Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt hyökätään Michelanhelon kuuluisaa teosta vastaan : Jumala on liian valkoinen

Vierailija
20.02.2024 |

Tummahipiäinen wokettaja ei tiedä edes, mitä teos kuvaa, mutta häntä ärsyttää että 500 vuotta sitten Italiassa kuuluisa taiteilija ilkesikin kuvata valkoisia maalauksissaan. Kyseinen teos on Aatamin Luominen, tyyppi epäili siinä kuvattavan Daavidia, koska hänen yleissivistyksensä on mitä on.

https://nypost.com/2024/02/14/opinion/white-fragility-author-calls-clas…

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummahipiäiset voisivat lopettaa autoilun,lentämisen,netinkäytön,puhelimienkäytön jne.Pysyisivät omissa jutuissaan.

Samoin saamelaiset. Poronnahka niskaan ja suksilla jahtaamaan elukoita niinkuin heidän kulttuurissaan on ollut tapana. Kulttuurista omimista lentää helikoptereilla jne..

Vierailija
102/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on wokeille vaikea pala nieltäväksi. Muinaisessa Israelissa oli myös sinisilmäisiä blondeja.

"Blue-eyed, fair-skinned settlers inhabited the Levant some 6,500 years ago, according to an international interdisciplinary team of scientists. An article released Monday in the peer-reviewed journal Nature Communications solves the mystery of how Chalcolithic culture got to the Galilee: via population migration."

https://www.timesofisrael.com/anomalous-blue-eyed-people-came-to-israel…

David itse kuvataan Raamatussa punakaksi, minkä voi tulkita eri tavoin, mutta todennäköisesti viittaa ainakin jonkinasteiseen vaaleuteen. Yksi harvoista ihmisen fyysisistä kuvauksista Raamatussa. 

Kreikan sanakirja kääntään tuon punaisuuden 

(fully) admowniy {ad-mo-nee'}; from 'adam; reddish (of the hair or the complexion) -- red, ruddy.

Ruddy taas englannin kielessä tarkoittaa punertavaa ihoa, aka valkoisten iho punertaa kylmässä/kuumassa, vrt saunassa/pakkasessa. Sana Adam on samaa kantasanaa kuin Edom ja viittaa sanakirjan mukaan myös "kykyyn punastua kasvoilta"

Ruddy on englanninkielisissä maissa valkoihoisista käytettävä slangisana. Se on myös muinainen tapa kuvata ihonväriä, punainen tarkoitti valkoihoista ja musta yleensä tummempia ihoista arabia etc. Afrikkalaisista käytettiin toki myös sanaa musta, mutta enemmänkin heidät kuvailtiin mm nubialaisiksi jne, ei samalla tavalla kuin me kuvailemme nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan väristähän ei kukaan mitään tiedä voi olla vaikka oranssivihreämusta raitainen. Siis sen raamatun jumalan.  Se jää varmasti jokaisen oman mielikuvituksen varaan.

Mutta Jeesus joka on elänyt ja josta malli on otettu raamatun jeeesukseen ei ole ollut maksamakkaran värinen.

Ei sinisiä silmiä eikä vaaleaa partaa ja hiuksia. 

Jeesuksen vanhempien sanotaan olleen nasaretilaisia, ja he eivät olleet vaaleaihoisia. 

Hinduilla on miljoonia jumalia, kuka heidän värinsä tietää. 

Vierailija
104/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan väristähän ei kukaan mitään tiedä voi olla vaikka oranssivihreämusta raitainen. Siis sen raamatun jumalan.  Se jää varmasti jokaisen oman mielikuvituksen varaan.

Mutta Jeesus joka on elänyt ja josta malli on otettu raamatun jeeesukseen ei ole ollut maksamakkaran värinen.

Ei sinisiä silmiä eikä vaaleaa partaa ja hiuksia. 

Jeesuksen vanhempien sanotaan olleen nasaretilaisia, ja he eivät olleet vaaleaihoisia. 

Hinduilla on miljoonia jumalia, kuka heidän värinsä tietää. 

Höpöhöpö. Annapa linkki tähän väitteeseen etteivät Jeesuksen aikaiset juutalaiset olisi olleet sen näköisiä kuin mitä he ovat nytkin. Nuo "tummat" juutalaiset ovat pelkkää historian mustapesua jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
105/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

(2. Moos. 20:4-6)

Vierailija
106/107 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

(2. Moos. 20:4-6)

Ei se maalaus ole mikään jumalankuva niinkuin Baalin patsaat olivat. Michelangelo kuvasi tuossa teoksessaan Aadamin luomista.

Vierailija
107/107 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekoilet? En tunne yhtään naista jota kiinnostaisi "tummat" miehet.