuus- ketjussa useat kymmenet nuoret naiset kertoivat kuinka harrastavat seksiä vain saadakseen perheen, ja kuinka oikeasti eivät halua seksiä ollenkaan. En väitä että kaikki naiset tekevät niin, mutta en myöskään sinun tavallasi kiistä tuon ilmiön olemassaoloa haukkumalla noita naisia ja heidän miehiään. Kymmenet naiset ilmoittavat suoraan että eivät halua seksiä, ja että suostuvat seksiin ja näyttelevät halukasta vain perheen saadakseen. Minkälainen prosentti kaikista naisista on kyseessä, niin olisikin mielenkiintoista tietää.
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta minä kun...." Niin niin. SINÄ. Yksi ihminen. "Mutta meillä kun...." Niin niin. TEILLÄ. Yksi perhe. Voi hyvinkin olla että nuo naiset on tulevia yh- äite
Niin totta joka sana.
Vierailija kirjoitti:
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta minä kun...." Niin niin. SINÄ. Yksi ihminen. "Mutta meillä kun...." Niin niin. TEILLÄ. Yksi perhe. Voi hyvinkin olla että nuo naiset on tulevia yh- äite
No et sinäkään muista naisista tai pareista tiedä yhtään sen enempää. Kaivat kh:n tavoin vain sellaisia saitteja, jotka tukevat agendaasi naisten haluttomuudesta. Mutta et missään ota kantaa haluuttomuuden syistä. Jos halua jotain todellisempaa tietoa kuin keskustelusivujen keskustelut, jossa kilpaa kehutaan, etten minäkään halua jnee, niin kopio vaikka tietoja Finsex tutkimuksista tai mista vaan muista laajemmista tutkimuksista. Enemmistö parisuhteista on kohtuu tyytyväisiä parisuhteisiinsa ja parisuhde seksiin.
Jos ei ole tyytyväinen,niin jotain kannattaisi sille tehdä, eikä jäädä asemasotaan kitumaan. Se nyt on kaikista tyhmintä. Jos olisin epäonnistunut omassa suhteessani, siis epäonnistunut pitämään vaimoni halukkaana, olisi lähtenyt suhteesta heti ja mennyt elämässä eteenpäin. Menin nuorena naimisiin ja ottanut seikan huomioon alusta lähtien, että huonossa tapausessa sellainen voisi tapahtua. Silti väitän, että oma nainen jonka tuntee, on helpompi tyydyttää ja pitää tyytyväisenä kuin joku täysin vieras nainen, jonka kanssa joutuisi aloittamaan alusta.
Ennen kuin naisia syytetän haluttomiksi, pitäisi tehdä kysely siitä, panostaako heidän miehet naisen tyydyttämiseen ja arvostaako ja kohteleeko miehet heitä tasa-arvoisina kumppaneita, joilla yhtäläiset oikeut ja tuntevatko naiset itsensä rakastetuiksi. Sen jälkeen voitaisiin vasta verrata kuka nainen on oikeasti haluton, jos muut edellytykset täyttyy. Se mitä täältä ja kaikkialta muualta lukenut naisten haluttomuudesta, niin miesten tekemisissä ja asenteissa eniten vikaa. Ei savua ilman tulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan valittajamiehille ilmeisesti ihan tuntematon termi. Pappa käyttänyt tästä sanaa luonnonlaki, koska se pätee käytännössä kaikilla muillakin eläimillä. Urokset vastaa siitä, että naaras tulee halukkaaksi seksiin. Jos ei saa naarasta halukkaaksi niin joku
Olethan sä ittes kanssa sekaantunut homoiluun. Eikö ne sun kumikullileikit muka ole sellaisia? Ne salaiset leikit, joista vaimo ei ole tietoinen. Sitten kehtaat väittää, että homoilut ei muka kiinnosta. Kyllä kiinnostaa. Rohkeus vaan ei riitä oikean kullin lutkuttamiseen. Kissa pöydälle ja puhu vaimosi kanssa asiasta. Riittääkö rohkeutesi edes siihen. No ei riitä, vässykkä kun olet.
Mitähän mankelipillu sanoisi, jos tietäisi että sen kumimuna on ollut Pate sun perseessä? Tuliskohan siitä potkua suhteelle vai potku munille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan valittajamiehille ilmeisesti ihan tuntematon termi. Pappa käyttänyt tästä sanaa luonnonlaki, koska se pätee käytännössä kaikilla muillakin eläimillä. Urokset vastaa siitä, että naaras tulee halukkaaksi seks
Paten olisi ihan hyvä tulla kaapista ulos. Ihan rohkeasti vaan. Nykyään homoihin ei suhtauduta enää samalla tavalla, kun 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta minä kun...." Niin niin. SINÄ. Yksi ihminen. "Mutta meillä kun...." Niin niin. TEILLÄ. Yksi perhe. Voi
Mistä sä tiedät tuon aiemman kommentoijan kokemukset muista naisista? Avaatko hiukan väitettäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta minä kun...." Niin niin. SINÄ. Yksi ihminen. "Mutta
Mistä sä tiedät tuon aiemman kommentoijan kokemukset muista naisista? Avaatko hiukan väitettäsi.
Ihan yksinkertaista logiikkaa. Ihan sama onko kokemusta muutamasta naisesta vai muutamasta kymmenestä. Mitä enemmästä, sen vähemmän on näistä naisista oppinut tietämään, kuhan pitää raapaissut. Kokonaisuuden kanssa ja yleistäen siten niin kapea otos, että yhtä tyhjän kanssa. Monien naisten kanssa, ei ole oppinut sitäkään vähää kuin pitkässä parisuhteessa oppii yhden kanssa. Siksi hänkin joutuu uskomaan oikeita tutkimuksia naisten haluista tai haluttomuudesta. Haluuttomuuteen on aina olemassa joku syy ja usein se nyt vaan on miehen käytöksessä ja siinä, että vaimo jää tärkeysjärjestyksessä sivuun, kun työ, harrastukset ja kaverit on miehelle tärkeämpiä Mutta toki, itsekäs nainen on ihan samanlainen, käyttää miestä vaan hyväkseen ja kertakäyttökamana. Näitä nähty julkkiksissakin. Parinvalintakysymys, eikä tartte olla ikuinen, jos toinen ei osoittaudu luottamuksen arvoiseksi. Silloin mennäänn vain eteenpäin, eikä jäädä tänne katkerana valittamaan naisten haluttomuudesta. Sillä ei ainakaan saa uutta parempaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin mutta minun vaimoni...." Niin niin. SINUN vaimosi. Yksi ihminen. "Niin mutta mi
Voi luoja mitä lässytystä.
Hyvä kirjoitus. Ajattelemisen aihetta sinne sun tänne.
Ymmärrän että tuokin mies on piilohomo- vässykkä kun suostui siihen että vaimo ei halua ruuhkavuosina. Panopate olisi nostanut kissan pöydälle ja kytkintä.
Meille taviksille ihan opettavainen tarina.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art2000010204722.html
Naisten haluuttomuudesta vähän faktaa tänne. Siinä teille rosenneja ja tutkittua tietoa. Silti missään ei kyseenalaisteta onko haluttomien naisten miehet pystyneet edes tyydyttäneet naisiaan. Onko edes yrittäneet, vai ovatko ollee vain itsekkäitä oman nautinnon tavoittelijoita. Tosin en sitäkään ymmärrä, koska orgasmeja saava nainen on paljon parempi ja haluttavampi seksissä kuin haluton.
Niin, miksi ihmeessä naiset ovat haketuneet parisuhteeseen jossa mies ei tyydytä häntä seksuaalisesti? Kestääkö tosiaan kymmenen tai kaksikymmentä vuotta siihen että nainen huomaa että eipä tämä olekaan kivaa? Vai onko kyse siitä että tämä ei enää ole kivaa? Jos näin on, silloin herää jatkokysymys, onko suhteessa tapahtunut jotain sellaista joka on saanut halun katoamaan, ja olisiko mahdollista että myös naisessa itsessään, miehen ohella, on tämmöisiä asioita tapahtunut?
Artikkelissa todettiin että haluttomuuden tiimoilta kannattaa hakeutua hoitoon jos se häiritsee elämää. Okei,loogista. Mutta, häiritsee kenen elämää? Naisen? Miehen?
Yleensä, varsinkin vaihtari-iän ohittaneitten naisten kertomuksissa toistuu että haluttomuus ei haittaa heitä itseään ollenkaan. Se mikä haittaa on miehellä vielä olevat halut, niin että olisiko niihin mitään lääkettä että ne saisi loppumaan?
Nyt tuntui jäävän levy päälle. Jos on pakko jauhaa, niin löytyy myös "Palstajauhajat"- ketju, johon sopii myös tavis-vässykkä-piilohomo-jauhajat.
Av-palstalla on vielä enemmän paskaa kuin täällä.