Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.

Vierailija
15.02.2024 |

Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän. 

Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en. 

Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo. 

Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. 

Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.

Kommentit (449)

Vierailija
61/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti helpotus perheellisesi saada hetken ihan vaan olla ilman käsikirjoitusta. 

Vierailija
62/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rölliap jätti jo vastaamisen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on jo kolme ja vasta nyt pälkähti päähäsi tehdä asialle jotain.

Toivottavasti lapsi itse ymmärtää kaverisynttärien lahjasta muistuttamisen ja pukeutumisen.

Älä unohda ilmoittaa miehelle, että talo pitää olla siisti, kun tulet kotiin tai muuten käännyt niillä jalansijoilla takaisin sinne mistä tulitkin.

Vierailija
64/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Oikein hyvää työmatkaa ja unohda koko perhe nyt ja nauti omasta rauhasta. Kyllä ne hengissä pysyy.

Vierailija
65/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!

Niin sille miehelle, hänhän on kotona

Vierailija
66/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös tehdä LaSu, kun palaat kotiin.

Jätä se vielä auki kummasta sen teet, koska tässä jää hieman epäselväksi kumpi tässä jättää lapset heitteille...kotona lapsien kanssa oleva isä, vai työmatkallaan oleva äiti.

Miehen toki voit maalittaa kaikissa mahdollisissa sosiaalisissa medioissa ja kannattaa harkita myös lehti-ilmoitusta tästä asiasta.

Hieno olkiukko. Ai lapset heitteillä kun isä kotona hoitamassa, hohhoijaa.

Vierailija
67/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tiennyt lasten painoa ja kenkien kokoa joka päivä.

Vierailija
68/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme;

Kasvattakaa lapset siihen malliin, että he osaavat ja pärjäävät myöhemmin myös parisuhteessa.

Vierailija
69/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on miehelle hyvä näytön paikka. Ihan samoin töissäkin tulee tilanteita, jossa työkaveri jää yllättäen pitkälle sairauslomalle ja itse joutuu ihan kylmiltään tekemään työkaverin työt. Ei siinä auta selitellä esimiehelle viikkoa myöhemmin miksi kaikki on jäänyt tekemättä. Aloittaja voi työmatkalta tultuaan katosa, kannattaako miehen kanssa enää jatkaa parisuhdetta.

Vierailija
70/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. "

Tuossa olisin itse poikkeuksen tehnyt. Ei ole lapsen syytä, että vanhemmilla kireät välit. 

Vierailija
71/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat lapsista yhtä kädettömän kuin mies on? 

Vierailija
72/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että lapset tykkää, kun nipo-äiti ei oo hetkeen kotosalla.

Vierailija
73/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän? 

Vierailija
74/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe elää likaisena likaisissa vaatteissa Mäkkärin sapuskoilla viikon, synttärit jää väliin eli kaikki on kiukkusia kun tulet kotiin. Kotona odottaa viisi kertaa pahempi siivo, varaudu siihen. Voi olla että mies pyytää äiteensä apuun kun vaimo ei huolehdi perheestään eli varaudu moitteisiin siltä suunnalta XDD

Vierailija
75/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä perheessä on niitä tulevaisuuden miehiä, josta joku saa itselleen hyvän puolison. 

Vierailija
76/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että lapset tykkää, kun nipo-äiti ei oo hetkeen kotosalla.

Todennäköisesti viikon reissun aikana on näin. Onkin lapsista ihan kivaa, kun iskä hoitaa asiat ja ne tehdään erilailla kuin äidin kanssa. Se tuo vaihtelua kaikkien elämään. 

Vierailija
77/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä perheessä on niitä tulevaisuuden miehiä, josta joku saa itselleen hyvän puolison. 

Heh, ihmettelen miten meillä edes voi olla näitä huonoja miehiä kun me naiset olemme niin erinomaisia perheen äitejä? 😂

Vierailija
78/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe elää likaisena likaisissa vaatteissa Mäkkärin sapuskoilla viikon, synttärit jää väliin eli kaikki on kiukkusia kun tulet kotiin. Kotona odottaa viisi kertaa pahempi siivo, varaudu siihen. Voi olla että mies pyytää äiteensä apuun kun vaimo ei huolehdi perheestään eli varaudu moitteisiin siltä suunnalta XDD

Miksi vaimon pitää huolehtia perheestä?

Eikö miehen äiti ole kasvattanut poikaansa?

Vierailija
79/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän? 

Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.

Vierailija
80/449 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ajatellen olisin varmistanut, että ainakin pariksi päivää on ruokaa ja vessapaperia ja sitten toinen ehtii  käydä ostamassa lisää. Onko sulla edes lapsia? 

Eikö mies osaa ostaa? On kuitenkin aikuinen.

Ei ilmeisesti osaa, jos ei ole ennen tehnyt. 

Häpeä miehen vanhemmille sitten, huonosti kasvatettu.

Häpeä myös ap:lle, kun tuohon on suostunut ja jopa kolme lasta tehnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi