Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla samaa? Mies ei suostu vahtimaan lasta kun olen kotona

Vierailija
20.02.2024 |

Eli haluaisin välillä nukkua päiväunet, katsoa jonkun sarjan tai ihan vain olla yksin sohvalla tai sängyssä ja levätä. Mutta mies ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että voisin näin tehdä. Mies kyllä vahtii lasta jos lähden jonnekin, mutta en minä jaksa useinkaan lähteä minnekään, olen väsynyt työstä ja arjesta ja haluaisin vain olla välillä hetken yksin ja levätä. Ei se ole lepoa eikä rentouttavaa, että lähden  kaverille käymään ja siellä on käynnissä sama pikkulapsiarki kuin meillä kotona hälyineen ja meluineen. Ei minua kiinnosta mennä jonnekin kauppakeskukseen kuluttamaan kaupoissa aikaa. Olen vahvasti introvertti ja tarvitsisin hetkiä olla kotona yksin, edes eri huoneessa kuin mies ja lapsi. Mies ei vie lastaan edes ulos, jotta minä jäisin yksin kotiin. Onko tällainen yleistäkin?

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä. En tiedä yhtäkään tuttua jolla olisi tuo tilanne. Isät viettävät aikaa lasten kanssa siinä missä äiditkin, useimmat pitävät vapaat puoliksi. 

Vierailija
122/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies perärööriä.

Se on varmaan edes vähän tiukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On samanlaista. En pääse edes kunnolla muualle kuin työmatkoilla, koska isä ei jaksa olla lapsen kanssa. Muutan lapsen kanssa pois heti, kun asunnon myynti vain kannattaisi.

Luuletko, että isä jaksaa olla tuon enempää lapsen kanssa eron jälkeen? Voisin lyödä vaikka vetoa, että ei jaksa.

Miksi minä niin luulisin? En minä "oman ajan" takia ole eroamassa. Lapsi ja isä voivat nähdä enemmän sitten, kun lapsi on itsenäisempi, jos ylipäätään suostuu enää isäänsä tapaamaan. Erossa saan enemmän tilaa minulle ja lapselle sekä voin elää oman näköistä elämää.

Eikä sinun tarvitse katsella törppöä ukkoa kotonasi.

Vierailija
124/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset tekee lapsia avuttomien luuseri miesten kanssa jotka ei sitten hoida lapsia edes. Oliko mies niin komea että halusit miehen ja kuvittelit että se on hyvä mies joka hoitaa myös lasta.

On hyvin tyypillistä että miehet lopettaa osallistumisen kodin hoitamiseen kun lapsi tehdään ja olettavat myös että nainen hoitaa sen lapsenkin lähes yksin. Näitä tapauksia täälläkin usein on tullut luettua.

Vierailija
125/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli aivan sama tilanne. Isänsä osallistui kaikkeen kotona. Hehkutti isänsä tasa-arvoajattelua myös omanaan. Halpaan menin. Lastemme synnyttyä, lopetti viimeisenkin osallistumisen kotiin. Nähtävästi isänsä hehkutus olikin ollut häpeän peittämistä. Miksi poika häpesi isänsä osallistuvuutta, jota muut ihailivat.

Sama täällä. Miehen isä oli osallistuva koti-isä, äiti oli uraäiti. Mies hehkutti isäänsä ja maalaili miten hänkin aikoo olla todella paljon lapsen kanssa ja tehdä sitä ja tätä ja kolmatta ja neljättä lapsen kanssa jo vauva-aikana, jotta minä saan keskittyä myös uraani. Mies ei ollut työkeskeinen vaan kotikeskeinen. Mies myös teki paljon kotitöitä, pyytämättä. Aina tavatessamme hänen ystävien lapsia alkoi heti juttelemaan niille lapsille ja meni niiden kanssa katsomaan niitä kiinnostavia asioita. Kun lapsi syntyi mies jätti osallistumatta kotitöihin, mi

Kai tuo mies on ex?

Vierailija
126/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista te annattekin anteeksi. Tuo mies ei kunnioita sinua yhtään. Menee oikein saunaan jotta saataisiin lapsi äidin kimppuun kun äiti kehtaa mennä hetkeksi lepäilemään. Itse potkisin pihalle. Mutta vain sinä voit tehdä päätöksen.

Vierailija
127/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle että tarvitset joka päivä omaa rauhaa kotona x minuuttia. Mikä se aika sitten onkaan. Mies saa valita, onko se aika silloin kun lapsi on hereillä vai nukkumassa. Jos ei kerran ole lapsen kanssa, otat sen ajan illalla. Ja miehen sitten turha valittaa kun et ole hänen kanssaan. Ja toki koitat lasta opettaa myös, että kokoajan ei häiritä. 

Vierailija
128/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle että tarvitset joka päivä omaa rauhaa kotona x minuuttia. Mikä se aika sitten onkaan. Mies saa valita, onko se aika silloin kun lapsi on hereillä vai nukkumassa. Jos ei kerran ole lapsen kanssa, otat sen ajan illalla. Ja miehen sitten turha valittaa kun et ole hänen kanssaan. Ja toki koitat lasta opettaa myös, että kokoajan ei häiritä. 

Näinhän se aapee näyttää tehneen, että viettää illat työhuoneessa saadakseen yksinoloa ja omaa aikaa. Ja joutuu sitten kuuntelemaan miehensä valitusta kaupan päälle. Helppo se on sanoa, että miehen on turha valittaa. Turha varmaan joo, mutta ilmeisesti valittaa silti.

Vierailija
129/136 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien itkujen ja neuvottelujen jälkeen olen saanut neuvoteltua itselleni omaa aikaa, jolloin saan tehdä mitä tahdon ja mies hoitaa lasta. Merkattu kalenteriin. Mies luistaisi mielellään, jos en ole jämäkkä.

Vierailija
130/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kovin harvinaistakaan ikävä kyllä ole.

Vierailija
131/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku mies voi olla noin itsekäs. Eihän tuossa ole muusta kyse.

Vierailija
132/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, mutta taitaa olla valitettavan yleistä.

Ratkaisuehdotus: Laita makuu- tai työhuoneen oveen lukko, esim. haka on helppo asentaa. Kerrot miehelle ja lapselle, että lepäät tunnin, ja sinua ei saa häiritä. Laita ovi lukkoon ja kuulokkeet korville ja katsele vaikka läppäriltä lempisarjaasi. Mies ja lapsi ehkä protestoivat aluksi, mutta älä reagoi mitenkään. Tämä on tärkeintä. Ei sanaakaan, kun olet lukinnut oven. He oppivat kyllä. 

Vierailija
133/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisuehdotus: Laita makuu- tai työhuoneen oveen lukko, esim. haka on helppo asentaa. Kerrot miehelle ja lapselle, että lepäät tunnin, ja sinua ei saa häiritä. Laita ovi lukkoon ja kuulokkeet korville ja katsele vaikka läppäriltä lempisarjaasi. Mies ja lapsi ehkä protestoivat aluksi, mutta älä reagoi mitenkään. Tämä on tärkeintä. Ei sanaakaan, kun olet lukinnut oven. He oppivat kyllä. 

Ei ole reilua lasta kohtaan, lapsi voi hätääntyä kun äiti on kadonnut. Ei tietenkään jos mies fiksusti selittää lapselle, että äiti ei ole kadonnut vaan äiti on hetken yksin ja me leikitään yhdessä. Mutta tälläinen mies ei toimi noin vaan painuu sinne saunaan tms ja jättää lapsen yksin huutamaan äitiä oven taakse.

Vierailija
134/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse rauhallinen, sopiva hetki ja sano ystävällisesti ja selkeästi esim. näin "kuule, olen huomannut että kun olemme molemmat kotona, lapsi on kokonaan minun vastuullani. Tiedän ettet tee sitä tahallasi ja tiedän myös että osaat hoitaa lasta ihan yhtä hyvin kuin minä. Tarvitse kuitenkin introverttina joskus omaa rauhaa ja lepoa ihan tässä kotona jotta pysyn järjissäni. En halua tai jaksa aina lähteä johonkin jos haluan levähtää. Sovitaanko että vuorotellaan lapsen hoitamisen ja iltatoimien kanssa ja annetaan välillä toisen olla kotona rauhassa ja tehdä omia juttujaan? Esim. minä menen ulos lapsen kanssa jos haluat katsoa jotain ohjemaa, ja sinä sitten vastaavasti kun minä haluan olla hetken yksin? Näin tuemme molempien jaksamista ja perhe-elämä on mielekästä molemmille".

Ja joo, tiedän että olisi paljon kivempi kerätä painetta, räjähtää ja antaa tulla "mikset sä IKINÄ voi kattoa tota kakaraa edes 5 min, en ole saanut istua sohvalla vuoden xx jälkeen..." Mutta jos tuloksia haluat, käytä tuota ekaa esimerkkiä.

Vierailija
135/136 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua lasta kohtaan, lapsi voi hätääntyä kun äiti on kadonnut. Ei tietenkään jos mies fiksusti selittää lapselle, että äiti ei ole kadonnut vaan äiti on hetken yksin ja me leikitään yhdessä. Mutta tälläinen mies ei toimi noin vaan painuu sinne saunaan tms ja jättää lapsen yksin huutamaan äitiä oven taakse.

Ei kuusivuotias mitään hätäänny kunhan vain asia hänelle selvästi ensin esitetään, eikä kiukuspäissään huoneeseen lukkiuduta.

Hätätilanteessa isä hoitaa ensisijaisesti. 

Vierailija
136/136 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuusivuotias mitään hä

Niin. Tämän ketjun aiheena on ne isät, jotka ei hoida ensisijaisesti vaan jotka jättää kaiken ensisijaisesti äidin hoidettavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi