Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo haluaa joka päivä kertoa työpäivästään, mutta minua ei kiinnosta

Vierailija
18.02.2024 |

Hänellä on ihme vimma kertoa päivittäin, tai ainakin sen viisi kertaa viikossa työpäivänsä tapahtumat. Siinä tulee puolen tunnin selostus jota minä sitten kuuntelen parhaani mukaan, vaikka täytyy myöntää että ajatukseni ovat usein jossain muualla. Minä en aina edes ymmärrä niitä juttuja ja sanastoja, koska olen itse ihan eri alalla töissä. Ei hänkään ymmärtäisi niitä juttuja, jos minä kertoisin omista töistäni ja siellä tehtävistä prosesseista.

Sen vain tiedän, että sanoa tästä en voi, koska hän on varsin herkkä ihminen ja tämä selonteko tuntuu olevan hänelle tärkeää. Hän alkaisi todennäköisesti itkemään. On vain aika hiton raskasta pitkän päälle kuunnella joka päivä sitä pakkoselostusta. Kai se on vain hammasta purtava.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun puoliso kysyy, että miten päivä menin niin vastaan aina: "Eipä mitään ihmeempää". Olen meinaan huomannut, että jos oikeasti vastaan tähän kysymykseen niin se pitkästyy melkein heti niin olen oppinut huomaamaan, että kysymys on vain hyvä tapa eikä niinkään merkityksellinen.

Vierailija
82/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on liian hyvä kuuntelija jos kuitenkin vaikuttaa puolen tunnin ajan siltä että on kiinnostunut. Mä ainakin lopetan puhumisen jos huomaan ettei mies enää kuuntele. Sen voi päätellä siitä kun se sanoo vääriin paikkoihin, väärällä äänensävyllä joo-o tms. Vaikka oikeesti pitäs sanoo eikä... Siis esimerkiksi.

No joka tapauksessa,  onko niin vaikea antaa ymmärtää että nyt on juteltu (eli kuunneltu) tarpeeksi. Sanot vaikka että kotityöt kutsuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun puoliso kysyy, että miten päivä menin niin vastaan aina: "Eipä mitään ihmeempää". Olen meinaan huomannut, että jos oikeasti vastaan tähän kysymykseen niin se pitkästyy melkein heti niin olen oppinut huomaamaan, että kysymys on vain hyvä tapa eikä niinkään merkityksellinen.

Vähän kuten amerikassa sanotaan hi, how are you? mutta ei edes odoteta kenenkään oikeasti vastaavan miten he voivat. Pelkkä kohteliaisuus joita suomalaiset ei ymmärrä.

Vierailija
84/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa mammoista triggeröityi heti raivoon ja solvaamaan aloittajaa. Surkeaa.

Tämä! Täällä on oikeasti yhtään trollaamatta ihan hiton paljon sellaisia äärifeministisiä naisia, jotka saa heti hirveän raivon päälle, jos jotain naista vähääkään arvostellaan, vaikka kannanotto olisi täysin aiheellinenkin. Näiden ihmisten mieli on käytännössä sairas.

No jospa trollaisit vähemmän ja päästäisiin oikeasti keskustelemaankin välillä. Mutta ei, niittinaamaläskituttua tässäkään ketjussa sinä et ole näkevinäsi samaan aikaan kun pöyhistelet siinä haukkumassa muita sairaiksi. Niin käyttäytyville on muitakin nimiä kuin trolli, eivätkä nekään imartele.

Ap kirjoittaa ihan aiheesta ja heti alkuunsa hän sai naisilta paskaa niskaa

Aaha. Heti ekassa vastauksessa mentiin tuherotasolle, nelosessa löysiin sellaisiin, kutosessa ap itse nimeää rakkaan puolison jutut sepostuksiksi. 10-viestissä kompattiin että naisten jutut ovat narinaa, tulivat ne sitten anopista tai tyttärestä. Päästään peräti viestiin 15 ennenkuin aletaan puhua femareiden tunteisiinmenemisestä. Mutta sinä näet toki ihan mitä haluat nähdä. Ja jos joku suhtautuukin kiukkuisesti aiheeseen, se on varmaan ymmärrettävää jos on itse samanlaisen miehen joskus ristikseen saanut. 

Vaikka ei siinä, jos itse asiaan voitaisiin keskittyä, niin on monenmoisia tilanteita, joissa puolen tunnin kuunteleminen voi olla enemmän tai vähemmän kauheaa ihan aiheesta, jos se puhe on pelkkää myrkkyoksennusta ilman mitään yritystä päästä tilanteen yli, tai toinen on ihan autisti eikä ymmärrä, ettet haluakaan ymmärtää biokemiaa sen syvemmin. Mutta eihän se ole liikaa vaadittu, että kun töissä on kriisi, sitä uskaltaa rakkaimmalleen avata. Tietääkö hyvä herrasväki, mikä se sellainen rakkaimpani on? 

Vierailija
85/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Ainainen selitys työpaikan ongelmista. Olen koittanut sanoa että en tiedä miten voin auttaa ja lähinnä se valitus pilaa ilmapiirin kotonakin ja ahdistaa. Ex-vaimo oli ihan samanlainen. Ja valittavat työkavereiden kesken vapaa-ajallakin samoja asioita.

Vierailija
86/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä samaistuin AP! 100 %:sti sama ongelma mulla. Joskus koittanut sanoa että nyt pitää hengittää niin ei. Jos vaivun omiin maailmoihini, saan valitusta kun en kuuntele.

Vierailija
87/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Ainainen selitys työpaikan ongelmista. Olen koittanut sanoa että en tiedä miten voin auttaa ja lähinnä se valitus pilaa ilmapiirin kotonakin ja ahdistaa. Ex-vaimo oli ihan samanlainen. Ja valittavat työkavereiden kesken vapaa-ajallakin samoja asioita.

Ihan, kuin meillä. Parasta oli, kun vaimo sanoo aina, että inhoaa sen vuoksi viettää aikaa äitinsä kanssa, kun se ei mitään muuta tee, kuin puhuu työstään ja niistä konflikteista mitä niillä on töissä työkavereiden kanssa ym ja sitten ite tekee ihan samaa.

Vierailija
88/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että itsekään en välttämättä jaksaisi. En myöskään halua puhua omista töistäni vapaa-ajalla. Työ ei ole niin tärkeä asia, että sen pitäisi jatkuvasti antaa valua työajan ulkopuolelle.

Vierailija
89/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan, kuin meillä. Parasta oli, kun vaimo sanoo aina, että inhoaa sen vuoksi viettää aikaa äitinsä kanssa, kun se ei mitään muuta tee, kuin puhuu työstään ja niistä konflikteista mitä niillä on töissä työkavereiden kanssa ym ja sitten ite tekee ihan samaa.

Sit se oikein tunteella selittää niitä asioita, kun ollaan vaikka syömässä jossain ravintolassa ja tyylii rupee huutamaan, kun on niin tunteissaan, kun selittää mitä työkaveri on sanonut tai tehnyt. Sit ympärillä kaikki kattoo sillee, et mikäs riita noilla on vaikka puoliso selittää mitä työpaikalla on sanottu tai tehty ku riidelleet.

Vierailija
90/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo. Ei kai kukaan nyt puoli tuntia päivässä selitä, että miten meni työpäivä? 

Voi kyllä valitettavasti. Tai minun kokemuksesta se ei ole selostus työpäivän tapahtumista vaan valitusta olosuhteista ja milloin mistäkin.

Vierailija
91/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit se oikein tunteella selittää niitä asioita, kun ollaan vaikka syömässä jossain ravintolassa ja tyylii rupee huutamaan, kun on niin tunteissaan, kun selittää mitä työkaveri on sanonut tai tehnyt. Sit ympärillä kaikki kattoo sillee, et mikäs riita noilla on vaikka puoliso s

Sama homma. Se sano näin vaikka ite teki niin, esimiehet sitte ei mittää! Pöydätkin oli liian matalia ja sitte päässy edes sähköpostiin kirjautumaan. Ja sitte se joka sano niin vaikka teki näin niin tuli siihen ja meinasin sanoa että teepä vaikka noin.

Vierailija
92/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-akka jauhoi usein työstään ja lähinnä aina siitä, kuinka siinä akkavaltaisessa porukassa on paskoja tyyppejä. Hän koki itsensä usein lähes kiusatuksi ja kun kuunteli hänen vuodatustaan niin okei, oli välillä paskaa toimintaa häntä kohtaan. Todella usein taasen kun kuuntelin hänen kiivasta jauhantaansa, niin lähinnä ajattelin että miten ihmeessä hän on päässään edes saanut jonkun sanomisen käännettyä niin, että se oli tarkoittanut häntä siinä kohtaa negatiivisesti? Minulla ei olisi tullut vastaava ajatus edes mieleen, mutta hän jotenkin onnistui naisen aivoillaan kääntämään täysin neutraalitkin asiat itsensä vastaisiksi. Jos siitä meni sanomaan, että ei tuo Tiina sillä toteamuksellaan mielestäni tuota tarkoittanut, vaan minä käsittäisin sen näin... Tästä nainen suuttui ja rupesi itkemään kun ei sa edes kotona tukea. Joop, yritä siinä sitten tuoda positiivisempia näkökulmia esiin kun toinen suuttuu ja haluaa pitää päänsä että ehdottomasti se sitä paskempaa skenaariota tarkoitti (joka ei minun päässäni olisi tullut edes mieleen).

Vierailija
93/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos sinua ei kiinnosta puolison asiat?

No muuten menee ihan hyvin, mutta nuo sepostukset minua ei kiinnosta, kun en niistä edes aina kaikkea ymmärrä.

Ajattele itse, että sinun pitäisi joka päivä kuunnella vaikka selostusta kumppaniltasi puolalaisen traktorin toiminnasta (oletan että aihe ei sinua kiinnosta), niin väitätkö ettei tuosta tulisi JOKA PÄIVÄ kuunneltuna sinulle ajansaatossa raskas tapahtuma,vaikka kumppani muuten olisikin hyvä.

Ap

Töissä ollaan kuitenkin aika paljon ajallisesti. Minusta olisi outoa, että en tietäisi mitä mieheni tekee joka päivä 8 tuntia. Että en kyllä ymmärrä sinua. 

Eh? Ei vaadi kyllä päivittäistä kertomusta. Toisekseen eipä työpaikan asioista liikoja saisi edes puhua työpaikan ulkopuolella.

Vierailija
94/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmäť on tunnetusti tyhmiä tunneajattelijoita 🤦🥱

Vierailija
95/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuten menee ihan hyvin, mutta nuo sepostukset minua ei kiinnosta, kun en niistä edes aina kaikkea ymmärrä.

Ajattele itse, että sinun pitäisi joka päivä kuunnella vaikka selostusta kumppaniltasi puolalaisen traktorin toiminnasta (oletan että aihe ei sinua kiinnosta), niin väitätkö ettei tuosta tulisi JOKA PÄIVÄ kuunneltuna sinulle ajansaatossa raskas tapahtuma,vaikka kumppani muuten olisikin hyvä.

Ap

Töissä ollaan kuitenkin aika paljon ajallisesti. Minusta olisi outoa, että en tietäisi mitä mieheni tekee joka päivä 8 tuntia. Että en kyllä ymmärrä sinua. 

Eh? Ei vaadi kyllä päivittäistä kertomusta. Toisekseen eipä työpaikan asioista li

Aivan,PÄIVITTÄISTÄ (??!) Naisten pitää kuulla sama identtinen tarina joka päivä heti kun mies ehtii ovesta sisään.Miehelle se on ainoastaan iso rasite.

Vierailija
96/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex sanoi suoraan että häntä ei kiinnosta mitä minä puhun eikä jaksa kuunnella. Ex.;)

Vierailija
97/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eh? Ei vaadi kyllä päivittäistä

Jaa? En itse kyllä puhu töistä kotonani, korkeintaan mainitsen jos huono päivä töissä ja siksi huonolla tuulella. Ei kumppani ole mikään terapeutti tai likakaivo jonne kaikki kaadetaan ja kumppanin pitäisi se vain ottaa vastaan. Etenkin kun kyse ei ole keskistelusta, myötäily on ainoa vaihtoehto. Eikä kyse ole ratkaisukeskeisestä keskustelusta ja se on jatkuvaa. Tuo myös vie hapen muilta aiheilta.

Vierailija
98/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex sanoi suoraan että häntä ei kiinnosta mitä minä puhun eikä jaksa kuunnella. Ex.;)

Ja sinä lienet sinkku edelleen xD

Vierailija
99/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-vaimo oli tuollainen kuin AP kuvaa. Ex.

Vierailija
100/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina neuvovat miehiä olemaan oma itsensä eikä saa valehdella.Mikä nyt taas oli vikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän