Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.
Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän.
Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en.
Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo.
Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi.
Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.
Kommentit (449)
Miehellä ja lapsilla on ihana loma kontrollifriikistä. 💕
Apua, tännehän on tullut sivukaupalla kommentteja :O Kukaan tuskin huomaa vastaustani täältä kommenttien joukosta.
Tulin tänään kotiin. Oli ihana tulla takaisin, kaikki oli hyvin. Lapsia oli ikävä, miestä myös.
Tilanne: kukaan ei ollut kuollut nälkään, mutta aika ravinneköyhästi oli eletty ilman hedelmiä ja kasviksia. Kaikki pyykit oli pesty, keittiö siisti. Vessoja ei ollut pesty, eikä imuroitu. Jääkaapissa ja kuivakaapissa on puutteita ja muroja ei ole kaikille aamuksi.
Mies kuvitteli saavansa vaikka mitä aikaan viikon aikana, ei ollut tehnyt yhtään mitään. Kaikki aika meni lapsiin ja kotitöihin. Lapsen kaverisynttäreille oli haettu kortti ja lahja, karkkipussi ja lahjakassi S-Marketista - rahaa oli kulunut tähän ihan järkyttävät 40€! Ei ollut yhtään katsonut korttien tai kassien hintoja, oli vaan napannut kivat.
Mä olen levännyt ja arki jatkuu. Puheiden perusteella mies oli oppinut jotain viikon aikana.
Ap
No olipa hyvä että kotona oli kaikki kunnossa. Meillä kävi usein niin että jos minä olin joskus ollut viikon työreissussa, niin monet kotityöt oli odottamassa minua. Lumityöt, nurmikon leikkuut, ...
Vierailija kirjoitti:
Apua, tännehän on tullut sivukaupalla kommentteja :O Kukaan tuskin huomaa vastaustani täältä kommenttien joukosta.
Tulin tänään kotiin. Oli ihana tulla takaisin, kaikki oli hyvin. Lapsia oli ikävä, miestä myös.
Tilanne: kukaan ei ollut kuollut nälkään, mutta aika ravinneköyhästi oli eletty ilman hedelmiä ja kasviksia. Kaikki pyykit oli pesty, keittiö siisti. Vessoja ei ollut pesty, eikä imuroitu. Jääkaapissa ja kuivakaapissa on puutteita ja muroja ei ole kaikille aamuksi.
Mies kuvitteli saavansa vaikka mitä aikaan viikon aikana, ei ollut tehnyt yhtään mitään. Kaikki aika meni lapsiin ja kotitöihin. Lapsen kaverisynttäreille oli haettu kortti ja lahja, karkkipussi ja lahjakassi S-Marketista - rahaa oli kulunut tähän ihan järkyttävät 40€! Ei ollut yhtään katsonut korttien tai kassien hintoja, oli vaan napannut kivat.
Mä olen levännyt ja arki jatku
Nyt et sitten yhtään päästä sitä arkea lipsumaan takaisin siihen entiseen. Keskustele miehesi kanssa siitä, että vastuu on tästä lähin oltava puoliksi. Hienoa, että mies pärjäsi viikon, mutta se ei riitä. Hänen on pärjättävä AINA. Iskosta se kalloon.
Ystäväni (nainen) tuli useamman päivän työreissusta kotiin. Mies ja miehen kolme teinipoikaa eivät olleet koko aikana esim. tehneet lumitöitä, ajaneet vain nelivedolla joka aamu isomman aurausvallin yli. Ruokaa olivat saaneet jostain suuhunsa kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useinhan näissä on se, että mies on ennen pariutumistaan osannut hoitaa kotinsa ja asiansa täysin.
Sitten pariuduttua naiselle ei kelpaa miehen tapa tehdä mitään, joten tilanne hiljalleen ajautuu siihen että nainen tekee kaiken.
Tyhmyyttään ja pikkumaisuuttaan nainen sitten luulee että mies ei "osaa" tehdä mitään.
Eikä huomaa kaikkea tiedettä ja taidetta ympärillään, miesten keksimää, niiden samojen jotka eivät "osaa mitään"
Minun mieheni sanoi kerran, että kotityöt ( siivous yms) ei ole oikeastaan edes työtä, kun siinä ei synny mitään uutta ja näkyvää. Sanoin hänelle, että no siinä tapauksessa voit tehdä sen kaiken, kun se ei kerta ole työtäkään. Ei käynyt hänelle kuitenkaan. Molempien pitää tehdä kotitöitä kotona senkin takia, että kummallekin jää aikaa tehdä niitä " oikeita" töitä. Vaikka tiedettä tai
Tällaiseen kommenttiinhan voi vastata ihan jättämällä siivoamatta. Äkkiä se miehelle varmaan selviää, mitä näkyvää ja uutta siitä siivoamisesta syntyy :-)
Mies ei siis ollut tehnyt yhtään mitään poissaolon aikana?
Tämä pisti silmään kirjoituksessa. Kannattaisi kuitenkin arvostaa edes hiukan, vaikka kaikki ei ole tehty samalla tavalla kuin normaalisti. Jos ajattelee noin, niin ei ole mikään ihme, jos mies ei osallistu mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen levännyt ja arki jatku
Opitko itse?
miksi sen lapsenki pitää kärsiä tuossa leikissä