Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi

Vierailija
14.02.2024 |

Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔

Kommentit (522)

Vierailija
261/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei lapsen isoäiti (naisen äiti) puuttunut asiaan, vaikka on sanonut olleensa lapselle yhtä läheinen kuin jos olisi tämän vanhempi.

Vierailija
262/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. En muista koska olen viimeksi ollut yhtäaikaisesti yhtä paljon vihainen ja surullinen. Ei voi ymmärtää tuollaista pahuutta. Suoraan sanottuna sai toivomaan kuolemantuomiota Suomeenkin.

Voi vain toivoa että lapsella olisi nyt hyvä olla, taivaassa tai missä sitten onkin. 

- kahden pienen pojan isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että hyvinvointialueilta leikataan! Onhan Suomi-laivan kurssi saatava kääntymään!

Vierailija
264/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lapsi ei jää vaarallisiin oloihin siksi, ettei ole ottajaa. Vaihtoehtoina on perhehoito tai lastenkoti. Tarvitsevalle järjestetään paikka.

Jumalauta, että ihmiset on sinisilmäisiä millaisissa oloissa Suomessa lapsia elää. Miten se paikka järjestetään, kun paikat on ääriään myöden täynnä? Eikä sitä lasta voi mihin tahansa sijoittaa vaan sille pitää löytyä oikeanlainen paikka.

Tuolla on tavattoman monta perhettä, jossa sosiaalitoimi käy poliisin kanssa katsomassa, että ne vanhemmat on ylipäätään hengissä aamuisin ja lapset heränneet kouluun. 

Vierailija
265/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako nipistää lastensuojelusta. Siellä akateemiset, pääosin naiset, raatavat koulutukseen nähden liian pienellä palkalla ja työvoimapulaakin on paikoin. Kannattaisi alkaa jo arvostaa naisvaltaisia aloja.

Vierailija
266/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään lapsi ei jää vaarallisiin oloihin siksi, ettei ole ottajaa. Vaihtoehtoina on perhehoito tai lastenkoti. Tarvitsevalle järjestetään paikka.

Jumalauta, että ihmiset on sinisilmäisiä millaisissa oloissa Suomessa lapsia elää. Miten se paikka järjestetään, kun paikat on ääriään myöden täynnä? Eikä sitä lasta voi mihin tahansa sijoittaa vaan sille pitää löytyä oikeanlainen paikka.

Tuolla on tavattoman monta perhettä, jossa sosiaalitoimi käy poliisin kanssa katsomassa, että ne vanhemmat on ylipäätään hengissä aamuisin ja lapset heränneet kouluun. 

Nyt olet kyllä väärässä. Kiireellinen paikka järjestyy aina. Ketään ei jätetä siksi huostaanottamatta tai sijoittamatta.

Vierailija
267/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimen piti tehdä tarkastuskäyntejä pari kertaa viikossa, mutta äiti perui ne?! 

Tämä on tätä kun ymmärretään liikaa. Eikö hälytyskellojen olisi pitänyt erityisesti soida peruutuksista ?

Vierailija
268/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä juttu. Itsellä reaktio tällaisiin on raivostuminen. Eilenkin kun luin asiasta, niin sanoin että toivottavasti isäpuoli pieksetään vankilassa. Niin, ei rakentava tapa reagoida kostonhimolla, mutta se helpottaa ainakin minua kohtaamaan maailman epäoikeudenmukaisuutta paremmin kuin alakulon tunteminen.

Vierailija
269/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-rahoja leikataan, mutta johtajien palkkioita nostetaan.

Vierailija
270/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa sitten tulla niitä osoiteta, joihin voin viedä 7 vuotiaan pojan? Hän soittaa joka viikonloppu itse sosiaalipäivystäjälle, kun on jätetty viikonlopuksi yksin kotiin. Meille sosiaalitoimi ei suostu sijoittamaan, kun meillä on jo 13v ja 14v, kun lasten välinen ikäero on liian suuri. 

Vierailija
271/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maailman herkin ihminen, mutta näin viime yönä unta siitä, että olin huolehtinut hoitolapsesta huonosti (unohtanut vaunuihin nukkumaan, josta oli pudonnut) ja lapselle oli tullut useita vammoja. Minulla ei siis ole mitään hoitolapsia ja luulen tämän unen liittyvän Joensuun lapsen vammoista lukemiseen. 

Vierailija
272/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jättänyt suosiolla lukematta aihetta koskevat jutut, koska en kestä mitään tarkkoja kuvauksia lapsiin kohdistuvasta väkivallasta. Ärsyttää se, kun jotkut lehdet tosiaan laittaneet  kuvauksen jo otsikkoon, jolloin niiltä ei voi kokonaan välttyä ja itsellä ne jää ainakin pitkäksi aikaa kummittelemaan mieleen.

Vierailija
273/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tietää, MIKSI lapsi kuoli auttaa asiassa.

Syy on murhaan selvitetty tässä ketjussa: https://www.vauva.fi/keskustelu/5468069/lapsen-joutuminen-lastensuojelu…

Vierailija
274/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalitoimen piti tehdä tarkastuskäyntejä pari kertaa viikossa, mutta äiti perui ne?! 

Tämä on tätä kun ymmärretään liikaa. Eikö hälytyskellojen olisi pitänyt erityisesti soida peruutuksista ?

Jo se on pöyristyttävää, että käynnit sovitaan etukäteen. Vanhemman oikeudet on liian vahvat. 

Vierailija
275/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että sosiaalitoimi on pettänyt - äiti vihasi sossuja, ja sossut antoi olla.

Vierailija
276/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitää oikeasti olla superhuonot olot, että lapsi lähtee mielummin lastenkotiin kuin on omassaan. Vaikka ikuisena vaivana CPTSD omasta lapsuuskodista, olisin traumatisoitunut huostassakin. Toki tilanteeni ei ollut henkeä uhkaava, vaikka terveyden tärvelikin.

Vierailija
277/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa sitten tulla niitä osoiteta, joihin voin viedä 7 vuotiaan pojan? Hän soittaa joka viikonloppu itse sosiaalipäivystäjälle, kun on jätetty viikonlopuksi yksin kotiin. Meille sosiaalitoimi ei suostu sijoittamaan, kun meillä on jo 13v ja 14v, kun lasten välinen ikäero on liian suuri. 

Tee poliisi -ilmoitus !

Vierailija
278/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kaksi poikaa, kouluikäisiä jo.

Itku tulee, kun katsoin tuon lapsen sänkyä. Olisin niin mielelläni ottanut tuommoisen pikkuisen meille vielä. Olisin laittanut nätin puhtaan yöpuvun, lukenut sadun ja peitellyt puhtaaseen petiin nukkumaan. Meille hän olisi ollut niin tervetullut. Suloinen pieni poika.

Minäkin olisin voinut ottaa ja rakastaa kuin omaani. Päihdeperheiltä pitäisi saada lapset pois niin kauaksi aikaa kun päihteitä käytetään. Voisivat tavat lapsiaan selvinä päivinä ja muutoin olla etävanhempina. Ottajia näille lapsille olisi tavallisissakin perheissä.

Jokainen lapsi ansaitsee selväpäiset vanhemmat.

Saada pois minne? Missä ne ottajat sitten on? Esim sijaisperheistä on krooninen pula. 

Ei ole paikkaa kaikille.Tämähän on todistettavissa . 

Vierailija
279/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun AP ahdistus, itku ja huono olo ei ole mitään verrattuna siihen, mitä tämä poika koki elämänsä aikana.

Minun, sinun, eikö kenenkään meidän tunteet ole tässä tärkeintä.

Minä koen niin, että siitä huolimatta, vaikka tulisi huono olo ja ahdistus, teen kunniaa hänelle lukemalla, ajattelemalla, ottamalla kantaa asiaan ja laittamalla jo lukuisia sähköposteja vastuullisille henkilöille, eri virastoissa. 

Kuten Joensuun lastensuojelu ja AVI, eduskunnan sosiaali-ja terveysministeriö.

Jos pieni lapsi oli pakotettu näiden kahden hirviön toimesta kestämään kauhuja, tuskaa, hämmennystä ja pelkoa, niin minun pitää pystyä aikuisena ihmisenä kestämään, vain ja ainoastaan tämän asian lukeminen, ja omat tunteet.

Olen satavarma, että tuo poikakin olisi mieluummin kestänyt nämä meidän tunteet, kuin sen kohtelun mitä nuo tekivät hänelle.

Hakemalla oikeutta hänelle, edes nyt, voimme ehkä pelastaa toisen lapsen tuolta kohtelulta.

Vierailija
280/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikaan oli helpompaa. Pystyi ottamaan kasvattilapsia vapaamuotoisemmin jne. Ymmärrän, että asiat pitää tehdä hygienisesti ja juridisesti oikein ja kodit seulotaan kammalla, mutta se johtaa siihen, että sellaisia matalankynnyksen turvaanottoja ei tapahdu. Joskus kummi tai täti tai naapuri tai muu olisi voinut ottaa lapsen siipiensä suojaan eikä vanhempia olisi haitannut yhtään.