Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät miksi ette opiskele itsellenne korkeakoulututkintoa ja mene hyväpalkkaiseen työhön?

Vierailija
11.02.2024 |

Opiskelu on Suomessa kaikille ilmaista. Tukien varassa loisimisella ei ole tarkoituskaan rikastua

Kommentit (245)

Vierailija
81/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin aikoinaan ahkerasti ja nyt olen hyväpalkkainen lääkäri

ap

Joo ruvetaan kaikki lääkäreiksi. Ja lääkärithän sitten itse korjaa omat autonsa ja pesukoneensa tai myy itselleen kaupassa uudet sellaiset ja hoitaa omat lapsensa ja siivoaa ja rakentaa omat sairaalansa ja pesee ja syöttää omat vanhuksensa ja pidättää omat rosvonsa ja ja ja.

Puupää.

Vierailija
82/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ammattini valinnut, pidän työstäni ja jonkun sekin työ on tehtävä. Rahan perässä en niin välitä juosta. Riittää kun tulee toimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulututkinto opiskellaan nykyään velaksi. Kaikist ei ole opiskelemaan korkeakouluissa ja on sulaa hulluutta opiskella velkarahalla tutkinto, jos ei ole takeita työllistymisestä.

Esimerkiksi itse olen 45 ja korkeakoulutettu. Valmistumisen jälkeen olin 10 vuotta pätkätöissä ja työttömänä ennen kuin sain vakityön ja minä sentään olin nuori ja työkyky erinomainen.

Nyt nuoremmat menevät ohi työnhaussa. Olisi sulaa hulluutta lähteä opiskelemaan velkarahalla ellei jotain lääkärikoulutustasolta lasketa. Sinne taas on erittäin vaikea päästä.

Vierailija
84/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinä, ap, aloittaisit ja hakisit sen opiskelupaikan!

Vierailija
85/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hallitus aikoo poistaa aikuiskoulutustuen vtun tietämätön toope

Vierailija
86/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh en viitsi. Olen ihan onnellinen tuella elävä ihminen. Vapaa-aikani on liian kallista hukattavaksi oravanpyörässä. En tarvitse mitään ylimääräistä vaan olen ihan tyytyväinen. Varmaan harmittaa mutta voivoi...pitkäähän huolta kunnostanne ja verenpaineestanne 😁

Vierailija
87/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeiston jargonia: jokaisella on "lukupäätä" vaikka kuinka korkeaan virkaan!

Ja koska oikeisto (harhaisesti kylläkin) näin väittää, jokaisen on myös PAKKO omata vaadittu "lukupää" vaikka kaikki tietävätkin, että tämäkin asia vaihtelee suuresti.

Ja sitten päästäänkin haukkumaan kaikki tavikset loisiksi! Kivaa!

Vierailija
88/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt, että mikseivät työttömät opiskele aikansa kuluksi kiinaa.

Youtubesta löytyy vaikka mitä materiaalia ja netistä löytyy varmaan joku kiinalainen jonka kanssa voi alkaa chättäilemään. Meinaan vaan, että muutaman vuoden opiskelun jälkeen pitäisi kiinan kielen olla sen verran hallinnassa, että työhakemukseen voi laittaa hallitsevansa kiinan kielen kohtuullisesti. Sen jälkeen ei luulisi työpaikan saamisen olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Tähän alle tekosyitä, kiitos.

Koska kukaan ei usko sua ellet esitä TODISTUSTA KOULUSTA, siis jokun tutkinnon, tai koulun päästötodistusta. Suomessa on säännöt kaikki kaikessa, ilman todistusta et osaa mitään etkä pääse töihin. ET edes vanhuksen peffanpesijäksi, etkä varsinkaan lastenhoitajaksi, vaikka olisit 20 lasta kasvattanut itse! Näin on!

Vierailija
89/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina veljeilee Venäjän kanssa. Miksi pitäisi opiskella vihollisemme kanssa veljeilevän kansakunnan kieltä?

Vierailija
90/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin köyhä, opiskelin itselleni korkeakoulututkinnon. Kävi ilmi että olen liian vanha tekemään töitä nykysuomessa kun en pääse rekrytoinnissa edes siitä ekasta filtteristä läpi ikäni kanssa. No onneksi jäi opintovelat maksettavaksi toimeentulotuella sentään /s

Tämä on käytännössä se hyvinvointivaltio jonka vasemmisto on kansalleen luonut. Eli työttömiä jokaisesta ja sitten näprätään pienillä tukiaiskorotuksilla ja odotetaan kansan tyytyvän niihin. 

Ja vasemmisto hakkaa alapeukkua totuudelle ja sitten juoksee suosittelemaan köyhille kouluttautumista että pääsee irti köyhyydestä. Ei ihme ettei tässä maassa mikään ongelma korjaannu ikinä kun valtaan on päätynyt se tyhmin ja ahnein kymmenys kansasta ja joka ei kykene edes ymmärtämään suomen ongelmia joten se ei kuuntele jos joku valittaa.

<

Oikeisto aikoo estää aikuiskoulutustuen. Näin tiedoksi vaan.

Vierailija
91/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen ihmetellyt, että mikseivät työttömät opiskele aikansa kuluksi kiinaa.

Youtubesta löytyy vaikka mitä materiaalia ja netistä löytyy varmaan joku kiinalainen jonka kanssa voi alkaa chättäilemään. Meinaan vaan, että muutaman vuoden opiskelun jälkeen pitäisi kiinan kielen olla sen verran hallinnassa, että työhakemukseen voi laittaa hallitsevansa kiinan kielen kohtuullisesti. Sen jälkeen ei luulisi työpaikan saamisen olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Tähän alle tekosyitä, kiitos.

Kiina veljeilee Venäjän kanssa. Miksi pitäisi opiskella vihollisemme kanssa veljeilevän kansakunnan kieltä?

Vierailija
92/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosiaan mahdollista opiskella monimuotona esim. amk-insinööriksi. Opiskelu tapahtuu lähinnä iltaisin ja etäluentoina. Jonkin verran on labroja jotka täytyy tehdä paikanpäällä, mutta nämä on ihan muutamia päiviä. Tämän voi tehdä siis työn ohessa. Nämä linjat on suunniteltu töissä käyville.

Vinkkinä vaan teille, jotka mietitte millä rahalla opiskelisitte, jotka oikeasti haluaisitte opiskella. Ei itselläni olisi näin aikuisena ja yh:na mahdollista opiskella opintotuella, opintolainalla tai edes aikuisopintotuella. Ne on ihan liian pieniä aikuisen perheellisen elämiseen. Mutta monimuotona pystyn opiskelemaan, kun voin samalla käydä töissä.

Vierailija
93/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koko keskustelu oli suunnattu niille joilla on rahavaikeuksia. Miksi sinä kommentoit ja kos olet tyytyväinen tilanteeseesi?"

Mistä ihmeestä kommentoijat tietävät, kenelle tämä keskustelu on tarkoitettu, kun aloitus antaa ymmärtää muuta ja ap. kehoitaa "köyhiä" menemään korkeakouluun ja hankkimaan rahakkaan ammatin tai sitten ap. on suuria vaikeuksia ilmaista itseään, eikä hän itsekkään pysty työskentelemään hyvin, vaan hänellä on joku suojatyöpaikka. 

Tulojen perusteella kuulun ap. mainitsemaan ryhmään, näin myös yhteiskunta luokittelee, mutta sitä en kuitenkaan ole. 

Sanouduin irti hyväpalkkaisesta työstä viisikymppisenä ja nyt teen vain satunnaisia keikkoja, jotka sattuvat minua kiinnostamaan ja elän pääomatuluilla ja säästöilläni ja parempaa elämää en voisi enää elää, kun elämässä muut arvot menevät rahan edelle ja ihminen tulee vähemmäläkin toimeen ja siksi minun ei tarvitse mennä korkeakouluun vaan voi lueskella ja kehittyä ihmisenä juuri niitä asioita, jotka kiinnostaa. 

Vierailija
94/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi korkeakoulututkinto jäi kesken sairastumisen takia. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin terveysongelmia on vain kertynyt lisää ja pelkään, että sama toistuisi. En myöskään tiedä, millä opiskeluajan rahoittaisin, kun en pysty tekemään töitä opiskelun ohella. Lainan ottaminen pelottaa, koska mitä jos ei musta ole viemään opintoja loppuun/jos en työllisty niiden jälkeen.

Vierailija
95/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei köyhät ryhdy sisällöntuottajiksi? Striimaisivat persaukisen elämää. Tienasivat miljoonia.

Eiköhän noita tyhjätaskustriimaajia ole riittävästi pieneen maahan. Eikä sisällöntuotannolla saa tarpeeksi rahaa. Jos nostaa samalla tukia, niin katsojat ilminantavat verottajalle. 

Vierailija
96/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin heti jos koulutusjärjestelmä olisi fiksumpi. Eli opiskeltaisi sitä alaa, eikä mukana olisi turhia pakollisia aineita, jotka eivät liity alaan tasan millään tavalla esim. pakkoruotsi. Ei ole mielestäni fiksua, että vielä korkeakoulutasollakin on se ala-astemainen teesi "kyllä pitää opetella syömään kaikkea". Vähän kuin sellainen nännännäää, etpäs saa tätä jos et tee tota, nännäsnää!!. Todella, todella typerää. Tappaa motivaation ja pakkopulla on tehottomin oppimiskeino ikinä.

No ole sitten ilman koulutusta, jos ei kelpaa. Typerämpää kuin pakkoruotsi on minusta tuosta syystä jäädä paikalleen ja kouluttamattomaksi.

Olen yrittäjä ja nostan palkkaa kuukaudesta ja omasta tarpeesta riippuen 2000-4000€/kk. Enkä herää joka aamu heräty

Koko keskustelu on veetulua!

Vierailija
97/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin huono muisti, etten pysty opiskelemaan mielekkäästi. Lukion pääsin juuri ja juuri läpi.

Vierailija
98/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ap, joko olet mennyt opiskelemaan, että aikanaan menet hyväpalkkaiseen työhön?

Vierailija
99/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin aikoinaan ahkerasti ja nyt olen hyväpalkkainen lääkäri

ap

Sori, nyt saatat pudota oksalta, mutta yksikään joka aloittaa opiskelun, ei tiedä mikä on työllisyystilanne kun valmistuu, ei edes lääkärit. 

Lääkäreitä valmistui suoraan työttömäksi 70-ja 90-luvulla ja moni lääkäri joutui muuttamaan työn perässä ulkomaille esim. Ruotsiin, Englantiin, Arabimaihin jne. jotta saivat maksettua opintolainan korkonsa. 

Ja kukaan ei tiedä, mikä on lääkärien työllisyystilanne 10-20v päästä, kun suuret ikäluokat ja 50-luvulla syntyneet kuolevat ja elossa on pienet ikäluokat ja ikärakenne muuttuu. Samoin lääketiede kehittyy ja teknologia tulee avuksi ja lapsia syntyy yhä vähemmän ja väkiluku pienenee ja lääkäreitä tarvitaan yhä vähemmän.  

Näin on käynyt monessa muussakin ammatissa. 

Vierailija
100/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskellut itselleni korkeakoulututkinnon aikuisena. Kaikkine kuluine, se maksoi minulle noin 15 000e. Opintovapaa töistä, koulu pitkän matkan päässä, materiaalit, läppäri, lastenhoito.... yms. Kaikki maksaa, toisaalta se kyllä kannatti, koska palkktasoni on noussut. Kaikilla ei nyt vaan ole mahdollista omaa elämää laittaa ihan minimiin, jotta pärjää sen aikaa kun opiskelu vaatii.