Onko muilla samaa? Mies ei suostu vahtimaan lasta kun olen kotona
Eli haluaisin välillä nukkua päiväunet, katsoa jonkun sarjan tai ihan vain olla yksin sohvalla tai sängyssä ja levätä. Mutta mies ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että voisin näin tehdä. Mies kyllä vahtii lasta jos lähden jonnekin, mutta en minä jaksa useinkaan lähteä minnekään, olen väsynyt työstä ja arjesta ja haluaisin vain olla välillä hetken yksin ja levätä. Ei se ole lepoa eikä rentouttavaa, että lähden kaverille käymään ja siellä on käynnissä sama pikkulapsiarki kuin meillä kotona hälyineen ja meluineen. Ei minua kiinnosta mennä jonnekin kauppakeskukseen kuluttamaan kaupoissa aikaa. Olen vahvasti introvertti ja tarvitsisin hetkiä olla kotona yksin, edes eri huoneessa kuin mies ja lapsi. Mies ei vie lastaan edes ulos, jotta minä jäisin yksin kotiin. Onko tällainen yleistäkin?
Kommentit (136)
Entä jos vaihtaisitte lapsen kissaan? Kiva katsella suoratoistoa ja rapsutella sylissä olevaa karvapalloa.
Tilanne muuttuu kun lapsi vähän kasvaa. Kyllä se siitä :).
Ei ole samanlaista. Aika kamalaa. Vaadi häneltä että hänen on vahdittava ja sopikaa, että yhtä lailla sinä vahdit, jos hän haluaa tehdä jotain. Ymmärrän sinua täysin, olen itse ihan samanlainen: kodin ulkopuolelle lähteminen työpäivän jälkeen on enemmän työtä kuin lepoa ja kaikkea muuta kuin virkistävää ja palauttavaa.
Olet miehellesi pelkkä sp*rma-ämpäri. Kunnioita itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vaihtaisitte lapsen kissaan? Kiva katsella suoratoistoa ja rapsutella sylissä olevaa karvapalloa.
Lapsen isän voi vaihtaa kissaan.
On samaa. Olen jo luovuttanut, kai saan olla yksin kotona sitten kun lapsella alkaa olla kaverimenoja. Nimenomaan ihan yksin, toivon että mies on siinä vaiheessa jo häipynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne muuttuu kun lapsi vähän kasvaa. Kyllä se siitä :).
Lapsi on 6. Kauanko pitää vielä odottaa? Ap
Lasten hoitaminen kuuluu muijille. Isä antaa vaan viikkorahan. Akkojen hommia ei pidä miesten tehdäkään.
Nykyisellä kasvatustyylillä menee varmaan vielä 12 vuotta että voit jättää lapsen hetkeksi selviämään yksin
Täh. Siis olette samassa asunnossa ja jonkun pitää antaa sulle rauhaa. Joo ei. Katso sitä sarjaasi ja makaa sohvalla, kyl se lapsi pärjää isänsä kanssa vai siis minne niiden pitäisi mennä? Takakireät naiset paistaa tästä aloituksesta..
On samanlaista meilläkin. Lapset nyt 11 ja 5 ja mitään omaa aikaa ei minulla ole, paitsi kun lapset on ruudun ääressä.
Useat miehet on laiskoja vanhempia! Ja se on totuus.
Vierailija kirjoitti:
On samaa. Olen jo luovuttanut, kai saan olla yksin kotona sitten kun lapsella alkaa olla kaverimenoja. Nimenomaan ihan yksin, toivon että mies on siinä vaiheessa jo häipynyt.
Mikset itse häivy, mitä odotat?
Käyttäjä2448 kirjoitti:
Täh. Siis olette samassa asunnossa ja jonkun pitää antaa sulle rauhaa. Joo ei. Katso sitä sarjaasi ja makaa sohvalla, kyl se lapsi pärjää isänsä kanssa vai siis minne niiden pitäisi mennä? Takakireät naiset paistaa tästä aloituksesta..
Isänsä ei vietä aikaa lapsen kanssa kun olen kotona. Lapsi kärttää minun seuraa aivan koko ajan siksi. Isänsä pitäisi tehdä jotain hänen kanssa yhdessä, jotta minä saisin olla hetken yksin. Tietenkin lapsi pärjää isänsä kanssa, mutta kun isänsä ei suostu viettämään aikaa lapsen kanssa ellen minä mene jonnekin käymään muualle. Ap
Mitä hemmettiä. Ei todellakaan ole meillä tuollaista. Yhdessä hoidetaan lapset ja molemmille järjestetään myös omaa aikaa ja lepoa yhteistyössä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoitaminen kuuluu muijille. Isä antaa vaan viikkorahan. Akkojen hommia ei pidä miesten tehdäkään.
Miksi äitisi halusi sinut? Olisi miettinyt pariin kertaan.
Tuo olisi ihan kamalaa. Itsekin mieluusti huolisin omaa rauhaa ja yksinoloa hieman enemmän mutta sentään saan sitä. Meillä taapero tulisi vessaankin pitämään seuraa ja kyllä mies sen hakee pois ja viihdyttää, että saan olla rauhassa lepäämässä tai vaikka ruokaa laittamassa. Huomaa, kun alkaa pinna kiristymään ja antaa lepohetken lähtemällä ulos tai asioille lapsen kanssa. Muistuttaa vielä, että silloin pitää levätäkin, eikä vain tehdä kotitöitä.
Eikö oikeasti 6v osaa hetken tehdä itse jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä. Ei todellakaan ole meillä tuollaista. Yhdessä hoidetaan lapset ja molemmille järjestetään myös omaa aikaa ja lepoa yhteistyössä.
Minä saan omaa aikaa vain lähtemällä jonnekin. Enkä minä yleensä jaksa lähteä minnekään, usein en edes keksi minne menisin. Kaupoissa ei ole kivaa, näillä säillä ei oikein puiston penkillä istuskelu houkuttele, kavereiden lapsiarkeen en oikeasti jaksa mennä kyläilemään kovin usein. Mieheni mielestä hän hoitaa osuutensa niin, että on lapsen kanssa jos lähden jonnekin. Ap
Koronapiikki