Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo haluaa joka päivä kertoa työpäivästään, mutta minua ei kiinnosta

Vierailija
18.02.2024 |

Hänellä on ihme vimma kertoa päivittäin, tai ainakin sen viisi kertaa viikossa työpäivänsä tapahtumat. Siinä tulee puolen tunnin selostus jota minä sitten kuuntelen parhaani mukaan, vaikka täytyy myöntää että ajatukseni ovat usein jossain muualla. Minä en aina edes ymmärrä niitä juttuja ja sanastoja, koska olen itse ihan eri alalla töissä. Ei hänkään ymmärtäisi niitä juttuja, jos minä kertoisin omista töistäni ja siellä tehtävistä prosesseista.

Sen vain tiedän, että sanoa tästä en voi, koska hän on varsin herkkä ihminen ja tämä selonteko tuntuu olevan hänelle tärkeää. Hän alkaisi todennäköisesti itkemään. On vain aika hiton raskasta pitkän päälle kuunnella joka päivä sitä pakkoselostusta. Kai se on vain hammasta purtava.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa mammoista triggeröityi heti raivoon ja solvaamaan aloittajaa. Surkeaa.

Tämä! Täällä on oikeasti yhtään trollaamatta ihan hiton paljon sellaisia äärifeministisiä naisia, jotka saa heti hirveän raivon päälle, jos jotain naista vähääkään arvostellaan, vaikka kannanotto olisi täysin aiheellinenkin. Näiden ihmisten mieli on käytännössä sairas.

Vierailija
42/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parisuhteessa, jos sinua ei kiinnosta puolison asiat?

Kyse on siis työasioista.  Kuka jaksaa puhua ylipäätään töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita sellainen kumppani että kokee etuoikeudekseen saada olla niin tärkeässä roolissa hänen elämässään, että juuri sinä olet se jolle hän haluaa kertoa päivästään.

Olisihan se vähän kurjaa jos ei voisi edes puolisolleen kertoa itselle tärkeistä asioista tai tämä ajattelisi että haluaisi olla missä vaan muualla.

Ei ole ihan tuosta kyse, jos toinen selostaa jokaisen työpäivän tapahtumat yksityiskohtaisesti. Vaikka kuinka rakastaa, niin onhan tuo todella puuduttavaa.

Vierailija
44/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa naiset. Mies haluaa naisen pysyvän hiljaa ja vastaavan hymyllä miehen kertomiin juttuihin. Makkariin täytyy suostua ennen nukkumaanmenoa. Et saa joutua työttömäksi. Mieshän alkaa heti napisemaan onnenonkimisesta, vaikka menisit sossuun. 

Vierailija
45/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuten menee ihan hyvin, mutta nuo sepostukset minua ei kiinnosta, kun en niistä edes aina kaikkea ymmärrä.

Ajattele itse, että sinun pitäisi joka päivä kuunnella vaikka selostusta kumppaniltasi puolalaisen traktorin toiminnasta (oletan että aihe ei sinua kiinnosta), niin väitätkö ettei tuosta tulisi JOKA PÄIVÄ kuunneltuna sinulle ajansaatossa raskas tapahtuma,vaikka kumppani muuten olisikin hyvä.

Ap

Luulisi, että jos joka päivä kuuntelee sitä selostusta puolalaisen traktorin toinnasta, alkaisi vähitellen ymmärtää sitä. 

Mikset itse kerro vastavuoroisesti omia kuulumisiasi? Voit myös sanoa, jos et ymmärrä.

Vierailija
46/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita sellainen kumppani että kokee etuoikeudekseen saada olla niin tärkeässä roolissa hänen elämässään, että juuri sinä olet se jolle hän haluaa kertoa päivästään.

Olisihan se vähän kurjaa jos ei voisi edes puolisolleen kertoa itselle tärkeistä asioista tai tämä ajattelisi että haluaisi olla missä vaan muualla.

Tämä. Välillä näitä juttuja lukiessa miettii, että kai ihmiset oikeasti ymmärtävät ettei parisuhteessa ole mikään pakko olla?

Vierailija
47/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh. Ole tyytyväinen,  että vaimolla on työpaikka.  Minäkin tykkään kertoa puolisolle päivän kuulumiset - ja hän kertoo minulle. Jos olen ollut pidempään kotona, eikä ole mitään työtä mistä kertoa, kertaan päivän telkkarisarjan tapahtumat. 

Vierailija
48/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että huippukohdat kertoo, mutta että puoli tuntia joka päivä, huh huh.

Vierailija
49/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No muuten menee ihan hyvin, mutta nuo sepostukset minua ei kiinnosta, kun en niistä edes aina kaikkea ymmärrä.

Ajattele itse, että sinun pitäisi joka päivä kuunnella vaikka selostusta kumppaniltasi puolalaisen traktorin toiminnasta (oletan että aihe ei sinua kiinnosta), niin väitätkö ettei tuosta tulisi JOKA PÄIVÄ kuunneltuna sinulle ajansaatossa raskas tapahtuma,vaikka kumppani muuten olisikin hyvä.

Ap

No mun tilanne on se,että päivittäin kuuntelen juttuja koneista,mikä rele tai letku petti tai mikä ominaisuus ko.koneessa on hyvä.

Eihän se aina niin kiinnostavaa ole, mutta jostain syystä toiselle on tärkeää saada kertoa nuo asiat minulle,joten kuuntelen.

-eri

Vierailija
50/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se lehmä.

Vierailija
51/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sun vaimos löytää paremman. Kuunteleppa sitten tyhjiä seiniä ja kätes lotinaa.

Menikö femarilla asiallinen keskustelu tunteisiin? Tais mennä 🤭

Ainahan noilla niittinaamaläskeillä tunteisiin menee kun joku mies ei suostu tottelemaan naisia koiran lailla.

Ehdotin ratkaisua, että elelisi sitten yksinään. Kellähän tässä tunteisiin meni..?

Ja tuo on tuommoista pöljän pojan logiikkaa, että kuunteleminen olisi koiran lailla tottelemista. Aloittaja kertoo, että puoli tuntia pitää kuunnella. Se on vielä normaalia. Ymmärrän, jos koko päivän puhuisi työstään. 

Vai onko se niin, että vain naisen pitää kuunnella miestä..? 😏

Vierailija
52/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertakaikkiaan tajua, miksi ihmiset ovat näissä parisuhteissa, joissa on joka päivä hammasta purtava.

Vierailija
53/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista syistä. Ei kenenkään tarvitse kuunnella jaarittelua asioista ja ihmisistä joita ei tunne. 

En itsekään kuuntele ja olen sanonut puolisolle että hänen työasiat eivät minulle kuulu.

Vierailija
54/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jankuttaa kotona työasioista??

Vierailija
55/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta häntä pitää kuunnella. Mutta voisit esittää pyynnön että jättää yksityiskohtaiset työtehtävien selostukset ja ammattijargonin kokonaan pois. Koska et niitä ymmärrä, etkä voikaan ymmärtää koska olet eri alalla. Pyydä että kertoo työpäivän kuulumiset vähän yleisemmällä tasolla. Pyydä nätisti, sano ensin että on kiva kuulla kuulumisia (vaikkei olisikaan, mikä onkin toinen kysymys, mutta palataan siihen kohta), mutta että ei noin yksityiskohtaisesti. Minulla oli kaveri joka oli hoitoalalla töissä ja aina jos puhuttiin töistä, hän käytti oman termejä osaamatta ollenkaan sopeuttaa puhetapaansa minun tyyliin joka ei ole koskaan ollut tekemisissä hoitoalan kanssa. Olen ollut silloin tällöin vähän aikaa potilaana, siinäpä se. Varmaan tuolle sokaistuu joskus kun koko ajan on itse tekemisissä alan juttujen kanssa, mutta sitten unohtaa ettei muut voi tietää niitä lyhenteitä tai oikeastaan edes koko sairaalan tms toimintatavoista.

Sitten se toinen kysymys.. kai sinua yleisesti kiinnostaa mitä hän puhuu ja ajattelee? Jos ei yhtään niin se on vähän huono juttu :/

Vierailija
56/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisin päin. Mies selostaa aina työjuttunsa tosi yksityiskohtaisesti. Me tiedetään lasten kanssa kaikki hänen työkavereistaan ja projekteistaan. Sen sijaan mies ei koskaan kysy, miten meillä menee,  ja jos alamme kertoa hänelle, hän on kuuntelevinaan, mutta selvästi ajattelee jotain muuta. Ei koskaan oikein reagoi mitenkään, vaan vaihtaa heti puheenaihetta. Hän ei tiedä minun työstäni yhtään mitään, vaikka se ei ole erityisen hankala ala (olen töissä koulussa). Myös lasten koulu- ja kaveriasiat ovat hänelle ihan vieraita. Minä tiedän lasten koulujutut vuosien takaa, mutta mies ei edes tiedä yhtään opettajaa nimeltä. Kuitenkin on läsnä, kun lapset koulujuttuja kertovat. 

Me lasten kanssa huomataan kyllä, että häntä ei kiinnosta ollenkaan, mutta jos sanoimme hänelle asiasta, hän alkaa valittaa ja yrittää todistella kuuntelevansa. Todella ärsyttävää. Tykkään kuitenkin muuten miehestä, mutta saattaa kyllä olla että hän ei rakasta meitä.

Vierailija
57/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rajat pitäisi tuossakin olla eikä pidä käyttää puolisoaan psykoterapeuttina. Teinimäisen itsekeskeistä vaatia toista kuuntelemaan jatkuvasti pitkiä monologeja työpäivänsä kulusta. Ei kykene asettumaan sinun asemaasi tai käsittelemään tunteitaan normaalilla tavalla työpäivän aikana. Täysin ymmärrettävää että rasitut

Mun mies tekee tätä ja on lisäksi työuupunut. Jutut on siis negatiivista saman jauhamista ja minun pitäisi osata ratkaista ongelma. En halua olla mikään työnohjaaja tai terapeutti viikonloppuisinkin.

Vierailija
58/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sun vaimos löytää paremman. Kuunteleppa sitten tyhjiä seiniä ja kätes lotinaa.

Menikö femarilla asiallinen keskustelu tunteisiin? Tais mennä 🤭

Mitä asiallista on olla läheisessä  parisuhteessa jos kumppanin asiat ei kiinnosta, työkin josta toinen on niin innostunut. Pelkkä tuheroa puijaava mies.

Vierailija
59/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä pakollinen työstä puhuminen on naisten rasittavimpia vikoja.Ne myös kyselevät koko ajan miehen työpäivästä vaikka miestä ei vähempää voisi kiinnostaa selostaa jokaista samanlaista päivää aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
60/140 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertakaikkiaan tajua, miksi ihmiset ovat näissä parisuhteissa, joissa on joka päivä hammasta purtava.

Seksin takia siedetään monenlaista rasitetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme