Voin henkisesti huonosti surmatun 4-vuotiaan vuoksi
Tämä tapaus menee pahasti ihon alle. En ole voinut välttyä uutisotsikoilta. Uusimpia juttuja en enää lue, mutta valitettavasti osui silmiin mm.tekotapa. Sattuu. Itkettää. Tapaus tulee ajatuksiin vähän väliä. Vääryys on niin suuri. En oikein tiedä, miten pääsisin tunteesta yli. En ole varsinaisesti uskovainen, mutta olen rukoillut. Kynttilän sytytin pientä ajatellen. 😥😭💔
Kommentit (522)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapahtuu paljon pahempiakin asioita joka päivä. Mm lasten hyväksikäyttöä, lapsikauppaa, lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa jne. Se asia on hyvä tiedostaa. Mutta niihin ei kannata jäädä vellomaan eikä sitä tuskaa kannata ottaa omille harteilleen.
Se mitä ihminen voi tehdä on lisätä hyvää tähän maailmaan omalla toiminnalla.
Jos te annatte sen asian mennä itseenne ja tulette vihaiseksi, se pahuus on tehnyt tehtävänsä.
Toimikaa itse hyvän asialla. Jos te näette lapsen kadulla kenellä ei näytä asiat olevan hyvin, puhukaa sille.
Anteeksi mutta mikä on pahempaa kuin nelivuotiaan hengen riistäminen kiduttaen??
Se, että joutuu elämään elämäsä loppuun asti haavoitettuna henkisesti ja fyysisesti.
Anteeksi nyt, mutta minä olen erittäin tuskallisesta ja traumatisoivasta lapsuudesta vuosien terapialla ja itsehoidolla ja suurella rakkaudella toipunut jopa sellaiseksi että elämä tuntuu tätä nykyä jopa hyvältä. Mikä sinä olet sanomaan että kuolema on meidänlaisillemme parempi?
Missä kuplassa ihmiset elätte kun ette tajua mitä maailmassa tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa sitten tulla niitä osoiteta, joihin voin viedä 7 vuotiaan pojan? Hän soittaa joka viikonloppu itse sosiaalipäivystäjälle, kun on jätetty viikonlopuksi yksin kotiin. Meille sosiaalitoimi ei suostu sijoittamaan, kun meillä on jo 13v ja 14v, kun lasten välinen ikäero on liian suuri.
Kysyt näin tyhmiä?
Joko sinä soitat 112, tai poika soittaa.
Näin minä olen tehnyt, kun on ollut tarve saada pieni lapsi (lapset) turvaan, ja aina on poliisit tulleet, päivystävän lastensuojelun kanssa.
Et ole yhtään kykenevä huoltamaan ketään, etkä mitään, jos et tuota tajua.
Joo joo, hätämajoitus, jne onnistuu kyllä meillä, mutta hyöty on +- 0, kun parin päivän päästä lapsi on taas äitinsä luona. Luulet, että jonkun lapsen voi vaan omia itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Narkkareilta yms. lapset pois lopullisesti.
Pois minne?
No esim minä olen traumaattisen, väkivaltaisen ja eristetyn lapsuuden kokeneena, vuosia terapiassa käyneenä edelleen sitä mieltä että k*oleminen pienenä olisi ollut parempi vaihtoehto. Mikä sinä olet puhumaan minun puolestani että en saa ajatella näin?
Vierailija kirjoitti:
No esim minä olen traumaattisen, väkivaltaisen ja eristetyn lapsuuden kokeneena, vuosia terapiassa käyneenä edelleen sitä mieltä että k*oleminen pienenä olisi ollut parempi vaihtoehto. Mikä sinä olet puhumaan minun puolestani että en saa ajatella näin?
Saat toki itsesi puolesta puhua, mutta et tämän pojan etkä muiden väkivaltaa kokeneiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsi ei jää vaarallisiin oloihin siksi, ettei ole ottajaa. Vaihtoehtoina on perhehoito tai lastenkoti. Tarvitsevalle järjestetään paikka.
Jumalauta, että ihmiset on sinisilmäisiä millaisissa oloissa Suomessa lapsia elää. Miten se paikka järjestetään, kun paikat on ääriään myöden täynnä? Eikä sitä lasta voi mihin tahansa sijoittaa vaan sille pitää löytyä oikeanlainen paikka.
Tuolla on tavattoman monta perhettä, jossa sosiaalitoimi käy poliisin kanssa katsomassa, että ne vanhemmat on ylipäätään hengissä aamuisin ja lapset heränneet kouluun.Nyt olet kyllä väärässä. Kiireellinen paikka järjestyy aina. Ketään ei jätetä siksi huostaanottamatta tai sijoittamatta.
Huostaanotto ja sijoitus voi olla ojasta allikkoon joutumista. Sijoitusperhe voi olla yhtä huono tai huonompi.
Aikuinen ei voi ulkoistaa omaa vastuuta lapselle. Aikuisen kuuluu soittaa poliisille tai lastensuojeluun aina tuollaisessa tilanteessa. Ei mitään muttia.
Minkä verran olet lukenut nyt esim aiheena olevasta lapsesta? Ota nyt ne silmät käteesi ja lue nyt viimeistään ennen kuin kommentoit enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Halataan koko maailmaa ja täällä tapahtuu näin kauheita , miten kukaan ei puutunnut . Voi pientä poloista mitä sai kokea.
Voi kun alotettais se välittäminen suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halataan koko maailmaa ja täällä tapahtuu näin kauheita , miten kukaan ei puutunnut . Voi pientä poloista mitä sai kokea.
Voi kun alotettais se välittäminen suomalaisista.
Mistä yhteiskunta koostuu? Poliittisista päättäjistä?
Nyt ne säästöt vasta alkaa. Näistä tapauksista alkaa tulla arkipäivää.
Äiti ja isäpuoli päästettiin vapaaksi.
Aplodeja Suomen oikeuslaitokselle.👏
Varmasti 4 v olisi ottajia,jos narkeilta yms. otettaisiin lopullisesti oikeudet lapseen pois. Hyviä kokemuksia on. Lapsen oikeus ensin, eikä kuten nyt!
Suomen adoptiolainsäädäntöä voisi myös muokata, eli että pitkään sijaisperheessä asuneet lapset voisi sijaisperhe adoptoida, mikäli se lapsen itsensä ja sijaisperheen ajatuksena olisi. Näin joissain muissa maissa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti 4 v olisi ottajia,jos narkeilta yms. otettaisiin lopullisesti oikeudet lapseen pois. Hyviä kokemuksia on. Lapsen oikeus ensin, eikä kuten nyt!
Vanhemmassa voidaan osoittaa vikoja ja puutteita erittäin äärimmäiseen rajaan saakka, mutta ei heiltä voi kukaan lasta viedä. Itse olin ennen täysi-ikäisyyttä 3 laitoksessa ja 4 sijaisperheessä, mutta aina palasin äidin luokse. Vasta noin 14-vuotiaana aloin itse hahmottamaan paremmin ettei se ole minun paikkani.
On totta, että ottajia olisi mitä pienemmästä lapsesta on kyse. Mutta lapsen mukana tulee myös ongelmia ja se vanhempi. Esim yksi perhe luopui minusta äitini aiheuttamien tempausten takia. Heidän piti ajatella myös perheen muita lapsia.
Vanhemmat vapautettiin syytteistä. Nyt varmaan tuntuu vielä pahemmalta
Vierailija kirjoitti:
Yli 10000 lasta kuolee päivittäin nälkään ja te surette yhtä. Ei järki päätä pakota.
Ei kannata avautua Vauva-palstalle omasta pahasta olostaan tai heikkouksistaan. Monet keskustelijat ovat tunteettomia, provosoivia vihapuhujia. Suojelkaa mieltänne ja pysykää poissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei vapautettu. Heidät vapautettiin tutkintavankeudesta. Tuomio tulee maaliskuussa.
Rasittavaa, kun ihmiset ei ymmärrä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei vapautettu. Heidät vapautettiin tutkintavankeudesta. Tuomio tulee maaliskuussa.
Rasittavaa, kun ihmiset ei ymmärrä lukemaansa.
Rasittavaa, kun ihmiset ruokkii trolleja.
Aikuinen ei voi ulkoistaa omaa vastuuta lapselle. Aikuisen kuuluu soittaa poliisille tai lastensuojeluun aina tuollaisessa tilanteessa. Ei mitään muttia.