Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tee aloitetta seksissä?

Vierailija
22.02.2024 |

Olen lukenut monta aloitusta aiheesta. Olen itse nainen ja ihmettelen kovasti, miksi muut naiset eivät tee aloitteita.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fica kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fica kirjoitti:

"Kuinka monesta tapauksesta sulla on henkilökohtaista kokemusta?

Muistanko oikein, että sun miehesi ei anna sulle munaa niin usein kun haluaisit?

Miksi tilanne on tuon kaltainen?"

Tilanne oli sen kaltainen, koska mä olisin halunnut enemmän kuin mies. Saan kyllä ihan riittävästi. Kiitos kysymästä.

Miksi et tehnyt mitään, jotta mies olisi alkanut haluta useammin?

Näinhän sinä toisiakin neuvot.

Vai oliko se niin päin ettei mies tehnyt mitään? Sitähän sä et tiedä.

Onko sulla vinkkiä mitä mun olis pitänyt tehdä? Ja onko vinkkiä mitä miehen olis pitänyt tehdä? 

N47

Kiersit kysymyksen täysin. Mutta ei siinä mitään, jos et halua kertoa.

Vierailija
82/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fica kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan ongelmista yksi on se, että täällä ei puhuta. En tiedä, eikä kiinnosta, kuka Fica on oikeassa elämässä (tällä tarkoitan, että en halua tietää hänestä liikaa, mutta seksipalstalla puhutaan seksistä). Hän kuitenkin kiersi kysymyksen, mitä olet tehnyt vastakysymyksellä. Se on täällä tapana ja se ei johda keskusteluun. Itseltä on kysytty näiden "meillä tehdään vaikka mitä"-naisten toimesta useammin kuin kerran, mihin itse suostun. Olen kertonut, koska sitten vasta vastattaisiin. Eipä muuten vastata, vaan aletaan haukkumaan.

En usko Papan tarinoihin. En epäile, että hänellä ei olisi hyvä seksielämä, mutta onhan tuo sellaista pröystäilyä, että en usko hänen olevan sellainen ylijumala kuin mitä kirjoittelee.

Se ei ole laisinkaan harvinaista, että mies joutuu parisuhteessa vonkaamaan. Kyllä puolisoni rakastaa minua, mutta seksi ei enää kiinnosta ja ollaan ol

Kuka hemmetti teki tämän palstan uudistuksen. Taas Fican kirjoitus ei näy. Fica, se että et vastaa kysymyksiin on toki oma valintasi. Se ei vaan edistä tämän palstan tasoa. Olet ymmärtääkseni rohkea nainen, joten oletan, että uskaltaisit vastata kysymyksiin. "Meillä tehdään vaikka mitä"-naiset eivät vastaa ja nyt et sinäkään. Kirjoitit kommentiini taas asian vierestä. Naiset osaavat pihdata tai ovat haluttomia. Pappa saa kenet tahansa, mutta normaali mies ymmärtää ein olevan ei. Se on, mitä on olla mies. Ei ottaminen. Lisäksi keskustelun moderointi on luokatonta täällä. Joku on sanonut, että se on botti. Jos on, niin vaihtakaa.

En tiedä, kuinka tunnettu henkilö olet, koska pidän tätä pelkkänä nettikeskusteluna, mutta jos sinut täältä tunnistaa monet kirjoittelijat, niin toki omat rajat tulee säilyttää. Siitäkin tosin voi sanoa suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan ongelmista yksi on se, että täällä ei puhuta. En tiedä, eikä kiinnosta, kuka Fica on oikeassa elämässä (tällä tarkoitan, että en halua tietää hänestä liikaa, mutta seksipalstalla puhutaan seksistä). Hän kuitenkin kiersi kysymyksen, mitä olet tehnyt vastakysymyksellä. Se on täällä tapana ja se ei johda keskusteluun. Itseltä on kysytty näiden "meillä tehdään vaikka mitä"-naisten toimesta useammin kuin kerran, mihin itse suostun. Olen kertonut, koska sitten vasta vastattaisiin. Eipä muuten vastata, vaan aletaan haukkumaan.

En usko Papan tarinoihin. En epäile, että hänellä ei olisi hyvä seksielämä, mutta onhan tuo sellaista pröystäilyä, että en usko hänen olevan sellainen ylijumala kuin mitä kirjoittelee.

Se ei ole laisinkaan harvinaista, että mies joutuu parisuhteessa vonkaamaan. Kyllä puolisoni rakastaa minua, mutta seksi ei enää kiinnosta ja ollaan oltu kauan yhdessä. Kyllä se sattuu, kun kertoo tarp

Mikä tekee sinun mielestäsi papasta ylijumalan. Sekö, että olen aina panostanut vaimoni tyydyttämiseen kaikessa. Ymmärrän naisten sielunelämää ja motiiveja ja kallistunut useimmiten naisten puolelle. Harvoin on naiset antaneet negatiivistä palautetta.  Ymmärrän biologiaa, käyttäytymismalleja ja anatomiaa. Vai sekö tekee ylijumalan, että huolehtinut aina vaimoni orgasmeista ja saanut pidettyä hänet halukkaana vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Meillä jäi teinivuosien intohimo ja palo pysyviksi. Ihan voin vielä iloksesi todeta, etten ole kirjoittanut mitään keksittyjä juttuja. Ei ole ollut tarvis enkä kirjoittele muutenkaan. Mutta on papalla kokemustakin, viikoittaista seksiä ja tuhansia vaimon orgasmeja  jo yli 48v, enemmän kuin monella täällä ikää. Vaikka onkin vain yhdestä naisesta, niin en usko käytännön  erojen olevan niin suuria, etteikö enimmät asiat pätisi. Ihan sama juttu kulleistakin. Samat asiat pätee suurimmalla osalla. Kaikkea tietoa ei tartte itse kokea, sivistää voi lukemallakin toisten kertomuksia samoista asioista. 

Luonnossa urokset joutuu tekemään enimmät asiat naaraita houkutellakseen, eikä ihmiset ole siitä mitenkään poikkeus. On kaikilla joo geeneihin iskostettu. Jos joku mies haluaa tapella tuulimyllyjä vastaan niin saa varautua puutteeseen. Miehestä itsestään on lopulta kiinni saako seksiä vai ei.

Vierailija
84/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alfaurosjuttu on itsensä egon pönkittämistä ja jos naisen kanssa käyttäydyt noin ja luulet olevasi Jumalan lahja naisille, niin monia se varmaan ällöttää. Itseäni ainakin. En päätyisi petiin kanssasi. Kirjoitat niin, että aina nainen on halukas, koska SINÄ. Luuletko, että moni muu itsesi lisäksi tuota uskoo.

Itse olen 52v nainen, hyvä vartalo ja isot rinnat. Suostun moniin juttuihin seksissä ja haluankin, mutta tuo asenne sinulla on poistyöntävä. Tuollaista miestä en haluaisi nähdä sen perusteella mitä kirjoitat. Eivätkä kaikki miehet halua minua.

85/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hemmetti teki tämän palstan uudistuksen. Taas Fican kirjoitus ei näy. Fica, se että et vastaa kysymyksiin on toki oma valintasi. Se ei vaan edistä tämän palstan tasoa. Olet ymmärtääkseni rohkea nainen, joten oletan, että uskaltaisit vastata kysymyksiin. "Meillä tehdään vaikka mitä"-naiset eivät vastaa ja nyt et sinäkään. Kirjoitit kommentiini taas asian vierestä. Naiset osaavat pihdata tai ovat haluttomia. Pappa saa kenet tahansa, mutta normaali mies ymmärtää ein olevan ei. Se on, mitä on olla mies. Ei ottaminen. Lisäksi keskustelun moderointi on luokatonta täällä. Joku on sanonut, että se on botti. Jos on, niin vaihtakaa.

En tiedä, kuinka tunnettu henkilö olet, koska pidän tätä pelkkänä nettikeskusteluna, mutta jos sinut täältä tunnistaa monet kirjoittelijat, niin toki omat rajat tulee säilyttää. Siitäkin tosin voi sanoa suoraan.

Vastasin sulle sivulla 4, vastaus nro80. 

(Kannattaa kopioida teksti, jos on kovin pitkiä lainauksia. Uudistuksen myötä sysipaska tuo lainaus)

Nyt tämä sinun kirjoitus on aavistuksen sekava. Mihin kaikkeen toivot minulta vastausta? 

Kirjotat, että ymmärtääkSESI olen rohkea ja uskaltaisin vastata. Tämä on se mielikuva, mikä sinulle on tullut minusta. Sitä et tiedä olenko vai en. Tiedät nyt, että en ole yllytyshullu. 

Korostat, että et halua tietää kuka on Fica, koska tiedät hänet ainoastaan täältä palstalta. Haluat häneltä vastuksia ja pyrit analysoimaan häntä ja pyrit provosoimaan. Jos Fica on botti, niin voisiko edes kirjoitusvirheet koodata pois? 

Naiset osaavat pihdata tai ovat haluttomia.

Se on sun mielipide. Mä oon eri mieltä. Mun elämässä, ketä tiedän ja tunnen, tulee mieleen yksi nainen kuka on parisuhteessa ja on haluton. Miehiä tiedän enemmän. Mielipiteeni perustuu siihen. 

Varmaan nimimerkkiin on törmännyt, jos on lukenut palstaa joskus.

Niinkuin olen sanonut varmaankin kymmeniä kertoja, sanon asioista sen verran kuin haluan ja mitä haluan sanoa. Eli ehkä et ole vaan ymmärtänyt asiaa? Kuinka suoraan se pitäisi sanoa? 

Vierailija
86/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelu on nyt hyödytöntä. Jatkat itse mentaliteettia, joka palstalla vallitsee. Muiden tulisi kertoa, mutta itse ei mitään. Siinä, että olen maininnut nimimerkkisi, se johtuu siitä, että kirjoitat sillä, etkä ole vierailija. Minä en todellisen elämän persoonastasi haluakaan tietää mitään, se lienee syy, miksi tästä mainitsin. Tarkoitan. että en stalkkaa ketään, etkä ole fantasioissani tai muutenkaan todellinen kuin pelkkänä palstahahmona. Ystävä/kaveripiirisi on ilmeisen seksuaalista, koska edelleen, muiden kuin papan vaimot eivät ole olleet kovin innokkaita seksiiin sen jälkeen, kun on avioliitto+lapset+varallisuus kerrytetty. Se, että tämän kertoo, ei ole katkeran miehen tilitystä, vaan laajan ystäväpiirin kokemuksista kerrytetty tieto. Kukaan ei ole juoppo, kaikki liikkuvat ja pitävät itsestään huolta, vaikka ikää onkin kertynyt. Kaikki huomioivat vaimojaan (en tosin stalkkaa heitäkään, joten mikä sitten on totta). Silti seksiä ei vaan puoliso halua. Sinulla on totuutesi ja haluat olla kertomatta mitään, joten eihän siinä mitään pahaa ole. Tosin sitten soisin, että lopettaisit muiden arvostelun ja papan fanituksen.

Vierailija
87/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo alfaurosjuttu on itsensä egon pönkittämistä ja jos naisen kanssa käyttäydyt noin ja luulet olevasi Jumalan lahja naisille, niin monia se varmaan ällöttää. Itseäni ainakin. En päätyisi petiin kanssasi. Kirjoitat niin, että aina nainen on halukas, koska SINÄ. Luuletko, että moni muu itsesi lisäksi tuota uskoo.

Itse olen 52v nainen, hyvä vartalo ja isot rinnat. Suostun moniin juttuihin seksissä ja haluankin, mutta tuo asenne sinulla on poistyöntävä. Tuollaista miestä en haluaisi nähdä sen perusteella mitä kirjoitat. Eivätkä kaikki miehet halua minua.

Et ilmeisesti ymmärrä mitä olen kirjoittanut. Ei minun tarvitse saada kuin vaimoni halukkaaksi. Ei hänkään  ole aina halukas, enkä ole missään väittänyt että kaikki naiset on. Sitä olen väittänyt, että miehen pitää toiminnallaan saada nainen halukkaaksi, oli oma tai vieras, jos mielii saada seksiä. Jos on oma nainen, niin jotain menee väärin tai ei enää natsaa, jos ei saa naistaan haluamaan. Sitä millä saisi ei tiedä kuin pari itse. Kaikki miehet ei ole kiinnostuneita kaikista naisista, eikä varsinkaan toisin päin. Kemioden pitää kohdata, sanoin käyttäytymiset. Joko mies joutuu tekenään kaiken saadakseen naisen, tai nainen saa miehen tekemään kaiken. Noin se menee ja on aina mennyt. Turha sitä vastaan on tapella. Papalle ollut tyrkyllä montakin naista, mutta vaimo on riittänyt ja vienyt pidemmän korren. Naisia kun kiinnostaa tunnetusti miehet, joilla on hyvä itsevarmuus, eivät yritä iskeä ja arvostavat naisia heinä itsenään.

Vierailija
88/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena vastaan, et tuo "nainen pitää saada syttymään" juttu on ihan tosi ja tarpeellinen jos seksiä haluaa, mutta ehkä me naiset välillä unohdetaan et kyllä se mieskin pitäisi saada syttymään.

Ei seksissä voi vaan maata lahnana ja odottaa orgasmeja, kyllä naisenkin pitää jotain tehdä.

Jos kokoajan torppaa miehen lähentelyt ja ehdotukset seksiin niin ei se mies pian ehdottele yhtään mitään - ymmärtäähän tuon. Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen ja ainakin itselle tärkeä asia, et aika harvoin torppaan miehen ehdotukset. Ja teen aloitteita itsekin. Molempien täytyy suhteessa tuntea olevansa haluttuja ja tärkeitä. 

Vierailija
89/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelu on nyt hyödytöntä. Jatkat itse mentaliteettia, joka palstalla vallitsee. Muiden tulisi kertoa, mutta itse ei mitään. Siinä, että olen maininnut nimimerkkisi, se johtuu siitä, että kirjoitat sillä, etkä ole vierailija. Minä en todellisen elämän persoonastasi haluakaan tietää mitään, se lienee syy, miksi tästä mainitsin. Tarkoitan. että en stalkkaa ketään, etkä ole fantasioissani tai muutenkaan todellinen kuin pelkkänä palstahahmona. Ystävä/kaveripiirisi on ilmeisen seksuaalista, koska edelleen, muiden kuin papan vaimot eivät ole olleet kovin innokkaita seksiiin sen jälkeen, kun on avioliitto+lapset+varallisuus kerrytetty. Se, että tämän kertoo, ei ole katkeran miehen tilitystä, vaan laajan ystäväpiirin kokemuksista kerrytetty tieto. Kukaan ei ole juoppo, kaikki liikkuvat ja pitävät itsestään huolta, vaikka ikää onkin kertynyt. Kaikki huomioivat vaimojaan (en tosin stalkkaa heitäkään, joten mikä sitten on totta). Silti s

Ai se kaihertaa, että pappa on saanut vaimonsa haluamaan seksiä.  On saanut kun vaimo, parisuhde ja seksi olleet ykkösinä aina. Sen jälkeen vasta omat harrastukset ja kaverit. Siten vaimo on tiennyt ja tuntenut aina olevansa ykkönen. Kysyn vaan kuinka monella työura, omat harrastuskset ja kaverit menneet vaimon ohi parisuhteessa. Moniko jättänyt jonkun uraputken kokematta, panostamalla ja säilyttämällä läheisyyden parisuhteessa. Mutku minä.. Pappa ollut aina minäihmisiä, paitsi, että vaimo ollut ykkönen sitten vasta papan jutut. 

Joten ei vaimon halut, rakkaus ja läheisyys ole säilyneet mitenkään itsestään selvyytenä. Ei olla kumpikaan pidetty toisiamme itsestään selvinä, eikä olla voitukaan kun mentiin niin nuorina kimppaan. Molemmilla olisi ollut varmasti muitakin ottajia ja ainakin halu lähteä epätyydyytävästä suhteesta, jos oltaisiin ajauduttu sellaiseen. Olen saanut pidettyä vaimon ja sama toisin päin.

90/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelu on nyt hyödytöntä. Jatkat itse mentaliteettia, joka palstalla vallitsee. Muiden tulisi kertoa, mutta itse ei mitään. Siinä, että olen maininnut nimimerkkisi, se johtuu siitä, että kirjoitat sillä, etkä ole vierailija. Minä en todellisen elämän persoonastasi haluakaan tietää mitään, se lienee syy, miksi tästä mainitsin. Tarkoitan. että en stalkkaa ketään, etkä ole fantasioissani tai muutenkaan todellinen kuin pelkkänä palstahahmona. Ystävä/kaveripiirisi on ilmeisen seksuaalista, koska edelleen, muiden kuin papan vaimot eivät ole olleet kovin innokkaita seksiiin sen jälkeen, kun on avioliitto+lapset+varallisuus kerrytetty. Se, että tämän kertoo, ei ole katkeran miehen tilitystä, vaan laajan ystäväpiirin kokemuksista kerrytetty tieto. Kukaan ei ole juoppo, kaikki liikkuvat ja pitävät itsestään huolta, vaikka ikää onkin kertynyt. Kaikki huomioivat vaimojaan (en tosin stalkkaa heitäkään, joten mikä sitten on totta). Silti seksiä ei vaan puoliso halua. Sinulla on totuutesi ja haluat olla kertomatta mitään, joten eihän siinä mitään pahaa ole. Tosin sitten soisin, että lopettaisit muiden arvostelun ja papan fanituksen.

Todellakin hyödytöntä ja väärässä aloituksessakin.

Onko nämä ystäväsi, miehet siis, kertoneet, ettei heidän puolisonsa halua enää seksiä? 

Eihän toki sillä imuroinnoilla seksiä luultavasti saakaan. Jos huomioi arjessa toista, se ei ole suoraan aloite seksiin. Mua itseäni ei mies imurin varressa kiihota yhtään. 

Ehkä me nyt sinun ja minun kokemusten/tietojen pohjalta teemme tulkinnan, että on erilaisia naisia ja miehiä, joista toiset haluavat enemmän ja toiset ei. Naiset ja miehet. 

Yhdeksässä vuodessa on täällä ihan jokunen juttu tullut kerrottuakin omista mieltymyksistä/mielipiteitä/empiiristä tutkimusta tämän nimimerkin alla. 

Kumpi sinun mielestä meistä arvostelee täällä ihmisiä enemmän? Minä olen näissä vuosissa huomannut, että ihmiset on asioista eri mieltä ja mieltymyksiä on erilaisia. Sinä et tunnu sitä kestävän, koska mm Pappa ottaa niin tunteisiin.

Tietääkseni en fanita täällä ketään näkymätöntä ja anonyymia kirjoittelijaa, mutta jos haluaisin fanittaa niin fanittaisin. Suot sitä minulle tai et.

Papan (oli se sitten todellinen mies tai keksitty hahmo) kanssa meillä on paljon samanlaisia ajatuksia ja tosiaan jos tosielämästä kirjoittaa, niin varmasti on siellä tyytyväinen vaimo kotona. Ainakin seksielämään. 

N47

Vierailija
91/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaa mielipidettäsi tästä asiasta, eikä minun tarvitse. Samoin saat pitää mielipiteesi enkä minä siihen kykene vaikuttamaan (en edes halua). En ole myöskään pyrkinyt riitelemään, toisaalta en ole varmaankaan sanonut tarpeeksi pehmeästi jotain, jotta kenellekään ei tulisi paha mieli. Uskoisin, että jos jossain tapaisimme (tuskin tapaamme), niin jonkun kahvin tai teen ääressä voisi kehkeytyä mielenkiintoinen keskustelu, jossa väärinymmärrykset olisivat vähäisempiä. Älä kanna kaunaa. Yritin keskustella mielipiteistä ja toki myös reaalimaailman havainnoista, mutta en tainnut itse(kään) onnistua kovin hyvin.

Huomiointi ei muuten ole imurointia. Imurointi on arkea. Tämä on stereotypia, että jos mies tekee jotain arkihommia, niin nainen on halukas. Noita puuhia en ole maininnut missään viestissä.

Vierailija
92/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa asiaa on tutkinut perusteellisesti prof. Osmo Kontula. Hänen mukaansa 35%:lla suomalaisista 18-74 vuotiaista naisista esiintyy seksuaalisen halun puutetta ja ilmiö yleistyy iän karttuessa siten, että 18-24 haluttomuutta esiintyy 15%:lla, 35-44 vuotiailla 21%:lla, ja yli 55- vuotiailla yli puolella. Suomalaisilla naisilla seksuaalisen halun puute tuntuu yleistyneen vuosien 1992 ja 2007 välisenä aikana. Naimisissa olevista naisista melko usein seksuaalista haluttomuutta viimeisen vuoden aikana oli kokenut vuonna 1992 34%, vuonna 1999 43%, ja vuonna 2007 46% naisista. Avoliitossa vastaavat prosentit olivat 15%, 30% ja 40%, sekä erillissuhteissa 16%, 19% ja 26%."

Suora lainaus seksuaaliterveysklinikka.fi -sivulta.

Niin että tuosta voi jokainen tulkita että onko normaalia vaiko ei.

Jos 46% kaikista avioliitossa olevista naisista tuntee haluttomuutta, niin mitäpä lottoatte: Onko haluttomuutta enemmän tuoreissa avioliitoi

"Esiintyy haluttomuutta"? Olisko kuitenkin kyse ihan normaalista elämästä. Eihän se ole epänormaalia, jos ei seksiä halua. Harvempi meistä on nymfomaani, jolla on himo päällä koko ajan.

Vierailija
93/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyy melko usein haluuttomuutta. Ei ole sama asia, että on koko ajan haluton. 

Silloin kun parisuhteessa toisella on haluuttomuutta pitää toisen siihen heti reagoida ja pyrkiä yhdessä etsimään syitä ja keinoja sen poistamiseen. Minä en tee aloitetta kun sinäkään et tee, niin ihan varmasti parisuhde kusee. 

Sitten sellainen asia, että naiset ei tunnetusti halua seksiä, jos parisuhteessa ei ole muut asiat kunnossa, läheisyys ja toisen kunniottaminen jne. Vasta kun nämä on kunnossa pystyy mieskin hetättelemään naisensa seksihaluja. Eikä pappa ole tässä asiassa päässyt yhtään sen vähemmällä kuin muutkaan. Mutta olen kyllä osannut ottaa sen huomion jo alusta lähtien. Henkisen läsnäolon, kuuntelemisen ja mitä ihmeellisten  ei seksiin liittyvien asioiden vaikutukset vaimon seksihaluille olleet merkittäviä. Hyvän tuulinen rakastetuksi ja halutuksi itsensä tunteva nainen haluaa helpommin ja useammin seksiä. Varsinkin jos mies aina myös tyydyttää naisen, eikä vain itseään. Seikka mitä ei noissa tutkimuksissa, koskaan huomioida, eikä tiedetä kavereidenkaan suhteista. Moni kakku päältä kaunis. Sanoisin, että haluuttomuuteen on aina syynsä ja varsinkin jos kumppani ei halua edes haluta tyydyttää toista.

94/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En jaa mielipidettäsi tästä asiasta, eikä minun tarvitse. Samoin saat pitää mielipiteesi enkä minä siihen kykene vaikuttamaan (en edes halua). En ole myöskään pyrkinyt riitelemään, toisaalta en ole varmaankaan sanonut tarpeeksi pehmeästi jotain, jotta kenellekään ei tulisi paha mieli. Uskoisin, että jos jossain tapaisimme (tuskin tapaamme), niin jonkun kahvin tai teen ääressä voisi kehkeytyä mielenkiintoinen keskustelu, jossa väärinymmärrykset olisivat vähäisempiä. Älä kanna kaunaa. Yritin keskustella mielipiteistä ja toki myös reaalimaailman havainnoista, mutta en tainnut itse(kään) onnistua kovin hyvin.

Huomiointi ei muuten ole imurointia. Imurointi on arkea. Tämä on stereotypia, että jos mies tekee jotain arkihommia, niin nainen on halukas. Noita puuhia en ole maininnut missään viestissä."

Selvä. Halusit kuitenkin vaikuttaa mielipiteeseeni sanomalla, että "lopettaisin Papan fanittamisen".

Täällä on sana vapaa ja minä en loukkaannu eriävästä mielipiteestä. Meitä yhdistää täällä, että keskustelemme ja jaamme mielipiteitä seksistä.

Tokihan sä et voi (enkä minäkään) tietää, olemmeko todellisessa elämässä tavanneet koskaan. Mähän voin olla vaikka sun tuttavan vaimo. Ja jos me tavattaisiin, niin tuskin esittelisimme itseämme hahmoina seksipalstalta. 

Tuon imurointi-vertauksen otin esiin, koska monella täällä on vääristynyt käsitys, että juuri imuroinnin tai muun siivoamisen määrällä on suora yhteys seksin måärään ja sitä pidetään sellaisena huomioimisena ja jollain tavoin vaikuttaa seksiin. Jossain ketjussa oli joku kirjoittanut, ettå teki seksialoitteen, kun imuroi ennen vaimon kotiintuloa. 

N47

Vierailija
95/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla (enemmistöllä?) naisista on reaktiivinen halu, joka siis syttyy miehen halutessa. Olen tehnyt pitkässä suhteessa aloitteen, kun mies toivoi. No sitten kun olisi pitänyt edetä, se ei ollut mahdollista kun en edes kostunut, kun mies vaan nautti, eikä osoittanut halua.

Sen sijaan muuten olen hyvin halukas, kun minua halutaan ja kun mies osaa ottaa huomioon eli on taitava rakastaja. Eikä mieskään jää huomiotta. Olen halukkaassa iässä eli 50+ haluja on ollut enemmän 42-

Vierailija
96/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huomiot 50+ nainen miehen, joka on taitava rakastaja?

Vierailija
97/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sanaparin "esiintyy haluttomuutta" siten että kyseessä on haluttomuus jonka katsotaan haittaavan parisuhdetta. Ei yksittäistä seksistä kieltäytymistä lasketa haluttomuudeksi.

Tässä Kontulan tutkimuksessa naiset ovat itse arvioineet tilanteensa, ja v.2007 46% naimissa olevista naisiata on ilmoittanut kärsineensä haluttomuudesta.

Vierailija
98/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sanaparin "esiintyy haluttomuutta" siten että kyseessä on haluttomuus jonka katsotaan haittaavan parisuhdetta. Ei yksittäistä seksistä kieltäytymistä lasketa haluttomuudeksi.

Tässä Kontulan tutkimuksessa naiset ovat itse arvioineet tilanteensa, ja v.2007 46% naimissa olevista naisiata on ilmoittanut kärsineensä haluttomuudesta.

Niin, mutta samassa yhteydessä olisi pitänyt kysyä naisilta olivanko he tyytyväisiä seksiinsä ja parisuhteeseen . Tyydyttikö mies heidät. Ilman noita kysymysiä vastauskin on ihan turha, eikä kerro mitään todellisuudesta ja haluttomuuden syystä.  Vain 46%  naisista on sanonut saaneensa mieheltä tyydytysken seksissä. Joten ei ihme  jos on haluttomia naisia.

Vierailija
99/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on korutonta kertomaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, varsinkin naisen seksihaluihin.  Luulisi olevan itsestään selvää, että jos molemmat panostaa kotitöihin yhtä paljon ja varsinkinkin mies tekee vaimonsakin puolesta asioita helpottaakseen taakkaa, on naisellakin aikaa, voimia ja haluja seksiin enemmän.  Pappa on panostanut molempiiin ja lomatkin vietetty liki aina samaan aikaan yhdessä. Jokusen kerran vielä vastavasten jättänyt harrastereissun kavereiden kanssa väliin ja panostanut vaimoon. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-paljasti-kuinka-naisen-sek…

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/toimitteko-jo-nain-tata-tutkijat-su…

Vierailija
100/124 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa "Aihe vapaa" osiosta seuraavat ketjut:

"Kun seksi ei kiinnosta pätkääkään"  93 kommenttia aiheesta. Tässä malliksi kommentti nro 63 tuosta ketjusta: "Täällä myös yksi 26- vuotias ja lapseton, joka ei kaipaa seksiä. En käytä hormonaalista ehkäisyä, syön terveellisesti ja urheilen ja liikun paljon. Olen parisuhteessa ja mies on jatkuvasti kimpussani. Haluan perheen, joten pakko näytellä halukasta ainakin siihen asti kunnes haaveilemani lapsiluku on täynnä. Huoh."

"Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" vielä olla halukas?" 1833 kommenttia aiheesta. Näytteeksi viesti nro 6: "Samaa mieltä kuin AP. En kaipaa seksiä enää yhtään. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta? seksi oli kivaa silloin kun sitä halusi. Ei väkisin väännettynä":

Kaikki naiset eivät ole haluttomia, mutta on paljon naisia jotka ovat. Sehän nyt on itsestään selvää että siihen on syyllisiä heidän miehensä....

Ja muistutuksena, nämä on taas tavisten ongelmia, ei kosketa panopappaa koska hän on vain niin jumalaisen ylivertainen. Mutta ne kaikki muut miehet, vässykkä-piilohomot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi