Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.
Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän.
Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en.
Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo.
Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi.
Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!
Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän?
Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.
Missä maassa sä elät, kun Suomessa äidit käyvät kokopäivätyössä? Osapäivää täällä yritetään lakkauttaa kaikin keinoin.
suurin osa suomimammoista lorvii kotona sossuntuilla ja miehen rahoilla
Juurihan se kodin ja lastenhoito oli äidin työtä, nyt yhtäkkiä "lorvimista miehen rahoilla"?
Koitahan päättää mitä provoilet.
Tämä on pakko olla provo, koska vaikea uskoa, että joku tekisi kolme lasta tuollaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida oikein osata hoitaa hommiaan.
No sitten koti on täysin siisti ja lapset hoidettu kun palaa matkoiltaan, koska mies yhtäkkiä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei ole kyllä (onneksi) ikinä tarvinnut miehelle mitään listauksia tehdä, jos olen ollut juuri esim. työreissussa. Ihan on mies osannut hoitaa hommat kuten minäkin ilman mitään ohjeistuksia. Sen synttärilahjankin ostaa.
Niin onnellinen omasta tasa-arvoisesta parisuhteesta.
Mä olin sairaalassa muutaman viikon (onnettomuus, komplikaatioita)
Ja kyllä mun mies osasi hoitaa kodin ja lapset. Ja ihan ilman anopin apua.
Mutta tiedän kuinka helposti liukuu toisen käsiin monet isot ja pienemmätkin jutut.
Meillä melkein kävi noin, mutta pienen kriisin kautta se oikaistui siihen että asiat hoituu tasapuolisesti.
Tsemppiä aplle
Vierailija kirjoitti:
Muista myös tehdä LaSu, kun palaat kotiin.
Jätä se vielä auki kummasta sen teet, koska tässä jää hieman epäselväksi kumpi tässä jättää lapset heitteille...kotona lapsien kanssa oleva isä, vai työmatkallaan oleva äiti.
Miehen toki voit maalittaa kaikissa mahdollisissa sosiaalisissa medioissa ja kannattaa harkita myös lehti-ilmoitusta tästä asiasta.
Työmatkako pitäisi jättää tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu.
Toivottavasti voin joskus tehdä saman.
Mieheni on täysin pihalla kaikesta mainitsemastasi, mutta kokee silti oikeudekseen valittaa jatkuvasti sotkusta ja tavastasi hoitaa kotia. Ei ymmärrä, miten paljon pienissä lapsissa on hommaa ja miten paljon he keskeyttävät ja sotkevat.
Puhdas koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja sitä seksiä. Miksi ponnistella enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu.
Mieheni on täysin pihalla kaikesta mainitsemastasi, mutta kokee silti oikeudekseen valittaa jatkuvasti sotkusta ja tavastasi hoitaa kotia. Ei ymmärrä, miten paljon pienissä lapsissa on hommaa ja miten paljon he keskeyttävät ja sotkevat.
Mies on yksin parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Lapset tässä vaan kärsii eikä kukaan muu.
Lasten isällä ei ole edunvalvojaa, joten ihan täysijärkisenä ihmisenä ottaa viimeinkin lusikan kauniiseen käteensä ja ryhtyy järjestämään lasten arkea ja asioita! Näinhän normaalit ihmiset toimivat, eivätkä elä vapaamatkustajina muiden siivellä!
Woltilla pärjää pitkälle ja vessapperia osaa jokainen ostaa. Pyykkivuori ei haittaa niin kauan kun jotain on puhtaana, tai ainakin sen verran puhtaana että sitä voi vielä pitää. Pesulaan voi viedä sitten jos on tarvis. Ja taloustililtä rahat tottakai. Hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.
Missä maassa sä elät, kun Suomessa äidit käyvät kokopäivätyössä? Osapäivää täällä yritetään lakkauttaa kaikin keinoin.
suurin osa suomimammoista lorvii kotona sossuntuilla ja miehen rahoilla
Onko sulla tilastoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida oikein osata hoitaa hommiaan.
No sitten koti on täysin siisti ja lapset hoidettu kun palaa matkoiltaan, koska mies yhtäkkiä osaa.
Tuskin se osaamisesta on kiinni vaan siitä ettei tarvi tehdä. Lapsista kasvaa ihan samanlaisia. Kohta miehen tilalla lukee teini.
Vierailija kirjoitti:
"Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. "
Tuossa olisin itse poikkeuksen tehnyt. Ei ole lapsen syytä, että vanhemmilla kireät välit.
Kyllä aikuisen miehen pitää osata nuo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.
Sitten mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa vaimon toimiessa työnjohtajana.
Mies lähtee kaverien kanssa mökille pariksi viikoksi, saa akka tiskailla lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Perhe elää likaisena likaisissa vaatteissa Mäkkärin sapuskoilla viikon, synttärit jää väliin eli kaikki on kiukkusia kun tulet kotiin. Kotona odottaa viisi kertaa pahempi siivo, varaudu siihen. Voi olla että mies pyytää äiteensä apuun kun vaimo ei huolehdi perheestään eli varaudu moitteisiin siltä suunnalta XDD
Miten vaimo huolehtii perheestään ollessaan työmatkalla? Olet tollo.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu.
Olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.
Sitten mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa vaimon toimiessa työnjohtajana.
Mies lähtee kaljalle vähän rentoutumaan.
Mikäs siinä, jos mies mieluummin haluaa hajottaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Woltilla pärjää pitkälle ja vessapperia osaa jokainen ostaa. Pyykkivuori ei haittaa niin kauan kun jotain on puhtaana, tai ainakin sen verran puhtaana että sitä voi vielä pitää. Pesulaan voi viedä sitten jos on tarvis. Ja taloustililtä rahat tottakai. Hyvin pärjää.
Eikö mies osaa käynnistää edes pesukonetta? Aika tumpelo sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu.
Odotat ja odotat, että mies muuttuisi? Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisit pois sieltä pimeältä keskiajalta.
Vaikka ap olisi pessyt kaikki pyykit niin viikossa tulee lisää ja paljon.