Miksi laihat ihmiset aina sanovat voivansa syödä mitä haluavat lihomatta
Todellisuudessahan nuo ei syö yhtään mitään vaan kituuttavat jatkuvassa nälässä eivätkä osaa nauttia lainkaan elämästä
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskinä oleminen=elämästä nauttiminen. Lihavien tekosyyt ja harhat löytävät entistä luovempia ilmenemismuotoja.
On siinä toisaalta pointtinsa. Onnettomimmat ihmiset jotka tiedän sattuvat kaikki olemaan laihoja ja se laihuuteen keskittyminen saattaakin olla juuri se syy onnettomuuteen.
Ei siihen tarvitse keskittyä mitenkään. Minäkin pysyn laihana vaikka syön mitä sattuu ja miten sattuu. Kaikki eivät liho samalla tavalla. Vaikka minä pystyn syömään miten huvittaa niin esim siskoni ei pysty. Häneen tarttuvat kilot tiukasti ja niitä on vaikea saada pois. Minuun taas ei tartu ja painoa saa myös putoamaan ihan helposti jos haluaa. Ihme selittelyä. Jos et halua olla lihava niin älä sitten ole vaan tee asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Söin eilen kaksi laskiaispullaa, puolikkaan karkkipussin, puolikkaan pringlestuubin, kebabannoksen ja join 4 karpalolonkeroa. Painan 52 kg.
Tervemenoa diabeetikoksi : )
Siksi, koska heistä tuntuu ettei syömisiä tarvitse kontrolloida vaikka todellisuudessa he eivät syö paljon mitään
Nälkää ei huomaa, eikä paljon mikään syötävä houkuta
Laihoillakin ihmisillä voi olla korkea verenpaine ja huonot kolesteroliarvot, joten turha kuvitella olevansa terve vaikka on laiha.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska heistä tuntuu ettei syömisiä tarvitse kontrolloida vaikka todellisuudessa he eivät syö paljon mitään
Nälkää ei huomaa, eikä paljon mikään syötävä houkuta
Oi kyllä mulla on nälkä! Jopa keskellä yötä:)
Se vain menee ohi pienellä määrällä syötävää. Kylläisyyden tunne tulee nopeasti eikä sen jälkeen tee mieli syödä lisää. Alkaa tökkimään vaikka olisi mitä herkkua. Sitten odotan kun tulee nälkä seuraavan kerran ja syön taas.
Mä kans herään keskellä yötä nälkäisenä ja syön. Syön 6 ateriaa päivässä, ja tuon yöllisen, jos nälättää. Painoa 54 kg. Mutta oon huomannut, että se määrä, millä mulla täyttyy vatsa vaikuttaa joistain kommentoijista vähäiseltä, esim. kaupan valmissalaattilaatikko ja 2 mandariinia. En näe kuitenkaan mitään pointtia ruveta syömään itseäni pahoinvoivaksi muiden ihmisten takia.
Ei se ole mitään kituuttamista ja ruuasta nauttii paljon enemmän kun sitä ei syö koko ajan. Eikä mikään todellakaan lihota kun ei liikaa vedä, se on vaan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Laihoillakin ihmisillä voi olla korkea verenpaine ja huonot kolesteroliarvot, joten turha kuvitella olevansa terve vaikka on laiha.
Mulla ei ole. En tosin keskitykään elämäntavoissani laihuuteen vaan terveyteen. Joo hoikillekin voi myös tulla syöpä, mutta todennäköisyyksillä tässä pelataankin.
Juu syövät mitä haluavat ja käyvät sitten vessassa liian monta kertaa päivässä ja niin sitä pysyy laihana
Toisilla on hyvä aineenvaihdunta.
Mulla se juttu on hyvin pienet annokset ja suht usein. Jos yritän syödä enemmän, tuntuu kuin ruoka juuttuisi ruokatorveen ja tulee kamala olo.
Tulen nopeasti kylläiseksi. En jaksa syödä isoja annoksia ja isoja määriä.
Kukaan ei voi syödä rajattomasti kaloreita lihomatta. Mutta ihmiset ovat ihan tutkitusti todella huonoja arvioimaan syömisiään ja kulutuksiaan. Lihavat luulevat syövänsä vähemmän kaloreita kuin oikeasti syövät ja kuluttavansa enemmän, "luonnollisesti" laihoilla toisinpäin. Moni luulee syövänsä todella paljon kun syö vaikka pizzaa usein, mutta jätetään huomiotta, että sen pizzan lisäksi ei syödä kovasti päivän aikana muuta, ja tämän päälle saatetaan ihan huomaamatta saada paljon hyötyliikuntaa. Eihän se pizza itsessään mitään lihota, vaan vain ja ainoastaan kulutukseen nähden ylimääräiset kalorit lihottavat.
Ihmisillä on myös paljon vaihtelua sen suhteen, että miten elimistö reagoi ylimääräiseen energiaan, eli moni "luonnollisesti hoikka" on sellainen, että kalorimäärän noustua keho lisää tiedostamatonta jalkojen ja käsien heiluttelua, tiheämpää silmien räpyttelyä, puhevolyymiä, ja ylipäänsä halua ja tarvetta kuluttaa energiaa pois - polttaen kaloreita. Toisilla ihmisillä taas tulee ylimääräisten kalorien myötä päinvastoin passiivinen kooma, eli kalorien kulutus laskee. Tällaisista ihmisistä tuleekin usein lihavia. Tämä ero tiedostamattomassa liikehdinnässä on nykytiedon mukaan yksi iso ero helposti lihovien ja ns. lihavuusresistenttisten välillä.
Aloittajalta kyllä semmoista puppua etten olekkaan pitkään aikaan kuullut 😂
Olen aina voinut syödä paljon lihomatta, vieläkin paljon enemmän kuin isommat kaverit. Vaihdevuodet sentään jo vähän pistää läskin tarttumaan.
Esim aamupalaksi menee 4 leipää, voilla ja kermajuustolla, kahvi kuohukermalla. Lounas, välipala, päivällinen, iltapala kuuluu joka päivä kuvioon ihan oikein annoksin. Voin huonosti jos ruokailuväli venyy ja tulen nälästä niin kiukkuiseksi ettei minun seurassa voi olla.
N45,165,55
Lihavat vain syövät liikaa. Valtavia annoskokoja ja ruoka ahmitaan. Tuntuu että tärkeintä on nopea nieleminen, ei ruuasta nauttiminen. Koko ajan mussutetaan jotain.
Työmatkalla tarjottiin hyvä lounas. Paksu työkaveri ei ottanut ruokaa juuri lainkaan, kailotti vain kaikille, että aineenvaihdunta on sellainen, että lihoo, vaikka syö kuin lintu. Hoikat söi.
Paluumatkalle lähtiessä tankattiin auto. Paksu toverimme kiiruhti ostamaan jotain pientä matkaa varten. Se pieni oli sitten iso kokispullo, megapussi sipsejä ja valtava karkkipussi. Ne se sitten rouskutti, mussutti ja joi takapenkillä ihan keskenään vajaan 200 km matkalla.
Voin syödä mitä tahansa lihomatta, mutta on eri asia miten paljon voin syödä lihomatta. Yhden konvehdin voin ottaa sunnuntain kunniaksi, mutta se onkin sen päivän osalta siinä.
Mä syön mitä haluan ja pysyn kunnossa. Jos söisin sellaista mitä en halua, niin olisin läski.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kuvittelekaan. Itsellä kolesteroli pilvissä vaikka laiha. Tosin ei se johdu syömisestä vaan on se perinnöllinen, olisikin se johon voi syömisellä vaikuttaa...
Verenpaine taas on perinnöllisesti matala 😂
Se liika syöminen on pahasta monet hieman terveellisemminkin syövät vetävät itsensä ähkyyn tai muuten ihan täyteen. silloin on syöty jo liikaa. Itse en syö koskaan ähkyyn asti. On toki joskus niin tapahtunut.