Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihat ihmiset aina sanovat voivansa syödä mitä haluavat lihomatta

Vierailija
11.02.2024 |

Todellisuudessahan nuo ei syö yhtään mitään vaan kituuttavat jatkuvassa nälässä eivätkä osaa nauttia lainkaan elämästä

Kommentit (278)

Vierailija
61/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25-vuotiaaksi pystyin syömään lähes mitä vain lihomatta. Sen jälkeen alkoi paino salamana nousta samoista määristä, vaikka liikunnan määrä pysyi myös samana. 

Sama juttu. Olin todella hoikka, jopa laiha nuorempana ja yritin lihottaa itseäni roskaruualla, minkä tuloksena olinkin kehonkoostumusmittausten perusteella laiha läski. Käytin paljon alkoholia ja söin pitsaa, pastaa, juustoja, hampurilaisia, ranskalaisia ymsyms, enkä harrastanut liikuntaa ollenkaan. Kalorimäärät oli järkyttäviä, mutta se ei vain näkynyt ulospäin. Sitten, kun ikää alkoi tulla alkoi lihominen ja nykyisin pitää olla tosi tarkka syömisten suhteen, lisäksi harrastan paljon liikuntaa. Tuntuu, että pelkästään suklaalevyn katsominen nostaa painoa..

Vierailija
62/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoresta asti itse kamppaillut painoni kanssa ja enimmän osan aikaa ollut ylipainoinen. Mieskin on lihava, mutta sentään ollut armeijaan asti laiha luikku. Omasta lapsesta näin jo aika varhain, että hän on fysiikkansa puolesta tullut enemmän miehen sukuun ja pidin huolen siitä, etten puutu lapsen syömisiin. En siis vaatinut syömään lautasta tyhjäksi enkä kieltänyt antamasta syömistä silloin kun hänellä oli nälkä ruoka-ajan ulkopuolella. En pitänyt erillistä karkkipäivää, koska näin, etteivät herkut ole hänelle ongelma. Luotin siihen, että hänellä nälkämekanismi toimii ja hän syö nälkäänsä, kun on nälkä. 

Hänestä kasvoi hoikka/normaalipainoinen aikuinen, vaikka molemmat vanhemmat ovat todella lihavia ja hänelle on tarjottu samaa ruokaa kuin mitä me aikuisetkin ollaan syöty. Edelleenkin hänellä kestävät joulusuklaat pitkälle kevääseen, toisin kuin meillä vanhemmilla.

Vaikka vieläkin kamppailen oman painoni kanssa, niin siitä olen todella iloinen, että lapsen syömisiin en mennyt puuttumaan kieltämällä, rajoittamalla tai tuputtamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, meillä suomalaisilla on semmonen laihudutus salaisuus mistä ei puhuta koska sitten se painon pitäminen pienenä ei näytä enää niin siistiltä.

Kokeilkaapas pysyä laihoina keski-iässä ILMAN kahvia, tupakkaa ja apteekin stimulantteja ja tulkaa sitten jeesusteleen kuinka helppoa se on.

Minkä ikäiset mielletään keski-ikäisiksi? Olen 37-vuotias enkä juo kahvia, polta tupakkaa tai käytä mitään stimulantteja, mutta olen silti laiheliini.

Ja sinä olet niin monta ihmistä että sun esimerkin kautta voidaan puhua yhteiskunnallisesti.

Olen minäkin 100 kiloa silkkaa lihasta ilman päihteitä tai stimulantteja, minulla on myös vuosikymmenten historia ammattitason urheilusta, minä en ole hyvä esimerkki poikkeavan elämäntyylini ja aiheeseen liittyvän ammattitaitoni takia enkä usko että

Ei tarvitse sentään hiiltyä.

Vierailija
64/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä ei liity täysin syömiseen. Monet vesipaastolla olevat sanovat että nälkä häviää kokonaan. Vaikka eivät syö mitään. 

En ole paastolla mutta huomaan usein nälän tulevan ja menevän pois itsestään vaikken söisi mitään. Luulen että moni ylipainoinen syö aina kun on nälkä ja luulee että se on ainoa tapa reagoida nälkään.

Säännöllisyys on tärkeää. Ja riippuu myös paljon, mitä suuhunsa laittaa. Nälkään on tärkeää syödä jaksamisen kannalta, mutta kannattaa valita einespizzojen sijaan vaikka kalaa tai kananmunia. Pakonomainen itsensä riuduttaminen ei ole terveellistä siinä missä reipas ylipainokaan.

Vierailija
65/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista, meillä suomalaisilla on semmonen laihudutus salaisuus mistä ei puhuta koska sitten se painon pitäminen pienenä ei näytä enää niin siistiltä.

Kokeilkaapas pysyä laihoina keski-iässä ILMAN kahvia, tupakkaa ja apteekin stimulantteja ja tulkaa sitten jeesusteleen kuinka helppoa se on.

Olen 52 vuotias, juon aamulla kahvia ja joskus päivällä, muuten en juo kahvia. En käytä mitään stimulantteja, syön normaalia kotiruokaa mutta liikun koiran kanssa lenkillä. BMI on 19. Joten kokemuksesta voin sanoa että on helppoa. Keski-ikä ei ole mikään syy lihoa. 

Olisin voinut itse kirjoittaa tämän. En tupakoi. juon yhden kupin kahvia aamulla, en käytä mitään stimulantteja, en edes tiedä mitä sellaiset ovat. Joka päivä tulee hyötyliikuntaa koiran kanssa lenkkeillessä. Painoni on ollut tasan sama jo kohta parikymmentä vuotta, sitä ennen vaihteli raskausaikojen takia muutaman vuoden. Minulle tässä ei ole mitään vaikeaa enkä juuri mieti ruoka- tai painoasioita edes. 

Vierailija
66/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52 vuotias, juon aamulla kahvia ja joskus päivällä, muuten en juo kahvia. En käytä mitään stimulantteja, syön normaalia kotiruokaa mutta liikun koiran kanssa lenkillä. BMI on 19. Joten kokemuksesta voin sanoa että on helppoa. Keski-ikä ei ole mikään syy lihoa. 

Sä alotat päiväs vahvoilla stimulanteilla, kahvi on stimulantti, vahva stimulantti. 

Mun kokemus on että tähän keskusteluun osallistujista 90% ei osaa lukea.

Jos aamukahvin juominen vahvana stimulanttina olisi salaisuus miten pysyä hoikkana, niin tätä keinoa varmaan käyttäisivät kaikki jotka painonsa kanssa kamppailevat 😂

Vierailija
67/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä alotat päiväs vahvoilla stimulanteilla, kahvi on stimulantti, vahva stimulantti. 

Mun kokemus on että tähän keskusteluun osallistujista 90% ei osaa lukea.

Mä uskon että ongelma on se että tän maan vanhukset ei vieläkään ymmärrä että kahvi, tupakka, alkoholi ja apteekin piristeet on huumeita myös, koska oppiminen lopetettiknnossain 90 luvun lopun paikkeilla.

Vierailija
68/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pysty. Ne sanoo voivansa syödä mitä vaan ja miten paljon vaan, mutta todellisuudessa ne ei syö. Katso seuraavan kerran niiden lautasta. Siinä on kaksi pientä kananpalaa ja peruna. Toisen kananpalankin ne jättää, kun on niin täysi olo. Sitten ne kahvitauolla syö ässämiksejä ja kehuu, että eivät lihoa millään. 

Kun vetää aamupalaksi kroisantin juustolla ja leikkeleellä, lounaaksi BigMac aterian extra tuplajuustolla, välipalaksi ne ässämiksit, päivälliseksi Grandiosa Extra Kebab, iltapalaksi kaksi juustosämpylää lisäjuustolla ja kinkulla, sekä jugurtin ja 3 isoa Karhua, niin aletaan pääsemään meikäläisen elintapoihin. Eilen söin vielä iltapalan jälkeen telkkua katsoessa purkin Ben&Jerrysin Coodie Dough jädeä lauantain kunniaksi. 

Näytä mulle se kukkakepin kokoinen ihmisolio joka vetää tuollaisia päiviä toinen toisensa perään ja sanoo voivansa syödä ihan mitä vain kun ei koskaan liho. Sellaisia kun ei oikeasti ole. 

Vierailija
69/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan normaalit annokset eli 3x päivässä. Aamulla puuroa voisilmällä. Lounas kotiruokaa reilusti klo 13 myös jälkiruoka. Kello 16-17 välillä kahvi ja pari mandariinia tai muuta hedelmää. Illalla klo 20 keittoa, puuroa tai hapankorppua, juustoa suolakurkkua eli kylmä ruoka. En juo sokeroituja juomia, vesi ja kefiiri juomina. En syö kakkuja, pullia, karkkeja enkä leikkeleitä. Ei vaan tee mieli koskaan noita. Mitään välipaloja en ole syönyt koskaan vaikka lapsuudenkodissa oli talkkunaa ja leipää aina tarjolla jos halusi. En tykännyt. Hoikka olen aina ollut, ei ole kertynyt edes vaihdevuosina läskiä. Nykyisillä suosituksilla varmaan olisin läski mutta olen vastarannan kiiski enkä noita noudata - aivan liikaa suositellaan syömään. 

Vierailija
70/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25-vuotiaaksi pystyin syömään lähes mitä vain lihomatta. Sen jälkeen alkoi paino salamana nousta samoista määristä, vaikka liikunnan määrä pysyi myös samana. 

Nii, aineenvaihdunta hidastuu iän kans, siks siihen otetaan aineevaihduntaa nopeuttavia huumeita niin kun nikotiinia, kofeiinia ja adhd lääkkeitä ja sit tullaan avlle haukkuun läskejä.

No nyt on aika Suomi24-setit.

Vierailija
71/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi kituuttaa jatkuvassa nälässä. Eivät nuo ikilaihatkaan. Heidän elimistö vaan toimii siten, että tulevat vähästä kylläiseksi, se on tietynlainen geneettinen lahja. Heidän ei tarvitse edes katsoa mitä syövät. Joku tietsikkapoika voi olla laiha, vaikka elää suunnilleen vain sipseillä, limulla ja lihapiirakoilla.

ei se mikään geneettinen lahja ole, vaan sitä vatsalaukkua ei ole missään vaiheessa venytetty jalkapallon tai kahden kokoiseksi.

Minulle syöminen ei ole mitään elämästä nauttimista, vaan välttämätön paha jotta saisin energiaa.

Vierailija
72/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii, aineenvaihdunta hidastuu iän kans, siks siihen otetaan aineevaihduntaa nopeuttavia huumeita niin kun nikotiinia, kofeiinia ja adhd lääkkeitä ja sit tullaan avlle haukkuun läskejä.

tosissasko meinaat että kaikki + 30v normaalipainoiset vetää joko adhd-lääkkeitä tai polttaa röökiä? :D i rest my case, kyllä, näin on, nyt sait hyvän syyn hakea seuraavan ben&jerrys tönikän pakkasesta ja miettiä miksi maailma on sulle niin epäreilu kun läski vain kertyy itsekseen :D

Vierailija
73/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin nuorena laiha. Olin 171 cm pitkä ja painoin 46 kg. Minun oli tosi vaikea lihoa. Kesti hirveän kauan päästä normaaliin 58 kg:n painoon. Jouduin syömään todella isoja annoksia. Liikuntaa en pystynyt vähentämään, sillä minulla ei ollut autoa. Sain hyötyliikuntaa paljon pyöräillen 20-50 km päivässä.

Vierailija
74/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pysty. Ne sanoo voivansa syödä mitä vaan ja miten paljon vaan, mutta todellisuudessa ne ei syö. Katso seuraavan kerran niiden lautasta. Siinä on kaksi pientä kananpalaa ja peruna. Toisen kananpalankin ne jättää, kun on niin täysi olo. Sitten ne kahvitauolla syö ässämiksejä ja kehuu, että eivät lihoa millään. 

Kun vetää aamupalaksi kroisantin juustolla ja leikkeleellä, lounaaksi BigMac aterian extra tuplajuustolla, välipalaksi ne ässämiksit, päivälliseksi Grandiosa Extra Kebab, iltapalaksi kaksi juustosämpylää lisäjuustolla ja kinkulla, sekä jugurtin ja 3 isoa Karhua, niin aletaan pääsemään meikäläisen elintapoihin. Eilen söin vielä iltapalan jälkeen telkkua katsoessa purkin Ben&Jerrysin Coodie Dough jädeä lauantain kunniaksi. 

Näytä mulle se kukkakepin kokoinen ihmisolio joka vetää tuollaisia päiviä toinen toisensa perään ja sanoo voivansa syödä ihan mitä vain kun

kyllä noita samoja pystyy syömään, mikäli haluaisi, mutta se on ne määrät, ne määrät. Ei kai kukaan terveydestään välittävä edes halua syödä noita mitä luettelit?

Lauantain kunniaksi? wtf?

Vierailija
75/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaikisessä lehdissä kirjoitetussa onnistuneessa laihtumistarinassa on 1 yhteinen tekijä, se on että syödään pieniä annoksia pitkin päivää, jotta nälkä ei pääsisi yllättymään. (disclaimer pieni annos ei ole hampurilainen tai ranskalaiset tai useampi pizzasiivu). Tämä perustuu siihen, että kun nälkä häädetään normaalilla terveellisellä syömisellä ei ole tarvetta mätätä herkkuja. Herkuksi riittää tällöin muutama pala suklaata/pieni jäätelöpuikko/viipale pullaa etc..Näistä ei yksikään kohtuudella nautittuna lihota ketään. Lisäksi normaalin ihmisen oletetaan liikkuvan, vaikka kävelevän, ei tarvitse rehkiä salilla jos ei halua. Yksikään tuntemani jatkuvasti läskeistään valittava ei toimi edelläkuvatulla tavalla, keskittyvät vain narisemaan että helppo teillä muilla ja lounaalla marssitaan hampurilaisravintolaan vetämään annos kunnon majoneesidipeillä. Kyllä ne muutkin lihoo, jos alkaa mässäilemään rasvasokerimätöillä ja lopettaa liikkumisen.

Vierailija
76/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kai voi sanoa laihaksi. BMI on 19. 

Olen aina ollut hoikka mutta nyt vanhemmiten laihtunut. Painan vähemmän kuin parikymppisenä.

Kaksi lasta synnyttänyt, raskausaukoina paino nousi ensimmäisestä 16! kiloa toisesta 14, Molemmilla kerroilla putosi hyvin nopeasti alkupainoon.

Voin syödä mitä tahdon, se vaan että en halua mässätä enkä ahmia.  Ruoka  ei ole minulle mitenkään keskiössä, se on välttämättömyys jota ilman ei elä. En ole koskaan ollut makean perään, ennemminkin jos haluan jotain hyvää niin syön sipsiä. Niitäkään ei nyt suuria määriä pysty.

Limsoja ja mehuja en ole koskaan opetellut  juomaan, juon vettä ja kahvia kuluu.

Suklaa on ainoa makea joka maistuu, mutta eihän sitä nyt tule syötyä kuin silloin tällöin. En elä karkilla. Jäätelö on hyvää kesäkuumalla. 

Liikun kyllä paljon sillä liikunta on aina ollut minulle tärkeää. Se mitä liikun ei nyt kuitenkaan riitä monia kiloja pudottamaan, kyllä siihen saisi liikkua tosi teippaasti enemmän.

En syö suruuni enkä ilooni enkä ikävääni. Jos stressaan lakkaan syömästä. 

Alkoholia ei kulu ollenkaan.  Pikaruokaa myöskään ei. Sen olen huomannut että ruoka-annokseni on paljon pienemmät kuin muitten, esim. töissä lounaspöydässä.  Tulen toimeen mainiostai sillä mitä syön enkä jää nälkäiseksi. Miksi söisin enemmän kun tunnen tarvetta?

Ehkä tähän vaikuttaa myös geenit. Äitini on myös hoikka, nuorempana painoi enemmän kuin nyt. Isä oli suorastaan laiha ennen, nyt painaa enemmän.  Olen oikein tyytväinen painooni ja elämääni. 

Niin ja olen 44. Kyllä muistan kun minulle sanottiin että odotahan vaan kun tulet kolmekymppiseksi ja yli, kyllä lihot. No niin ei käynyt.

Vierailija
77/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitoseksi saakka olin laiha. Sain syödä ihan mitä tahansa enkä lihonnut. Ei tarvinnut salaa syödä suklaata tms. 

Vierailija
78/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä mulle se kukkakepin kokoinen ihmisolio joka vetää tuollaisia päiviä toinen toisensa perään ja sanoo voivansa syödä ihan mitä vain kun

Syöt yhtenä päivänä 2-3 päivän kalorit, niin mitä sä odotat tapahtuvan? Se että voi syödä mitä vain, ei tarkoita että syödään joka päivä tuplamäärä kaloreita ja sitten ollaan huuli pyöreänä että mites tää paino nyt tolleen. Toiset syö eläekseen ja sä ilmeisesti elät syödäksesi ja se on valinta se.

Vierailija
79/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkansa. Itse kun aloin syömään enemmän herkkuja, niin huomasin ettei paino nousekaan. Kyse on tasapainosta. En mä viikkoa vedäkään mäkkisafkaa, vaan syön silloin herkkuja kun todella tekee mieli.

Vierailija
80/278 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laosena olin aika pyöreä. Söin hyvin. Ikävuosina 13-40 laiha, painoindeksi 18,5-20. Söin mitä ja miten paljon vaan. Pubeissa kävin kerran, kaksi viikossa. Sitten paino alkoi nousta. Nyt painoindeksi 25-26. Rajoitan syömistäni, paljon kasvisruokaa, alkoholia ei ollenkaan. Kävellyt olen aina paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme