Köyhät miksi ette opiskele itsellenne korkeakoulututkintoa ja mene hyväpalkkaiseen työhön?
Opiskelu on Suomessa kaikille ilmaista. Tukien varassa loisimisella ei ole tarkoituskaan rikastua
Kommentit (245)
Mtongelmat keskeyttivät korkeakouluopinnot aikoinaan. Siksi. Olen kuitenkin työssä, johon liittyy ammattikoulutason opiskelua ja siitä juuri ja juuri selviydyn. Siitäkin kiitollinen!
Pyh.
En itse ole rahapulassa, ja korkeakoulututkinto löytyy.
Mutta voin silti ap:lle selittää:
-korkeakouluun ei päästä tosta vaan. Tarvitaan jonkin verran synnynnäistä lahjakkuutta, paljon synnynnäistä sitkeyttä. Ja lisäksi onnea ja turvallinen lapsuus että pää pysyy kasassa ja pystyy opiskelemaan.
Mihinkään näistä et pysty itse vaikuttamaan.
-jos on päässyt opiskelemaan, niin edelleen tarvitaan samoja juttuja, jotta valmistuu. Ks. Edellinen kohta.
-sitten pitäisi vielä löytää työ.
-vaikka saa työn, niin kaikki alayt ei edelleenkään ole hyvin palkattuja. Esim. kulttuurialoilla palkat on paskat vaikka vaaditaan korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat köyhiä juurikin tyhmyyttään. Ei ollut lahjoja eikä motivaatiota kouluttautua.
Nykyinen arvosanojen perusteella sisään ottaminen karsii aika helposti korkeakouluista ne, joiden opiskeluinto herää vasta vanhempana. Yliopistoon suunnitellaan ilmeisesti lisäksi kynnysarvosanoja. Näin se herrahissi hidastuu entisestään.
Opintotuesta ei maksa edes vuokraa. Opintolaina on velaksi elämistä. Itse makselen vieläkin opintolainaa tutkinnosta, joka ei edes työllistänyt koulutusta vastaavaan työhön. Myöhemmin tein opiskelun ohella töitä, eikä niitäkään välttämättä saa.
Siinä sinulle syy rautalangasta väännettynä.