Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin työkaverin houkuttelemana helluntailaisten tilaisuuteen

Vierailija
10.02.2024 |

En kääntynyt uskoon, mutta mieleen jäi nykyaikainen tekniikka, laulujen sanat tuli seinälle heijastettuna, mukavat penkit ja kaunis kirkkosali. Luterilaisissa missä olen käynyt on vanhanaikaisesti paperikopioita ja epämukavat puupenkit. Muutenkin tilaisuus oli rento. Miksi meidän valtakirkko on jäykkä ja tylsä? 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra kutsuu sinuakin, joka et vielä ole uskossa. 💖

Mene katsomaan TV7:ää, kanavapaikka 42 tai netissä tv7.fi

Rukousohjelma menossa.

Minulla on kanava 68.

Se näkyykin olevan operaattorista kiinni, mistä löytyy.

Elisa Kanava 68

DNA (Welho) Kanava 42

Telia Kanava 45 (Himlen TV7 kanava 46)

JNT Kanava 68 (Himlen TV7 kanava 940)

MPY Kanava 65

Vierailija
82/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailaisuus ei ole uskonto, uskonto tappaa, elävä usko pelastaa. Kukaan ei pääse taivaaseen vaan elämällä hyvää elämää ja harrastelemalla uskon asioita. Meidän tarvii pyytää syntejä anteeksi jeesukselta, silloin olemme taivaskelpoisia. 

meillä hellareilla korostetaan henkilökohtaista uskonratkaisua jonka jälkeen käydään kasteella. Itse täytyin pyhällä hengellä aika pian kasteella käymisen jälkeen. Raamatun teksti alkaa avautumaan aivan eri tavalla kuin ennen uskoon tuloa. 

meistä ei tulemitään tahdottomia hihhuleita uskoon tultuamme, mutta kun jumalan rakkaus täyttää ihmisen, ihminen alkaa muuttua ja eheytyä sisäisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen helluntailaisen elämöinnin kiusaannuttavana. Siis kuuntelijat saavat "kohtauksia" ja alkavat rukoilla ääneen. 

joo, eikö tuo ole pelottavan näköistä lapsen näkökulmasta katsoen ? Mun serkun lapsen äiti hurahti helluntailaisuuteen ja alkoi kuljettaa lasta näissä helluntailaisten kokouksissa ja mun serkun sisko, eli lapsen täti, oli kovin huolissaan siitä, että onko tuo kovin hyvä idea viedä alle kouluikäinen lapsi katselemaan sellaista touhua ?

Lapsille pidetään pyhäkoulu helluntaiseurakunnissa Jumalanpalveluksen aikana. Siellä on myös oma leikkihuone lapsille.

Vierailija
84/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänenkin rukoili että Jumala ottaisi hänet pois.

Vierailija
85/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Mä oon ollut monta kertaa kokouksissa on muuten hlvetin vaivaannuttavaa kun ihmiset noissa "puhuu kielillä" saavat henkisiä näkyjä yms ja rukoilevat kovaan ääneen ja itse olen siellä et öööhh...Ei tapahdu mitään tms. En yksinkertaisesti tunne mitään tai ole kokenut mitään hengellistä. Kai sitten olen niin estynyt. Joka tapauksessa en ole uskossa ja luultavasti en koskaan tulekaan. <<

Sen uskoontulon ajankohdan katsoo Herra, milloin Hänen mielestään olet valmis tulemaan uskoon.

Se, että olet kokouksissakin käynyt, vaikka et ole uskossa, kertoo siitä, että Jumala sinussa jo vaikuttaa ja tekee muutosta, jotta voisit joskus tulla uskoon.

Vierailija
86/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me helluntailaiset emme ajattele olevamme ainoita taivaaseen pääsijöitä, vaan että taivaaseen pääsee jokainen joka uskoo jeesukseen ja pyytää syntejään anteeksi.

Jeesus sanoo; minä olen tie,- totuus,- ja elämä, kuka ikinä tulee minun tyköni minä en heitä pois. 

ja myös; joka sydämestään uskoo minuun ja suullaan tunnustaa että jeesus on herra pääsee taivaaseen, sillä suun tunnustuksella pelastutaan ja sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi. 

Ja myös; tulkaa minun tyköni kaikki työn ja kuormien raskauttamat, niin minä annan teille levon, minun kuormani on kevyt ja ikeeni hyvä kantaa. 

pyhitys elämä on sitä, että emme tieten tahtoen elä syntistä elämää uskoon tulemme jälkeen vaan pyrimme elämään jumalan mielen mukaisesti. (Uudesta testamentista löytää mitä se jumalan tahto voisi olla) rukous ja raamatun luku auttaa pysymään uskossa, rukoilu on ihan arkisesti juttelea jumalalle.

Vierailija
87/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi kysymys teille, jotka olette todistaneet tätä kielilläpuhumista. Oliko kyseessä Raamatussa kuvatun tapahtuman mukainen tilanne, jossa jokainen paikalla ollut ymmärsi puheen ja kuuli sen omalla kielellään eli suomenkielisen mielestä puhuttiin suomea, ruotsinkielinen kuuli ruotsia jne vai mongersiko tämä esiintyjä jotain epäselvää, josta kukaan ei ymmärtänyt mitään? Jos kyse oli jälkimmäisestä, kuten olen kuvauksista ymmärtänyt, voitte lopettaa tuon pelleilyn heti. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän alkuperäisen raamatullisen ihmeen kanssa.

Vierailija
88/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>> Mä oon ollut monta kertaa kokouksissa on muuten hlvetin vaivaannuttavaa kun ihmiset noissa "puhuu kielillä" saavat henkisiä näkyjä yms ja rukoilevat kovaan ääneen ja itse olen siellä et öööhh...Ei tapahdu mitään tms. En yksinkertaisesti tunne mitään tai ole kokenut mitään hengellistä. Kai sitten olen niin estynyt. Joka tapauksessa en ole uskossa ja luultavasti en koskaan tulekaan. <<

Sen uskoontulon ajankohdan katsoo Herra, milloin Hänen mielestään olet valmis tulemaan uskoon.

Se, että olet kokouksissakin käynyt, vaikka et ole uskossa, kertoo siitä, että Jumala sinussa jo vaikuttaa ja tekee muutosta, jotta voisit joskus tulla uskoon.

Hellareille tyypillistä on myös se, että he tietävät täsmälleen mikä Jumalan tahto on ja he kertovat sen teille nyt absoluuttisella totuudella. (älkää unohtako antaa kolehtia)

Vierailija
89/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorena kerran käynyt Helluntaiseurakunnan tilaisuudessa. Minun makuuni liian levotonta. Jotkut alkoivat yhtäkkiä "puhumaan kielillä". Siinä kovaäänisessä pölinässä oli jotain pelottavaakin.

Itse pidän Luterilaisuuden rauhallisuudesta ja hartaasta ilmapiiristä. Toki riippuu tietysti mihin on tottunut.

Ja mitä tuohon "kielillä puhumiseen" tulee, niin mielestäni se on joiltakin näyteltyä. Yksi keino huomionhakuisille persoonille hakea ja saada huomiota.

Näinhän se juuri on. Toiselle sopii toinen tyyli paremmin. Ja sekin oli totta, että sitä kielilläpuhumista joskus todellakin pakerretaan ulos suusta ihan vain ympäristön paineista. Ihmiset ovat vajavaisia ja keskenkasvuisia. Itse kumminkin rakastan vapaiden suuntien vapaampia tilaisuuksia, kauniita hengellisiä lauluja ja Jumalalta tulevia puheita. Kirkolle ominaisista virsistä, kaapumenoista ja kaavoista en niin piittaa.

- helluntaisrk:ssa käyvä -

Vierailija
90/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin joskus koulukaverin mukana helluntailaisten nuortenillassa. Oli ahdistava ja pelottavakin kokemus.

En kaipaa hurmoksellista uskonnollisuutta.

Kyse ei ole ihmisen hurmoksellisuudesta tai uskonnollisuudesta.

Kyse on Jumalan voimasta.

Lopeta se raamatulla päähän hakkaaminen.

"Minun sanani on niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa"

"Teidän päällenne puetaan voima korkeudesta"

"Älä pelkää, minä se olen", sanoo Jeesus.

Lopeta jo. Pyydän Jumalalta kohta että tietokoneesi hajoaa.

Vierailija
91/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kysymys teille, jotka olette todistaneet tätä kielilläpuhumista. Oliko kyseessä Raamatussa kuvatun tapahtuman mukainen tilanne, jossa jokainen paikalla ollut ymmärsi puheen ja kuuli sen omalla kielellään eli suomenkielisen mielestä puhuttiin suomea, ruotsinkielinen kuuli ruotsia jne vai mongersiko tämä esiintyjä jotain epäselvää, josta kukaan ei ymmärtänyt mitään? Jos kyse oli jälkimmäisestä, kuten olen kuvauksista ymmärtänyt, voitte lopettaa tuon pelleilyn heti. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän alkuperäisen raamatullisen ihmeen kanssa.

Kielilläpuhuva  puhuu salaisuuksia hengessä Jumalalle , maailmassa ymmärrättevällä kielellä tai taivaallisella kielellä.

Kielillä puhuva puhuu omaksi rakentumisekseen, 

Jos ei ole kielten selittäjää,voi olla srk hiljaa, sanoo Paavali.

Vierailija
92/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä ensimmäisenä helluntaina tapahtui olikin ainutkertaista. Silloin seurakunta syntyi ja Jumalan voima vuodatettiin ensimmäisten opetuslasten päälle niin, että he jopa näkivät tulisia kieliä.

Mutta senkin jälkeen ovat armolahjat toimineet, vaikkakaan ei enää tuulispäät kävisi huoneissa.

Vierailija
93/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin joskus koulukaverin mukana helluntailaisten nuortenillassa. Oli ahdistava ja pelottavakin kokemus.

En kaipaa hurmoksellista uskonnollisuutta.

Kyse ei ole ihmisen hurmoksellisuudesta tai uskonnollisuudesta.

Kyse on Jumalan voimasta.

Lopeta se raamatulla päähän hakkaaminen.

"Minun sanani on niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa"

"Teidän päällenne puetaan voima korkeudesta"

"Älä pelkää, minä se olen", sanoo Jeesus.

Lopeta jo. Pyydän Jumalalta kohta että tietokoneesi hajoaa.

Se olisikin erikoista, koska Herra on minua keskustelupalstoille ihan kehottanut tulemaan. Kuten tietääkseni monia muitakin uskovia täällä.

Vierailija
94/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tyypillisesti kielilläpuhuja puhuu jotain kieltä ja hänvoi itse ymmärtää sen, tai  vieressä on ihminen joka pystyy sen tulkitsemaan. Olen nähnyt aviopareja, joilla tämä toimii näin. Toinen asia sitten jos paikalla on joku joka ymmärtää kyseistä kieltä luonnostaan. Kielilläpuhuminen voi olla ihan arkinen tilanne, siinä ei mitään humahduksia käy, eikä suuria tunteita tai ihania valoja tai tulipatsaita näy. Eipä niitä muutenkaan.

Kaverini puhuu kieltä joka on hyvin vanhaa italiaa.

Sitten ovat nämä jotka esittävät puhuvansa jotain kieltä. Hengellisellä pätemisellä on monenlaisia muotoja. Ulkoinen suorittaminen on vapaissa suunnissa hyvinkin voimakasta. Jos et puhu kielillä, olet "toisen luokan uskovainen". Tällaisista piireistä kannattaa pysyä hyvin kaukana.

Olen kuullut kielilläpuhumista hellareiden ja luterilaisten suusta.

Kielilläpuhuminen voi tulla myös toiselta puolelta. Pirukin osaa käyttää tätä kanavaa.

Vierailija
95/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä avoimella mielellä helluntailaisten tilaisuuksissa.

Sanoisin että kannattaa olla hyvinkin varuillaan siellä. Ei koskaan tiedä mitkä voimat siellä pyörivät.

Näin juuri. Raamattuhan nimenomaan käskee koettelemaan kaikki henget, ovatko ne Jumalasta vai eivät. Valitettavasti niin ei olla tehty ja siksi onkin kaikenlaisia ilmiöitä seurakunnissa.

Vierailija
96/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;

12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; 

12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. 1korinttolais.

Vierailija
97/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti Nykänenkin rukoili että Jumala ottaisi hänet pois.

,

jos haluatte kuulla aiheesta.

Vierailija
98/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Ketola huutaa aina.

Vierailija
99/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia uskovaisia, eivätkä he puhu kielillä. Miksi vain helluntailaiset niin tekevät?

Sitä tapahtuu kaikissa kristillisissä suuntauksissa. Helluntailaisuudessa ja karismaattisissa suuntauksissa se on myös valtavirtaa. Kielillä puhuminen on yksi Pyhän Hengen armolahja.

Kielillä puhumisella näytetään muille seurakuntalaisille ja papille, että olen kovemmin uskossa kuin monet muut. 

Raamatussa kylläkin neuvotaan että jos joku puhuu muiden kuullen kielillä niin pitäisi olla selittäjä joka kertoo mitä puhui. Ei minua oo häirinnyt jos joku on puhunut kielillä ja oon ollut vieressä. Jos hän on vaan yksin rukoillut ääneen ja olen kuullut. Mutta esiintyen muille, siitä en pidä ellei selitetä.

Vierailija
100/108 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole uskonto, uskonto tappaa, elävä usko pelastaa. Kukaan ei pääse taivaaseen vaan elämällä hyvää elämää ja harrastelemalla uskon asioita. Meidän tarvii pyytää syntejä anteeksi jeesukselta, silloin olemme taivaskelpoisia. 

meillä hellareilla korostetaan henkilökohtaista uskonratkaisua jonka jälkeen käydään kasteella. Itse täytyin pyhällä hengellä aika pian kasteella käymisen jälkeen. Raamatun teksti alkaa avautumaan aivan eri tavalla kuin ennen uskoon tuloa. 

meistä ei tulemitään tahdottomia hihhuleita uskoon tultuamme, mutta kun jumalan rakkaus täyttää ihmisen, ihminen alkaa muuttua ja eheytyä sisäisesti. 

Oon kateellinen. Minulla ei ole seurakuntayhteyttä.