Pystyisitkö kertomaan puolisollesi, jos olisit hyvin vahvasti ihastunut toiseen?
Jos kyllä, niin miksi?
Jos et, niin miksi?
Itse olen pitkän suhteen aikana kerran ihastunut hyvin vahvasti ja kerroin asiasta puolisolleni, koska pelkäsin että ihastus ja tunteet "vievät mennessään". Meillä oli huono jakso: paljon lasten sairastelua, työuupumusta, olimme kuin kämppäkavereita.
Ihastuksesta kertominen oli toki hyvin vaikeaa, mutta se oli oikein hyvä ratkaisu.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
No, omalla kohdallani kertominen oli järkevää. Olemme olleet naimisissa toki 22 vuotta. Puolisoni totesi, että täytyy viettää enemmän aikaa yhdessä. Meitä asia lähensi. Ap
Itse kerroin ennen naimisiin menoa ihastumisestani toiseen mieheen. Suhdettamme avomieheni kanssa oli jo vuosia takana. Kerroin myös haluavani loppuelämän rakkaan mieheni kanssa. Ihastumisia tulee varmasti vuosikymmenten mittaan, mutta niistä pääsee yli etenkin yhdessä panostamalla suhteeseen. Mieheni huomioi minua ihanasti extrapaljon kertomisen jälkeen ja ihastuskin laimeni. Onnellisessa avioliitossa ollaan, ja on parasta, kun mieheni on paras ystäväni, jolle voin jakaa kaikki ilot ja surut!
Mieheni myös arvosti asiasta kertomista.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kertoisi että on ihastunut Lissuun niin sais mennäkin. Minä en ala häntä liehakoimaan saadakseni "takaisin"
Jos ihastuu toiseen, ei rakasta kumppaniaan. En ole kertaakaan ihastunut toisiin suhteessa ollessani
Voi ihan hyvin rakastaa kumppaniaan vaikka toiseenkin ihastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, omalla kohdallani kertominen oli järkevää. Olemme olleet naimisissa toki 22 vuotta. Puolisoni totesi, että täytyy viettää enemmän aikaa yhdessä. Meitä asia lähensi. Ap
Itse kerroin ennen naimisiin menoa ihastumisestani toiseen mieheen. Suhdettamme avomieheni kanssa oli jo vuosia takana. Kerroin myös haluavani loppuelämän rakkaan mieheni kanssa. Ihastumisia tulee varmasti vuosikymmenten mittaan, mutta niistä pääsee yli etenkin yhdessä panostamalla suhteeseen. Mieheni huomioi minua ihanasti extrapaljon kertomisen jälkeen ja ihastuskin laimeni. Onnellisessa avioliitossa ollaan, ja on parasta, kun mieheni on paras ystäväni, jolle voin jakaa kaikki ilot ja surut!
Kertoisipa miehet myös näin avoimesti jos himoaa jotain toista niin näin naisena voisi sitten panostaa seksiin enemmän ennenkuin pettäminen tapahtuu:(
En missään nimessä kertoisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös äärimmäisen onnellinen aviomieheni kanssa, vaikka huonompina kausina saattaisin ihastua toiseen mieheen saadessani erityistä huomiota kodin ulkopuolella. Elinikäinen rakkaus on kuitenkin myös valinta. Miehelläni on ihana kultainen luonne ja haluaa taistella suhteemme eteen, jos haasteita tulee vastaan, aivan kuten minäkin. Jaamme yhteiset arvot - avoimuus, luottamus jne. - ja jos hölmöstä ihastuksesta yli pääsy vaatii asian tunnustamisen, teen sen mielelläni. Sen jälkeen on myös ihanaa tunnustaa rakkautta omalle aviomiehelle, kun ollaan taas kerran valittu toisemme ja yhteinen hyvä arki jatkuu. :)
Mielenkiintoista että ihastuksen kertomisella heitetään se vastuu ja pallo toiselle että hänen täytyy panostaa sitten suhteeseen ja huomioida enemmän yms. Ihan kuin se olisi toisen vika että ihastuu.
Omat ihastukseni eivät ole millään tavalla riippuvaisia suhteen tilasta. Jos jokin tyyppi viehättää siinä mielessä niin ei sillä ole väliä miten kotona menee. En koskaan pettäisi ja en koe tarvetta kertoa ihastumisista yhtään kellekään.
Joo, kertoisin. En olisi enää rakastunut mieheeni jos ihastuisin johonkin toiseen eikä suhdetta kannattaisi enää jatkaa. Ensimmäinen avioliittoni päättyi juuri niin, että ihastuin toiseen mieheen. Ex oli sitä mieltä, että voisimme jatkaa vielä yhdessä, mutta miksi jos mieheni ei olisi ykkönen silmissäni?
Miksi olisin kertonu, sain pilua kotona ja vieraissa. Kertomalla olisin menettäny molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kertoisin. En olisi enää rakastunut mieheeni jos ihastuisin johonkin toiseen eikä suhdetta kannattaisi enää jatkaa. Ensimmäinen avioliittoni päättyi juuri niin, että ihastuin toiseen mieheen. Ex oli sitä mieltä, että voisimme jatkaa vielä yhdessä, mutta miksi jos mieheni ei olisi ykkönen silmissäni?
Ajattelen samoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sait miehen toimimaan haluamallasi tavalla tuolla manipuloinnilla? Ja taas kun suhde arkistuu niin kerrot miehellesi että olet ihastunut toiseen ja taas mies nuolee maata jalkojesi alla ettet lähde?
Oksettavia ihmisiä
Vaimo kertoi asiasta 2 kk sen jälkeen kun olivat aloittaneet seksin harrastamisen keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kertoisin tuollaisia? En ole niin idiootti että tekisin mitään kun rakastan puolisoani. Ihastuksia voi tulla ja mennä, ei niille pidä antaa siimaa.
Eli olet sitä mieltä, että kukaan ihastunut ei ole koskaan sortunut tai lähtenyt toisen matkaan?
Toiset lähtee ja haluavat palata hetken päästä takaisin.
Minä lähdin, enkä ole katunut kertaakaan, eli eivät kaikki halua palata takaisin. Lähdöstä on 30v aikaa ja samaa ihastusta saan ihastella vieläkin.
Rakkaus on kuollut jos alkaa haaveilemaan toisesta. Jos kumppani tämän kertoisi niin eroaisin
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on valinta, kai ymmärrät sen? Miksei itselle rakas puoliso, jonka kanssa elää arkea, ja jolle antaa itsestään kaiken, olisi ykkönen silmissä, vain ihastuksen vuoksi? Siksi, jos ei enää halua niin. Itselleni on selvää, että mieheni on ykkönen, ihastus tullut sitten siellä jossain sijalla x, kaikkien muiden rakkaiden ihmisten jälkeen, keillä on aito suhde minuun. Ihastukset ovat fantasiaa, eikä niillä ole mitään tekemistä konkretian ja sen kanssa, voisiko suhde onnistua.
Joo kerroin vaimolle. Kyllä kuoriutuikin mahtava nainen tämän jälkeen sängyssä ja kaikessa! Harmi että ei ole pysyvää, sitten täytyy vaan toistaa sama uudestaan. En ole kyllä ihastunut enää pitkiin aikoihin mutta pitää emäntä pitää vireänä pienillä valkoisilla valveilla;)
Vierailija kirjoitti:
Vaimo kertoi asiasta 2 kk sen jälkeen kun olivat aloittaneet seksin harrastamisen keskenään.
Kait pätkit molempia turpiin
Vierailija kirjoitti:
Joo kerroin vaimolle. Kyllä kuoriutuikin mahtava nainen tämän jälkeen sängyssä ja kaikessa! Harmi että ei ole pysyvää, sitten täytyy vaan toistaa sama uudestaan. En ole kyllä ihastunut enää pitkiin aikoihin mutta pitää emäntä pitää vireänä pienillä valkoisilla valveilla;)
Valehella ja manipuloida kannattaa aina, iso peukku sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on valinta, kai ymmärrät sen? Miksei itselle rakas puoliso, jonka kanssa elää arkea, ja jolle antaa itsestään kaiken, olisi ykkönen silmissä, vain ihastuksen vuoksi? Siksi, jos ei enää halua niin. Itselleni on selvää, että mieheni on ykkönen, ihastus tullut sitten siellä jossain sijalla x, kaikkien muiden rakkaiden ihmisten jälkeen, keillä on aito suhde minuun. Ihastukset ovat fantasiaa, eikä niillä ole mitään tekemistä konkretian ja sen kanssa, voisiko suhde onnistua.
Mulla ei ole tarvetta kertoa edes seksifantasioista kellekään kun en niitä halua toteuttaa. Eri asia jos haluan että ne muuttuvat todeksi
Jos mies kertoisi että on ihastunut Lissuun niin sais mennäkin. Minä en ala häntä liehakoimaan saadakseni "takaisin"
Jos ihastuu toiseen, ei rakasta kumppaniaan. En ole kertaakaan ihastunut toisiin suhteessa ollessani