Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.
Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän.
Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en.
Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo.
Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi.
Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.
Kommentit (449)
Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.
Vierailija kirjoitti:
Rölliap jätti jo vastaamisen..
se lähti sinne viikon työmatkalle ja jätti meidät yksin tänne palstalle.
täällä onkin ollut oikein mukavaa ja rauhallista ilman ap:ta
Vierailija kirjoitti:
Perhe elää likaisena likaisissa vaatteissa Mäkkärin sapuskoilla viikon, synttärit jää väliin eli kaikki on kiukkusia kun tulet kotiin. Kotona odottaa viisi kertaa pahempi siivo, varaudu siihen. Voi olla että mies pyytää äiteensä apuun kun vaimo ei huolehdi perheestään eli varaudu moitteisiin siltä suunnalta XDD
Nainen antaa samalla palautetta anopilleen tämän huonoista kasvatustaidoista. Sitten, kun anoppi on ovia paiskoen lähtenyt, nainen sanoo miehelle, että jos tämä ei ala hoitaa hommiaan, seuraa avioero.
Hieno juttu.
Toivottavasti voin joskus tehdä saman.
Mieheni on täysin pihalla kaikesta mainitsemastasi, mutta kokee silti oikeudekseen valittaa jatkuvasti sotkusta ja tavastasi hoitaa kotia. Ei ymmärrä, miten paljon pienissä lapsissa on hommaa ja miten paljon he keskeyttävät ja sotkevat.
Vierailija kirjoitti:
Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.
Sitten mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa vaimon toimiessa työnjohtajana.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatat lapsista yhtä kädettömän kuin mies on?
Tämä on hyvä pointti. Aikoinaan kotona äiti hoiti kaiken. Sillä seurauksella, että olin aivan kuutamolla kun tuli aika muuttaa omilleen. No, harjoittelun ja kokeilun kautta asiat sitten toki oppi. Nyt olen omille lapsille pienestä pitäen huolehtinut, että ovat tekemässä ja opettelemassa. Ensin olivat keittiössä maistamassa ja haistamassa raaka-aineita, viisi vuotiaana pääsivät pilkkomaan ja kouluikäisinä kokkaamaan. Ovat aikuistuessa huikeasti osaavampia mitä itse olin aikoinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!
Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän?
Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.
Missä maassa sä elät, kun Suomessa äidit käyvät kokopäivätyössä? Osapäivää täällä yritetään lakkauttaa kaikin keinoin.
Mun ei ole kyllä (onneksi) ikinä tarvinnut miehelle mitään listauksia tehdä, jos olen ollut juuri esim. työreissussa. Ihan on mies osannut hoitaa hommat kuten minäkin ilman mitään ohjeistuksia. Sen synttärilahjankin ostaa.
Niin onnellinen omasta tasa-arvoisesta parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe elää likaisena likaisissa vaatteissa Mäkkärin sapuskoilla viikon, synttärit jää väliin eli kaikki on kiukkusia kun tulet kotiin. Kotona odottaa viisi kertaa pahempi siivo, varaudu siihen. Voi olla että mies pyytää äiteensä apuun kun vaimo ei huolehdi perheestään eli varaudu moitteisiin siltä suunnalta XDD
Miksi vaimon pitää huolehtia perheestä?
Eikö miehen äiti ole kasvattanut poikaansa?
Miehen äiti on passannut poikansa piloille ja sama tulee jatkumaan ja sitten syyttää ap:ta.
AP ei taida oikein osata hoitaa hommiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehelle hyvä näytön paikka. Ihan samoin töissäkin tulee tilanteita, jossa työkaveri jää yllättäen pitkälle sairauslomalle ja itse joutuu ihan kylmiltään tekemään työkaverin työt. Ei siinä auta selitellä esimiehelle viikkoa myöhemmin miksi kaikki on jäänyt tekemättä. Aloittaja voi työmatkalta tultuaan katosa, kannattaako miehen kanssa enää jatkaa parisuhdetta.
Aika paska työpaikka olisi. Meillä varaudutaan tuollaisiin tilanteisiin etukäteen eikä kukaan joudu kylmiltään tekemään työkaverin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.
Eihän miehet hoida tuota nykyään, ei edes ap:n mies. Itse en tunne yhtään perhettä, jossa mies suostuisi tai kykenisi elättämään koko perheen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaimon pitää huolehtia perheestä?
Eikö miehen äiti ole kasvattanut poikaansa?
Sanoinko että vaimon tulisi huolehtia perheestään (yksinään)? Kuvailin vain tilanteen mikä ap:ta odottaa viikon kuluttua eli mihin kannattaa henkisesti varautua.
Tsiisus teidän yksinkertaisten tollojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa sä elät, kun Suomessa äidit käyvät kokopäivätyössä? Osapäivää täällä yritetään lakkauttaa kaikin keinoin.
suurin osa suomimammoista lorvii kotona sossuntuilla ja miehen rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehelle hyvä näytön paikka. Ihan samoin töissäkin tulee tilanteita, jossa työkaveri jää yllättäen pitkälle sairauslomalle ja itse joutuu ihan kylmiltään tekemään työkaverin työt. Ei siinä auta selitellä esimiehelle viikkoa myöhemmin miksi kaikki on jäänyt tekemättä. Aloittaja voi työmatkalta tultuaan katosa, kannattaako miehen kanssa enää jatkaa parisuhdetta.
Aika paska työpaikka olisi. Meillä varaudutaan tuollaisiin tilanteisiin etukäteen eikä kukaan joudu kylmiltään tekemään työkaverin töitä.
Minä olen joutunut pari kertaa tuollaiseen tilanteeseen. Rankkaa oli alkuun, mutta pakko oli selvitä vaikka tolkuttoman pitkiä työpäiviä tuli. Nykyään onneksi lähes joka paikassa on manuaalit, mutta kaikkea ei niissäkään voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ihmisten keskittymiskyky surkeaa, jos ei tuon pituista tekstiä jaksa lukea.
AP:n miehellä taitaa olla herätyksen paikka. Toivottavasti oppisi jotain, mutta kuten moni on tässä jo todennut, on myös riski että koti on kuin pommin jäljiltä viikon päästä ja Mäkkäri tehnyt hyvän tilin tämän perheen ansiosta. Eniten huolestuttaa se kaverin lahja, koska jos se jää hankkimatta, lapsi (ja kaverinsa) on se, joka kärsii.Ehkä se johtuu siitä, että teksi on sisällöltään ennalta-arvattavaa ja ja uhriutuvaa.
Ap tuntuu olevan parisuhteessa raskas ja kuormittava tekijä. Ehkä hänen kannattaisi erota.
Sinä siis tekisit kaiken valmiiksi ettei miehen tarvitsisi kun olla lasten seurana?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu osaavan, kun hänellä on työpaikka ja työreissut. Ei niille lähetetä tumpeloita.
Vierailija kirjoitti:
nykyfeministin homma on nalkuttaa ja pihdata. hyvin se ap:lta sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa vaimon toimiessa työnjohtajana.
Mies lähtee kaljalle vähän rentoutumaan.
Hyvä että huomsit apn pointin. Tarkoittaen ettei mies pärjää omien lastensa kanssa, anopinkin pitää pyytää apuun kun on äiteensä poikaansa huonosti opettanut.