Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi

Vierailija
14.02.2024 |

Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔

Kommentit (522)

Vierailija
221/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hajoatte palasiksi tuntemattoman kakaran kuolemasta, ette todellakaan kuulu työelämään! Luovuttakaa paikkanne työttömälle jotka etsii töitä. 

Mihin työhön noin tunnevammaisena kykenee? Hiilikellariin siirtämään koksia lämmityskattilaan?

Vierailija
222/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En oikein tiedä miten pääsisin tunteesta yli."

Kuukauden päästä et enää edes muista koko juttua ja teet aloituksen jostain muusta kauheudesta

Ainakin se Vilja-Eerikan tapaus on syöpynyt lähtemättömästi useimpien mieleen ja tää keissi on hyvin samankaltainen.

Kyllä. Samoin Koskelan tapaus. Toiset tyhjäpäät eivät vaan tajua mitä empatia on.

Kun Koskelan teinisurma tapahtui, uutisoinnin fokus oli sen raakuudessa ja sadistisuudessa. Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella, mutta jos näitä halutaan estää, täytyy katsoa, mitä tekijöille on tapahtunut. 

Suurin osa janoaa kostoa näille tekijöille. Harva ymmärtää eli on aidosti empaattinen. 

Kaltoinkohdeltua pitää seurata tarkemmin aikuisena, kun se saa lapsia.

Syy on aina tekijässä. Teoilleen ihminen voi jotakin. Vaikka olisi itse kaltoin kohdeltu, yhtä syyllinen silti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin noita äitiä (Muusaa) ja isäpuolta (Subua) kun ovat tähän astisen elämänsä keskittäneet päihteiden hankkimiseen.

Niin miten mahtaa olla suomen vankiloissa, savatko siellä huumeita tai huume-lääkkeitä?

Tietenkin vankilassa järjestyy narkeille subutexit. En kyllä tajua miksi, kylmää kalkkunaa pitäisi näyttää.

Ns päihteettömyyspaikoista on huutava pula. Korvaushoitoa saadakseen on sitouduttava päihteettömyyteen. 

Vierailija
224/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin työntekijä laittaa sossulle viestin että haluaa keskustella pojan asioista kun pojassa on pahoinpitelyn merkkejä. Miksi työntekijä ei ole hoitanut hommiaan ja soittanut poliisille tai sos.kriisipäivystykseen jolloin kiireellinen huostaanotto oltaisiin voitu tehdä?  Se voidaan tehdä välittömästi.

T:sosionomi 

Koska kukaan ei halua kuvitella tilanteen olevan niin paha kuin se oli?

Vierailija
225/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakatiaalla l-opettaja tietää, että mustelmat eivät sinänsä ole poikkeuksellinen asia päiväkoti-ikäisillä lapsilla. Mutta 5. kesäkuuta 4-vuoapsella huomatut isot pään alueen mustelmat olivat sen verran poikkeavat, että päiväkoti halusi kysyä asiasta äidiltä.

Eikö tuossa vaiheessa olisi voinut jo vaikka tehdä sen rikosilmoituksen? kysynpä äidiltä, ehkä hän kiltisti myöntää että joo hak kaamme ja käytämme huu meita. It's my hot body, I do what I want!

Miten voi tehdä rikosilmoituksenn, kun ei ole varmuutta vammojen alkuperästä ja äidillä on näennäisesti uskottava selitys? Ei päiväkoti voi soittaa poliisille joka kerta, kun jollain on iso mustelma.

Kyllä voi. Jokaisessa päiväkodissa on vieläkin ainakin joku, joka pystyy tunnistamaan pahoinpidellyn lapsen JA tietää, miss

Päivähoito oli tuosta mustelmasta yhteydessä lastensuojeluun, mutta siellä ei ehditty reagoimaan asiaan.

Vierailija
226/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halataan koko maailmaa ja täällä tapahtuu näin kauheita , miten kukaan ei puutunnut . Voi pientä poloista mitä sai kokea.

Persu taas ilmoittautui. Takuutta ei itse tee mitään Suomen tai suomalaisten hyväksi. Luulee, että öyhöttäminen auttaa. 

Vierailija
227/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin työntekijä laittaa sossulle viestin että haluaa keskustella pojan asioista kun pojassa on pahoinpitelyn merkkejä. Miksi työntekijä ei ole hoitanut hommiaan ja soittanut poliisille tai sos.kriisipäivystykseen jolloin kiireellinen huostaanotto oltaisiin voitu tehdä?  Se voidaan tehdä välittömästi.

T:sosionomi 

Koska kukaan ei halua kuvitella tilanteen olevan niin paha kuin se oli?

Työntekijät saattavat saada syytteen. En pitäisi mahdottomana. Ymmärsin että on lähetetty vaan viestiä että pojan asioista halutaan keskustella. Väärä toimintatapa.

Vierailija
228/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä. Olen itsekin ajatellut tätä poikaa, pientä poikaparkaa..  olen itse pienen, iloisen, hyvinvoivan pojan isä..  tuntuu niin kamalalta, eikö kukaan voinut tätä pientä auttaa.. kauhea tuo ihminen, joka teki tuon teon, ansaitsisi samanlaisen kohtelun.

Jos nyt mietitään ihan oikeaa elämää niin tekijä on todennäköisesti ollut itse paskojen vanhempien rääkkäämä poika. Hän kostaa nyt pahaa oloaan kaikkialle ja on saanut paskat geenit ja kasvanut kieroon.

Rääkätystä pojasta olisi todennäköisemmin tullut kierteen jatkaja kuin katkaisija, kun olot ovat noin äärimmäisen väkivaltaiset. Lapsiparka.

Oksettavinta tässä on tekijän piittaamattomuus ja syvä pahuus. Pojan kuolema "pelasti" monia muita ihmisiä monilta tapahtumilta, kun isäpuoli luki

Ja jotkut taas ovat yliempaattisuudessaan vaarallisia. Hyysätään ja ymmärretään ihan liikaa. Todennäköisesti sosviranomaiset ymmärtäneet näitä vanhempia ihan liikaa ja lapsi saanut maksaa tästä päänsilittelystä hengellään. 

Vierailija
229/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko väärässä ketjussa, tapausta olen itsekin miettinyt. Poikaa se ei enää auta mutta miksi kukaan ei puuttunut hänen asioihin aikaisemmin? Pienikokoisuus, poikkeava käytös, mustelmat, epämääräiset vanhemmat, eikö kukaan reagoinut vahvemmin vaikka lapsi oli hoidossa ja kävi varmaan neuvolassakin? Jotain tehtiin mutta ei läheskään tarpeeksi. Sitten vielä nämä ameeban aivot omaavat sukulaiset, yrittävät selittää oikeudessa äidin normaaliksi ja äidin ja lapsen välit lämpimiksi, voi tsiisus! Isoäitikin uskoo että väkivaltainen narkki voi muuttua noin vain. Pahinta lapsen kuoleman jälkeen on se että nämä asianosaiset eivät tunnu edes häpeävän tai katuvan tekoaan :(

Kaikkia ei voi pelastaa. 

Totta on että kaikkia ei voi pelastaa, näemme sen uutisissa joka päivä

Kaikki mitä tulee jos sanan jälkeen on mielikuvitusta. 

230/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus vaikuttaa minuunkin voimakkaasti. Se miten lapsi on pelännyt eikä ole voinut tilanteelle mitään, on vain joutunut alistumaan... Lapsella lienee luontaisesti sitkeä toivo, että vanhempi / aikuinen kuitenkin lopulta tahtoo hänelle hyvää ja huolehtii hänestä. Tällä lapsella se toivo murskattiin ja hän kuoli.

Sentään hän on nyt Jumalan luona täydellisesti rakastettuna.

Vierailija
231/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituskynnys olisi varmasti pienempi, jos päiväkodin työntekijä voisi tehdä ilmoituksen nimettömänä. Nyt nimi Poliisille soitettaessa tulee epäilyjen tietoon. Kukapa ei haluaisi paria narkkaria ovelleen?

Vierailija
232/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleen pikkupojan äidillä pakko olla kotoaan tosi huonot lähtökohdat. Jos tuon naisen äiti tai isoäiti olisivat oikeasti normaalilla tunneälyllä toimivia naisia, niin kyllä he olisivat ymmärtäneet pikkupojan tilanteen vakavuuden. Saastainen, törkyinen koti kasvuympäristönä. Pikkupojan äiti ja isäpuoli päivittäin aineissa, mikä on pakko huomata.

Elleivät nämä grandmamat sitten itse ole päihteissä ja pitävät päihdekuvioita ihan normaalina kasvuolosuhteena pienelle lapselle. 

Vierailija
233/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halataan koko maailmaa ja täällä tapahtuu näin kauheita , miten kukaan ei puutunnut . Voi pientä poloista mitä sai kokea.

Persu taas ilmoittautui. Takuutta ei itse tee mitään Suomen tai suomalaisten hyväksi. Luulee, että öyhöttäminen auttaa. 

Todella törkeää vetää sitä politiikkaa ja ps-vihaa joka hemmetin tilanteeseen. Itse äänestin ps ja olen hyvin surullinen tästä tapauksesta. Ne jotka eivät koe empatiaa ovat sairaita ihmisiä ja toivon että saavat apua.

Vierailija
234/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko väärässä ketjussa, tapausta olen itsekin miettinyt. Poikaa se ei enää auta mutta miksi kukaan ei puuttunut hänen asioihin aikaisemmin? Pienikokoisuus, poikkeava käytös, mustelmat, epämääräiset vanhemmat, eikö kukaan reagoinut vahvemmin vaikka lapsi oli hoidossa ja kävi varmaan neuvolassakin? Jotain tehtiin mutta ei läheskään tarpeeksi. Sitten vielä nämä ameeban aivot omaavat sukulaiset, yrittävät selittää oikeudessa äidin normaaliksi ja äidin ja lapsen välit lämpimiksi, voi tsiisus! Isoäitikin uskoo että väkivaltainen narkki voi muuttua noin vain. Pahinta lapsen kuoleman jälkeen on se että nämä asianosaiset eivät tunnu edes häpeävän tai katuvan tekoaan :(

Kaikkia ei voi pelastaa. 

Totta on että kaikkia ei voi pelastaa, näemme sen uutisissa joka päivä

Joillakin on jeesussyndrooma. Kuvitelma siitä, että he kyllä pystyisivät pelastamaan. Tässä on nyt joku epäonnistunut siinä missä minä en epäonnistuisi.

Vierailija
235/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin noita äitiä (Muusaa) ja isäpuolta (Subua) kun ovat tähän astisen elämänsä keskittäneet päihteiden hankkimiseen.

Niin miten mahtaa olla suomen vankiloissa, savatko siellä huumeita tai huume-lääkkeitä?

Kummallista kyllä, niin kaikkea saa vankiloissakin. En voi käsittää. Jossain ohjelmassa sitä käsiteltiin. Esim muurin yli voi ampua ja lomalla olleet tuoda jne. Ja oli keinot antaa sellistä toiseen, vaikka ovet on kiinni. Suomen vankilat on liian löysiä. 

Ihmeellistä.

Jotkut pyytää itse päihteettömälle osastolle. 

Vierailija
236/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Heräsin viideltä ja aloin miettimään tuota kauhua, enkä saanut enää unta. Saa kyllä vihan ja avuttomuuden tunteen pintaan. Tulee mieleen alkaa tukiperheeksi, jos sijoitusperheeksi ryhtyminen vaatisi töistä pois jäämistä...

Olet mt-ongelmainen, ei sellaiset pääse tukiperheeksi. 

Ok, Jonne. 

Vierailija
237/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tapaus vaikuttaa minuunkin voimakkaasti. Se miten lapsi on pelännyt eikä ole voinut tilanteelle mitään, on vain joutunut alistumaan... Lapsella lienee luontaisesti sitkeä toivo, että vanhempi / aikuinen kuitenkin lopulta tahtoo hänelle hyvää ja huolehtii hänestä. Tällä lapsella se toivo murskattiin ja hän kuoli.

Sentään hän on nyt Jumalan luona täydellisesti rakastettuna.

Olen lapsuudessa traumatisoitunut. En kyllä tunnista mitään sitkeää toivoa siitä, että minulle tahdotaan hyvää ja huolehditaan. Elin vain elämääni. Sitä ainoaa, joka minulla oli, siinä ainoassa kodissa, joka minulla oli. It was just another Tuesday. Ulkopuolelta tilanteen näkee toki toisin, ihan niin kuin pitääkin.

Vierailija
238/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lastensuojelu tsekkaa myös tämän Muusan siskon lapsen/lasten olot. Kaljaa kannetaan siskolle keskellä viikkoa ja pieniä lapsia sielläkin. Ilmeisesti on tuo koko perhe/suku päihteidenkäyttäjiä, koska pitivät tämän murhaajaperheen oloja normaaleina. Varmaan kasvaneet kaikki jossain kotiväkivallan keskellä.

järkyttävää kyllä kun tällaisten pitää lisääntyä alaikäisinä tai muuten vaan nuorina :( keskittyisivät siihen ryyppäämiseen keskenään ja jättäisivät lapset tekemättä !!!

Vierailija
239/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiessäni syitä sille, miten ylipäätään on mahdollista kiduttaa ja tappaa lapsi, niin kaksi asiaa nousee mieleen:

1. Huumeriippuvuus

2. Isäpuoli (tai äitipuoli) -problematiikka

Nämä asiat ovat myös poliittisia, jos mietitään, mitkä puolueet ajavat liberaalia huumepolitiikkaa ja perheiden moninaisuutta.

Vierailija
240/522 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista kyllä, niin kaikkea saa vankiloissakin. En voi käsittää. Jossain ohjelmassa sitä käsiteltiin. Esim muurin yli voi ampua ja lomalla olleet tuoda jne. Ja oli keinot antaa sellistä toiseen, vaikka ovet on kiinni. Suomen vankilat on liian löysiä. 

Ihmeellistä.

Jotkut pyytää itse päihteettömälle osastolle. 

Geneven sopimuksesta on välittömästi erottava. Kyllä Suomen pitää saada kiduttaa vankejaan millä tavalla tahtovat, kun muutkin kuitenkin niin tekevät. Ei jossain Genevessä saa päättää siitä miten Suomessa vankeja  kohdellaan.