Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo haluaa joka päivä kertoa työpäivästään, mutta minua ei kiinnosta

Vierailija
18.02.2024 |

Hänellä on ihme vimma kertoa päivittäin, tai ainakin sen viisi kertaa viikossa työpäivänsä tapahtumat. Siinä tulee puolen tunnin selostus jota minä sitten kuuntelen parhaani mukaan, vaikka täytyy myöntää että ajatukseni ovat usein jossain muualla. Minä en aina edes ymmärrä niitä juttuja ja sanastoja, koska olen itse ihan eri alalla töissä. Ei hänkään ymmärtäisi niitä juttuja, jos minä kertoisin omista töistäni ja siellä tehtävistä prosesseista.

Sen vain tiedän, että sanoa tästä en voi, koska hän on varsin herkkä ihminen ja tämä selonteko tuntuu olevan hänelle tärkeää. Hän alkaisi todennäköisesti itkemään. On vain aika hiton raskasta pitkän päälle kuunnella joka päivä sitä pakkoselostusta. Kai se on vain hammasta purtava.

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sun miehesi löytää paremman. Kuunteleppa sitten tyhjiä seiniä ja kätes lotinaa.

Jaha, kalikka näkyy kalahtaneen. Ihan turhaan. Jokainen hyötyy siitä, jos miettii niitä rajojaan, tekee toiselle rakkauden tekoja ja kertoo, milloin ei jaksa. Jos ei koskaan jaksa, lääkäriin tai peilin eteen miettimään, miksi en piittaa puolisostani yhtään. 

Vierailija
122/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään mitään mieheni työjutuista softaan ja järjestelmiin liittyen, mutta kuuntelen sujuvasti. On siellä välissä hauskoja juttuja työkavereistakin, että kuka teki mitä ja kuka sanoi kenelle pahasti. Joskus ajattelen samalla ihan muita juttuja, mutta tottakai kuuntelen ja sanon väliin että jaahas, huhhuh, ohhoh, no niinpä jne :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin toinen jaksaa jauhaa joka välissä töistään. Kertoisi edes kaiken yhteen putkeen, mutta ei. Vielä sängyssäkin alkaa selostamaan mitä "Virtanen" sanoi tai teki tänään tai eilen tai viime viikolla. Tai saunassa koko saunomisen ajan selittää töistä, työkaverien vitseistä, terveysongelmista, lemmikeistä... Huoh. 

Vierailija
124/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen jauhaa töistään:

1. Hän on stressaanutunut ja työpaikanvaihdos olisi tarpeen.

2. Hän on ihminen, joka jauhaisi asioista joka tapansa, tässä tapauksessa kohteena nyt sattuu olemaan työ.

Tietyt luonteenpiirteet ovat sellaisia, että niihin saattaa viehtyä, mutta niiden hintana tulee liitännäisluonteenpiirteet tai se, että siinä ihaillussakin luonteenpiirteessä on hyvät ja ne huonommat puolensa.

Vierailija
125/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin toinen jaksaa jauhaa joka välissä töistään. Kertoisi edes kaiken yhteen putkeen, mutta ei. Vielä sängyssäkin alkaa selostamaan mitä "Virtanen" sanoi tai teki tänään tai eilen tai viime viikolla. Tai saunassa koko saunomisen ajan selittää töistä, työkaverien vitseistä, terveysongelmista, lemmikeistä... Huoh. 

Miksi ihmiset eivät osaa kommunikoida???? Voisiko ihan vaan sooia, että saunassa rentoudutaan, eikä siellä siksi puhuta mitään oikeita asioita vaan rauhoitutaan? Ihan yhtä tyhmä on se, joka ei saa suutaan auki kuin se, jonka suu on liikaa auki.

Vierailija
126/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos sinua ei kiinnosta puolison asiat?

Työjutut ei kuulu muille. Itseasiassa monessa työpaikassa on kieletty kertomasta asioista eteenpäin. Esim. terveydenhuollossa niistä asioista EI SAA puhua ulkopuolisille.

Vierailija
127/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se hinta mikä sun pitää maksaa saadaksesi tuheroa. 

On kyllä loppupeleissä aika pieni hinta. Itse joudun kuuntelemaan työjaaritusten lisäksi narinaa milloin mistäkin maailman asiasta joka olisi pitänyt tehdä toisin. Lisäksi pitää ravata vähän väliä anoppilassa kuuntelemassa anopilta samat narinat maailman asioista.

Miksi kuuntelet? Itse en ikinä kuuntelisi. Joku anoppi ei kiinnosta minua tippaakaan.

Vierailija
128/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos sinua ei kiinnosta puolison asiat?

No muuten menee ihan hyvin, mutta nuo sepostukset minua ei kiinnosta, kun en niistä edes aina kaikkea ymmärrä.

Ajattele itse, että sinun pitäisi joka päivä kuunnella vaikka selostusta kumppaniltasi puolalaisen traktorin toiminnasta (oletan että aihe ei sinua kiinnosta), niin väitätkö ettei tuosta tulisi JOKA PÄIVÄ kuunneltuna sinulle ajansaatossa raskas tapahtuma,vaikka kumppani muuten olisikin hyvä.

Ap

Töissä ollaan kuitenkin aika paljon ajallisesti. Minusta olisi outoa, että en tietäisi mitä mieheni tekee joka päivä 8 tuntia. Että en kyllä ymmärrä sinua. 

Suurimmasta osasta töistä ei edes saa puhua yhtään mitään.

Vierailija
129/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi prosessoi työpäivän asiat tuolla tapaa puhumalla ne sinulle. Toki voit sanoa, että hänen käyttämänsä terminologia ei ole sinulla tiedossa.

Teen tuota itsekin, mutta ensin kysyn mieheltäni kuinka hänen päivänsä on mennyt. Käytöstavat on hyvä muistaa avioliitossakin.

Ei töissä tapahtuvista asioista saa puhua eteenpäin.

Vierailija
130/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasiat kuuluu työpaikalle.

Kysy, saako töissä puitua asioita työkavereiden kanssa. Vertaistukea tuntuu tarvitsevan. Jos työasioista keskustelut eivät ole vastavuoroisia, en ymmärrä miksi puolison pitäisi terapoida toista. 

Jos joudut varomaan sanojasi herkkyyden tai itkuisuuden takia, puolisosi on oikean terapian tarpeessa. 

Vierailija
131/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se, kai siihen on joku perustelu. Ei ala itkemään jos sanoo nätisti tai hanki nenäliinoja. Hän tajuaa että on väärän kanssa ja etsii miehen joka kuuntelee. Ja sä sellaisen naisen joka ei kerro päivästä. Miksi nainen ei kerro äidilleen tai kaverille, jos se on liian rasittavaa. Millä tavalla kerrottu ei olisi liian rasittava, lyhyesti? Ei silti ehkä kiinnosta sua. Ei naisiakaan kiinnosta jos mies puhuu 4 tuntia tylsästä työstään.

Vierailija
132/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nainen siellä töissä jos kukaan ei kuuntelisi. Miksi on siinä työssä jos on sellaista. Onko hänellä jotain kysymyksiä vai miksi kertoo just sulle. Etsiikö selityksiä vai kuuntelijaa, ymmärtäjää. Ja sä leikit että ymmärrät, aika salakavalaa? Ei rehellistä? Eli edelleen hänen vanhempi osaisi kuunnella ja auttaa.

Vierailija
133/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä jauhoi niin paljon työasioista, että itsekin aloin masentua hänen töidensä takia. 

Olen alkanut masentua. En jaksaisi olla koko aikaa "käytettävissä" kuuntelemaan. 

Olen jopa alkanut käymään salaa kaljalla, että olisi jotain muuta elämää kuin toisen työ.

Mene terapiaan opettelemaan toimimista ihmissuhteissa. Et omaa positiivista aggressiota, jota tarvitaan rajojensa pitämiseen etkä osaa kommunikoida, joten pakoilet ja masennut.

Onko vaimo ylipäätään sellainen ihminen, jonka kanssa viihdyt ja jonka kanssa osaatte puhua vaikeista asioista?

Mistä päättelit, että minulla olisi vaimo?

Vierailija
134/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se hinta mikä sun pitää maksaa saadaksesi tuheroa. 

On kyllä loppupeleissä aika pieni hinta. Itse joudun kuuntelemaan työjaaritusten lisäksi narinaa milloin mistäkin maailman asiasta joka olisi pitänyt tehdä toisin. Lisäksi pitää ravata vähän väliä anoppilassa kuuntelemassa anopilta samat narinat maailman asioista.

Miksi kuuntelet? Itse en ikinä kuuntelisi. Joku anoppi ei kiinnosta minua tippaakaan.

Ehkä hän on normaalimpi ihminen kuin sinä. Psykopaattia ei paljon kiinnosta. 

Vierailija
135/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon varmaan sitten pitäisi kuunnella sun joutavia baaritarinoitasi illasta toiseen mutta sä et halua tehdä samoin? 

Pertti Expertti

Vierailija
136/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa puoliso jolla on muutakin elämää. Äitini selostaa aina työjuttuja ja toimiston tapahtumia, ihan suoraan sanottuna minua ei kiinnosta yhtään, minulle on aivan sama mitä se toimiston Pirkko nyt taas teki tai möläytti jossain palaverissa.

Vierailija
137/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sanoa puolisollesi, että olet nykyään melko väsynyt töiden jälkeen ja kaipaat työpäivän jälkeen hetken omaa aikaa ja rauhaa. Kun olet saanut latautua ja rauhoittua työpäivä  jälkeen itseksesi ensin, jaksat paremmin kuunnella puolisosi puhetulvaa? 

Vierailija
138/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä jauhoi niin paljon työasioista, että itsekin aloin masentua hänen töidensä takia. 

Olen alkanut masentua. En jaksaisi olla koko aikaa "käytettävissä" kuuntelemaan. 

Olen jopa alkanut käymään salaa kaljalla, että olisi jotain muuta elämää kuin toisen työ.

Mene terapiaan opettelemaan toimimista ihmissuhteissa. Et omaa positiivista aggressiota, jota tarvitaan rajojensa pitämiseen etkä osaa kommunikoida, joten pakoilet ja masennut.

Onko vaimo ylipäätään sellainen ihminen, jonka kanssa viihdyt ja jonka kanssa osaatte puhua vaikeista asioista?

Mistä päättelit, että minulla olisi vaimo?

Naiset ei käy kaljalla.

Vierailija
139/140 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla myös, ettei teillä ole enää muuta puhuttavaa, niin yrittää jollakin pitää edes jotain juttelua yllä. Kunnes myöntää itselleen, että alkaa tämä suhde olla suhteiltu.

Vierailija
140/140 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisellä lähestyy burn out, työpaikan paha olo purkautuu kotona. Olisin huolissani puolisosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan