Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla samaa? Mies ei suostu vahtimaan lasta kun olen kotona

Vierailija
20.02.2024 |

Eli haluaisin välillä nukkua päiväunet, katsoa jonkun sarjan tai ihan vain olla yksin sohvalla tai sängyssä ja levätä. Mutta mies ei suostu olemaan lapsen kanssa niin, että voisin näin tehdä. Mies kyllä vahtii lasta jos lähden jonnekin, mutta en minä jaksa useinkaan lähteä minnekään, olen väsynyt työstä ja arjesta ja haluaisin vain olla välillä hetken yksin ja levätä. Ei se ole lepoa eikä rentouttavaa, että lähden  kaverille käymään ja siellä on käynnissä sama pikkulapsiarki kuin meillä kotona hälyineen ja meluineen. Ei minua kiinnosta mennä jonnekin kauppakeskukseen kuluttamaan kaupoissa aikaa. Olen vahvasti introvertti ja tarvitsisin hetkiä olla kotona yksin, edes eri huoneessa kuin mies ja lapsi. Mies ei vie lastaan edes ulos, jotta minä jäisin yksin kotiin. Onko tällainen yleistäkin?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano sille että tuollainen peli ei vetele vaan sinä lähdet nyt eri huoneeseen pitämään tunnin levon ja miehen homma on viihdyttää lasta.

On tästä puhuttu ja olen sanonut. Ei se vain onnistu. Onnistuu hetken, mutta 10 min päästä lapsella on minulle asiaa ja mies päästää lapsen luokseni. Tai mies saa päähänsä kesken kaiken mennä saunaan tms ja jättää lapsen itsekseen ja lapsi tulee tietenkin heti luokseni, että äiti äiti minulla on sinulle asiaa. Olen suuttunutkin tästä asiasta miehelle, mutta mikään ei silti muutu. Hänen vastaus on aina vain, että lähde jonnekin viettämään omaa aikaa äläkä valita. Ap

Kuulostaa painajaiselta eikä ole normaalia tai kunnon vanhemmuutta mieheltä. Mitä se mies sitten silloin tekee kun sinä lähdet muualle? Istuu saunassa ja jättää lapsen yksin?!

Oletan sen silloin viettävän aikaa lapsen kanssa. Ei lapsi ole ainakaan sanonut, että isä oli vain saunassa tms. Ap

Vierailija
42/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet miehellesi pelkkä sp*rma-ämpäri. Kunnioita itseäsi.

Naisen tehtävä on olla sp*rmaämpäri parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 6-vuotiasta pitäisi valvoa telkkaria katsoessa? Tuon ikäisen pitäisi pystyä leikkimään yksin.

Vierailija
44/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 6-vuotiasta pitäisi valvoa telkkaria katsoessa? Tuon ikäisen pitäisi pystyä leikkimään yksin.

Pystyy lapsi leikkimään yksin, mutta jonkun aikuisen pitää tarvittaessa olla saatavilla. Ja kun se joku on aina vain minä, niin en saa olla koskaan kunnolla rauhassa, ihan yksin. Ap

Vierailija
45/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano sille että tuollainen peli ei vetele vaan sinä lähdet nyt eri huoneeseen pitämään tunnin levon ja miehen homma on viihdyttää lasta.

On tästä puhuttu ja olen sanonut. Ei se vain onnistu. Onnistuu hetken, mutta 10 min päästä lapsella on minulle asiaa ja mies päästää lapsen luokseni. Tai mies saa päähänsä kesken kaiken mennä saunaan tms ja jättää lapsen itsekseen ja lapsi tulee tietenkin heti luokseni, että äiti äiti minulla on sinulle asiaa. Olen suuttunutkin tästä asiasta miehelle, mutta mikään ei silti muutu. Hänen vastaus on aina vain, että lähde jonnekin viettämään omaa aikaa äläkä valita. Ap

Saunaan? Mitä ihmettä... Miehesi kuulostaa siltä, että tekee tuon tahallaan. 

Vierailija
46/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2448 kirjoitti:

Täh. Siis olette samassa asunnossa ja jonkun pitää antaa sulle rauhaa. Joo ei. Katso sitä sarjaasi ja makaa sohvalla, kyl se lapsi pärjää isänsä kanssa vai siis minne niiden pitäisi mennä? Takakireät naiset paistaa tästä aloituksesta.. 

Isänsä ei vietä aikaa lapsen kanssa kun olen kotona. Lapsi kärttää minun seuraa aivan koko ajan siksi. Isänsä pitäisi tehdä jotain hänen kanssa yhdessä, jotta minä saisin olla hetken yksin. Tietenkin lapsi pärjää isänsä kanssa, mutta kun isänsä ei suostu viettämään aikaa lapsen kanssa ellen minä mene jonnekin käymään muualle. Ap

Hotellihuone sellaisiksi illoiksi on ainoa ratkaisu. Hotellissa saa yleensä aamiaisenkin. Menet vaan roskia viemään ja kas reissu venähti. Puhelimen voit jättää näkyvälle paikalle olohuoneen pöydälle.

Olisihan se tietysti kivaa, jos olisi rahaa hotellihuoneisiin. Eipä vain ole, ja jos kerran vuodessa onkin niin ei se tähän auta. En pysty edes menemään vanhempieni asuntoon olemaan yksin, kun he asuu kaukana ja kaiken lisäksi ovat aina kotona. Ap

Vierailija
47/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun lapsi menee nukkumaan, niin mies odottaa minun seuraa, haluaa kertoa minulle päivänsä kuulumiset, jutella vaikka mistä päivänpolttavista asioista, katsoa yhdessä leffan jne. Eli minä en taaskaan saisi olla yksin. Kun kuitenkin vetäydyn yksin työhuoneeseen olemaan yksin, niin mies valittaa että minua ei kiinnosta hänen seura eikä parisuhde. Tämä on kamala painajainen tällaiselle introvertille kuten minä. Ap

No eihän se miehen seura kiinnostakaan. Sanot sille että kun olet saanut olla yksin, niin että on tylsää, niin alkaa seura kiinnostamaan. Jos on liikaa seuraa (lapsesta) niin ei se muidenkaan seura kiinnosta. Eli mies pitää seuraa lapselle (vai eikö seura kiinnostakaan täh) ja sitten myöhemmin sinulle. Jos ei halua tehdä näin niin eihän se sinun seurasikaan sitten kiinnosta häntä näköjään.

Vierailija
48/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi maalailla piruja seinille tai esittää kauhukuvia mutta kysyn rauhallisesti, että mikä teitä yhdistää ja mitä mies tekee muutoin yhteisen arkenne eteen? - Koska tuo avauksesisihan kuullostaa sille, kuin olisit melkein kuin  avovankilassa.

On ihan luonnollsita kaivata omaa tilaa ja olla hetki ilman, että kukaa tarvitsee tai on rinnalla. Saada olla hetki omien ajatusten kanssa. Tai vain olla ja möllöttää ja katsoa vaikka jotain älyvapaata tv;sta ta niinkuin minä nyt  pöllöillä täällä, lähtemättä omasta kodista mihinkään.

Kysyisin sinuna Ap mieheltäsi, että miten hän näkee tulevaisuuden? Onko hän yleisemminkin sitä mieltä, että tulevaisuudessa sinä Ap saat hoitaa ja huolehtia kaikki lapsen asiat ja toimet? Ja edelleen miten hän on ajaytellut kantaa vastuunsa lapsen arjen sujumisesta?

Mutta myös kuimka hän mahd huolehtii siitä, että sinä pysyt täyspäisenä, jos hän ajattelee sinun jatkuvasti olevan päävasttussa lapsestanne aina silloin kun olet huutoetäisyydellä.

On ihan hyvä poistua välillä oman kodin ulkopiuolelle tuulettumaan mutta ihan yhtä tärkeää parisuhteessa ollessaan saada olla omassa kodissaan omana itsenään ilman, että tulee olla jatkuavsti olla jollekin jotain; kuten olla lapselle se, joka on takapakkina varmsitamssa, että lapella kaikki on hyvin, jos tai kun rinnalla on myös toinen vanhempi jolle kuuluu ihan yhtälailla tällainen vastuu/ rooli.  

Uskovainen mies

Vierailija
49/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tahallaan niin miksi? 

Ja se sauna on siis oma sauna tässä meillä kotona sisällä, mies ei siis häivy jonnekin taloyhtiön saunaan kellariin tms. Ap

Vierailija
50/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuiset aina viihdyttää lapsia niin siitähän se käytös on opittu. On ok olla välillä tylsää ja lapsen mielikuvituskin siinä paranee kun keksii itse itselleen tekemistä

On minustakin ok, että lapsella on tylsää ja että aikuiset ei koko ajan viihdytä. Mutta kun minä haluaisin välillä olla vaikka puoli tuntia niin, että saan olla ihan yksin ilman että kukaan tulee siihen huoneeseen selittämään tai kysymään mitään. Siksi miehen pitäisi olla se aika lasta varten, vaikka ei viihdyttäisikään lasta. Vähintään pitäisi huolehtia, että lapsi kysyy asiat häneltä eikä minulta. Mutta kun ei. Ap

Jos et vedä rajoja lapselle ei hänestä koskaan tule itsenäistä aikuista. 

Vierailija
51/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On samanlaista. En pääse edes kunnolla muualle kuin työmatkoilla, koska isä ei jaksa olla lapsen kanssa. Muutan lapsen kanssa pois heti, kun asunnon myynti vain kannattaisi.

No älä nyt sen lapsen kanssa minnekään muuta, jätät sen isälleen. Muutenhan se on sinun niskassasi 24/7/365. Huomaa että sinun pitää jättää todella myös se lapsi. Jos yrität sitä kotona, niin ovi vaan lukkoon ja joku sähköpaimen vielä eteen. Että sinun rauhaasi ei häiritä, Mikään vähempi ei riitä. Miehet ja lapset ryöstävät kaikki resurssit kuin korppikotkat, ei siinä sopimiset auta. Vaan ne piikkilankaesteet.

Vierailija
52/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hommasitte haisevan räkänokan. Ehkäisy on keksitty. 

Vierailija
53/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy lapsi leikkimään yksin, mutta jonkun aikuisen pitää tarvittaessa olla saatavilla. Ja kun se joku on aina vain minä, niin en saa olla koskaan kunnolla rauhassa, ihan yksin. Ap

Tällä tyylillä lapsesi asuu nurkissasi kolmekymppiseksi. 

Vierailija
54/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit miettinyt lastentekoa vähän tarkemmin.

Valitettavasti sitä ei ymmärtänyt ennen kuin se oli todellisuutta. Eihän aikuiselle ihmiselle yleensä ole ongelmana viettää aikaa yksin ja rauhassa välillä. Meilläkin minä tein päivätöitä, mies vuorotöitä ja molemmat harrastivat lisäksi. Ihan päivittäin oli niitä omia hetkiä, molemmilla. Ja minun työnikin oli tuolloin enemmän sellaista yksin rauhassa tekemistä. Lapsi samanlainen kun APlla, vaikka menin makuu- tai työhuoneeseen olemaan yksin, muksu ilmaantui paikalle vähän väliä. Yleensä isänsä kerran jaksoi kieltää ja tulla hakemaan pois, mistä seurauksena lapsi huusi kuin syötävä. Sen jälkeen isänsä luovutti, että ei hän sille mitään mahda että se tulee minua häiritsemään. Minnekään ei voinut lapsen kanssa kahdestaan mennä, ei edes omakotitalon pihalle, leikkipuistosta tai vanhemmistaan puhumattakaan. Edelleen, vaikka tuo on jo teini, on kärsivällisyys koetuksella, kun tulen töistä, päivä ollut yhtä tohinaa ja puhetta puheen perään. Ja täällä odottaa lapsi, joka aloittaa taukoamattoman kälätyksen. Eikä hiljene, sanoo sitten nätisti tai rumemman, että ole edes hetki hiljaa! Siksi meillä on koira. Se on mun omaa aikaa, kun pääsen työpäivän jälkeen sen kanssa ulos ja kuuntelemasta ketään, keskittymään ajatuksiini. Kunhan vaan onnistun välttelemään yli-innokkaat naapurit, joista parikin haluaisi välttämättä lenkkeillä koiransa kanssa yhdessä meidän kanssa. Ja minä olen se veemäinen koiranulkoiluttaja, joka ei anna koiran mennä haistelemaan ja tutustumaan vastaantulijoihin. Koira ensinnäkin on oppinut siihen, ettei vastaantulijoita tervehditä, ja syy siihen on se, että minulla ei ole kiinnostusta vaihtaa vastaantulijoiden kanssa kuulumisia, sanon hei, ja se on siinä.

Vierailija
55/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi maalailla piruja seinille tai esittää kauhukuvia mutta kysyn rauhallisesti, että mikä teitä yhdistää ja mitä mies tekee muutoin yhteisen arkenne eteen? - Koska tuo avauksesisihan kuullostaa sille, kuin olisit melkein kuin  avovankilassa.

On ihan luonnollsita kaivata omaa tilaa ja olla hetki ilman, että kukaa tarvitsee tai on rinnalla. Saada olla hetki omien ajatusten kanssa. Tai vain olla ja möllöttää ja katsoa vaikka jotain älyvapaata tv;sta ta niinkuin minä nyt  pöllöillä täällä, lähtemättä omasta kodista mihinkään.

Kysyisin sinuna Ap mieheltäsi, että miten hän näkee tulevaisuuden? Onko hän yleisemminkin sitä mieltä, että tulevaisuudessa sinä Ap saat hoitaa ja huolehtia kaikki lapsen asiat ja toimet? Ja edelleen miten hän on ajaytellut kantaa vastuunsa lapsen arjen sujumisesta?

Mutta myös kuimka hän mahd huolehtii siitä, että sinä pysyt täyspäisenä, jos hän ajattelee sinun jatkuvasti o

Olet oikeassa kaikessa tässä ja näitä asioita olen häneltä kysynytkin. Saamatta kunnon vastausta. Hänen vastaus on aina se, että lähde vain käymään jossain (kaverilla, kaupolla tms) niin olen kyllä lapsen kanssa. Ja lisäksi hän loukkaantuu kysymyksistäni, koska omasta mielestään antaa minulle kyllä omaa aikaa sen mikä kuuluukin eli jos minulla on omia menoja. Hän ei ymmärrä tai halua ymmärtää minun puolta asiasta ollenkaan. Ap

Vierailija
56/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2448 kirjoitti:

Täh. Siis olette samassa asunnossa ja jonkun pitää antaa sulle rauhaa. Joo ei. Katso sitä sarjaasi ja makaa sohvalla, kyl se lapsi pärjää isänsä kanssa vai siis minne niiden pitäisi mennä? Takakireät naiset paistaa tästä aloituksesta.. 

Isänsä ei vietä aikaa lapsen kanssa kun olen kotona. Lapsi kärttää minun seuraa aivan koko ajan siksi. Isänsä pitäisi tehdä jotain hänen kanssa yhdessä, jotta minä saisin olla hetken yksin. Tietenkin lapsi pärjää isänsä kanssa, mutta kun isänsä ei suostu viettämään aikaa lapsen kanssa ellen minä mene jonnekin käymään muualle. Ap

Hotellihuone sellaisiksi illoiksi on ainoa ratkaisu. Hotellissa saa yleensä aamiaisenkin. Menet vaan roskia viemään ja kas reissu venähti. Puhelimen voit jättää näk

Ystävällinen herrasmies ehkä tarjoaa sinulle huoneen. Ei vaiskaan, luulisin, että yksi tuollainen roskienvientireissu riittää.

Vierailija
57/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille tumpelolle ukolle, että hän pitää nyt tunnin ajan huolen, ettei kukaan astu jalallaan siihen huoneeseen mihin menet viettämään omaa aikaa ja piste. Lapselle myös sanot että äiti menee nyt lepäämään ja hän on nyt isän kanssa. Meillä jo 2-vuotias osaa tämän konseptin ja tarvittaessa toinen vanhempi kerta kaikkiaan hakee lapsen pois sen vanhemman luota, jonka pitää saada levätä tai keskittyä johonkin, eikä päästä takaisin. Yhdessä sovitaan nämä lepoajat vanhempien kesken, ettei kumpikaan kuormitu liikaa ja jaetaan vastuu lapsista tasan.

Vierailija
58/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tahallaan niin miksi?&nb

Kontrolloidakseen tai kiusatakseen sinua? Osoittaa vallankäyttöä? Jos kerta hoitaa lasta hyvin, kun olet poissa, niin kyllä tuollainen käytös kuulostaa siltä. Tietää, että lapsi tulee luoksesi, jos jää yksin ja että sinä et hylkää lastasi.

Vierailija
59/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit miettinyt lastentekoa vähän tarkemmin.

Valitettavasti sitä ei ymmärtänyt ennen kuin se oli todellisuutta. Eihän aikuiselle ihmiselle yleensä ole ongelmana viettää aikaa yksin ja rauhassa välillä. Meilläkin minä tein päivätöitä, mies vuorotöitä ja molemmat harrastivat lisäksi. Ihan päivittäin oli niitä omia hetkiä, molemmilla. Ja minun työnikin oli tuolloin enemmän sellaista yksin rauhassa tekemistä. Lapsi samanlainen kun APlla, vaikka menin makuu- tai työhuoneeseen olemaan yksin, muksu ilmaantui paikalle vähän väliä. Yleensä isänsä kerran jaksoi kieltää ja tulla hakemaan pois, mistä seurauksena lapsi huusi kuin syötävä. Sen jälkeen isänsä luovutti, että ei hän sille mitään mahda että se tulee minua häiritsemään. Minnekään ei voinut lapsen kanssa kahdestaan mennä, ei edes omakotitalon pihalle, leikkipuistosta tai vanhemmistaan puhumattakaan. Edell

Ei normaali teini häiritse vanhempiaan koko ajan. Olet itse kasvattanut kieroon kuten helikopteri-ap. 

Vierailija
60/136 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot sille tumpelolle ukolle, että hän pitää nyt tunnin ajan huolen, ettei kukaan astu jalallaan siihen huoneeseen mihin menet viettämään omaa aikaa ja piste. Lapselle myös sanot että äiti menee nyt lepäämään ja hän on nyt isän kanssa. Meillä jo 2-vuotias osaa tämän konseptin ja tarvittaessa toinen vanhempi kerta kaikkiaan hakee lapsen pois sen vanhemman luota, jonka pitää saada levätä tai keskittyä johonkin, eikä päästä takaisin. Yhdessä sovitaan nämä lepoajat vanhempien kesken, ettei kumpikaan kuormitu liikaa ja jaetaan vastuu lapsista tasan.

Teillä tämä toimii. Meillä ei, siksi tämä aloitus. Eikä meillä ole koskaan toiminut, siksi lapsi ei osaa tätä konseptia kun isänsä ei huolehdi konseptissa omasta osuudestaan. Teillä kaksivuotias osaa konseptin, koska hänen isä toimii siinä kuten pitääkin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi