Miksi naiset eivät tee aloitetta seksissä?
Olen lukenut monta aloitusta aiheesta. Olen itse nainen ja ihmettelen kovasti, miksi muut naiset eivät tee aloitteita.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Ne naiset jotka aidosti haluavat seksiä tekevät kyllä aloitteitakin. Valtaosa naisista tekee aloitteita nuorena kun parisuhde on tuore, tai sinkkuna ollessaan.
Sitten kun parisuhteelle tulee ikää, tulee perhettä ja ihmiset ikääntyy niin aidosti seksiä haluavien naisten määrä vähenee, voisi sanoa jopa että romahtaa.
Se nainen joka nuorena oli aloitteellinen, kokeilunhaluinen ja halusi seksiä, on muuttunut keski- ikäiseksi naiseksi jonka haluan tehdä- listalla seksi on pudonnut sijalta 1-2 sijalle noin 25. Kun hän nuorena kysyi mielessään "voidaanko rakastella" än nyt kysyy ajatuksissaan "ei kai tarvitse naida"?
Parisuhteessa oleva, aloitteita tekemätön nainen viestii hienovaraisesti miehelleen "en halua enää seksiä, voisitko sinäkin lopettaa haluamisen"?
Vai ihan oikeastiko luulette että viisitoista vuotta yhdessä olleen parin vaimo ei saisi suutaan auki seksiä halutessaan?
Itse näin naisena koen että me naiset ja miehet ollaan ehkä hieman erilaisia siinä, että me (ainakin mä) halutaan seksiä vähemmän jos me ei harrasteta sitä usein. Jos seksi unohtuu ja jää kaiken muun kiireen jalkoihin, niin se tavallaan poistuu mielestä ja libido menee tavallaan horrokseen. Siinä ehkä se fyysinen yhteys kumppaniin myös katkeaa ja jos vielä arjen keskellä henkinen yhteys heikkenee, niin sitä libidoa ei ihan yhtäkkiä taas herätetäkään. Ei se tarkoita että se olisi kuollut ja poissa. Se vaan pitää saada taas hereille. Itsellä myöskin se kuinka seksikkäänä pidän itseäni (ja toki toista, mutta tämä kai pätee myös miehiin) vaikuttaa siihen kuinka seksuaaliseksi itseni tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Fica, eräs asia sinulta unohtuu. Ei se niin mene että kuka haluaa se saa. Silloinhan semmoinen asia kuin seksiä saamaton mies olisi tuntematon käsite.
Kyse on siitä että pitää läpäistä tietyt kriteerit. Tässä tulee se ongelma. 90% naisista haluaa 10% miehistä. Loput ottaa ne mitä saa. Nallekarkit ei koskaan mene tasan.
Tämä maailma on aika raadollinen paikka. Jos on saanut alunperin hieman huonommat geenit ulkonäön suhteen, niin silloin ei ihan kaikki portit ole avoinna, olipa kyseessä mies tai nainen.
"Se on ihan vaan itsestä kiinni." Näinhän se väite kuuluu.
Jos Fica olisit saanut finninaamaisen, sairaalloisen ylipainoisen, rumat kasvonpiirteet omaavan naisen geenit, tai olisit jonkin sortin vammainen niin kokemuspohjasi voisi olla jotakin ihan muuta kuin se todennäköisesti nyt on. Silloin sinulla ei olisi vara valita, niin kuin ehkä nyt on, olisipa luonteesi ihan minkälaista tahansa kultaa.
Puhuin parisuhdeseksin aloitteista. En siitä, miten ihmiset tapaa ensimmäistä kertaa ja kenellä on mahiksia kehenkin.
Toisaalta, sähän et tiedä minun etkä mieheni geenejä, etkä miten ollaan tavattu ja onko meillä ollut varaa valita :)
Jos mies haluaa seksiä ja näyttää tai kertoo sen, saa sitä todennäköisesti. Jos ei ja odottelee, niin yleensä tulkinta, ettei halua ja ei saa seksiä. Aika yksinkertaista. Tykkäsi sitten minkälaisesta seksistä hyvänsä.
Fica
Vierailija kirjoitti:
Pappa, asia josta kerroin oli taviksien ja vässyköitten ongelmia. Ei siis kosketa sinua, joka olet täydellinen joka suhteessa, millään tavoin.
Ai täydellinen joka suhteessa. Tokkopa tulisi yhtään mätsejä findereissä tai missään kuvapalveluissa. Kaupungillakin olisin aina sekoittunut massaan ja ollut huomaamaton. Et olisi varmasti löytänyt joukosta. Muttei naiset sitä katso, vaan sitä miten heitä kohtelet ja arvostat. Pääsetkö samalle taajuudelle ja ymmärrätkö heitä, heidän oikeita ajatuksia, eikä vain sitä mitä he sanovat. Pystyvätkö naiset avautumaan sinulle jnee... Siitä se on kiinni, saako naisia vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
Se on seksikkäämpää omassa naisenmielessäni, kun mies tekee aloitteen. Hän käy niin kuumana minuun eikä malta hillitä halujaan, ajattelen. Olen niin hot ja kaunis ja kaikkee... Se imartelee sairaasti ja kiihottaa.
Ja luulet, että miehellä ei ole samaa tarvetta tuntea itseään halutuksi?
42. Hyvää pohdintaa. Varmasti näin on. Se fraasi "use it or loose it" on valitettavan totta.
Kuuntelin kerran parin nuoren reilun parikymppisen työkaverin keskustelua. Ihmettelivät sitä, miksei miehet uskalla kysyä suoraan saisiko pillua. Jos kysyisivät myös usein saisivat. Niin, että siitä vaan odottamaan naisten aloitteita. Voi hitto nykyisiä nuoria miehiä, että on saamatonta porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on seksikkäämpää omassa naisenmielessäni, kun mies tekee aloitteen. Hän käy niin kuumana minuun eikä malta hillitä halujaan, ajattelen. Olen niin hot ja kaunis ja kaikkee... Se imartelee sairaasti ja kiihottaa.
Niin? Nainen joka suostuu miehen kanssa seksiin haluaa tätä ja mies tuntee itsensä halutuksi. Nainen ei varmasti suostu, jos ei halua miestä. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää??
Fica. Totta mitä sanoit, on merkitystä sillä puhutaanko parisuhdeseksistä tai ensitutustumisesta. En tiedä miehesi enkä sinun geeneistä, mutta silmät minulla on päässääni, tosin jo vanhat, ja näänkin niillä yllättävän paljon. Kun ne silmät aikoinaan piti auki nuorena ja pitää auki nyt niin näkee paljon, ja varsin mielenkiintoisia asioita. Arvostan sinua siksi että perustelet mielipiteesi. Pisteet sinulle siitä.
Sen sijaan tuo kaikkitietävä joka naisen unelmamies, täydellisyyden pääherttua, suurmulkkujen suurvisiiri, mankelipillujen maestro... No, meitä on joka junaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luule, tiedän toki että hän haluaa multa positiivisen reaktion. Mies tuntee itsensä halutuksi kyllä. Huomaan kun kiihottuu äärimmilleen huomatessaan, miten nautin hänen kiihkoilustaan ja siitä miten aloitteellinen hän on. Käy kuumana kun teen hänelle tietä: taivutan päätä taaksepäin, levitän jalkoja, voihkaisen jne.
Kyllä on aina suhteet kaatunu kun nainen ei ensin suostu miehen alotteisiin ja sitten ei enää kumpikaan tee aloitteita. Eli jos haluat että parisuhde pysyy niin tee aloitteita.
Tekee mieli pillulle ja nainen nauttii mun ohjaamasta matkasta sinne. Vähän antautuu ja nauttii. Ei kuumempaa. Tuntee itsensä supermieheksi. Saa omalla toiminnallaan toisen sekaisin nautinnosta ja tekee niin mieli johtaa tapahtumia. Tavallaan testosteroni ohjaa. M32
Tyttöystävä tulee mun syliin vaikka sohvalla ja rupeaa siinä suutelemaan. Nopeasti mulla tulee halu ottaa tilanne haltuun ja käännän hänet alle makaamaan. Esim. Noin meillä eli nainen tekee aloitteen mutta mä jatkan vallassa, koska kiihottaa niin paljon. Tottakai teen välillä itekin aloitteita.
M23
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä tulee mun syliin vaikka sohvalla ja rupeaa siinä suutelemaan. Nopeasti mulla tulee halu ottaa tilanne haltuun ja käännän hänet alle makaamaan. Esim. Noin meillä eli nainen tekee aloitteen mutta mä jatkan vallassa, koska kiihottaa niin paljon. Tottakai teen välillä itekin aloitteita.
M23
Vai vallassa, on siinäki idiootti jolla ei kohta oo yhtää naista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset ovat aloitteellisiakin, mutta osaavat verhota sen niin että mies luulee itse olleensa aloitteelinen. Tuossa kun muistelin ihan nuoren pojan touhujani, niin kyllähän ne minun aloitteeni johtuivat yleensä siitä että tyttö oli jo päättänyt että tuon kanssa minä lähden kunhan saan sen ymtämään kysyä minulta. Ja ihan ne housuitta hommatkin menivät tytön käsikirjoituksen mukaan, vaikka estelikin mukamas ensin housuihin koskemista.
Ahaa joku mies on jopa huomannut tuon asian. Minäkin nuerena pyöritin poikia juuri noin, mutta vanhempana miehet ovat olleet itse niin aloitteellisia, ettei tuolle hommalle ole juuri ollut tilaisuutta. Kunhan on vain keskittynyt valitsemaan tarjokkaista.
Tätä pappakin on yrittänyt selittää. Miehen pitää osoittautua selaiseksi, että nainen haluaa h
Äläpä taas puhu NAISISTA. Kun on elänyt tynnyrissä koko elämänsä, niin ei pysty ymmärtämään elämän eikä NAISTEN monimuotoisuutta. Näkee vain oman napansa.
Fica kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ficalla on usein järkeviä juttuja, mutta tämä hänen mielipiteensä tässä viimeisimmässä viestissä oli kyllä outo. Uskon, että hän pitää alistuksesta. Itse pidän alistamisesta kohtuullisessa määrin, mutta ei se, että vaan ottaa, niin saa seksiä, ole totta. Fican kommentti oli ihan papan ja paten kynäilemää huttua.
Höpö höpö. Mä puhuin nyt parisuhdeseksin aloitteen tekemisestä. Sanoin, että jos mies kertoo/näyttää halunsa naiselle niin todnäk saa. Jos ei niin ei saa.
N47
Monesti kyllä saa. Nimittäin pakit.
Joten teoriasi vuotaa pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on aina suhteet kaatunu kun nainen ei ensin suostu miehen alotteisiin ja sitten ei enää kumpikaan tee aloitteita. Eli jos haluat että parisuhde pysyy niin tee aloitteita.
Parisuhde pysyy virkeänä ja kasassa, kun molemmat huolehtii ja välittää toisensa tyydyttämisestä ja seksitarpeista. Siten kumpinaan ei voi ajatella vain itseään ja omaa tyydytystään ja jättää puolisoaan kärvistelemään yksin. Itsekkyys pilaa seksin ja parisuhteen, kun MINÄ en saa seksiä kun SINÄ et just nyt halua. Josko muuttaisia ajattelutapaa niin, että haluan tyydyttää sinut, ettei MEILLE tule liian pitkää taukoa ja haluan SINUA. Siitä ei nimittäin tule yhtään mitään jos molemman mököttää eikä ylpeys anna joustaa, että myötyisi ehdottamaan kumminin seksiä. Naisille kun ei seksi aina käy tai ole mahdolllista juuri sillä hetkellä. Pakkeja antava nainen voisi myös ehdottaa toista päivää, niin mieskin tietäisi milloin on seksiä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Fica kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ficalla on usein järkeviä juttuja, mutta tämä hänen mielipiteensä tässä viimeisimmässä viestissä oli kyllä outo. Uskon, että hän pitää alistuksesta. Itse pidän alistamisesta kohtuullisessa määrin, mutta ei se, että vaan ottaa, niin saa seksiä, ole totta. Fican kommentti oli ihan papan ja paten kynäilemää huttua.
Höpö höpö. Mä puhuin nyt parisuhdeseksin aloitteen tekemisestä. Sanoin, että jos mies kertoo/näyttää halunsa naiselle niin todnäk saa. Jos ei niin ei saa.
N47
Monesti kyllä saa. Nimittäin pakit.
Joten teoriasi vuotaa pahasti.
Jos saat aina pakit, niin kannattaisi vähän miettiä mikä meni pieleen lähestymisessä. Pakit on aina kuuluneet miehen elämään, aina ei vain naiselle sovi. Mutta jos aina saat, niin sitten jossain mättää. Jos taas otat pakeista herneen nenään, niin voi hellan duudeli sentään. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde pysyy virkeänä ja kasassa, kun molemmat huolehtii ja välittää toisensa tyydyttämisestä ja seksitarpeista. Siten kumpinaan ei voi ajatella vain itseään ja omaa tyydytystään ja jättää puolisoaan kärvistelemään yksin. Itsekkyys pilaa seksin ja parisuhteen, kun MINÄ en saa seksiä kun SINÄ et just nyt halua. Josko muuttaisia ajattelutapaa niin, että haluan tyydyttää sinut, ettei MEILLE tule liian pitkää taukoa ja haluan SINUA. Siitä ei nimittäin tule yhtään mitään jos molemman mököttää eikä ylpeys anna joustaa, että myötyisi ehdottamaan kumminin seksiä. Naisille kun ei seksi aina käy tai ole mahdolllista juuri sillä hetkellä. Pakkeja antava nainen voisi myös e
Sen kun naiset oppiski että kannattaa antaa niin suhde pysyy hyvänä. Kun ehdottaa joka päivä eikä toinen useaan vuoteen suostu niin loppuu se ehottelu.
Vierailija kirjoitti:
Fica. Totta mitä sanoit, on merkitystä sillä puhutaanko parisuhdeseksistä tai ensitutustumisesta. En tiedä miehesi enkä sinun geeneistä, mutta silmät minulla on päässääni, tosin jo vanhat, ja näänkin niillä yllättävän paljon. Kun ne silmät aikoinaan piti auki nuorena ja pitää auki nyt niin näkee paljon, ja varsin mielenkiintoisia asioita. Arvostan sinua siksi että perustelet mielipiteesi. Pisteet sinulle siitä.
Sen sijaan tuo kaikkitietävä joka naisen unelmamies, täydellisyyden pääherttua, suurmulkkujen suurvisiiri, mankelipillujen maestro... No, meitä on joka junaan...
On myös totta, että oikeesti parisuhteessa niitä aloitteita tekee varmaankin molemmat, mutta yleisellä tasolla nuo "valittajamiehet", jotka eivät suhteessa saa seksiä ja jättävät itse aloitteet tekemättä jonkun tasa-arvolain mukaan tai ovat vaan niin saamattomia nössöjä niin joutavatkin olemaan ilman ja heidän naisensa tuskin tuntevat, että mies edes haluaisi seksiä. Mun mielestä se seksin haluamisen tai ylipäätään kiinnostamisen näyttäminen arjessa, lähtee miehen aloitteesta.
Meitä on moneen junaan ja täällä aloituksiin tulee niin monta erilaista vastausta, kuin on ihmisiä. Jokainen kirjoittaa oman mielipiteensä tai näkemyksensä aiheeseen ja se todennäköisesti on erilainen, kuin monella muulla. Se erilainenkin näkemys asiaan pitää hyväksyä eikä alkaa arvostelemaan tai haukkumaan. Väitellä tietysti aina vähän voi ;) Eikä kaikesta tai kaikista voikaan tykätä, mutta pitäis muistaa sen verran arvostaa toisia kirjoittelijoita, et ei ihan vittui.lemalla ala vit.tuilemaan.
N47
N47