Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät miksi ette opiskele itsellenne korkeakoulututkintoa ja mene hyväpalkkaiseen työhön?

Vierailija
11.02.2024 |

Opiskelu on Suomessa kaikille ilmaista. Tukien varassa loisimisella ei ole tarkoituskaan rikastua

Kommentit (245)

Vierailija
61/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin heti jos koulutusjärjestelmä olisi fiksumpi. Eli opiskeltaisi sitä alaa, eikä mukana olisi turhia pakollisia aineita, jotka eivät liity alaan tasan millään tavalla esim. pakkoruotsi. Ei ole mielestäni fiksua, että vielä korkeakoulutasollakin on se ala-astemainen teesi "kyllä pitää opetella syömään kaikkea". Vähän kuin sellainen nännännäää, etpäs saa tätä jos et tee tota, nännäsnää!!. Todella, todella typerää. Tappaa motivaation ja pakkopulla on tehottomin oppimiskeino ikinä.

No ole sitten ilman koulutusta, jos ei kelpaa. Typerämpää kuin pakkoruotsi on minusta tuosta syystä jäädä paikalleen ja kouluttamattomaksi.

Olen yrittäjä ja nostan palkkaa kuukaudesta ja omasta tarpeesta riippuen 2000-4000€/kk. Enkä herää joka aamu herätyskelloon. Joskus toki on pakko. Miksi vaihtaisin tällaisen vapauden ja itselleni ok:n tulotason johonkin koulutukseen? Luojan kiitos ei tarvitse, ja vielä isompi luojan kiitos se ei ole minulle mikään statusjuttu.

Vierailija
62/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin heti jos koulutusjärjestelmä olisi fiksumpi. Eli opiskeltaisi sitä alaa, eikä mukana olisi turhia pakollisia aineita, jotka eivät liity alaan tasan millään tavalla esim. pakkoruotsi. Ei ole mielestäni fiksua, että vielä korkeakoulutasollakin on se ala-astemainen teesi "kyllä pitää opetella syömään kaikkea". Vähän kuin sellainen nännännäää, etpäs saa tätä jos et tee tota, nännäsnää!!. Todella, todella typerää. Tappaa motivaation ja pakkopulla on tehottomin oppimiskeino ikinä.

No ole sitten ilman koulutusta, jos ei kelpaa. Typerämpää kuin pakkoruotsi on minusta tuosta syystä jäädä paikalleen ja kouluttamattomaksi.

Olen yrittäjä ja nostan palkkaa kuukaudesta ja omasta tarpeesta riippuen 2000-4000€/kk. Enkä herää joka aamu herätyskelloon. Joskus toki on pakko. Miksi vaihtaisin tä

Koko keskustelu oli suunnattu niille joilla on rahavaikeuksia. Miksi sinä kommentoit jos olet tyytyväinen tilanteeseesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ymmärrä akateemista tekstiä! Ihan outoa, miten voi luetun ymmärtäninen olla niin vaikeaa. Ammatin olen itsellni lukenut normi teksteistä.

Työtön olen silti, työtä olen kyllä vuosia tehnytkin ja todennut työilmapiirin olevan erittäin vaikea naisvaltaislla aloilla. Yksin haluaisin töitä tehdä, kun keksi mitä? Korkeakoulu ei siihen vamaan apua anna.

Nosturinkuljettaja, rekkakuski, jakeluautonkuljettaja, jäteautonkuljettaja, nuohooja, metsuri, metsäkoneenkuljettaja... Usein myös sähköasentaja ja lvi-asentaja työskentelee yksin, toki ainakin sähköhommissa pitää työskennellä kokeneemman alaisuudessa tietyn aikaa, ennen kuin saa luvat itsenäiseen työskentelyyn. Kiinteistönhoitaja, postinjakaja, huonekaluasentaja, laatoittaja... 

Vierailija
64/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne hyökkää kouluttautumattomuudestaan alemmuutta tuntevat mutta palkkaansa tyytyväiset? Ei tämä keskustelu käsitellyt muuta kuin sitä miten saa lisää rahaa. Jos teillä on itsetunnon kanssa vaikeaa kivasta palkasta huolimatta, niin siihen on eri ketjut.

Vierailija
65/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä syy

https://yle.fi/a/74-20073929

Vierailija
66/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää päästä eikä mennä. Kaikilla ei ole lukupäätä. Jotkut tienaa loistavasti amistutkinnolla, joku putkiremppayrittäjä voi tienata paremmin kuin lääkäri. Sairauseläkkeellä voi opiskella, mutta jotkut sairaudet vie voimat niin ettei jaksa. Oikea lääkäri tietää sen. 

En ole köyhä, mutta minulla ei ole lähimuistia juuri lainkaan. Pärjäsin koulussa hyvin matikassa ja loogista päättelyä vaativissa tehtävissä, mutta en missään, missä pitäisi muistaa jotain. Aivoja ei ole koskaan tutkittu, koska ei tämä elämää haittaa erityisemmin. 

Vierailija
67/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen ihmetellyt, että mikseivät työttömät opiskele aikansa kuluksi kiinaa.

Youtubesta löytyy vaikka mitä materiaalia ja netistä löytyy varmaan joku kiinalainen jonka kanssa voi alkaa chättäilemään. Meinaan vaan, että muutaman vuoden opiskelun jälkeen pitäisi kiinan kielen olla sen verran hallinnassa, että työhakemukseen voi laittaa hallitsevansa kiinan kielen kohtuullisesti. Sen jälkeen ei luulisi työpaikan saamisen olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Tähän alle tekosyitä, kiitos.

Vierailija
68/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin köyhä, opiskelin itselleni korkeakoulututkinnon. Kävi ilmi että olen liian vanha tekemään töitä nykysuomessa kun en pääse rekrytoinnissa edes siitä ekasta filtteristä läpi ikäni kanssa. No onneksi jäi opintovelat maksettavaksi toimeentulotuella sentään /s

Tämä on käytännössä se hyvinvointivaltio jonka vasemmisto on kansalleen luonut. Eli työttömiä jokaisesta ja sitten näprätään pienillä tukiaiskorotuksilla ja odotetaan kansan tyytyvän niihin. 

Ja vasemmisto hakkaa alapeukkua totuudelle ja sitten juoksee suosittelemaan köyhille kouluttautumista että pääsee irti köyhyydestä. Ei ihme ettei tässä maassa mikään ongelma korjaannu ikinä kun valtaan on päätynyt se tyhmin ja ahnein kymmenys kansasta ja joka ei kykene edes ymmärtämään suomen ongelmia joten se ei kuuntele jos joku valittaa.

Ja ei, se että sinulla meni elämässäsi hyvin ei ole todiste siitä että maassa kaikki toimii kuten pitääkin. 

Vierailija
69/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ovat köyhiä juurikin tyhmyyttään. Ei ollut lahjoja eikä motivaatiota kouluttautua.

Mulla oli motivaatiota ja älyä mutta ei ollut rahaa. Opiskelu ei todellakaan ole ilmaista.

Suomessa on. Ei lukukausimaksua, kaikki saavat opintorahaa ja -lainaa, edullista soluasumista, alennuksia. Ikävä ettet saanut opiskelupaikkaa tai jaksanut opiskella.

Sain opiskelupaikan ensiyrittämällä mutta jouduin lopettamaan opinnot rahapulan takia. Vanhaan aikaan sossu ei tukenut opiskelijoita.

Vierailija
70/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei automaattisesti tarkoita hyvää palkkaa. Kaduttaa etten itse mennyt johonkin amikseen kun putkarikin tienaa enemmän kuin minä.

Ei kannata mennä amikseenkaan, Sipilä/Orpo ajoi senkin alas eli leikkasi rahoitusta.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010211449.html

Vierailija
71/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siksi kun täällä on helpompi itkee tukien pienuutta ja löhötä sohvalla.

Vierailija
72/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänne hyökkää kouluttautumattomuudestaan alemmuutta tuntevat mutta palkkaansa tyytyväiset? Ei tämä keskustelu käsitellyt muuta kuin sitä miten saa lisää rahaa. Jos teillä on itsetunnon kanssa vaikeaa kivasta palkasta huolimatta, niin siihen on eri ketjut.

Miksi sitten otsikko 

"Köyhät miksi ette opiskele itselleen korkeakoulututkintoa ja mene hyväpalkkaiseen työhön?"

Eikö otsikon perusteella pitäisi puhua, miksi köyhät ei opiskele korkeakoulututkintoa, mutta ap. on täysin tietämätön mitä köyhyys tarkoittaa ja on puhuttu jo vuosikymmenniä esim. akateemisesta köyhyydestä, jotka pyörittävät yhteiskunnan rattaita, kuten tuntiopettajat, tutkijat, kirjastonhoitajat jne. Ja yhtälailla akateeminen voi elää köyhyydessä tai joku keskituloinen. 

Vierailija
73/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ovat köyhiä juurikin tyhmyyttään. Ei ollut lahjoja eikä motivaatiota kouluttautua.

Mulla oli motivaatiota ja älyä mutta ei ollut rahaa. Opiskelu ei todellakaan ole ilmaista.

Suomessa on. Ei lukukausimaksua, kaikki saavat opintorahaa ja -lainaa, edullista soluasumista, alennuksia. Ikävä ettet saanut opiskelupaikkaa tai jaksanut opiskella.

Sain opiskelupaikan ensiyrittämällä mutta jouduin lopettamaan opinnot rahapulan takia. Vanhaan aikaan sossu ei tukenut opiskelijoita.

Miten vanha olet, 9-kymppinen?

Minä olen 65-vuotias ja minä sain opintolainaa ja asumislisää jotka riittivät normaaliin opiskelijaelämään jo sinällään. Lisäksi tuli kesätyötulot ja kesätöitä teki jokainen. 

Vierailija
74/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta löytyy vaikka mitä materiaalia ja netistä löytyy varmaan joku kiinalainen jonka kanssa voi alkaa chättäilemään. Meinaan vaan, että muutaman vuoden opiskelun jälkeen pitäisi kiinan kielen olla sen verran hallinnassa, että työhakemukseen voi laittaa hallitsevansa kiinan kielen kohtuullisesti. Sen jälkeen ei luulisi työpaikan saamisen olevan ylivoimaisen vaikeaa.

Miksi luulet että kaikki ihmiset osaa opiskella tai pystyy oppimaan kaikkea? 

Vierailija
75/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin köyhä, opiskelin itselleni korkeakoulututkinnon. Kävi ilmi että olen liian vanha tekemään töitä nykysuomessa kun en pääse rekrytoinnissa edes siitä ekasta filtteristä läpi ikäni kanssa. No onneksi jäi opintovelat maksettavaksi toimeentulotuella sentään /s

Tämä on käytännössä se hyvinvointivaltio jonka vasemmisto on kansalleen luonut. Eli työttömiä jokaisesta ja sitten näprätään pienillä tukiaiskorotuksilla ja odotetaan kansan tyytyvän niihin. 

Ja vasemmisto hakkaa alapeukkua totuudelle ja sitten juoksee suosittelemaan köyhille kouluttautumista että pääsee irti köyhyydestä. Ei ihme ettei tässä maassa mikään ongelma korjaannu ikinä kun valtaan on päätynyt se tyhmin ja ahnein kymmenys kansasta ja joka ei kykene edes ymmärtämään suomen ongelmia joten se ei kuuntele jos joku valittaa.

Ja ei, se että sinulla meni elämässäsi hyvin e

Pari asiaa;

-Suomessa on vallassa oikeisto

- oikeisto on perinteisesti se joka ehdottaa esim. opiskelua ja väittää että ihan kaikki on ihmisen omissa käsissä

Vierailija
76/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin aikoinaan ahkerasti ja nyt olen hyväpalkkainen lääkäri

ap

No et ole. 

Vierailija
77/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovinkaan moni on Kiinasta töitä hakemassa. 

Vierailija
78/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat tyhmän väitteesi että kesätöitä teki jokainen?

Vierailija
79/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Pari asiaa;

-Suomessa on vallassa oikeisto

- oikeisto on perinteisesti se joka ehdottaa esim. opiskelua ja väittää että ihan kaikki on ihmisen omissa käsissä

Yksi asia: leikkimällä jatkuvasti tyhmää ja valehtelemalla joka asiassa vasemmisto ei luo itsestään älykästä vaikutelmaa. Siksipä teitä ei äänestetäkään.

Eli lopeta se valehtelu ja spinnaus. Annat vaan itsestäsi vielä tyhmemmän vaikutelman.

Vierailija
80/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että kaikki ihmiset osaa opiskella tai pystyy oppimaan kaikkea? 

Koska tässäkin ketjussa puolet olisi oman ilmoituksensa mukaan heti valmiita opiskelemaan jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Tämä vinkki on suunnattu heille. Kiinan opiskelu kotona ei vaadi rahaa eikä lupaa työkkäriltä tai keneltäkään. Erityisen hyvin se sopii ihmisille, jotka ovat tarkkoja kielioppivirheistä ja tekstin ortodoksisuudesta muutenkin.